Spring naar bijdragen

zondag 16 november 2014


plof

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Tja, drank en eten? Lastige zaak. Sommige combinaties zijn wel erg lekker, maar dan puur voor de smaak. Maar is het blauwe kaas met wijn, of is het wijn met een stukje kaas erbij. Bij mij het laatste en laat de blauwe kaas verder snel  maar zitten. Ik lust best wel vlees maar eet het niet en mis het niet. Er blijft lekkers genoeg over en iets eens niet doen wat je wel fijn vind is ook geen ramp. Sterker nog, alle ellende in dit bestaat vloeit voor uit hebzucht, onthouding is ook een les. Genieten mag ook best natuurlijk. Als we op ons  focussen op meer en meer vergeten we in alle rust te kijken naar wat er te genieten overblijft als we lekkere dingen laten  dan blijft er nog meer te genieten waar we anders niet naar kijken. Als we 's ochtend de gordijnen opentrekken dan start er een show van jewelste maar het is zo gewoon dat we een natuurprogramma op een televisie mooier vinden dan een wandeling door de natuur.

Wat een gefilosofeer op een druilerige zondag. Ik ga genieten en drinken doe ik niet

Gefeliciteerd Bolletje

 

 

Pluk de regen uit de lucht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi...

Ik ga maar even rustiger aan doen hier.

 

 

Hoi Kipje, 

daar ga ik niet over natuurlijk. 

 

Als mede-forummer vind ik het wel jammer als je denkt dat je je voor (o.a.) mij moet inhouden of zo. Ik vind het juist heel prettig om weer eens aan het denken gezet te worden. Je maakt je eigen keuzes - qua omgaan met alcohol, qua hier schrijven of niet. Dus wat mij betreft: voel je vrij twee kanten op: hier niet en hier wel te schrijven.

 

Maar eerlijk is eerlijk: ik herken van de eerste maand vooral dat ik heel bang was afgeserveerd te worden, of dat niemand zou reageren, of weet ik veel. MijnGerrit vergeleek het met de eerste dagen op een nieuwe school, ik met mijn familie. Mij heeft het wel geholpen gewoon te blijven - en zo nu en dan zegt iemand iets echt heel aardigs tegen je.... 

 

Sterkte met alles en ga vooral je eigen weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kipje

 

Het is toch juist hartstikke goed dat je postings mensen aanzetten tot nadenken? 

Dat lijkt me juist de hele meerwaarde van dit forum.

We kunnen wel met z'n allen urenlang posten over hoe vies drank is en hoe wij het niet nodig hebben, maar dat zal op den duur ook een beetje saai worden. En wat schiet je ermee op in RL?

Ik meen dit echt hoor, juist jouw postings zetten me aan tot reflecteren! Dat helpt me enorm en het legt een steviger basis voor de toekomst, hoop ik dan maar.

 

Maar goed, kijk jij nu inderdaad maar eerst voor jezelf wat nu wenselijk is voor jou, want daar gaat het uiteindelijk om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ploffie, ik ben het met je eens wat betreft smaakbeleving.

Hee, je kan best vegetarisch eten in een sterrenrestaurant hoor.

Zeker weten.

Kipje, wat jammer dat je het gevoel hebt gekregen dat je voorzichtig moet zijn in je postings.

Ik lees je graag.

En zal dus je eigen draadje blijven volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind de kracht van het forum dat iedereen hier mag schrijven mits het respectvol gebeurt.

En dus zijn mensen het respectvol eens of oneens met een mening of opmerking of...

 

Dat vond ik in het begin ook wel eens lastig. Ik heb altijd het idee gehad als iemand het niet met mij eens was,

dat ie het dan niet met mij eens was, ik als persoon, mij afwees. Niet zozeer hier, maar gewoon in mijn dagelijks leven.

Ik heb geleerd dat dat niet zo is. 

Woorden kunnen soms ook wel eens harder of directer binnen komen als ze geschreven zijn.

Als iemand schrijft: 'ik vind het grote onzin', komt dat bij mij ook altijd binnen en moet ik dat voor mezelf relativeren.

Ze vinden mij geen onzin, maar dat wat ik zeg. Maar dat zegt dus iets over mij.

Als iedereen het altijd met je eens is ontwikkel je niet meer....

