Spring naar bijdragen

zaterdag 2 augustus


huttula

Aanbevolen berichten

lieve lieve Wijfie, je zoekt het nog OM JE HEEN. Maar geluk zit IN JE. Een baan, een pup, een man of een fles gaat je geen van alle geluk geven. Het komt niet van buiten, zodra je het vindt moet het juist náár buiten Jij wilt er graag wat voor doen? Sta es stil en dóe es niets dan eindelijk naar jezelf luisteren. Wij zijn Human Beings, geen Human Doings. (zegt een Doener avant la lettre............ maar nu Ben ik vooral)

 

Anderhalf jaar vraag ik mij af: wat wil Wijfie nou echt en eindelijk durf ik het hardop te schrijven: Wijfie weet het zelf niet want Wijfie Doet maar wat, ze luistert wel maar niet naar zichzelf. Sorry voor de betutteling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ja, ik weet zeker dat Wijfie het allemaal zelf weet, het is al zooooooooooooooooooooooooooooo vaak tegen haar gezegd.

Maar te laat uit bed en dan de hele dag niets doen, tja mensen komen niet aanbellen vragen "Zeg heb jij toevallig nog een goeie vriendin nodig? Eentje die goed kan luisteren, die je uit de dip haalt, die s'ochtens als wekker naast je bed staat en roept "tring triiiiiiiiiiiiiiing wijfie je bed uit, eentje die de was doet, stof zuigt enz :D ". Zulke mensen bestaan jammer genoeg niet anders had ik er zeker eentje gestuurd.

Je kan als volwassene niet de verantwoording afschuiven naar, of je man, of je kinderen, of een goeie vriend(in). Nee je moet gaan handelen, stappen ondernemen.

Maar wat als je somber bent en het gewoon niet lukt om die stap te zetten.

Tja, toch maar doorzetten, het muziek spelen gaat ook nog dus er is nog energie.

Wijfie ga wat doen meid, zet nu eens een keer die stap. Dit duurt nu al zo lang. Werk er eens aan ook al is het verdraaid moeilijk. Zo blijf je hangen in zelfbeklag en daar schiet je niets mee op. Je zakt nog dieper weg in die shitgedachte. Dadelijk kun je er echt niet meer uit komen.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve mensen,

 

Wijffie jammer...maar kop op!

 

Monster mooi..human beings...human doings....

Zijn...voelen....maar dan ook in beweging komen.

Niet alleen in gedachten, jouw beweging, een kleine kan al grote veranderingen teweeg brengen.

Succes...

 

Ik meld me af voor een week drie, vakantie, op stap met de dametjes en hubbie.

Altijd rommelig de dag ervoor, maar ach dat is nou eenmaal zo.

Was zelf ook rommelig afgelopen dagen.

 

Heb er wel zin in. 

Qua drank maak ik me niet druk, heb al eerder een vakantie doorstaan en een andere omgeving vind ik makkelijker dan thuis.

Vond het de afgelopen dagen lastig en was er veel mee bezig. Onrust, verveling....ja wijffie dat zijn bekende triggers. 

En ik word er af en toe moe van...trek weerstaan. Voelt soms erg als 'vechten tegen iets'. Da's niet goed...

 

Maar goed, gaat ook voorbij...Skip je schreef er ergens over de tijd zal het makkelijker maken. Vond het in het begin gemakkelijker dan nu.

 

Nou, weer genoeg. Ik ga kleren in tassen pakken, kampeerspullen zitten er al in!

Fijne weken allemaal, hou het droog en zorg goed voor jezelf! En lief zijn voor elkaar  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijffie...ik denk dat Bol de vicieuze cirkel bedoelt...wel willen, niet doen, daarvan balen, negatieve gedachten...en nog minder tot handelen komen.

En dan wordt het steeds moeilijker om in de actie te komen. Dat mijn ervaring.

Hoe tegenstrijdig ook, juist iets 'doen' helpt. 

Anders kun je zo blijven hangen in allerlei dingen die je graag wilt doen, in je hoofd..maar pfffff niet de energie hebben om daadwerkelijk uit te voeren.

Heel verlammend en niet fijn.

 

Jezelf het zetje geven om te handelen, ook kleine dingen en daar tevreden mee zijn...dat geeft energie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Thee.

En Wijfie, dat uitstellen daar schiet je niets mee op, Ik zou een vriendin willen, ik zou wel eens meer van dit en dat, maar daar blijft het dan bij Wijfie.

Als jij schrijft dat je zoveel behoefte aan een hoop dingen hebt,  moet je actie ondernemen en niet iedere keer weer opnieuw schrijven wat er allemaal met jou gebeurd en waar je behoefte aan hebt.

En ik weet heus wel dat, als je in een fikse dip zit, je er heel moeilij toe komt om iets te ondernemen, maar zo kan je toch niet doorgaan?

Maar het komt er niet van wat bedoel je daar dan mee? Wat weerhoud jou er van om geen stappen te ondernemen? Want als je het wel zou doen zou je hoogstwaarschijnlijk een stuk gelukkiger zijn.

Ik weet nog dat je een paar jaar geleden zo heel graag op vakantie wilde. Je had het daar veel over, en het is er toen niet van gekomen.

Nogmaals ik weet hoe moeilijk het is om iets te gaan doen als je je niet prettig voelt maar je zal moeten, er is geen andere keuze.

Misschien ( en ik hoop niet dat ik je daar pijn mee doe) zijn er momenten waarop je gaat drinken dat je denkt, ik ben niets, wat heb ik nu aan m'n leven.

