Spring naar bijdragen

Donderdag 28 augustus


plof

Aanbevolen berichten

Jammer dat het gelijk al weer verkeerd ging tussen jullie ietje. 

En inderdaad, vertrouwen gaat te paard en komt te voet zeggen ze wel eens, maar daarnaast krijg ik wel eens de indruk dat jullie een machtsstrijd verwikkeld zijn geraakt. Heel herkenbaar trouwens hoor ;) 

Ik heb er geen pasklaar recept voor, kan uit ervaring alleen zeggen dat dat helemaal over kan gaan na zo'n jaar of 35 :)  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

 

Heerlijk geslapen hier, weer zonnig, die zomer kan niet kapot. Ietje, het gaat over je (vermeende) gedrag en niet over je persoon. Het valt me altijd op dat bij ruzies mensen zich persoonlijk aangevallen voelen, alsof hun hele bestaan niet deugt, terwijl het altijd alleen gaat om een stukje gedrag van die persoon. Een klein deel dus maar. Als mensen zich dat verschil meer realiseren zou er een stuk minder ellende zijn. Voel je niet afgewezen.

 

Het is weer mooi weer!

 

Pluk de dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook goeiemorgen frummers

lekker tutteldagje voor mij.

Lijstje is klaar; mijn ochtendritueel:

ontbijtje en koffie maken

de pc aan, nieuws, forum en mail

alledrie opstarten en lezen

en intussen mn pannekoekjes met choc.pasta en banaan

lekker op gesmikkeld en de koffiekan is leeg.

de dag kan beginnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje...herkenbaar...ook de verdediging van jou kant

Als jij jou padje volgt wat je nu bewandeld komt dat vertrouwen wel weer

En ik heb ook heel veel mijn man niet verteld....daar had ik de huisarts..verslavingszorg en peut voor.

Hoe moet iemand begrijpen als je jezelf nog niet begrijpt

Mijn man zei ook vaak...ik begrijp het niet

Ik zei dan...al ik het maar snap,das genoeg

En ja..ook hij vind hier zijn rust in...het opgefokte word minder

Vertrouwen winnen duurt lang als die geschonden is...het zij zo

Goed bezig ietje..succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag !

al terug van mijn werk .. een leuke ochtend binnen een stressvol project dat écht veel boosheid heeft opgewekt van de week. Gelukkig is frustratie/onvrede opgepakt door bestuurders zelfs en is mijn taak van signaleren voorbij en dus ook veel stress in juiste richting doorgeschoven.

 

Heel erg . .. ik ben via de Mac naar huis gereden en zit nu te 'genieten' van kipnuggets 

hihi, hierna mijn spullen voor sporten maar aantrekken !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje dit had mij ook kunnen overkomen. Zelf vinden dat ik heel goed bezig ben maar niet alles delen met mijn man omdat hij het misschien toch niet zal begrijpen .....( premisse dus)

En het dan vreemd vinden dat hij het ook inderdaad niet begrijpt....

Zucht... Ik begrijp mezelf soms ook niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Jopie,

Ik moest je bericht wel een paar keer lezen (mijn hersenen raken nogal rap van slag met meerdere deftige woorden achter elkaar) maar nu begrijp ik je boodschap wel. ;)

 

Ha die Albert,

 

Ik zat nog even te denken over gisteren. Eigenlijk wel heel sterk dat je je nickname niet laat afnemen door 1 of andere onnozelaar.

Als je nu je eigenheid ook niet laat afnemen en gewoon blijft wie je bent, lijkt me dat het plezier van de stalker snel zal afnemen. Deze krijgt immers geen aandacht meer omdat jij er geen rekening meer mee houdt. Daarmee zorg je 1 goed voor jezelf omdat je het forum weer zo kan gebruiken waar jij je goed bij voelt en 2 je geeft de stalker kans om een nieuwe positievere hobby te zoeken. Vissen of zo? Daar heb je ook geen sociale kwaliteiten voor nodig maar is wel stukken positiever dan iemand stalken. ;)

En verder is het gewoon heel erg vervelend, ik heb dat ook ooit eens aan de hand gehad hier. Was niet de beste oplossing maar werkte op dat moment wel. Ik ben hier openlijk gaan mopperen over die persoon en toen kwamen er van zelf mensen die ook mee gingen mopperen tegen degene en toen had deze ineens niet meer zo´n zin om alle draadjes te lezen om daar iets uit te kunnen halen om mij te kwetsen.

