Spring naar bijdragen

Donderdag 16 oktober


Roberto

Aanbevolen berichten

Goedemorgen beste mensen,

 

Het regent hier en het is vrij donker. Nou ja.

 

Blondie, ik hoop dat je een goede sessie hebt.

Ietje, inderdaad maar op het dagpact?

 

Goede dag voor iedereen, sterkte voor wie het nodig heeft.

Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers.

 

Ietje, je laat dus idd aan je man zien

dat je drank nog niet de baas bent.

maar of dit is wat je wilt?
Het gaat om jou he, en je relatie, en de situatie met je zoontje

kunnen zo maar verbeteren als jij jouw zaakjes voor elkaar hebt.

Niet dat ik jou daar helemaal verantwoordelijk wil stellen, maar dat

het invloed heeft is zeker.

Hoe zou het zijn aan de Refusal te gaan? Heb je dat wel eens besproken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is ook waar ietje ! Van een fles naar af en toe een glas is ook winst

Maar door een stopdatum aan te geven is " af en toe een glas " niet je doel.

Of wel maar lukt t nog even niet.

Maar de frustratie daarover heeft meer effect op je dan je zou willen want je komt het hier wel steeds melden wat knap is maar niet goed voor je eigenwaarde.

Doorzettingsvermogen,zelfbeheersing en geduld. Karrenvrachten met geduld.

Zet m op ietje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje misschien een wat confronterende vraag en meer bedoeld om over na te denken dan op te antwoorden.

 

Ben je ontevreden over dat je gedronken hebt omdat je dan voor het forum de 0 lijn niet hebt vastgehouden, dat je niet voldoet aan toch wel een soort norm hier of is dat iets wat echt je eigen wens is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Hier sinds eergisteren helemaal mis, relatieprobleem, donkere dagen en de verslaving bracht mij naar de supermarkt in het kader "wat kan het mij nog schelen". Zelfvertrouwen voor de zoveelste keer naar de mallemoer. Het leek wel of ik zelf niks meer over te zeggen had en dat voelt heel ernstig. Ik ben dat gejojo zo ontzettend zat, Was net precies een maand op weg. Bah, nu weer brak en het oude liedje. Ik heb net de huisarts gebeld en morgenochtend een afspraak. Ik moet maar eens accepteren dat ik het blijkbaar niet alleen af kan. Ga refusal of antabus vragen zodat het gewoon een tijd helemaal niet meer kan, maar ben ook als de dood voor dat spul.

Vandaag herpak ik mij weer, ik wil niet met een duffe kop bij de huisarts zitten dus:

 

 

 

 

 

Dagpact:

Roberto

jowan

Blondie

Kaboutertje
Albert  :rose:
Agnieta
Ietjefietje
Wimmelt
 
Fijne dag.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ie echt weg is en ze beweren dat ze het mobielteje en de spaarpot meegenomen te hebben moeten ze er voor zorgen dat er nieuwe komen.

 

En dan komt de vraag naar de inhoud van dat potje. Wie weet dat?

Dat getal zou ik met twee vermenigvuldigen.

 

Of houdt jeugdzorg ook kasboekjes bij van spaarpotjes? Ik hoop het toch niet.

bewerkt door Jaap
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, ik had ook nog een gedachte over ADD.

 

Stel nou dat ik dat zou hebben, dan is dat toch een deel van wie ik ben hoe ik denk. Mijn persoonlijkheid. Goe het kan soms lastig zijn. Maar er zijn altijd dingen lastig. Als ik als mongool geboren zou zijn wordt dat ookniet behandeld. Ik leef nu 40 jaar zo en dat moet ook nog wel 40 jaar vol te houden zijn.

 

En bij ADHD heb ik wel eens het gevoel dat de kinderen ritalin krijgen omdat dat prettig is voor de ouders. Maar ondertussen zadel je een kind met een disorder, een afwijking. Dat de wereld vindt dat je een afwijking hebt en dat dat niet goed is en moet worden verholpen, wat doet dat met een kind? Ik vind dat best een dilemma waar meer aandacht voor mag zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om je te beschermen tegen momenten met dat gevoel zou Refusal in mijn ogen een geschikt middel zijn.

 

Kijk ik zie het een beetje zo, je gevoelens kun je niet veranderen, niet direct. Wat je denkt wel, maar daar is oevening en dus tijd voor nodig. En hoe je denkt over je zelf kan je gevoel veranderen. Hoe positiever je over jezelf denk hoe minder makkelijk je uit het veld te slaan bent.

 

Dit is natuurlijk geen garantie tegen nare gevoelens, dat kan altijd gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...