Spring naar bijdragen

Dinsdag 28 oktober 2014


jowan

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen,

 

Fruit...balen....weet niet goed wat ik moet zeggen.

Probeer de draad weer op te pakken,

gebeurd is gebeurd.

Ik weet ook niet zo goed of je het moet 'vergeten'

of juist moet onderzoeken waarom het gebeurde...

 

Ik weet wel dat je jezelf niet omlaag moet halen hierdoor.

Kom op Fruit!

 

En voor iedereen, fijne dag en sterkte voor wie het nodig heeft.

 

Dagpact:

jowan

Blondie

Kipje

Nancy

Wijfie

Joris

Roberto

Kruidenthee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Fruitvlieg, zet hem op, misschien is refu niet zo n slecht idee.Het is minder eng dan het lijkt en voorkomt terugval. Al is het maar om weer in het niet-drinken systeem te blijven.

Wijffie succes met verhuizen.

Hier prachtig weer en de hele dag gasten over de vloer. Drinken kan ik in ieder geval niet!

 

Mooie dag en sterkte voor hen die het nodig hebben!.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Sowhat sommige mensen kunnen daar wat makkelijker overheen stappen maar wij alci's zijn vaak super gevoelig  en als we niet meer drinken, moeten we leren om daar op een of andere manier mee  te kunnen dealen. Ik hoop dat je ook weet dat dit weer voorbij gaat,  je weer energie krijgt en kan genieten van de natuur en je dieren. Ik hoop dat dat heel gauw gaat gebeuren.  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@fruitvlieg:  wat triest om te lezen. o, zo herkenbaar.

Soms, als de strijd met de alcohol zich weer aan mij opdrong, wist ik dat ik die ging verliezen als ik die zou aangaan. Zovele malen sterk geweest, kracht en (euvele) moed getoond. Daarmee, met wilskracht, heb ik het nooit kunnen redden.

Toen ik dat had kunnen en durven toegeven, "hoefde" ik alleen nog maar "de strijd" met mijn emoties aan. Dat voelde alleen maar als een strijd omdat ik die steeds had verzopen en mij onbekend waren hoe daarmee om te gaan. Ook angsten waren nieuw voor me. Ik zei steeds dat ik die niet had.....

Sinds die tijd gaat het veel beter met me. Sinds ik geen strijd meer aanga met een tegenstander waar ik niet van kan winnen. Ik accepteer dat ik er niet tegen kan, nooit gekund ook. Ik ben allergisch voor alcohol. Niet mijn ding, nooit meer doen.

Ik zocht mensen, vrienden en fellows om me heen om te "sparren"' hoe ik dat met mijn emoties moest of kon doen. Dat helpt. Ik hoéf ze niet meer te verzuipen.

Ik hoef niet meer te zuipen. Wat een ontstellend groot en vrij gevoel!

Nu heb ik een keuze: ik zeg nee tegen alcohol. Omdat het me niets brengt. Ook nooit meer gebracht heeft dan ellende, nooit iets goeds.

Ik begin weer wat mens te worden.

Dat, een proces van menselijk herstel, gun ik iedereen uit de grond van mijn hart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie proficiat.

Dat het een plek voor je mag zijn waar je veel rust en warmte mag ervaren.

Mijn missie voor vandaag is volbracht.

Ook dat betekent wat voor me want ik had nooit gedacht dat ik dit zou durven.

Of liever gezegd dat ik zou durven vertrouwen.

Best leuk, af en toe van de hoge springen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Fruit als je wilt drinken kies je er voor. Dat is de verantwoording nemen over jouw keuze.

 

Heerlijk voor je Jopske en als je nu ook slaagt voor een bed, dan ben je binnen en kan je een nieuw leven gaan starten.

 

Straks sluit ik mijn pc. af en breng hem weg. Hij moet weer eens helemaal schoon gemaakt worden. Nou heb ik een andere pc. van een vriend gekregen maar de vraag is of ie het doet maar dat merken we vanzelf wel. anders ben ik er een paar dagies weg van. :)

Nou tot ????????

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie...fijn,

een eigen, warm, knus thuis,

dat wens ik je van harte!

 

Fruit... :rose:

 

Jowan bedankt voor jouw tekst van zonet...

Ja...de strijd waarvan je weet dat je die gaat verliezen.

Wilskracht..pfff....dodelijk vermoeiend.

Moe...dat word ik ervan...

Maar misschien ook de tijd van het jaar...

 

Ik wil niet 'klagen'...maar het is wat het is nu...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sowhat, nu wil ik graag iets vragen; "een verslaving opgeven" vind ik al een onbegrijpelijke term, "onder druk" vind ik onbegrijpelijk in dezen (ik heb zojuist "Verslaafd!" gekeken) en "lukt alleen van binnenuit" begrijp ik ook niet. Ik ben zelf ook afgevoerd door Jim Geduld en sindsdien clean. Daardoor begrijp ik je weerstand tegen de formule van interventie niet. Wil je beschrijven wat je zorg is?

bewerkt door Monster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Sowhat. Ik kon het ook niet voor een ander, ik kon het gewoon niet alleen. Pas bij het woord "hulp" ging de knop om en kwam er iets dat leek op hoop. Toen heb ik ja gezegd. Voor mezelf.

 

Ik zit trouwens nog steeds op die onaangekondigde test te wachten die iedere deelnemer schijnt te krijgen. Ik kan niet wachten ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...