Spring naar bijdragen

Zaterdag 18 oktober


plof

Aanbevolen berichten

A3, misschien kan Ploffie je wel helpen bij dit soort ongewenste dromen. Hij is volgens mij bezig met van die hele kleine computertjes. Er moet een manier te vinden zijn, waarbij je 's avonds een sensor op op hoofd plakt en waarbij een programmaatje het ongewenst gedachtenpatroon herkent. Aansluiten op je tuinsproeier, die je in je slaapkamer zet ... moet jij eens zien hoe snel je hier vanaf bent. Hmm. Gat in de markt misschien?

 

Boodschappen heb ik binnen en zo de motor op. Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A3 die droom is niet fout hoor. Het was namelijk een alcoholvrij biertje. 

 

MijnGerrit, je slaat de spijker op z'n op. Ben bezig met een cursus exploring neural data. Het herkennen van de communicatie van een enkele hersencel gaat al goed. En als dat herkent kan worden door een computertje, dan is het ook mogelijk dat het computertje een kraantje openzet. Ben nu bezig met de hersencel dat ie wel iets doet bij een glas bier, maar niets doet bij een glas cola. Dat is de opdracht die ik volgende week moet inleveren. Hartstikke leuk.

 

Over een paar jaar is het mogelijk denk ik dat de, met een moeilijk woord, actie potentialen, of te wel de communicatie van een hersencel uitgelezen kunnen worden met een rfid chip, zoals een chip bij huisdieren, onder de huid en dat die dan van afstand afgelezen kunnen worden. Zodat ik helemaal geen toetsenbord meer nodig heb en mijn tekst op het scherm kan denken.

 

Ik ben zo enthousiast over de technologische ontwikkelingen. Raar he, dat ik niet kan wachten op de technologie van morgen. Alsof ik een klein kind ben vlak voor sinterklaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo word dadelijk gehaald door mijn neefje.

Verder besloten dat ik het cholesterol verlagend middel Atorvastanine niet meer ga slikken. Ik word er toch niet lekker van en heb ook veel klachten, waaronder duizeligheid maar ook depri. Vanochtend zelfs paniekerig geworden eigenlijk zonder rede. Ben toen op internet gaan kijken en het schijnt dat veel mensen dit medicijn slikken en dezelfde klachten te hebben. Toen die gestopt waren verdwenen de klachten weer. Het schijnt vergift te zijn volgens veel mensen. Nou dat ga ik dus niet meer slikken. Maandag ga ik ff naar mijn h.arts om te kijken wat we moeten doen. Nu zorgen dat ik wat rustiger word.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen de bemoeienis over mijn drinken deed mij al meer drinken...

De bemoeienis ..de zorgen die mensen uitspraken gaf mij een rotgevoel

Een rotgevoel die ik weer kwijt moest raken

Wist dat ze gelijk hadden en morgen zou ik het anders doen...maar voor het moment moest het rotgevoel weer weg...was maar 1 optie...drinken

Was totaal mezelf niet..zo zonde van de tijd..jaar in jaar uit..dag in dag uit

Hetzelfde riedeltje

En waarom ik niet eerder kon stoppen..en hulp zocht

Ik kon niet meer..was op..kapot..fysiek en mentaal

Kreeg het niet meer voor elkaar om nog meer naar binnen te werken..om niets te voelen

Dat ik het zolang heb volgehouden...verbaast me nu

Wat een lijdensweg was het..drank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aggie, leuk vooruitzicht voor morgen. Wat goed dat hij dit zo zelf heeft geregeld.

En gisteren en vandaag, je bent het door gekomen.

 

Spruitjes met wat gehakte nootjes, schnitzels en aardappelpuree.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta, fijn dat je jouw zoon ziet morgen   :heart:

 

Ik vind de weekenden dat ik niet drink, zo ontzettend fijn. Ondanks wat trek niet toegegeven en dat is me zeker de moeite waard. Vandaag heb ik ook een heerlijk ontspannen dag gehad. En vanavond ga ik met mijn vriend naar de bioscoop. Leuk.  :)

bewerkt door Tatum
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een tip voor alle zeeuwen met kinderen hier.

Voor het geval het je nog niet bekend was, Crea-trends (voorheen de droogbloemzolder) heeft deze avond en volgende week vrijdag en zaterdag een halloweenavond.

Echt heel leuk! Ik was daar gisteren. En heb me kostelijk vermaakt. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag met dochter een grote toertocht gedaan. Onderweg 2 keer een terrasje gepakt. Samen aan de cola light. Rondom ons was evenveel cappuccino als drankglazen. Het viel me op dat ik geobsedeerd naar de koffiekopjes keek en niet naar de glazen. Tering wat rook die koffie lekker. Ik kreeg spijt van mijn colaatje en wat werd ik BLIJ.

 

Twee jaar geleden zou ik zo'n posting too much hebben gevonden. Zo blij leek mij onmogelijk, op zijn minst overdreven. Vandaag was het echt waar; fijne dingen doen met mijn dochter en jaloers op een koffieklant.

 

Ook ik ben het me iedere dag weer bewust dat gestopt zijn véle voordelen heeft. 

bewerkt door Monster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb weinig contact met andere mensen.

Tot nu toe heb ik thuis in m'n eentje niet zitten drinken.

 

Afgelopen middag was mijn eerste beproeving buiten de deur: ik was uitgenodigd voor een (kinder)verjaarsfeestje.

Tegen drieën was ik daar en i.p.v. een kopje koffie, wat mij aangeboden werd,  heb ik thee gedronken.

Toen mijn kopje thee leeg was kwam er al iemand aanlopen met een groot blik bier voor mij.

Doe mij maar nog een kopje thee, zei ik.

 

Vanwege mijn beetje doofheid / gesuis in mijn hoofd kan ik niet goed tegen een wat groter gezelschap.

Dan versta ik soms de helft niet als iemand wat tegen mij zegt, door geroezemoes en muziek.

Ik had mij dan ook voorgenomen om niet te lang te blijven.

Kopje thee, stukje taart, cadeautjes aan de kinderen geven, wat borrelhapjes.

 

Tegen vijven ben ik weer weggegaan.

Wil je niet eerst nog een glaasje wijn, vroeg moeder de gastvrouw.

Nee dank je, ik krijg wat last van dat gesuis in mijn hoofd (wat ook een beetje waar was).

Toen ben ik weggegaan.

Onderweg naar huis begon ik vreselijk trek te krijgen.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga me hier weer clean, nuchter en droog afmelden.

Weer een dag geklaard.

Ik had vanmiddag wat goed te maken met een lieve vrouw die ik bot afwees (oud gedrag) toen ze me deze week een portie zelfgemaakte rodekool aanbood en daarvoor belde.

Ik zat weer in zo'n oude bubbel, een paar keer deze week.Dus vanmiddag het daar met haar uitgebreid over gehad en waarom dat voor mijn nuchterheid zo belangrijk is.

We hebben twee uur een heel goed en intensief gesprek gehad, over van alles. Ze is gewoon lief!

Komende woensdag mag ik komen eten, dan nodigt ze meer mensen uit, ik kan niet wachten!

Dus weer een goede dag gehad, terwijl er ook werk is blijven liggen, alweer. Morgen weer een dag, beginnend met een NA meeting

Welterusten! Wellicht tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...