Spring naar bijdragen

Vrijdag 17 oktober


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Bijgelezen.

 

Britt welkom en heel veel sterkte!

 

Ietje, ik heb gisteren niets geschreven omdat ik vond dat je jezelf prima kon handhaven. Door niet te reageren klop ik het niet verder op.

 

Later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wimmelt heb je wel eens de berichten op het Refudraadje gelezen? Daar staat een beschrijving van wat de gevolgen zijn van Refu in combinatie met drank.

Je zal wel merken dat het een stuk rustiger wordt in je hoofd want die gesprekken die je met jezelf hebt, het gevecht tegen de drank wordt minder en verdwijnt na verloop van tijd. Maar drinken is er niet bij, absoluut niet. Je moet er voor 200% achter staan als je refu gaat slikken en consequent blijven. Eens slikken is proberen iedere keer te slikken.

Weet ook dat, als je slikt, je zeker 10 dagen niet kan drinken want het blijft zo'n 10 dagen in je bloed zitten. Dit zijn allemaal dingen waar je rekening mee moet houden als je refu slikt. Maar het aller aller belangrijkste is dat je er helemaal achter staat.

Heel veel succes.

 

Zo ik heb twee Franse stoofpotten klaar gemaakt voor mijn broer voor morgen, incl. knoflookboter, dus ze kunnen eten. Ga morgen naar een mosselfeest bij m'n neef. ben heel benieuwd hoe dat gaat. :P

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Aggie die zekerheid heb je dan in ieder geval. 10 dagen rust in je hoofd. Mits je besluit om daarna dus ook niet te drinken. Ik heb het lange tijd volgehouden om een pil te slikken en na 10 dagen, één dag te drinken. zo had ik het deels onder controle en kon dus 10 dagen weer niet drinken, en ik de kater weer kon verwerken en m'n lichaam en geest weer rust kon geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervelend verhaal Wijfie! 

Ik herken het een beetje, bevriend stel van ons daarvan heeft ook de man enorm de neiging om te flirten.

Het gaat niet om verliefdheid, maar hij maakt opmerkingen die echt net op het randje zijn of eigenlijk er overheen.

Hij bedoelt het vast onschuldig, maar ik vind het genant, naar zijn vrouw toe en ook naar mijn man.

Er bestaat ook zoiets als een seks- en relatieverslaving. Je ziet vaak dat verslaafden met het ene middel stoppen maar dat de verslaving zich met andere middelen manifesteert, waaronder seks en relaties.

Een niet te onderschatten verslaving die veel, erg veel schade kan aanrichten. (Ook daar zijn zelfhulpgroepen voor overigens. http://www.slaa-nederland.nl/nl/bijeenkomsten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk Wijfie dat je het zelf heel goed weet, het is alleen het nakomen van wat je je nu voorneemt. En het kan alleen een fijne afleiding zijn als je niet drinkt en morgen terug kan kijken op een nuchtere avond. Maar dan moet je ergens die kracht uit halen, en dat kan je alleen bij jezelf, niemand kan jou die kracht geven.

Je kan wel vragen om hulp hier maar waar kunnen we je dan mee helpen. Schrijf eens op waardoor wij jou niet kunnen laten drinken.

En het zijn niet de gremlins, die rotstemmetjes of wat dan ook, jij zelf kan alleen kiezen, wel of niet drinken. Leg het niet buiten jezelf Wijfie. ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje: dan vul je in voor een ander, in dit geval, voor mij.

Mijn niet reageren heeft niets te maken dat ik toestem of zoiets. Ik houd me heel bewust afzijdig van dit soort dingen.

Ik heb het besluit genomen om me niet meer te mengen in dit soort dingen. Heb ik jarenlang gedaan en het heeft mij bakken met energie gekost en waarvoor: uiteindelijk gebruikt worden als degene waar de frustratie op afgereageerd gaat worden. Ik heb mijn lesje geleerd.

Dus ja, ik projecteer ook. Moet misschien niet. Maar voor mij is het op dit moment het beste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie: niet gaan is geen optie zeg je.

Waarom niet? Begrijp best dat je afleiding wilt, maar dan kun je ook een lange wandeling met de hond gaan maken op het strand of zo?