 

Kipje...ik snap het denk ik wel. Maar ik lees je graag, net zoals ik alle anderen graag lees omdat hoe meer meningen, ideeën, visies, ervaringen

mij helpen ook met een andere bril te kijken. Dus wat mij betreft van harte blijven schrijven...en misschien even voor je eigen rust wat afstand en dan weer terug.

 

Ik heb ook soms moeite met eten en wijn. Ik kon vroeger enorm genieten van een goed glas wijn bij het eten....ik mis bijvoorbeeld de witte wijn of het biertje bij een pan mosselen. Dat is zo'n vertrouwde combi...Kwestie van wennen....en toch ook wel breken met gewoontes. Daarom kies ik nu graag voor sushi...daar past een potje thee perfect bij  :)

Uiteindelijk voegt het voor mij niks toe...ja dat ik los ga...ik zou het niet kunnen, alleen bij het eten. Dus kies ik er voor dat niet te doen en goede alternatieven te zoeken.

 

Kastanje, ik heb ook zo'n lamp geleend, maar nog niet gebruikt...ik hoor wel van gebruikers dat het helpt...ik moet ook nog opzoeken hoe het werkt en hoe je het moet gebruiken.

 

Bol, proficiat!

 

Ik vergeet vast op mensen te reageren, maar dat vergeven jullie me dan maar  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De reden waarom ik dus even rustiger aan ga doen hier, is eigenlijk echt voor mijn eigen rust in mijn hoofd.

Het kan niet de bedoeling zijn dat ik, op een forum dat gericht is op je te laten helpen, mee te helpen, stress krijg van het al dan niet plaatsen van een bericht, en wikken en wegen, elke keer opnieuw.

 

Kipje,

 

Nee, dat is niet de bedoeling, maar blijkbaar gebeurt dat met jou.

Zelf kan ik mij niet herinneren dat je hier ooit iets verkeerds geschreven heb.

 

Ik denk dat het goed is om je tot je eigen draadje te beperken.

En houdt je daar niet in, censureer jezelf niet, daar heeft niemand wat aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel veel gelezen dat weer stof tot nadenken is (positief).

Had even een emo-momentje bij jullie lieve reacties...

Heb misschien nog iets ontdekt waarom ik er zo mee worstel op dit ogenblik, met wel/niet posten.

Wil er dadelijk wel bij zeggen dat dit een, mijn "gevoel" is, en geen constatatie!!

Soms heb ik dus het "gevoel" dat er feller gereageerd wordt op een poging om het onder controle te hebben, en er meer begrip is als iemand volledig stopt en daarbij uitschuift. Natuurlijk moet daar begrip voor zijn, begrijp/lees dit niet verkeerd!

Ik weet zelf namelijk ook niet of dit werkt.

Evengoed kan ik uitschuiven, of na een tijd merken dat het niet werkt voor mij.

Oftewel, met vallen en opstaan leert men?

Persoonlijk heb ik het dus moeilijk met het "onderscheid (=weerom mijn gevoel)" tussen stoppen en controleren (is het ene dan beter dan het andere?).

Voor mijn gevoel is dit een heel persoonlijke keuze in iemands leven, en zoals met alle keuzes die mensen maken, verandert men soms ook van richting. Denk maar aan een huwelijk dat strandt...

Deze post is er dan toch gekomen omdat ik zeker leer uit jullie posts, en ik daardoor vandaag toch wel weer aan het graven ben binnenin.

Wat op zich ook wel weer positief is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruidenthee, ik had jouw post niet gelezen, was aan het typen.

Even een citaatje uit jouw post:

"Als iedereen het altijd met je eens is ontwikkel je niet meer...."

Is echt wel een van toepassing, raakt mij, stemt tot nadenken.

Wil altijd aardig en leuk gevonden worden, dit natuurlijk vanuit mijn onzekerheid...

Heb het geciteerde zinnetje in m'n schriftje gepend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms heb ik dus het "gevoel" dat er feller gereageerd wordt op een poging om het onder controle te hebben, en er meer begrip is als iemand volledig stopt en daarbij uitschuift. Natuurlijk moet daar begrip voor zijn, begrijp/lees dit niet verkeerd!

Kipje,

 

Volgens mij is dat inderdaad jou eigen gevoel.

Ik lees dat niet in de reacties die je krijgt.

 

Mijn gevoel bij jou is dat je blijkbaar toestemming van de forumleden nodig hebt om een paar glazen wijn te drinken.

