Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

4 jaar hoge dosis Clonazepam en nu er bijna vanaf. (hoop ik)

Aanbevolen berichten

@Bernice

jawel, heel vaak had ik sombere gedachten. Ik heb vooral een langere periode gehad, dat ik echt wenste dat ik niet meer wakker werd. Mijn hoofd, en lichaam had het gevoel dat ik het niet aankon. Maar ik ben steeds afleidingen gaan opzoeken. Steeds blijven werken (wel eens 7 weken ziek thuis gezeten omdat ik er compleet doorzat), steeds mijn huishouden blijven doen, een huisdiertje in huis gehaald. Alles wat me toch enigzins kon afleiden. 

En net zoals @Gaba hebben ze me op diazepam gezet. Ik kon het totaal niet verdragen. Ik werd er nog onrustiger van. Zodoende ben ik dan cold turkey gestopt. Dat is een echte HEL!! Vaak gedacht dat ik lichamelijk doodging. Maar lieve mensen op dit forum zijn mij steeds blijven steunen. Zelfs al was ik aan het klagen en aan het zagen... ze bleven me steunen!! En kijk nu naar me... zo’n grote sprong al vooruit!! Jij kan dit ook!! Geloof me!! 

Ik heb ook het geluk dat ik geen schaamte heb... iedereen die het horen wilde, heb ik mijn verhaal gedaan! Het wordt zo in een doofpot gestoken. En daar ben ik best wel boos om. Vele dokters die me vertelden dat ik me alles inbeelden... pure frustratie vond ik dit. Maar nu heb ik een jonge huisarts gevonden die me steunt, luistert en me begrijpt. 

Dikke knuffel Bernice

Vicky

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 509
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vandaag ben ik dankbaar. Dankbaar dat het me gelukt is om de benzo verslaving en de lange nasleep te overwinnen. Dankbaar dat ik voor het allergrootste deel hersteld ben. Ik heb het idee dat mijn inte

Dag allemaal, ik kom nog even kijken op het forum. Ik maak een beetje lastige tijd door momenteel. Veel spannende dingen die enorm veel energie vreten. Eigenlijk zou ik nu juist een benzo kunnen gebru

Mevrouw Ashton heeft mijn leven gered.  

Posted Images

11 uur geleden zei Kannietmeer:

Mijn pil woog 170 mg en ik bouwde af met 4 mg per dag. Dat kwam neer op 1 mg Diazepam per maand.

Ha lieve Liz,

Ik heb hetzelfde pilgewicht en bouw weliswaar in één keer een half mg diazepam per 3/4 weken af. Toch ervaar ik iedere keer de afbouw als een klap! (na 5 tot 7 dagen pas). Na een week of drie gaat het beter. Volgende week ga ik weer een halve mg omlaag. Daar blijf ik dan op staan tot eind juli vanwege een staaroperatie en de vakantie. Daarna ga ik pas verder. Gelukkig heb ik tijd nu ik met pensioen ben. (alhoewel? Mijn beroep blijft me achtervolgen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Bernice

wat jij allemaal beschrijft herken ik allemaal! Ik kon eigenlijk de mensheid niet meer aan. Maar verplichte mezelf om toch onder de mensen te komen, door te blijven werken. Ik weet dat het eindeloos lijkt... dat gevoel heb ik lang gehad. Maar beteren zal het doen. Wanneer? Daar kan ik jou jammer genoeg geen antwoordt op geven. Doorzetten, je vastklampen aan de momentjes die effe beter gaan, en vooral niet opgeven! Je bent reeds aan het afbouwen, en je moet doorzetten. 

Ik heb voor mezelf ook een dagboek bijgehouden. Mij geeft het rust om alle ellende en gevoelens op papier te zetten. Op regelmatige basis lazen mijn man  en kids sommige stukken.  Zo begrepen ze mijn gedachtengang op dat moment ook beter. Want ik was het moe om steeds te moeten zeggen en vertellen hoe slecht het met me ging. Maar uiteindelijk konden ze ook lezen wanneer het wel beter met me begon te gaan. 

Geef  niet op lieve schat!!!

liefs

Vicky

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-6-2018 om 09:31 zei Dis:

Ha lieve Liz,

Ik heb hetzelfde pilgewicht en bouw weliswaar in één keer een half mg diazepam per 3/4 weken af. Toch ervaar ik iedere keer de afbouw als een klap! (na 5 tot 7 dagen pas). Na een week of drie gaat het beter. Volgende week ga ik weer een halve mg omlaag. Daar blijf ik dan op staan tot eind juli vanwege een staaroperatie en de vakantie. Daarna ga ik pas verder. Gelukkig heb ik tijd nu ik met pensioen ben. (alhoewel? Mijn beroep blijft me achtervolgen).

