Kipje Geplaatst 30 november 2014 Rapport Share Geplaatst 30 november 2014 Aaahhhhh te laat :-(( Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 30 november 2014 Rapport Share Geplaatst 30 november 2014 (bewerkt) Wijfie, als Spud akkoord gaat, doen wij t voor elkaar? Niet? 30 november 2014 bewerkt door Kipje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 30 november 2014 Rapport Share Geplaatst 30 november 2014 Dacht ik ook al aan ... Leuk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 30 november 2014 Rapport Share Geplaatst 30 november 2014 OK! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 30 november 2014 Rapport Share Geplaatst 30 november 2014 Dus op 5 dec hier bericht / gedicht? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 30 november 2014 Rapport Share Geplaatst 30 november 2014 OK toppie! 5 dec hier :-)) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 december 2014 Rapport Share Geplaatst 2 december 2014 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 4 december 2014 Rapport Share Geplaatst 4 december 2014 Allemaal aan het zwoegen op je gedicht? Ik ben benieuwd naar de resultaten morgen. Skip reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 4 december 2014 Rapport Share Geplaatst 4 december 2014 Zwoeg...Pfff... Waar ben ik aan begonnen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 4 december 2014 Rapport Share Geplaatst 4 december 2014 Ik ben lekker klaahaar! Trek in gevulde speculaas... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 4 december 2014 Rapport Share Geplaatst 4 december 2014 Pfffff... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 4 december 2014 Rapport Share Geplaatst 4 december 2014 Nou, poeh, wat een gezelligheid hier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 4 december 2014 Rapport Share Geplaatst 4 december 2014 Had ik me nou maar niet laten verleiden door...ahum.... Ja lekker, pepernootje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 4 december 2014 Rapport Share Geplaatst 4 december 2014 En trouwens, nu yoga! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 4 december 2014 Rapport Share Geplaatst 4 december 2014 Ha ha die Thee Het valt niet mee Maar anders kon ik niet Ik was de Promotiepiet! Extra borstplaat voor jou om het goed te maken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 4 december 2014 Rapport Share Geplaatst 4 december 2014 tja rijmen en dichten zonder je kont op te lichten :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 4 december 2014 Rapport Share Geplaatst 4 december 2014 Hier log ik nog even voor in. Prachtig Spud. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 4 december 2014 Rapport Share Geplaatst 4 december 2014 daar komt hij aan van ver op zeemet een pakje voor ons kruidenthee wat zou dat zijn? speculaas en marsepein... of een mooie bos vol rozen? begint ze al te blozen... Nee voor dat cadeautje zorgde ze eens zelf van t jaar ja tis waar, is het geen mooi gebaar? en wat voor n cadeau, t behoefde zelfs geen strik al maanden droog al was 't van de klok 't laatste getik kruidenthee67, Skip, Kipje en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ree Geplaatst 5 december 2014 Rapport Share Geplaatst 5 december 2014 Ik zag dit bericht veel te laat. Dan maar een algemene: Goedemorgen allemaal, Vandaag op rijm een kort verhaal. Sinterklaasfeest? Daar doen we niet echt aan Maar deze feestdag is ook niet helemaal van de baan. Tot vandaag was het dan lekker eten met een wijntje erbij. Dat laatste zit er dit jaar dus niet in voor mij. Ik zie er dan ook een beetje tegenop. Maar als ik door deze avond kom, voel ik me weer top. Doen jullie dan samen met mij een avondje gezellig alcoholvrij? En zaterdag weer heerlijk fris uit bed. Dan hebben we samen weer een dag alcoholvrij gered. Ik voel me gesteund door jullie allemaal op het forum hier. Dank jullie wel en ik wens jullie vandaag heel veel plezier. Ree Kipje, Yogajuf en Skip reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 5 december 2014 Rapport Share Geplaatst 5 december 2014 Ha ha, briljant en heel lief Fruit, dank je wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 5 december 2014 Rapport Share Geplaatst 5 december 2014 Een fruitvlieg is een beest dat eet van je bananen Voor je het weet zit hij je fruitschaal leeg te kanen Gewoon heel lastig, maar je moet je niet vergissen Sint heeft gezien dat er ook leuke fruitvliegjes zijn De vlieg van dit gedicht mag graag een uurtje trainen Zo blijft hij op gewicht en is z'n trek weer snel verdwenen Dat is heel sportief, maar hij kent ook ergernissen Nuchter of lam, als je slap lult vindt hij jou niet fijn Maar als je niet drinkt Maak je bij hem een kans Hij date alleen droog Wie zal het zijn Wie brengt vlieg uit balans? De fruitvlieg op dit f'rum, ja die houdt wel van een grapje Dan is hij in z'n hum en neemt hij nog een sapje Hij heeft een lieve poes en hij zat ooit op zijn strijkhulp Aambeienzalf smeert hij onder zijn ogen; da's raar De vlieg voor wie Sint typt die ontdekt nu zijn emoties Dat gaat soms erg diep en verloopt wel eens chaotisch Wordt het hem te veel dan kruipt hij even in zijn schulp Toch: zijn eigen waarde en waarheid die vindt hij daar En als je niet drinkt Dan vindt hij jou niet crap Hij date alleen droog Wie zal het worden Wie vangt vlieg in haar web? (Op de melodie van Vrouwtje Theelepel) Kipje, Jan1000 en Skip reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 5 december 2014 Rapport Share Geplaatst 5 december 2014 Mijn Gerrit Jan1000, Kipje en Yogajuf reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