Zoiezo, niks in huis halen!!!

Evt. pasjes/geld in kluis, sleutel inslikken

bewerkt door blondie6173
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Ik had het kunnen weten hé APIE! Die krijgt voor straf vanavond geen banaan! 

ik denk dat ik ook maar een APIE ga halen ergens. Ook dat van dat lekkere bad (niet geproefd) doet het erg goed - alle variaties toegestaan. Lekker weer he? Geen idee, niet geproefd. Lekkere auto? Geen idee, enz. 

Vet handig.

 

Aan het inpakken op vakantie-adres. Eerste vakantie die niet vooral excuus was om nog eerder/meer in te nemen dan normaal al. Ik slaap langer en dieper dan ooit en ook nooit geweten dat ik eigenlijk om 10 uur 's avonds al aardig moe ben  :) meestal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie, het is natuurlijk goed dat je nu aangeeft, dat je het moeilijk hebt of denkt te krijgen.

Ook ik zou niet weten wat je aan extra maatregelen zou kunnen treffen voor vanavond. Wegblijven is geen optie voor je, zeg je.

Je hebt je vervoer aangepast en dat scheelt alweer.

Misschien kun je vooraf bedenken, hoe er daar gevraagd wordt wat je wilt drinken, of hoe er drank wordt aangeboden en hoe je dat gaat weigeren. Wat je dan zult zeggen en wat je wel zult drinken (fris of water of koffie of thee ... bedoel ik). Door een situatie vooraf te visualiseren is het vaak makkelijker om het juiste te doen. In de sport kunnen dit soort voorbereidingen goed helpen, dus waarom hier niet?

Je kunt het, dus je doet het gewoon vanavond (niet dan hè).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dus bij deze trek ik aan de bel....ik voel me zwak, niet naar de club gaan is ook geen optie, dat heb ik aan verleden week gezien,

heb er echt zin en is een fijne afleiding voor mij...

 

Helpie helpie  :huh:

Dat is dus een keuze die je maakt. Voor mijzelf geldt: nuchterheid op één!! Ten alle tijden. Al moet ik er mijn beste vriendin voor teleurstellen, een diploma uitreiking voor missen, een Queen-concert laten lopen, het maakt niet uit. Ik WIL nuchter blijven en daar haal ik alles voor uit de kast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie je misschien concentreren op het nieuwe huis waar je dadelijk in komt, want daar ben je toch heel blij mee? Maar ja ik weet uit eigen ervaring dat dat ook een trigger kan zijn.

Het is ook wat Blondie schreef waarom gaan? Je zou er ook voor kunnen kiezen om gewoon niet te gaan als het risico te groot is. ;)

Het kan dan wel een fijne avond zijn maar als je nu al weet dat je gaat drinken wordt het geen fijne avond, of je moet die fijne avond aan drinken koppelen of zo.

Ja en de vraag van Kate voor psychische hulp, is dat niet iets om te doen dan? Dat zijn toch dingen waardoor je goed leert omgaan met je trek, en misschien leer je dan ook die trek om te buigen naar iets anders.

Zo blijft het iedere keer weer een dreun voor je. ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapi wat erg dat je contact niet verlengd wordt.

Je zit toch in de zorg?

Is thuiszorg een optie of zijn er geen vacatures?

Ja, Proud,

Ben volop aan het solliciteren.

Thuiszorg inderdaad,

Zijn zeker wel vacatures, maar de meeste op niveau 3 en 4.

Ik heb 2, met straks medicatiecertificaat, dat is soms voldoende.

Heb ook een opleiding in thuisbegeleider, en veel ervaring in het huishouden.

Misschien, kan ik het een en ander combineren.

Duimen maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja, akelei, heb wel al mijn examens gehaald, en blijf daar wel trots op

Maar als ik geen ander werk kan krijgen dan zzp er, voelt dat wel een beetje als terug naar af.

Maar goed, maar even ophouden met zeuren

Ben pas 2 dagen aan het solliciteren.

Geduld, geduld he.

 

Wijfie,

Jij gaat vast niet drinken vanavond hoor.

Je hebt het al zo lekker van je af geschreven.

Vaak helpt dat wel goed!

Beetje vertrouwen in je zelf he.

Komt vast wel goed ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...