Spring naar bijdragen

Vrijdag 7 november 2014


jowan

Aanbevolen berichten

Na iets meer dan een maand droog wacht mij vanavond een situatie waar ik niet met plezier naar uitkijk. Eerst uit eten met twee ex-collega's en daarna de hele avond " borrelen" met nog een 50 andere ex-collega's erbij. Het ging mij te ver om de gezellige avond af te zeggen, want dan ga ik mij afzonderen en dat wil ik niet. Ik weet zeker dat ik vanavond niet voor de bijl ga, maar weet ook zeker dat ik er moeite mee ga krijgen (heb ik nu al). Ik verheug mij zo op het moment dat ik eindelijk naar zulk soort gelegenheden kan gaan zonder er van tevoren tegen op te zien. Zou dat ooit nog komen of blijft dit de rest van mijn leven bepalen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegen zulke partijen zie ik ook nog steeds op.

Niet omdat er gedronken wordt, maar omdat ik niet zo van grote groepen hou.

Als er 50 man zijn zal vast niet iedereen veel drinken.

Bovendien zullen er nog moeten rijden. Wie weet valt het wel mee.

En de stevige drinkers kunnen een spiegel worden, een bevestiging dat je dat niet meer wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meedoen, mijn tips:

 

- Aan het begin van de avond zeggen dat je die avond niet drinkt; dan wordt het moeilijker ervan af te wijken.

- Als je daar vragen over krijgt: focussen op de goede aspecten van het niet drinken. Het is goed voor jou, je voelt je beter, je bent happier, etc. 

- Incasseer de complimenten die je ontvangt, laat ze echt even bezinken. Ga niet te veel in op de minder leuke opmerkingen.

- Blijf lachen. Door je in het begin wat vrolijker voor te doen dan je misschien nu bent, ga je je vanzelf blijer voelen.

- Maak er een 'studieavond' van. Observeer het drinkgedrag van anderen en heb daar zo je gedachten over. Gebruik drinkers als spiegel, wat Kate zegt. Wel mondje dicht houden.

- Visualiseer jezelf morgenochtend, fris, in staat om te doen wat je morgen van plan was.

- Blijf totdat je moe bent, en ga dan pas naar huis.

- Geniet van de frisse avondlucht en de nacht terwijl je erdoor heen fietst. Pas op slingerende dronken mede-fietsers - ofwel: iedereen, behalve jij

 

Enjoy!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet wat me te doen staat op mijn werk: een rustiger werkplek regelen met minder prikkels van buiten af. Vandaag gewerkt terwijl het rustig en stil was, toen kon een lekker werken. Daarnaast ook nog even gepraat met iemand hierover, dat bracht ook helderheid. Maandag maar eens aankaarten bij mijn leidinggevende.

En voor de oude pijplek heb ik ook hulp ingeschakeld, mail hierover is weg. Ik hoef het ook niet allemaal alleen te doen, wel zelf, maar niet alleen. Deze stap kon ik maken nadat ik buiten proporties had gereageerd op gedrag van mijn dochter. Vanuit oud zeer en niet vanuit het nu.

Nu ik dit zo helder heb en de eerste stappen weer heb gezet voelt het al wat lichter.

Probleem is niet weg, maar kan het nu laten rusten voor zover dat kan.

Nu zo eerst wat eten. Kliekjesavond.

Dochter heeft scoutingavond, dus kan ik een kop koffie gaan drinken in de stad. Me-time dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meedoen

een frummer hier had ooit

opgezien tegen haar eerste carnaval

zonder alcohol.

Ze wilde ook toch gaan en heeft een

creatieve manier gevonden om veilig de avond

door te komen en geen lastige situaties tegen te komen.

Ze heeft de hele avond foto's gemaakt. je snapt dat

ze zich reuze vermaakt heeft, niet alle foto's om in te

lijsten waren  en ze in een spiegel keek door de lens.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben vanaf 14 uur bezig geweest

een pro deo advokaat te vinden.

Op alle sites staat dat die mogelijkheid er is,

maar ik heb er nog geen. En ik dacht nog wel

eerst alle profielen te lezen en te kunnen kiezen

met wie ik wat affiniteit voelde. Niet dus.

en dat van juristen? Niet waarmaken wat zwart op wit staat.

