Spring naar bijdragen

Donderdag 16 oktober


Roberto

Aanbevolen berichten

Och Ietje, als ik bij elke uitglijder van jou zou moeten inloggen dan kan ik beter maar niet meer uitloggen.. ;)

En trouwens is het niet mijn probleem, al zuip je de hele dag door, je bent oud en  wijs genoeg om zelf te beslissen toch???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, ik ben ook benieuwd hoe je gesprek was.

Blondie, lekker even uitrusten! Heb je wel verdiend, en nodig.

Jopie, ik duim mee voor je. Soms is nodig wat nodig is.

Ik ga nu eerst koken, mannetje komt eraan uit zijn pianoles. Vind ik echt leuk, dat hij dat nog doet op zijn leeftijd.

Ja nu heb ik laatst die klus geklaard op het werk. En vragen ze of ik dat ook elders in het land wil doen.

Chips. Mijn eerste opwelling was nee en willen huilen. Maar dat is een oude reactie. Eigenlijk betekent het gewoon dat ik het goed heb gedaan en dat ik nog een keer mag oefenen. Oké dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, even een berichtje uit Kopenhagen. Ik heb het niet droog weten te houden vandaag..... 3x doorweekt door de regen hier. Vanmiddag wel terasweer, dus stevig aan de smoothies gezeten, zijn ze erg goed in hier. Ook de cappochino is hier stukken beter, yum.

Voor de rest: Weinig triggers om trek te krijgen, da's fijn. Morgen nog, en dan gaat de 3e week alweer in. Dat gaat snel zeg. Ik sta veel wakkerder op, ben minder angstig, betere bui en doe veel meer dan in periodes dat ik veel te veel drink. Oftewel, dit voelt goed en elke dag een beetje trotser op mijzelf. Ook al 8 kg afgevallen, mijn broek flubbert om mijn kont, dus maar nieuwe spijkerbroek kopen :).

 

Ik ga nu even wat teruglezen. Fijna avond iedereen en steun voor diegenen die het kunnen gebruiken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sebastian, klinkt goed!!

 

Voor mij is het nu een week geleden... en op dat moment dacht ik ' hoe kom ik hier uit'??

Gelijk stoppen, gelijk hulp gevraagd... en nu voel ik me goed!

Kan nu nadenken wat en hoe het zo is gekomen.

 

Het is moeilijk om het forum bij te  houden merk ik.

Terug lezen is een flinke klus.

Probeer in de toekomst toch wat vaker hier te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Ook al 8 kg afgevallen  :).

 

In twee weken? Is er dan geen enkele rechtvaardigheid in deze wereld? Ik telde net 41 dagen droog en precies 1 wal (rechteroog) minder. Een borrelglas (excusez mijn Frans) minder. En dan nog maar afwachten of het beklijft.

 

Maar wat helpt mijn geklaag? Inderdaad! Dus van harte Sebastiaan!! Je had me even op het verkeerde been met het niet droog houden in Keupnhaahn. Dure plek om alcoholisch uit te glijden als ik het me goed herinner... Dus des te beter zo.

 

Hartelijk allemaal, ik ga uit eten bij vrienden. Kijk morgen weer op de draad...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Sebastiaan dat was niet bij de AA. Maar gewoon thuis. ☺️

Ik heb vanaf de laatste keer dat ik stopte geen uitglijer meer gemaakt. Maar voor die tijd : was t EEN grote ijsbaan.

Ik wilde wel schaatsen maar bij elke bocht vloog ik eruit.

En waarom het dan ineens wel lukt? Ja leg t maar uit : geen idee.

Ik kon het ineens. Wel een beetje bibberend en met slappe knieën en af en toe even uitrusten bij

een koek en zopie (oh nee geen zopie)

Maar ja ik moet toch opblijven letten : zonder dat ik t in de gaten heb kan er zomaar een wak ergens opdoemen......

Of dat de dooi intreedt.... Je weet t niet .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi omschreven, Skip!

Gaf je jezelf die sleutelhangers dan? ;). Het was in 1x dus echt genoeg voor je? Echt geen idee van de aanleiding daarvan? Bij mij begon mijn leven gewoon te stotteren... en ik werd erg onbetrouwbaar mbt werk en vrienden... werd in 1x doodsbang dat ik in de goot zou belanden.... iets wat soms best reeel kan zijn/lijken/vooraankondiging

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Sebastiaan mijn leven was ook aan t stotteren. Ik werd steeds banger om door de mand te vallen.

Op het werk vergat ik dingen, maakte fouten ,ik at de hele dag kauwgum om mijn adem te verdoezelen. Ik vergat wat mijn kinderen tegen me vertelden. Ik sliep slecht . Ik at slecht.

Maar als ik dan weer eens op maandagochtend besloot dat ik zou stoppen bedacht ik intussen al weer wanneer het volgende feestje zou zijn. Soms stopte ik een paar dagen echt met de intentie het vol te houden maar nooit voor lang. Het ijs was te dun

2x een langere periode van een aantal maanden.

Maar liet me ompraten door vrienden of echtgenoot die vonden mij maar ongezellig.

En toen op een dag was het genoeg. Ik wilde af van de angst,en de schaamte.

Dat woog zwaarder blijkbaar

En nu is iedereen er aan gewend en ben zeker niet om te praten.

Als ik nu na een verjaardag naar de glasbak rijd gooi ik met extra veel lawaai de flessen door het gat:

ik ben zo ontzettend blij dat ik daar niets van heb hoeven drinken!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...