walrus Geplaatst 5 december 2014 Rapport Share Geplaatst 5 december 2014 Monster.... Toen sint dit jaar naar Holland kwam Werd hij doodziek van al het gezwam over de huidskleur van zijn knecht: Daar was toch alles al over gezegd? Hollanders staan achter hun dijken Over van alles en nog wat te zeiken. Ooit was dit schone land Vrij en in hoofdzaak tolerant, Nu zijn er onnoemlijk veel Gevangen in hun vooroordeel Over wat goed is en wat slecht En over wat fout is en wat terecht. Maar Sint straft dan wel de stouten, Zelf is hij ook niet zonder fouten: Laatst miste hij compleet de plank Over mensen die worstelen met drank. ‘Alleen mannen drinken alcohol en hun armen staan meestal vol met tattoos van daar tot hier en ze drinken ook alleen maar bier! Ze heten Monster of zoiets En scheuren met hun motorfiets En zaaien overal verderf En scheuren ronkend over het woonerf!’ Dat bleek wel wat kort door de bocht Want toen Piet Monster’s dak bezocht En luisterde naar wat men daar beneden zei Bleek Monster geen hij maar een zij En ze had dan wel een flinke bromfiets Maar grof en woest bleek zij in niets. Dus tot Piets’ grote frustratie Deed Sint zelf aan discriminatie! Het zijn juist de fijner besnaarden Die het leven op deze aarde Makkelijker vinden met een roes En daar aan vasthouden met de smoes Dat ze stoppen als het moet. Maar slechts een enkeling heeft echt de moed Van een Monster die dan geen Sinterklaas is Maar wel mooi Alcohol de Baas is! Sint Kipje, Monster, Skip en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 5 december 2014 Rapport Share Geplaatst 5 december 2014 Beste 'Wal', of mag ik zeggen ‘Rus’, Wat ben ik blij dat ik mag zeggen dat ik een eitje neer ga leggen, een sinterklaasgedichtje dus. Nog meer verheugd ben ik dat het een rijm voor jou mag zijn. Want sinds jouw komst op ADB is Sinterklaas echt heel tevree met jouw berichtjes groot en klein. getuigen altijd van gevoel. Een beetje zelfspot hier en daar, staat altijd voor een geintje klaar. "Als je begrijpt wat ik bedoel" Maar ook de ernst van ‘t forum schuw jij niet. Een luistrend oor, een woord van medeleven kun jij altijd je mede-frummers geven. Da’s iets wat Sint met veel plezier beziet. Hij ziet je knokken, dag na dag. Je sport, ook als je dat soms echt niet wil. Je wallen trekken weg, wat een verschil. Petje af, daarvan maakt Sint nu graag gewag. Je houdt van rood, eerst was dat wijn, Maar dat heb je afgezworen, Je laat je nu door 0% bekoren. Dat rood mag nu een Spaatje zijn. Een klusser ben jij zeker niet, geboren met twee linkerhanden, daarover dus geen misverstanden, hoorde Sinterklaas van Zwarte Piet. En nu dan eindelijk die veer, Je groeit haast uit jouw eigen psychisch vel Drie maanden droog die ik nu tel..... steek um in ..... ik spreek je volgend jaar vast weer. Zo fijn jou nuchter ontmoet te hebben Rus. Voor jouw gezin een zegen, voor ons forum ook onder ons gezegd en ook gezwegen. En daarom van Sint en al zijn Pieten een dikke kus,,,, Sinterklaas. PS Oh boy krijg toch opeens de slappe lach als ik terug denk aan die flauwe bak die Amsterdammer met een plastic zak Walrus, hoop dat ik nog lang jouw postings lezen mag. walrus, Kipje, Jan1000 en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 5 december 2014 Rapport Share Geplaatst 5 december 2014 De feestmaand start altijd met Sinterklaas met “De maan schijnt... met wild geraas” het is een drukke tijd voor de oude Sint wat hij dan wel weer erg leuk vindt Hij rijdt op zijn ros van hier naar daar en ontmoet op zijn ritten soms even zomaar weer hele bijzondere en aardige mensen wat voor vak kan Sint zich beter wensen Op een van zijn ritten ontmoette de Sint een dame die hij wel bijzonder vindt Een blondje met dreads op een stalen ros “Ja” riep ze “ik ben weer de klos” Schakelen moest ze, ze was op de fiets De Sint zat te kijken, maar zag echt niets dat op schakelen leek, hij vond het wel raar “Eens uitzoeken” dacht hij toen maar Maar één van de Pieten die wist hoe het zat en vertelde het Sintje het verhaal dat schakelen voor het blondje een vorm van werk is waarin ze eigenlijk best sterk is die Piet vertelde toen nog veel meer dat het blondje eigenlijk keer op keer haar stinkende best doet bij al haar bezigheden vooral met haar kinderen en de rommel uit haar verleden De Sint vroeg zich af hoe Piet dit alles kon weten Maar Piet vroeg “Sint bent u dat vergeten?” Piet was voorheen vaak behoorlijk in de lorem en zocht toen zijn heil op een zeker forum Daar vond Piet steun en en veel vriendschap Waardoor hij eindelijk kon maken die grote stap om de drank te laten staan, hij klimt nu weer met gemak van het ene naar het andere dak De Sint had geluisterd en wist het nu weer Dat blondje, die gaat toch iedere keer 's avonds met de beentjes omhoog, moe van de dag? Nou Sint vindt dat verdiend, dus dat mag! Sint heeft veel respect voor jou inzet, blondje en wenst je veel succes op je schakelend rondje en met alle andere zaken voor't komend jaar en nu is Sints gedichtje weer klaar. Wat rest is 't cadeau voor jou dus pas het nu maar gauw wel zo veilig voor op de fiets dan overkomt je natuurlijk niets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden