Spring naar bijdragen

Donderdag 25 september 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Kaboutertje, je bent niet helemaal serieus genomen door je huisarts denk ik. Jij voelt een probleem en hij zegt "nee hoor!".

Dat is jammer en je kunt je afvragen, hoe erg het moet worden voordat hij inziet dat er iets aan de hand is.

 

Mag ik vragen wat je van hem verwacht had? Medicatie, of een verwijzing, of een goed verhaal en een schouderklop (niet sarcastisch bedoeld)? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat naar Kaboutertje, alle moed bij elkaar om hulp te vragen en dan val je niet in zijn of haar formulering van een alcoholist.

Hoe we het ook noemen, maar als jij afhankelijk bent / of aan het worden bent van alcohol dan is dat wel degelijk een probleem.

Misschien is de praktijkondersteuner wat begripvoller en kan je daar wel de volgende stap zetten.

Ik vind het super stoer van je dat naar de HA bent gegaan en je zo kwetsbaar hebt opgesteld!

Dribbel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaboutertje je bent verslaafd als je een middel nodig hebt. Of dit nu om beter te slapen is of om te vluchten om rot gevoelens niet te voelen.

Je bent ook verslaafd al heb je iedere avond maar 1-2 glaasjes wijn nodig om goed te kunnen pitten. Je bent afhankelijk van een middel.

Ik vind het niet getuigen van een groot inlevingsvermogen wanneer jouw huisarts zo reageert. Je zou hem eens kunnen adviseren om naar dit forum te gaan en zelf eens te lezen i.p.v. zo achterlijk te reageren. Het gaat niet om de hoeveelheid maar om de afhankelijkheid van een verslaving. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb van de week een reuzenstap gezet op mijn werk in plaats van een klein stapje.

Ik had het al wel zien aankomen, de omstandigheden en het leven gaven me een duwtje.

Ik ben in het diepe gesprongen en weer bovengekomen.

Shit, nu kan ik niet meer zeggen dat ik het niet durf want ik heb het al gedaan en het ging goed.

Ik mocht meteen nog een keer en toen voelde ik zelfs bijna geen spanning meer :)

Oei ik groei. Geeft me toch wel een kickje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

terug op honk, 200 km heen, hele dag lullen, 200 km terug. Ik hunker naar een slok om alle spanning weg te wuiven.

Grote pot thee dan maar - en de tijd nemen om de dag af te draaien.... Niet drinken is intens nu en vraagt kracht - terwijl ik moe ben.

Maar was fijn om jullie draad helemaal rustig te lezen en me weer gesterkt te voelen. 

Morgen drie weken droog. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ploffie en Walrus, jullie hebben het moeilijk; gehad, hoop ik inmiddels. Goed gedaan en knap dat jullie even hier komen om het ook wat weg te schrijven.

Iedere keer als je zo'n moment doorstaat, word je sterker. De volgende keer weet je van te voren, dat je er doorheen zult komen. Dan wordt het steeds wat makkelijker. Zo ging het bij mij tenminste.

 

Kate, mooi dat je dit hebt gedaan! Stoer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij huisarts geweest. Die deed er nogal lacherig over. Omdat als ik drink alleen 's avonds wat neem ziet hij het niet als een probleem en val ik niet onder de categorie alcoholist. Ik mag wat gesprekken hebben met de praktijkondersteuner bij de huisarts. Ben beetje in de war nu. Ik ervaar het zelf wel als een probleem, daar gaat het toch om? Ik ga drinken om me beter te voelen, voor dat moment dan. Dag erna heb ik koppijn en duf. Maar volgens de huisarts ben ik niet verslaafd, dan zou ik veel meer moeten drinken. Moet ik hier nu ook weg?  ;)

Ik zoop ook alleen maar na mijn werk, 's avonds dus. En ik had wel degelijk een probleem. Ten eerste omdat ik dat zelf vond.

Ooit ook een huisarts gehad die me vertelde dat mijn toen al onmatige drankge(mis)bruik niet ernstig was, ik zou voldoende vitaminen moeten nemen.

Ik denk dat da de man zelf aan drank is overleden......

Veel huisartsen hebben een verslavingsprobleem, niet in procenten, maar in tientallen procenten uitgedrukt....

En lang niet allemaal willen ze dat voor zichzelf bekennen zoals wij dat hier wel doen.

Vaak ontvluchten ze verslavingen, bij zichzelf maar ook bij hun cliënten. Ze ontkennen het, want anders zouden ze het voor zichzelf ook moeten bekennen....

Ik zou ergens anders om raad gaan vragen als je met deze serieuze vraag niet gehoord en gezien wordt. Het gaat om je leven!

 

Mijn huidige huisarts wil ook niets met verslavingen en verslaafden te maken hebben. Hij vindt het geen ziekte, eerder een moreel probleem. Hij vindt mij een slappe junk.

Ik moet dus ook op zoek naar een andere, alweer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Ik voel het als heel erg oneerlijk. Maar zal het toch moeten accepteren dat hij nooit weer komt. Ik moet verder, voor de kinderen maar ook voor mezelf. Pfff laat wel weer heel veel zien van mezelf. Wou eigenlijk alleen vertellen dat het niet eens zo'n gek gesprek was met de huisarts.  

 

Ik durfde niet op de 'vind ik leuk' te drukken - leek me ongepast. Maar wilde je laten weten dat wat je schrijft diepe indruk maakt op mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

terug op honk, 200 km heen, hele dag lullen, 200 km terug. Ik hunker naar een slok om alle spanning weg te wuiven.

Grote pot thee dan maar - en de tijd nemen om de dag af te draaien.... Niet drinken is intens nu en vraagt kracht - terwijl ik moe ben.

Maar was fijn om jullie draad helemaal rustig te lezen en me weer gesterkt te voelen. 

Morgen drie weken droog. 

Walrus: ik leerde HALT zijn de gevarenzones voor een drinker in herstel: Hungry, Angry, Lonely, Tired. 

Dat zijn situaties die je zou moeten proberen te vermijden of die in elk geval een waarschuwingsvlag opzetten om extra alert te zijn zijn dat je die eerste NIET neemt.

Wat we vaak doen is ons dan even terugtrekken uit die omstandigheid en in ieder geval contact zoeken met iemand. Hier op het forum, een vriend bellen, een lotgenoot bellen.

 

En, niet drinken hou je niet vol op wilskracht. Als je je leven niet dusdanig verandert dat je je welbevinden en je geluk uit jezelf haalt en niet uit een fles, heb je een grote kans op een terugval. Die verslavingsduivel zit steeds op je schouder te wachten om toe te kunnen slaan. Reken er maar op dat die dat zal doen als de kans schoon is. Ook nog na dertig jaar nuchter zijn.....

Sterkte met je nuchterheid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kaboutertje,

 

Ik kan je verhaal helemaal volgen en heb vergelijkbare situaties in mijn nabije omgeving gezien en meegemaakt. Het is hard werken voor je en vereist veel mentale energie. Er staan geen termijnen voor en misschien ervaar je, dat veel mensen om je heen vinden dat je zo langzamerhand wel weer normaal kunt doen. Ik hoop dat je een paar echte steun en toeverlaten hebt.

 

Drank kan volgens mij aardig in de weg zitten bij het verwerken van wat jou is overkomen. Vergeten doe je dit nooit natuurlijk, maar het vinden van een vorm van rust waarmee je toch dan weer verder kunt. Ik weet zeker dat dat zonder drank beter gaat.

 

Ik weet niet wat je van je huisarts wilde, medicatie, begrip, een verwijzing? Want daar zijn allemaal alternatieven voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...