Spring naar bijdragen

woensdag 17 september


blondie6173

Aanbevolen berichten

Zoals jowan het een fantastische reis vind

En agnieta schokkend..puinruimen..keihard werken aan jezelf en omgeving

Zo noem ik het mijn ontdekkingsreis ..die mij iedere dag sterker maakt..om hiermee door tegaan...puinruimen..keihard aan jezelf werken en omgeving..mijn leven zinvol maakt

En ja daar hoort mijn verleden..heden en toekomst bij

Ontdekkingsreis waar ik zo hard aan werk wat me zo trots maakt

Waar ik mijn zelfrespect voor terug krijg...zo blij mee met een lach en een traan

Zo zie ik het..omschrijf ik het

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Agnieta:  daarom komen we hier, om van elkaar te leren en elkaar te steunen, je kunt het niet alleen en je hoeft het niet alleen te doen.

Ik heb het meer dan lang zat alleen proberen te doen. Na mijn wereldkampioenschap eenzaamheid ging de knop om: ik ga het samen met anderen doen, veel gezelliger!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren wel meegelezen maar een beetje wankel dus niet actief aanwezig geweest. Ik ben zo druk met de verjaardagen van de kinderen, deze do en vr. ( Ietje, jij hebt het gepresteerd om op dezelfde dag te bevallen..:-)) Normaal is het knop om en gaan maar omdat ik alles veel bewuster doe nu lijkt alle stress rondom de verjaardagen ook meer binnen te komen. Hoe willen wij het eigenlijk vieren ipv hoe hoort het binnen onze familie en vriendenkring. Ben er nu achter dat dat mijlenver uit elkaar ligt en dat is lastig. Het is me nog niet gelukt om het echt te doen zoals wij denken dat goed is voor ons gezin. Bij ons is de gewoonte dat iedereen de hele dag mag komen tot laat en dat er veel gedronken en gegeten wordt. Als het kan met een bbq erbij. Dit laatste heb ik geschrapt en daar krijg ik nu al commentaar op. Dat maakt me verdrietig omdat ze niet weten hoeveel geregel dat is voor ruim 30 man. Nu weet ik al niet waar ik het zoeken moet, naast de dag zelf, zijn er, inderdaad zoals Ietje ook al schreef , zoveel dingen die geregeld moeten worden. Scholen en traktaties, clubjes waar getrakteerd dient te worden, de cadeautjes en ga zo maar door. Nu heb ik een man die alleen al bij de gedachte gillend gek wordt en ik weet dat, dus doe ik het bijna allemaal alleen maar ook ik vind het zwaar en daardoor niet leuk meer. En de verjaardagen van de kinderen horen toch eigenlijk gevierd te worden en nu lijkt het dat ik aan het overleven ben tussen al het geregel.....Volgend jaar misschien echt eens anders!

Moet natuurlijk weer gaan want nog meer boodschappen doen ......heb tot 12.00 uur de tijd!

Waarom lijkt het toch dat het bij anderen soms zo makkelijk lijkt te gaan, 2 x het woord lijkt dus ook dat zal wel buitenkant zijn dan, troost ik mezelf maar.

Dribbel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

wat een hoop bij te lezen alweer.

gauw aan beginnen

voor ik met maatje ga fietsen,

de trein invlieg naar het strand

en daarna naar Utrecht lekker Indiaas ga

eten met een dolgelukkige dochter die

vandaag 19 is geworden. ik heb een mooi receptenboekje

gemaakt met lievelingsrecepten van fam. en vrienden

en de lege mapjes opgevuld met boemboes

ballonnen om de keuken te versieren en zaadjes klaproos

voor het boeket van volgend jaar☺☺☺

 

nu jullie nog lezen en dan kan ik met een gerust gevoel op pad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn lijf voelt beurs, het 'nadeel' van het harde werken gisteren.

Maar tegelijk ook een voordeel want het maant me vanzelf tot rust.

Ik ben al sinds 6.00 uur op. Wasmachine draait volop.

Het is hier al prachtig weer.

Zo eerst maar eens boodschappen doen, daarna een stuk gaan wandelen naar een afspraak.

Lekker in een rustig tempo.

Mijn reis sinds het stoppen met drinken was er één met de nodige hindernissen en was absoluut niet gemakkelijk maar het is het allemaal waard geweest. Echt een ontdekkingsreis vol verrassingen die ook nog niet ten einde is.

Waar het eindigt ?? Geen idee, maakt ook niet uit. de reis op zich is al mooi.

Tot later.

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ploffie...dat fladderen hoe jij dat noemt...lijkt het op,

Veel willen in zo kort mogelijke tijd?

Dribbel... wat anderen over je zeggen..zegt vaak meer over hunzelf

Tis jullie feestje..je hoeft het ook niet iedereen naar hun zin

Te maken..feest komt uit een goed hart...das genoeg

Verandering kost tijd en energie..verg niet teveel van jezelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mooi gezegd; feest en stront

en tijdens het feest overheerst de euforie soms

en willen we van de stront niet weten

maar die komt heus toch wel weer.