Waarom, denk ik dan? Dat is toch eigen keus?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kipje: ik heb nog een zinnetje: 'alleen van wrijving krijg je glans'

Niet zelf bedacht. 

 

En je gezoek naar hoe om te gaan met drank vind ik herkenbaar en confronterend. En ja: we steunen en bevestigen elkaar hier sterk in de 100% abstinentie en wie weet is dat ook maar 1 manier en zijn er meer. Het is wel de meest definitieve om niet terug te glijden in wat we hier geen van allen willen: de bagger die het ons allemaal gebracht heeft. Ik ben er echt nog niet uit (op 2 manieren).

 

Waar ik wel een keer naar op zoek wil: ik ken mensen die in bed gaan liggen en slapen tot  de volgende ochtend. Dat ken ik dus niet. Bij mij van binnen zit een trampoline. Als ik de grond nader - tot rust lijk te komen - veer ik van de minste of geringste gedachte weer omhoog. Duurt soms heel lang dat ik eindelijk stil lig op die mat en niet meer bons bons ga. En slaap. (En mensen, wat hielp die wijn dan goed vroeger. Plof bed, plof zandzak, plof bewusteloos)

 

Nou doej. Ik moet werken aan mijn mail en admin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn wel dat ik van een wringend gevoel binnenin nu op minder dan een halve dag weer wat rust binnenin heb!

Dan je wel frummers ;-)

En nu de orde van de (rest van de) dag: opruimen, wat achterstallig bureauwerk, strijken en vanavond warme douche en eens een keertje de zetel in!

Fijne zondag nog...

Ps toch maar besloten te blijven hier, is verrijkend en goed voor de ziel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, even koffiepauze na amper een half uurtje gewerkt te hebben, moet kunnen op zondag haha...

Heerlijk bakje koffie met paar koekjes...kikkert een mens toch van op!

Walrus en Kruidenthee, zolang we toch blijven "wrijven" komt die glans er wel!

Staat ook al in m'n schriftje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve mensen,

 

Heel moe hier

Veel gewerkt

Gisteren, tot heel laat, vanochtend, weer heel vroeg,

ook nog ergens een huisje schoongemaakt vanmiddag.

Ja op zondag, maar die persoon, is toch weg in het weekeinde.

 

Nu erwtensoep aan het maken,

maar zie nu al, dat mijn pan te klein is :face-icon-small-shocked: ,

 

Vanavond, sperziebonen,aardappelen,balletje gehakt.

en, ik drink niet vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi nogmaals...

Ben op m'n eigen draadje verder aan het schrijven over mijn issues, vanaf nu kom ik hier voor de ditjes en datjes!

Fijne avond en dank allemaal voor de wijze woorden, ik apprecieer het ontzettend...

Kipje (die in Nederland blijkbaar vandaag niet mag reizen ;-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste moderator,

Wat ik eigenlijk mis is de mogelijkheid om op een bepaald bericht te reageren...

Ik lees vaak oudere draadjes van mensen die al lang op het forum zitten, en zou dan graag soms op een bepaald bericht een blijk van herkenning of een tip willen geven...

En om dan helemaal achteraan een reactie te geven, vind ik zo...raar...

Dank je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi toch om iedereen zijn mening, gevoel en proces te mogen volgen.

En of je je er nu in kunt vinden of niet maakt niet uit.

Het voelt soms of we recht in iemands ziel kijken. We kunnen ons vereerd voelen dat ons dat is gegeven......

Ik vind het schitterend.

Waar is dat nou mogelijk? In het dagelijks leven maar summier dat mensen zo open zijn.

Hulde aan het forum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plof en Kipje jullie moeten vandaag inderdaad maar niet naar buiten gaan hoor want er is vogelgriep uitgebroken en we kunnen jullie hier niet missen. :)

Ja hoor Rapske alles is goed gegaan. En net als bij de vorige foto's van het eerste kind vind ik m'n nichtje dan zo ontzettend mooi.

 

Heb de hele tijd ingelogd gestaan :blush::face-icon-small-shocked:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier rijst ..ajam paniki en een extra rode peper

Peperplant in woonkamer doet het goed...kan er niet tegen eten :)

Heb sinds vorig jaar al een cursus thuisliggen...kwam er niet aan toe

Vandaag maar eens een begin gemaakt...kijken of mijn hoofd het toelaat en opslaat

fijne avond....sterkte ..succes...die het nodig hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...