Om de strijd aan te gaan met een exgenoot die niet waarmaakt

wat zwart op wit staat.

Dat geeft hoop☺☺

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook inmiddels gegeten.

Thaise kip met courgette/puntpaprika curry en gele rijst

Salade met feta.

Toetje, waterijs.

Zo nog effe uit met de hond door het hondenweer en enigszins bijtijds mijn mandje in.

Morgen helaas niet uitslapen, maar naar mijn landgoed waar een mannetje mijn grond om komt gooien...

Mijn rug kon al dat zware spitwerk niet aan.

Kost effe wat, maar goed mijn rug moet nog langer mee dan alleen vandaag en morgen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik houd wel van mosterd Yp☺

ja dus, daar eindigt mijn frustratie van vandaag;

ik heb ruim €10,= verbeld, kreeg steeds een muzakje

en de mededeling dat de wachttijden meer dan 3 minuten bedragen, dat kan dus ook 10 zijn!

Daarna de mail: pas na 18 uur als de loketten dicht zijn. Na 18 u: momenteel geen mail mogelijk.

Chat: momenteel niet beschikbaar.

Blijft over maandag de train pakken en hopen dat ik alle dossiers bij me heb?

Of morgen, als ik toch toevallig in R'dam moet zijn, een brief door de bus met uitleg en

klacht en verzoek mij eens terug te bellen?

pfffffffffff niet leuk allemaal nee.

gelukkig mag ik zo naar het filmhuis.

en heb kaneelbroodjes gebakken

voor in de pauze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben vanaf 14 uur bezig geweest

een pro deo advokaat te vinden.

Op alle sites staat dat die mogelijkheid er is,

maar ik heb er nog geen. En ik dacht nog wel

eerst alle profielen te lezen en te kunnen kiezen

met wie ik wat affiniteit voelde. Niet dus.

en dat van juristen? Niet waarmaken wat zwart op wit staat.

Om de strijd aan te gaan met een exgenoot die niet waarmaakt

wat zwart op wit staat.

Dat geeft hoop☺☺

Lady Jane,

 

Dit staat er op internet:

Niet alle advocaten verlenen pro-Deodiensten. U kunt ze zoeken op de website van de Nederlandse Orde van Advocaten. Gebruik de functieVind uw advocaat. Het trefwoord 'pro deo' levert geen resultaten op; kies daarom voor 'Uitgebreid zoeken' en klik daarna 'gefinancierde rechtshulp' aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goog-goog-a-choop: I am the Walrus. (of was het koek-koek-a-tjoep?)

 

was even stil omdat ik veel onderweg was en te moe. Moe moe moe. Gisteren een hele sjieke fles wijn cadeau gehad als spontaan aardigheidje van iemand die ik niet eens goed ken. Beleefd aangenomen. Niets mis mee - maar later wakker uit een droom waarin ik gedronken had, en daarna niet meer geslapen.

 

Afijn - dacht dus dat ik er klaar mee was, met die alcohol. Maar hij is nog niet klaar met mij. 

 

Ik sta nu op een punt dat ik denk: met de Kerst moet toch wel kunnen, een wijntje? Zo erg was het toch niet? 

 

Nu even uithijgen en met glaasje fris voor de buis. Dank voor je vraag Proud Mary...!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommige van jullie herinneren zich wellicht nog wel dat ik van de zomer nogal uitgebreid contact had met iemand die nogal ziek is. Dit werd verbroken, toen weer hersteld en in Augustus weer verbroken. We hadden extreem veel online contact.

 

Twee dagen geleden plots een facebook pb en vandaag voor het eerst afgesproken voor een kopje thee. Dat werd van 14:00 tot 20.00 in de avond aan een stuk door kletsen. Ik begon van de zomer echt gevoelens voor haar te krijgen. Dat is nu niet meer op die manier. Maar als een gewone vriendin klikte het heel goed. We konden al uren chatten op facebook maar bij haar thuis was het contact in het echt verrassend leuk. Nooit meer gedacht haar ooit nog te zien. Heb een hele leuke middag gehad en ben helemaal moe gekletst! 

 

Die maanden geen contact en afstand nemen was erg goed voor ons contact.

 

Ga nu helemaal happy slapen en o ja ik ben nog steeds nuchter. 100% zonder uitglijders tot nu aan toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...