 

Ja Dribbel lijkt is een belangrijk woord hierin ook.

doen we daar niet zelf hard aan mee vaak?

Ik heb de laatste tijd weer meer konfrontaties met mensen

omdat ik af en toe niet alleen de buitenkant laat zien

maar ook de andere kant, binnenkant

en een deel van de stront.

Wordt niet altijd gewaardeerd en ik ben er ook nogal onhandig in.

Een vd nadelen van happy single zijn is het gebrek aan sociale

feedback. The loving reminder dus.

Maar ik leer er veel van, en als ik mijn aandeel onder de loep leg,

er steun bij zoek, kan ik ook de volgende stap maken, naar degene

die toevallig de pech had, mijn aanleiding te zijn.

Ik kom er steeds meer achter dat de aanleiding zelden de oorzaak is.

Hard werken soms, maar het loont nog steeds.

en dan blijkt stront soms gewoon ordinaire mest te zijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heeeeeele goeie morgen lieve mensen.

Vandaag wordt het weer een superdag dus genieten van het zonnetje hé? Vanmiddag ga ik naar een vriendin en eet daar vanavond mee. Heb er zin in. Grote traktatie altijd. Vanmiddag winkelen en haar een beetje verwennen, met leuke dingetjes die ze wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn en waren tijden dat er niets uit mijn handen komt. Dat ik niets, werkelijk niets gedaan krijg. Dat is geen rozegeur en maneschijn, want als alleenwonende heb ik de taak het allemaal zelf te doen. Ik kan en wil niks "uitbesteden".

Ik zoek waar dat ellendige nietsdoen vandaan komt en ik begin te geloven dat dat door mijn angsten komt....

 

Dacht heel lang dat ik sterk, stoer en verschrikkelijk was, maar ik realiseer me steeds meer dat ik heel veel angsten als drijfveer voor mijn leven had en misschien nog wel heb...

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds ik zeseneenhalf jaar geleden in herstel ging volgens de richtlijnen van de 12 Stappen (en 12 Tradities) van AA/NA ben ik mijn reis (leven) ook als fantastisch gaan beleven.

Ik zag dat dingen schokkend waren, dat ik moest gaan puin ruimen, dat ik moest gaan werken aan en met mezelf en mijn omgeving.

In plaats van me daar voor te verstoppen in een alcoholroes ben ik de confrontatie aangegaan. Ik heb een terugval na negen maanden niet als nederlaag opgevat maar als bewijs dat het programma loslaten fataal voor me is.

Het programma als leidraad in mijn leven toelaten betekent voor mij dat ik het leven met al z'n ups en downs neem voor wat het is. Hierdoor gebeuren er dingen die mijn fantasie te boven gaan, zowel positief als negatief.

Door ervan uit te gaan dat een zgn. slechte dag een leerzame dag is, kan ik zeggen dat mijn levensreis fantastisch is. Ik word uitgedaagd al mijn talenten in de strijd te gooien om op een bewuste manier om te gaan met dát wat zich aandient.

In tegenstelling tot de tijd dat ik alcohol nog als "uitwijkmanoeuvre" gebruikte.. Toen was het leven vaak echt verschrikkelijk.. ik bleef maar uitwijken en omzeilen. M'n spoor was ik totaal bijster. Dat was geen reis, dat was het spoor van een vluchteling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verveling is dat ik mezelf in de weg zit. Teveel energie heb, en dat heb ik bijna altijd.

Jowan nergens geen zin in hebben kan ook te maken hebben met een fikse dip. Maar dat je door angsten niets doet heb ik nog nooit gehoord. ja boodschappen en zo. Maar angsten en gevoelens van depressie gaan heel vaak samen.

Adrie ik ben opgevoed met het idee dat lui zijn niet mag. Dat is uit den boze, ja en als je altijd zin in de dag hebt dan wil je gewoon veel doen. Het geeft mij altijd een gevoel van voldoening als er weer veel uit mijn handen gekomen is.

Misschien is het toch ook een vluchten. Bezig zijn is niet op hoeven letten wat je allemaal voelt. Vaak zijn alci's ook werk verslaafd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kon niet stilzitten..niks doen.... moest altijd bezig wezen ..kon niet slapen...onrust van binnen

Moest altijd geluid aan

Ik was op de vlucht voor mezelf..dat weet ik pas sinds een jaar

Nu mag er er wezen na hard aan mezelf werken en waarom dit kwam..accepteren

En nu heb ik er weinig last van...behalve als het me teveel word

Zoiets ervaar ik het

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ook dat Hut. onrust van binnen, je fijn voelen als je iets gedaan hebt.

 

Zo te lezen zijn er een hele hoop voordelen Wijfie en natuurlijk is J. z'n mening ook belangrijk. T'is weer ff een rommeltje met het verhuizen maar als je er daarna toch iets terug krijgt waardoor je vooruit gaat, is het de moeite waard om er goed over na te denken. Tja en dan maar hopen dat je je daar gelukkig voelt want iedere keer verhuizen geeft ook een hele hoop onrust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...