Die klap is precies de reden dat deze methode van afbouwen in mijn ogen niet handig en niet vriendelijk is voor je lichaam. Als je dit verdeeld in stapjes over deze periode zou je er bijna niets van merken. Vergelijk het met een trap of met een glijbaan, waar je beide met je billen af moet. Wat zou jij kiezen? Ik neem liever de glijbaan:P

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei hoopvol:

@Bernice

wat jij allemaal beschrijft herken ik allemaal! Ik kon eigenlijk de mensheid niet meer aan. Maar verplichte mezelf om toch onder de mensen te komen, door te blijven werken. Ik weet dat het eindeloos lijkt... dat gevoel heb ik lang gehad. Maar beteren zal het doen. Wanneer? Daar kan ik jou jammer genoeg geen antwoordt op geven. Doorzetten, je vastklampen aan de momentjes die effe beter gaan, en vooral niet opgeven! Je bent reeds aan het afbouwen, en je moet doorzetten. 

Ik heb voor mezelf ook een dagboek bijgehouden. Mij geeft het rust om alle ellende en gevoelens op papier te zetten. Op regelmatige basis lazen mijn man  en kids sommige stukken.  Zo begrepen ze mijn gedachtengang op dat moment ook beter. Want ik was het moe om steeds te moeten zeggen en vertellen hoe slecht het met me ging. Maar uiteindelijk konden ze ook lezen wanneer het wel beter met me begon te gaan. 

Geef  niet op lieve schat!!!

liefs

Vicky

Hi Vicky,

ik zou graag horen hoe dat voor je man en kinderen was om dat te lezen. Wat ze daar van vinden/vonden. Is het iets dat ik kan doorgeven als tips voor andere mensen, of hadden ze het achteraf liever anders gezien/gedaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 15-6-2018 om 21:23 zei Bernice:

@Gaba, Ik ben bij 1,5 mg clonazepam volgens Ashton Methode overgestapt op 30 mg. diazepam. Ben als sinds eind september aan het afbouwen en wil zo graag een beetje rust. Mijn lichaam is zo moe maar mn hoofd maakt overuren. Ik ga nu met 1/10 per dag naar beneden en zit nu op 6,9 mg. maar ik vind het zo zwaar, kan bijna niks meer, alles is me te veel zelfs sociale contacten. Krijg gelukkig veel steun van mn man en zoons maar ze begrijpen uiteraard niet echt waar ik doorheen ga. Mijn leven is momenteel een hel geen idee waar ik rust kan vinden, heb geen vertrouwen meer in de reguliere gezondheidszorg. Heb jij het helemaal zelf gedaan of heb je hulp gehad en zo ja, wat hielp jou?

Liefs, Bernice

Hallo Bernice,

Ik heb het helemaal alleen gedaan. Door Benzobuddies kwam ik aan het schema om af te bouwen. Het is een eenzame strijd die je moet leveren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Op 19-4-2015 om 18:19 zei Gaba:

Het is jammer dat dit forum zo weinig bezocht wordt. Het is ook wel raar want gezien het enorm aantal mensen dat slaapmiddelen gebruikt moet er toch wel genoeg animo voor een forum als dit zijn.

Ik ben nu ongeveer 4,5 maand verder nadat ik de laatste slaapmedicatie heb geslikt. Het gaat iedere dag ietsje beter, maar het is echt afschuwelijk om van deze medicijnen af te komen. Als ik dit allemaal van tevoren geweten had was ik nooit maar dan ook nooit zo lang aan de benzo's gebleven. 

Maar er is 1 ding waar ik geen spijt van heb en dat is dat ik gestopt ben. Het is me gelukt om er vanaf te komen.

Ik ervaar nog dagelijks de effecten van het medicijn. In tegenstelling tot wat "experts"erover zeggen, is het echt niet met een week of 2 voorbij. Het kan nog meer dan een jaar duren nadat je gestopt bent, voordat je weer helemaal de oude bent.

Ik ben echt blij dat ik op de amerikaanse forums veel gelezen heb over slaapmedicatie en benzo's. Anders was ik waarschijnlijk na een maand of zo weer begonnen in de gedachte dat er iets anders aan de hand was.

Ik heb een hele reeks afschuwelijke klachten gekregen nadat ik gestopt was. Depressie, angsten, rare gedachten etc. Ik was blij om te constateren dat ik daar niet uniek in was maar dat de nederlandse artsen iets te gemakkelijk zijn over het afbouwen. Afbouwen duurt enkele maanden en nadat je gestopt bent, ben je nog niet klaar. Je zenuwstelsel moet het nu weer doen zonder hulp van de benzo en dat kost veel tijd. Afhankelijk van diverse factoren uiteraard, maar een jaar ben je maar zo bezig met deze afbouw en herstel.

