Spring naar bijdragen

Dinsdag 16 september 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

 

 

........................ mijn eigen dikke, dikke, hele domme, onnozele schuld. :devil:

 

Agnieta, door het anders te formuleren kun je hetzelfde zeggen en tegelijkertijd jezelf niet zo naar beneden halen.

Door het anders te formuleren verklein je het risico om in zelfmedelijden te duiken en geef je jezelf een kans om

volwassen met je situatie om te gaan.

Hoe??

Door gewoon te zeggen: het is zoals het is.

Waarom schuld? En dan nog wel eigen, dikke, dikke, hele domme en onnozele schuld?

Je bent toch verslaafd? Nou dan...!! dan heb je toch geen schuld? Je situatie is gewoon een gevolg...

Je zou alleen die eerste niet moeten nemen. Alleen dáár kom je verder mee.

Maar schuld???? Hooguit even een beetje "niet verstandig" gedaan. Maar niemand is perfect, zelfs jij niet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker Kohtje!  

Je bent niet verantwoordelijk voor je ziekte. Want dat is wat het is.....

Je bent wel verantwoordelijk voor je herstel. En je maakt het je alleen maar moeilijker als je die eerste wél neemt.

Accepteer dat je de ziekte verslaving hebt en leg de strijdbijl neer, geef het op, accepteer jezelf en kijk niet om, kijk naar wat je vanaf nu aan je situatie kunt beteren. Als je van die eerste afblijft wórdt je situatie beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jowan, hopelijk bestaat die administratie niet uit de online cursus solliciteren van uwv.

 

wat een bagger is dat

Nee kippie, een interimmanager heeft me met een kluitje in het riet gestuurd en nu ben ik WW-er tot aan mijn AOW nov 2015. En moet ik dus gewoon volle bak solliciteren. Zooo zinloos. Ik heb al een WAO status en ict is nu niet echt een vak waar je als 64-plusser nog volaan mee aan de bak komt.

Ik heb er moeite mee dat UWV medewerkers ook wel zien dat het niets oplevert dan warm papier en een hoop moeite om niets, afgezien van de soms valse hoop. Maarrrrrrr, regels zijn regels! Al schrijf je maar onzin: als je maar schrijft. Ik zei het al: zoooo ontzettend zinloos. ware het neit dat mijn inkomen ervanaf hangt. Zo zinloos ook weer niet,maar je begrijpt me vast wel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik, kort geleden pas, begon de lat wat minder hoog te leggen en ook ruimte aan anderen te bieden hun werk te doen, voelde dat alsof ik wat controle kwijtraakte.

In eerste instantie een akelig gevoel, maar het bevalt me steeds beter. Mijn werk-kwaliteit wordt er niet minder door: integendeel.

Mijn werk is gewoon goed en wat belangrijker is: ik heb tijd over om meer te kunnen doen.

En wat nog belangrijker is: ik heb de gelegenheid om te genieten van wat anderen voor mij doen! Kadootjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen!

 2x een traktatie die leuk en gezond moet zijn.

 

Geen idee of je een tweeling hebt en hoe oud ze zijn?

Maar voor een dubbele traktatie is dit misschien iets:

Ga naar de friettent en vraag daar friet en mayo bakjes.

Snijd stukjes appel in de vorm van frietjes (bestrijken met citroen voor het bruin worden) doe deze in de bakjes.

En in het mayo bakjes doe je vanille vla. Zo kan 1 kind de friet uitdelen en het andere kind de mayo.

 

Andere minder gezonde traktatie:

Ingrediënten:

Zuurstokjes (of iets anders), dropveters, dropvisjes en een vaas

 

Gaatje maken in de visjes, hier de dropveters doorheen doen. Dropveters aan zuurstokje binden. En de zuurstokjes in een vaas zetten zodat de visjes naar beneden hangen. Kan je kind vishengeltjes uitdelen.

 

http://www.laurasbakery.nl/25-leuke-en-gezonde-kindertraktaties/

 

(ik zie dat zij een gezondere variant heeft op de vishengeltjes ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een dag flink aanpakken, maar dan heb ik ook wat.

Laatste kamer boven leeggehaald, opgeruimd en weer ingericht.

Flink puingeruimd. Extra kledingkast voor mezelf in elkaar gezet.

Hoef niet meer mijn kleding uit de wasmand te plukken.

Nu zit ik fysiek heel moe, maar wel met een voldaan gevoel op de bank.

Ik heb het ook voor mijn doen rustig aan gedaan. Niet als een razende wervelwind, zoals anders.

Op tijd mijn pauzes enz.

Het was heerlijk om een dag echt voor mezelf te hebben.

Dochter naar school, geen afspraken. Gewoon ik met mezelf. En geen ruzie gekregen.

Topdag dus.

Zo even een pizza halen. Lekker makkelijk en ik heb hem verdiend vind ik.

Straks eindig ik mijn ik-dag met de nazorggroep. Dat is een mooie afsluiting.

Daarna kan ik mijn de aandacht weer op mijn dochter richten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...