Spring naar bijdragen

Dinsdag 16 september 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Laat ik concreter worden: bol jij beangstigt me niet. Mensen die lang gestopt zijn en dan uitglijden of terugvallen, die hebben toch óók een aanloopperiode gehad van twijfel, het weer zelf willen kunnen, te laat hulp vragen.................... je valt toch niet ins blaue hinein terug? En in die aanloopfase: dan moet je ze wel serieus nemen maar kun je ze op hun woord geloven of kunnen ze al in de ontkenning zitten?

 

Of draaf ik door?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als wij onszelf kapot maken, nemen we andere mensen méé. Ik kan niet een ander gelukkig of ongelukkig maken, maar als ik uitglij maak ik zoveel vertrouwen kapot, ik moet er niet aan denken dat die verhuiswagen van mijn man zou zijn. Een levensgrote waarschuwing staat hier in de straat. Levensgroot en gratis waarschuwing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitglijden, terugvallen.  Het is in principe voor ons allemaal weggelegd als we ons niet aan het programma werken en de spiritualiteit gaan verwaarlozen.

Ik ken persoonlijk iemand die na 30 (dertig) jaar is terug gedonderd, en niet zo'n beetje ook.

Het is vergelijkbaar met suikerziekte, diabetes. Je kunt er oud mee worden, als je je maar dagelijks verzorgt en je medicatie ter harte neemt.

Voor mij zijn dat de AA en de NA programma's en de bijbehorende blauwe boekjes en natuurlijk de meetings.

 

Het is heel denkbaar dat iemand die "bezig is terug te vallen" dat aan de buitenkant niet goed laat zien, en als je erop vertrouwt dat de persoon volop in herstel is, let je misschien niet op de tekens.

Soms denk ik het te kunnen zien bij anderen, dat ze weer (bijna)  op de glijbaan zitten. Maar ook dan geldt weer: eigen herstel komt op één, en iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen herstel.

Klinkt soms kort door de bocht, besef ik me ook, maar voor mij zijn dat de leidraden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie dank je wel voor je wijze woorden. Op mijzelf passen is iets waar ik nu heel erg mee bezig ben. Ik wil de alcie steunen maar de wederhelft heeft het nu ook zó zwaar. En ik heb het niet zien aankomen. Geen teken van ego, van geen-hulp-vragen, niets. Dat maakt dat ik bang word voor mijzelf: wie zal mij waarschuwen als ik geen hulp vraag, mijn ego weer ga strelen en niet door heb dat mijn woorden hol zijn.........

Los van het feit dat ik de alcie niet heb wakker geschud: veel contact en niets zien, niets doorhebben! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geen wartaal

ik heb je postings nu 2 keer gelezen en neem het ter harte.

En ik heb bedacht dat herstel bij mij begint met openheid, eerlijkheid en bereidheid te veranderen ........... waardoor ik niet bang moet zijn voor mijzelf maar gewoon stug doorgaan met hoe ik bezig was, nl. veranderen.

Dank voor het meedenken allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...