Spring naar bijdragen

Woensdag 1 oktober


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Heb wederom niets te melden maar ben er wel, ben weer eens beetje down maar nu met gevoel dat het echt wel goed komt, het zullen die vreselijk vervelende hormonen wel zijn! Gisteravond weer een traantje gelaten bij het progamma het kinderziekenhuis.

Wat een dappere kinderen zeg! En wat een ellende toch, op zo' n jonge leeftijd.

Zet hem op allemaal en op naar weer een droge dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank voor de bemoediging, doet me erg goed. Mijn partner is erg blij met mijn stappen, maar hier weten mensen van binnen uit wat ze betekenen. En dat helpt me enorm - hoewel ik tussen de regels wel merk hoe verschillend onze levens zijn - en hoe gelijk ook weer...

 

Maar een BMI van 18...? Dan kun je je verstoppen achter een lantaarnpaal denk ik? Ik zwijg nog maar even over mijn BMI - ik heet niet voor niets walrus. Maar goed - de wonderen zijn de wereld nog niet uit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Frummers,

Hoi Albert, was er een specifieke trigger voor je uitglijer?

Ik weet als geen ander hoe moeilijk het kan zijn om

Weer terug te komen in een lange en geruststellende lange

periode van niet drinken. Sterkte in ieder geval

Dagpact:

jowan

Blondie

Agnieta

Nancy

Albert

Joris

Fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag dag 25 - voor de meesten van jullie peanuts, voor mij een mijlpaal  :)

 

Nee hoor Wallie voor niemand is het peanuts, anders waren we hier niet. Juist de eerste weken zijn het moeilijkst en haken veel mensen af. Jij dus niet, jij hebt het gehaald dus voor jou een grote bos :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:;)

 

Morninkjes Aggie :lips::heart:

 

En natuurlijk ook Vonneke

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zat nog even door de draad van gisteren te zappen, en was eigenlijk een beetje verbijsterd door onderstaande: 

 

"Ik vind alleen dat dikke mensen veel te laat beginnen met afvallen. Als ze nou beginnen met afvallen als ze een paar kilo te zwaar zijn. Dan hoef je ook niet zo lang en veel af te vallen. Mensen die 30 kilo of meer te zwaar zijn en dan ineens heel fanatiek gaan afvallen. Dan heb ik zoiets van, had je dat niet eerder kunnen bedenken? Dat je uiteindelijk zou willen gaan afvallen? " 

 

Grote genade..... natuurlijk kunnen veel te dikke mensen dat eerder bedenken... 

En veel dikke mensen hebben ook al eerder iets geprobeerd in het kader van afvallen, maar het lukte niet. 

Misschien dat je er iets meer begrip voor kunt opbrengen als je het vertaalt naar te veel drinken en dat uit de hand laat lopen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan nog eentje van gisteren. 

En dat vind ik echt stuitend: '..hij mag blij zijn dat ik hem nog een kans wil geven in een andere woning, had ook allang bij hem weg kunnen gaan, ' 

Echt, ik heb hier geen woorden voor. 

 

Ik ga maar snel aan de slag, genoeg te doen. 

 

Agnieta.... als het goed is ben je aan het bellen nu. 

Hoop echt dat je straks opgelucht een bak koffie met een peukje kunt gaan nuttigen... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers.

 

dat ging ook door mij heen Von

een eetprobleem ligt vaak nog

onder het drank probleem en

waarschijnlijk dezelfde soort oorzaken/aanleidingen.

Je kunt dus iets niet begrijpen en er iets van vinden

maar dit is wel een pijnlijk oordeel voor mensen

die met dit probleem worstelen.

In obese denk ik ook wel eens; hoe heeft dit zo ver

kunnen komen? En van mezelf ook ooit, zowel

op drink- als eetgebied.

Verbeter de wereld en begin bij uzelf denk ik nu dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gypsy, misschien idd juist gaan nu,

als je ziek/grieperig bent ben je ook

juist heel ontvankelijk voor dingen

die je toch al belemmeren. Soms

dring je dan ineens door tot de kern van een probleem.

Met koorts erbij kan het anders liggen of knallende koppijn

dan neem je weinig op. sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat zou voor mij dus zo'n moment zijn dat ik de koelkast induik Agnieta.... niet om af te koelen  :P , maar om te snaaien... klein beetje maar, nog een beetje... misschien iets anders nog... en ... oh ja... s@#$ , weer niet verstandig gedaan  :blush:  :devil: . 

Keep cool meis. komt goed zoals je zelf al zei, maar wel weer vervelend.... 

 

Zo handig je herhaalrecepten via internet kunnen bestellen bij je huisarts... 

vervelende bijkomstigheid is dat je dan gelijk 'even'  hier en daar gaat kijken, hahaha.... 

Nu maar weer aan de slag... 

