Spring naar bijdragen

Groetjes en het beste


Hanneke

Aanbevolen berichten

Hanneke...ik schrik hiervan ..over de aanvallen op jou

Geloof wel dat de aanvallen meer over de mens zelf zeggen als jou en je klooster

Frustaties..kleineren..geen respect uiten/afgeven zegt meer over de tekortkoming van de ander

Jammer dat je op zo manier moet gaan...

Hanneke ik wens je heel veel geluk..met alles wat op je padje komt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal je missen Hanneke. 

Ik weet niet van hoeveel mensen die kritiek en aanval is gekomen, was het er één, waren het er een paar? 

Kennen zij jóuw klooster? Zijn zij op de hoogte van jóuw beveving van je geloof?

En al die mensen hier die wel genieten van jouw berichten dan? 

Misschien toch nog een keer heroverwegen? 

Ik hoop echt dat je toch weer je plekje hier gaat innemen Hanneke... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hanneke, ik wes je het allerbeste toe.

 

Wat vervelend dat er hier op forum aanval op klosster en jouw kerk is geweest, zelf helaas niets van meegekregen.

Ik las je altijd met veel plezier in de ochtend. Ik merkte dat je steun had aan klooster en je straalde rust uit.

 

Nogmaals het beste en ik zal je hier missen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit vind ik zwaar bout zeg. Ook ik weet niet waar die aanval staat, heb hem ook niet gelezen maar ik vind dat iedereen zich vrij moet kunnen uiten zolang het een ander niet schaadt. Jammer dat dit zo moet. Het forum is van iedereen en iemand die daar commentaar op heeft moet maar opzouten. Bah.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke,

meer dan jammer vind ik dit.

Ik heb zelf die aanval niet gelezen helaas,

maar ongeacht wat daar staat.

Dat je de mening van één, nog wel negatief,

zwaarder laat wegen dat de mening van anderen die

zo blij zijn en worden van jouw postings.

Bevestigt dan die één iets van jou? Nee toch zeker.

Het gebeurt vaker meis, dat er een frummer ineens

meent een negatieve bijdrage te moeten posten.

Soms goed bedoeld, en soms omdat er blijkbaar gif

gespuid moet worden. Als daardoor de verkeerde mensen

wegblijven, dan betekent dat niet alleen een verarming van

dit forum. Maar ook een verarming van degene die weggaat.

je doet jezelf misschien tekort.

Als je gaat, ga dan op je hoogtepunt hier, dan is het ten minste een echte keus.

Dit lijkt op een vlucht.

Ik neem aan dat je hier weloverwogen mee bezig bent geweest, want je

schreef de laatste dagen al minder.

Hopelijk kijk je ook verder dan die ene posting. Wat raakte je erin dat je herkent.

Misschien van vroeger? Misschien van een moeilijke periode, of een bepaald persoon?

Als je dat er uit kunt pikken en ernaar durft/kunt kijken ben je al weer een stap verder.

Over dat stuk valt dan weer te schrijven hier. Wees maar gerust een spiegel, voor jezelf, voor die schrijver,

voor ons ook. Ik leer veel van jouw stukjes Hanneke, het raakt me altijd in een stukje wat vrede zoekt.

Ook zonder even wat te doen, op de bank, een stukje beschouwen. Ik had vroeger wel wat met kloosters.

Ging ooit op de fiets naar Cothen en kreeg een mooie rondleiding in een klooster daar. Dat heeft toen veel indruk gemaakt.

Ik was nog geen 10! Later met rondleidingen ook. En ooit wie weet, een weekje het leven daar echt meemaken.

 

Hanneke het gaat waarschijnlijk niet echt om dat stukje, maar om wat het heeft losgemaakt.

Ik persoonlijk hoop je daar juist over te zien schrijven. Naast je andere stukjes.

En als je toch weg blijft, dan respecteer ik dat natuurlijk. Het gaat om jou. Ga goed meis :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke, het is wijs van je dat je niet over de inhoud bent gaan discussiëren.

Bedenk, iedereen heeft recht op zijn mening, ook al is het nog zo'n stomme :)

Alle meningen zijn maar heel relatief.

 

De dingen die je raken, zijn het waard om onderzocht te worden.

Zolang het hier niet meer veilig voor je voelt is het natuurlijk je goed recht om te kiezen om weg te blijven.

Met zoveel mensen, en gevoeligheden bij ieder, zal het hier wel nooit een 100% vredige plek worden.

Dat kun je ook als oefening zien. Om jouw ding te doen ongeacht wat anderen vinden.

Ik hoop dat je de positieve dingen ook blijft zien, want je bent behoorlijk geliefd, zoals je in de reacties hier ziet.

Laat het maar bezinken Hanneke en doe wat goed voor je is :heart:

Terugkeren mag altijd.

bewerkt door Kate
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik voel me zwaar aangesproken en baal er eigenlijk van dat het zo voor je voelt.

Ja, ik ben die dag een beetje losgeslagen.

Maar later heb ik mijn berichten ook aangepast en sorry voor mijn doordraven gezegd.

Bovendien heb ik ook gezegd dat ik zonder veroordelend te zijn nog eens ging luisteren omdat ik wel heel rustig werd van wat er gezegd werd.

 

Dat heb ik dus gedaan. En elke keer hoor ik meer mooie dingen en begrijp ik veel beter waarom mensen voor een bepaald geloof kiezen.

 

Zonde dat je dat allemaal niet meegekregen hebt. Voor mij ging er nog steeds een rust uit van als je schreef dat je naar het klooster ging. Jammer dat het voor jou niet meer zo vanzelfsprekend voelde.

Een mening vormen over iets waar je nauwelijks iets vanaf weet is makkelijk, was mijn eigen zelfbescherming. Dankzij jou openheid ben ik wel nieuwsgierig genoeg geworden om gewoon eens een dag te voelen en ervaren hoe het nu is. Want zonder al die vooroordelen en zelfbescherming zou een klooster wel een plek voor me kunnen zijn om te leren met rust en stilte om te gaan.

 

Ik hoop dat je je dus nog bedenkt en je wel weer komt schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...