Niet de meest positieve manier, mensen hoorde immers maar 1 kant van het verhaal, mijn kant. Maar deed me wel heel goed zoveel steun te ontvangen toen. :)

En voor zaterdag, neem ik je in gedachte mee. Doet me denken aan het liedje van Gers Pardoel, ik neem je mee. Wel alleen het refrein dan hè. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En verder had ik vandaag 2 hele leuke mails van mijn vrienden in Nica.

Onafhankelijk van elkaar hadden ze me een mail gestuurd dat ze af aan het tellen waren dat ik kwam. En of ik al een ticket geboekt had.

Nou dan voel je je toch een partij welkom! :D  En dan verdwijnen alle beren op de weg die je voorheen zag als sneeuw voor de zon. :heart:

Heb er zin in! :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even gewoon een gedachte spinsel van mij hoor.

We hebben eigenlijk allemaal hetzelfde probleem, namelijk een drankprobleem.

 

Maar zitten elk in een andere situatie. De 1 met partner en eventueel kinderen en de ander zonder.

Ik ben alleen gaand, dus ben gewoon alles op te lossen zonder overleg, heeft zo zijn voor en nadelen.

Maar als ik jou dan lees Ietjefietje, over je verwijsbrief samen met je partner door te nemen, bekruipt mij de gedachte dat het stoppen met drinken of andere problemen van jezelf aan willen gaan, soms best lastig kan zijn als je een partner hebt. Dan kan je niet zomaar doen, dan moet je overleg plegen. En daar krijg ik het best wel een beetje benauwd van, want dan heb je iemand die mee gaat bepalen over je lot/toekomst. Ik vraag me af hoe jullie dat een plekje geven in jezelf want lijkt mij een extra belasting erbij.

 

Omdat je dan niet 100% tijd voor jezelf kan vrijmaken, omdat je toch nog een partner moet zijn, vader of moeder voor je kind dus als je gesprek heel heftig was en je liever even in je bed wil kruipen om alles te laten bezinken, kan dat eigenlijk niet omdat er een heel ander leven buiten de deur van de therapie op je wacht. Hoe lukt jullie dat om dat te combineren en toch jezelf te blijven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het verschilt natuurlijk heel erg per persoon. En hoe je er zelf op reageert.

Bij mijn eerste partner ben ik weggegaan omdat ik me alleen maar naar beneden gehaald voelde.

Nu heb ik het geluk een lieverd te '"hebben". Geen doetje, wel een gelijke.

En toch we zijn best verschillend. Gelukkig maar.

Jasses wat een happy gedoe he, hi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aardappels..snitzel..boontjes

Eet smakelijk..fijne avond

Moeilijk gesprek gehad care gebeuren

Lastig..nog niet sterk genoeg zijn voor de volwassen wereld

Das ok hun tactiek..heb ze door

Nu zelf wat hengeltjes uitgegooid..die me kunnen adviseren

Donderdag krijg ik gesprek mee voor advies..gelukkig pfff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja ik kan me voorstellen dat jij Jen niet alles met je partner wilt delen.

Bij mij was het zo dat ik niets kon delen omdat mijn manneke zelf heel veel wilde delen en dat nam nogal veel tijd in beslag. Bij hem was er geen plaats meer voor mijn problemen of gewoon dingen die ik wilde delen. Vroeger ging dat wel meer maar zeker de laatste 10 jaar niet meer.

Het is maar net of je je op je gemak voelt als je wilt delen met je partner. Of je het gevoel hebt begrepen te worden en vooral iets kwijt te kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...