Dag dag... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag me wel eens af of J weet wat Wijfie allemaal neerpent.....

 

Ik denk niet dat dat zo belangrijk is Eline, het gaat er hier om dat je mag klagen en hoofdzakelijk dat je dingen kwijt raakt waar je anders mee blijft zitten. ;)

Juist het idee dat je zonder inmenging van je partner, dingen kunt schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, er zit toch wel degelijk een verschil tussen jouw moeder en Wijfie. 

Wijfie heeft er indertijd voor gekozen om een relatie aan te gaan met een veel oudere man. 

Dat heeft gevolgen voor de toekomst, dat kon ze indertijd op haar vingers natellen. 

Vanaf het begin dat ik hier kwam heb ik haar horen afgeven op J. die toen nog best mobiel was maar toen al geen zin meer had in het uitgaansleven. 

In die tijd heeft J ook alles van haar gepikt, haar stappen, mobietjes die ze daarbij kwijt raakte, het niet meer weten waar ze was geweest, wat ze had gedaan. 

Dat afgeven op hem stuitte me toen al tegen de borst. 

Maar al die tijd is ze gebleven.

Nu is hij echt oud, en wordt hulpbehoevend. 

En nog is er niets veranderd. 

En alles wat er mis gaat is de schuld van J, van de omstandigheden of van een ander.... 

 

Ik ben het helemaal eens met de mensen die aangeven dat het nodig is om van jezelf te houden, pas dan kun je .... etc. 

Maar houden van jezelf betekent soms ook dat je jezelf af en toe een enorme trap onder je achterste moet geven om vooruit te komen. 

Roeien met de riemen die je hebt. 

Knopen doorhakken als dat nodig is. 

houden van jezelf, maar ook hard kunnen zijn tegen jezelf. 
En zélf aan de slag gaan, hard aan de slag gaan.

Dat alles mis ik bij Wijfie. 

 

En mantelzorger zijn? 

Ik weet er alles van Ietje. 

Dat ik er niet over schrijf is een ander punt. 

Het is om de dooie dood niet makkelijk. 

Hiet niet kunnen funktioneren was niet de keuze van Kees, maar hij heeft er verrekte weinig aan gedaan om dat beetje funktioneren dat er nog kon zijn te aktiveren om het maar heel simpel te zeggen. 

er is een moment geweest, tien jaar geleden,  dat ik heb aangegeven weg te zullen gaan. 

Uiteindelijk ben ik gebleven. 

Dat is míjn keuze geweest. 

En als ik kies om te blijven moet ik daar ook naar handelen. 

Ik leef míjn leven, rekening houdend met de beperkingen van Kees.

Dat is mijn keus geweest en dat is dus ook mijn verantwoordelijkheid. 

Dat Kees er is verschaft mij geen enkel excuus om mijn verantwoordelijkheden uit de weg te gaan. 

En één van die verantwoordelijkheden is LEVEN. 

 

Sorry dat ik zo breedsprakig ben, maar dit zit me hoog, heel hoog. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Vol. 

En nee hoor, dat stoort me helemaal niet, 

Ik herken mezelf gelukkig nog wel. 

 

Ik ga hier weer aan de slag lui. 

Was even benieuwd of Agnieta haar telefoontje had kunnen plegen en .... stuitte op.... 

 

Luitjes, 

Maak er wat van vandaag hoor. 

Dag dag... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb me opgegeven voor een proefpanel, voor geld komen proeven en je mening geven. Wat me opviel was dat ik in mezelf aan het mopperen was omdat de computer steeds vastliep en daardoor in tijdnood kwam, vond ik. Een andere dame waarbij dit ook gebeurde stopte na 20 min, het onderzoek zou 45 min duren, en de manier waarop zij hier mee omging was zo anders dat het voor mij weer even een eye-opener was. Mijn gedachten : Ik heb " ja" gezegd dus moet het dan afmaken, komt niet in me op om te stoppen terwijl dat natuurlijk gewoon kan. Ik ga mopperen in mezelf en ook wel hardop, en zij bedankt vriendelijk en benadrukt nog eens tegen de dames dat zij er niets aan kunnen doen en dat het soms nu eenmaal zo loopt! Zo kan het dus ook dacht ik! Vriendelijkheid kost niets! Wat ben ik toch een draak zo nu en dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie ik ben op een gegeven moment gewoon gestopt met motiveren en te proberen J. wat actiever te laten worden, bij hem werkte dat juist averechts.

Iemand van 80 jaar ervaart het leven heel anders dan iemand die volop in het leven staat. Vaak hebben deze mensen geen zin meer om nog een hele hoop dingen te doen en willen met rust gelaten worden.

Dit accepteren is niet makkelijk maar op den duur wel veel prettiger. ;)

 

O ik ben vanmiddag naar een vriendin. Er wordt lekker gekookt voor me. Bof ik even :D

Later kanjers.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...