Spring naar bijdragen

dinsdag 11 november 2014


plof

Aanbevolen berichten

begon dat soms met allemaal draadjes & vlekken voor je ogen?

 

Als je twijfelt aan je lijf: vraag een doorverwijzing aan je HA en laat het even nakijken.

Ik had zoiets als vroeger zo'n bol waar je mee schudde en dan sneeuwde het erin.

Alleen zijn het bij mij donkere zandkorrels en even later donkerrode slierten en waaiers waardoor ik niets kan zien met dat oog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net terug van ouders.

Gegeten aldaar omdat ik laat thuis zou zijn van vergadering op werk.

Zus en zwager ook daar dus familie-etentje...

Hachee was heerlijk.

Het gevoel van teleurstelling bij mij deste groter.

Bij ook maar enigszins aangeven waar ik momenteel mee bezig ben qua therapie werd er gewoonweg overheen geluld.

Maar wel volop over hun drukke en moeilijke tijd uitwijden.

Weet even niet of ik er nog kwaad om kan en wil worden.

Altijd hetzelfde liedje.

Erkenning, none.

Steun, none.

Uiteindelijk het gevoel dat ik toch alles zelf moet doen, en alleenig!

Verdrietig dus..

Wat een fijn avondje samen zou kunnen zijn, is voor mij geëindigd in een grote teleurstelling!

Bahhh...

Ik weet in ieder geval plaats...

Hee Blondie!

 

Jammer voor je dat je er zo tegenaan kijkt. Voor een goed verslaafde kán dat eigenlijk ook niet anders:  wij zijn gewend ons welbevinden en geluk van buitenaf te zoeken en te vinden, drank, eten relaties, spanning, gokken en dergelijke.

Nu ik leer dat ik dat in mezelf kan vinden, heb ik geen middelen van buiten meer nodig.

Ik heb ook steeds minder de goedkeuring en de bevestiging van anderen meer nodig. Ik blijf nuchter voor mezelf, niet voor iemand anders, niet eens voor mijn dochter of vriendinnen.

Alles wat je in dit leven nodig hebt,  heb je al bij je, het zit al in je. Je moet het alleen kunnen aanspreken.

Spiritualiteit helpt mij daar flink bij. Niet het zweverige op sandalen of de wierookkaarsjes, maar de dingen die er voor mij werkelijk toe doen. (Met respect voor de mensen met sandalen of wierook...)

Kijk eens in een 12 stappen NA of AA boek, daar staat veel bruikbaars in. Ik bezoek 3 a 4 meetings in de week en steek er enorm veel  van op waarmee ik verder kan.

Dat wens ik jou ook toe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand krijgt mijn broers of vader die zijn alles wat ik nog heb en ik ben blij met ze,enne zij ook met mij

Bij deze doe ik mezelf in de aanbieding voor broer, vriend, vader of opa. Veelzijdig? Ja, dat ben ik!

Ik ben alleen en als ik dat blijf zou dat verspilling zijn, dus bij deze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gerrit,

Ik denk dat ik het op het punt van het verkondigen van een afwijkende mening het toch fundamenteel met je oneens ben. Ook al sta je alleen, dan nog moet het kunnen dat je zegt wat vind. Waar het in mijn ogen wel mis kan gaan is de vorm, dus dat je om wat voor reden buitensporig boos, kwaad, kan zijn. Dit kan in je betoog juist averechts werken en stoot eentuele medestanders af. Of als je in je poging anderen te overtuigen weer anderen zwart maakt. Dat soort dingen.

En dan wordt het maar stil.

 

Een ander punt is dat het natuurlijk niet fijn is om alleen te staan, maar er mee blijven zitten is ook niet alles, en dan achteraf zeggen als het niks wordt, ja ik vond het eigenlijk al niks, Had dat dan gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...