Maar het gaat echt steeds beter met me. Ik was een tijdje bang dat mijn hersenen permanent beschadigd waren en dat het nooit meer goed zou komen. Dat ik dement aan het worden was of dat er iets anders aan de hand was. Maar het herstelt langzaam. Mijn GABA receptoren maken overuren nu ze het werk weer zelf moeten doen.

Hoe dan ook, ik ben er vanaf! En het gaat steeds beter met me!

Iedereen kan dit!

Hoewel het misschien wel het moeilijkste is uit mijn leven. En dan overdrijf ik echt niet.

Benzobuddies.org is een engelstalig forum waar ik vreselijk veel aan gehad heb.

Beste Gaba..

Wat een verhaal..en knap dat je je er zo doorheen slaat of knokt wwat een discipline. 

Ik hoop dat je wat info voor mij hebt.

Ik ben 6 december vorigjaar begonnen met oxazepam..na het ineens niet meer kunnen slapen door nachtzweten hartkloppingen rare gevoels ...burnout ed lichamelijke onderzoeken  bloedonderzoek slaaponderzoek nergens kwam wat uit en was gezond...alle waardes waren meer dan top na 2 maanden oxazepam  soms 20 mg soms 10  soms 15 maar nooit meer dan 30mg..overgestapt op nitrazepam..3 dagen nitrazepam dan 3 dagen oxazepam..dit om gewenning te ontkomen..ook hierin gold dat ik in mn nitrazepam dagen niet meer dan 10 mg nam en in mn oxazepam dagen niet boven de 30 uitkwam..in bijna 6 maanden tyd deze combinatie heb ik xoveel terugslagen gehad waarin ik wij ook niet wisten waar het van kwam.

Maar de betere dagen hadden zeker de overhand..in juni dit jaar  zat ik een week op 7.5 en 5 mg oxazepam en nitrazepam 2.5 tot 5mg..en kwam er weerren terugval ondanks dat ik me goed voelde zweten steeds wakker liggen niet mogen slapen van je lichaam..wij naar de huisarts..en die zegt hoeveel gebruik je nu  ik zeg dit ..jaa maar dan werkt hetniet..niks niettes noppes nada over ontwenningsverschijnselen tydens gebruik nikssss..hij zegt nu je toch zo laag zit  stoppen...ik zeg ok  wat dan..ja een weekje max 2 weken onrustig..maar dan gaat het wel...apotheek ook 4 tot 6 dagen en fan gaat het wel weer.

Makkie dat hou ik vol..voelde me sterk etc..eerste nacht verliep top 2e 3e 4e 5e wat minder maar als dat het was..na anderhalve week mn eerste  echt slapeloze nacht..daarna weer 2. Weken prima te doen...nu 4 weken clean verder  en dan reken ik de week dat ik zo weinig nam niet mee want daar was ik ook al aan het afkicken...komen de problemen??!!.woensdag totaal niet geslapen super druk in het hoofd  continu muziek en dan steeds hetzrlfde deuntje...donderdag weer super geslapen..vannacht weer 1 groot drama..niet druk..maar veel zweten en zodra je toch indummelt je lichaam of geest zeg  echt niet ik houd je wakker...is dit nog steeds ontwenning Gaba??zijn dit  de rebounds?naa 4 a 5 weken??en hoe lang nog?ik maar zeker door mn vrouw en mn liefde voor het leven alles houd me op de been..maar pff ..hoop dat je me wat meer kan vertellen wat huisartsen niet kunnen en of doen.

Gr sam

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...
Op 27-6-2018 om 21:27 zei Gaba:

Hallo Bernice,

Ik heb het helemaal alleen gedaan. Door Benzobuddies kwam ik aan het schema om af te bouwen. Het is een eenzame strijd die je moet leveren. 

Kun/kon jij wel gewoon werken in die tijd?  

Ik ben zo'n 10 jaar verslaafd (geweest) aan rivotril, en ik ben nu nog steeds niet in staat om te werken. Er komt niets uit me, ben lusteloos, onthoud niets, motivatieloos... het gaat gewoon niet. Ik zit sindskort weer aan de benzo, maar op hele lage dosis. Ik heb het uiteindelijk ook zelf afgebouwd eerder, ik ben 1 a 2 jaar er vanaf geweest en heb nu weer een lage dosis, maar die ga ik ook weer eruit doen. Eind 2020 was voor mij een extreem heftige periode, dus had tijdelijk dit weer even nodig. Maar ik heb het idee dat dit ook de reden is waarom er niets uit mij komt.

Dank bij voorbaat voor reactie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...