Daarmee zakt je zelfwaardering en dan kost het ook geen moeite om naar de borrel te grijpen. Je bent tenslotte niet niets waard.

Als je meer actie zou ondernemen krijg je meer zelfwaardering en pak je misschien wat minder gauw naar de fles omdat jou ikje meer waard is dan die alc.

Zoiets.

En ja als ik dan weer lees dat je gedronken hebt en daarna schrijft er niet te lang bij stil te willen staan, word ik pissig en kwaad, en denk dan, verdorrie blijf er juist wel bij stil staan, laat het goed tot je door dringen dat je weer zwak bent geweest. Ik lees zo vaak berichtjes van jou waarin je dingen schrijft waarvan ik, als ik je niet zou kennen, zou denken, nou zeg die Wijfie dat is een kanjer, die is sterk zeg, en nog geen paar uur daarna schrijf je dat je gedronken hebt. Daar heb ik ontzettend veel moeite mee. Ik moet gewoon eigenlijk denken als je weer gedronken hebt, nou ja het is weer eens zo ver, maar ik reageer niet meer. Toch kan ik het niet laten, gewoon omdat ik je zoveel meer gun.

Probeer, als je dat zelf ook wilt, volgende week nu eens achter vrijwilligerswerk te gaan, dan ben je er meer uit, je komt tussen anderen, en krijgt nieuwe prikkels. Tja en verder weet ik het ook niet meer zo goed.

Pfft ik ga slapen trusten.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net terug van verjaardag van mijn pa.

Gelukkig geen bowl genomen dit keer, want moeders had er een pot kersen gedrenkt in de alcohol doorgeflikkerd.

Dochter gelijk super bezorgd om mij ( mam, jij hebt niet genomen toch? Grote angstige ogen van schrik bij haar) en fel dat ze was dat zij dat echt niet ging opeten!

Toch jammer dat er dan door de familie geen begrip was van de impact wat mijn alcoholverleden voor effect heeft gehad en nog heeft op haar.

Werd afgedaan en lacherig over gedaan dat ze niet zo moest overdrijven over dat kleine beetje drank...

Nog wel wat van gezegd, maar ook dat werd min of meer weggewuifd...

Ben nu best wel een beetje pissig, en ergernis vierde al hoogtij...

Even tijd voor wat afstand nemen.

Vooral als ik de rust bij mijzelf weer wil vinden en escalatie voor nu wil voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier ook crisis

om en door drank

dochter komt vet aangeschoten thuis

mobiel gestolen, ID weg

drankjank

en zichzelf dom/stom noemend.

ja inderdaad beaam ik zo helpend mogelijk, haha

Eerst tel. geblokkeerd en daarna komt ze er achter dat

al haar wachtwoorden en codes

(ja ook digid en de bank) op een app-je in die tel. zitten

en dat ze op instellingen heeft aangevinkt nieuwe per sms

te ontvangen. Maar bellen en smssen naar een geblokkeerde tel.

dat gaat helaas niet.

Dochter is weer naar een verjaardag

verder drinken neem ik aan

en ik zit hier met een kater

plaatsvervangend te simmen

pfffffffffffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga toch iets zeggen na het lezen over het weer gaan drinken van Wijffie. Misschien heb je er iets aan of misschien anderen die het lastig hebben.

Ik kan alleen vanuit mijn eigen ervaring praten.

Ook ik heb nog steeds lang niet altijd zin om iets te doen, om uit bed te komen, om op te ruimen, om mensen op te zoeken enz.

Mijn stemmetjes zijn dan: te moe, ze moeten me toch niet, het heeft allemaal geen zin, waar doe ik het voor, en ja ook ik wilde dan wel eens naar de drank grijpen omdat ik niet snel genoeg resultaat zag.

Depressiviteit trekt je naar beneden, wil dat je het bijltje erbij neergooit, het opgeeft zodat het negatieve stemmetje weer gelijk krijgt.

Ik kan je uit mijn ervaring zeggen dat je hierin een keuze hebt. Het is inderdaad gewoon doen en dan stil staan bij iets positiefs. Hoe klein ook. Elke avond dit opschrijven. Ook dat is een opgave, gaat niet vanzelf en eerst zag ook ik het nut er niet van in. Maar gaande weg kreeg ik er lol in.

Mijn huis was een rommeltje, uren kon ik er in mezelf over in discussie gaan, zittend op de bank. Oh Oh, wat vond ik mezelf toch zielig. Maar het besef dat dit huis toch de plek moet worden waarin ik mijn rust zou moeten kunnen vinden heeft me doen op staan en ben ik aan de slag gegaan. Wat ik al eerder schreef, kamer voor kamer, kast voor kast. En denk je nu echt dat ik hier altijd zin in heb. Nee, was het maar waar. Ik moet mezelf elke dag weer hier toe zetten.

Stapje voor stapje uit die negativiteit. Is dat nu weg ?? Nee, misschien blijft dit mijn hele leven mijn uitdaging. Maar ik laat die negativiteit niet meer de overhand krijgen. En hierdoor blijf ik ook van de drank af.

Is het gemakkelijk ?? Nee !! Maar ik vind het mezelf waard om dit aan te gaan met mezelf. Ik heb hierbij hulp gehad, ben flink in therapie geweest waar ik zeer hard heb gewerkt. Bloed, zweet en tranen zeg ik wel eens. Dat was mijn manier. En ik heb er geen moment spijt van gehad.

Wijffie: ik gun je zo een leven waarin je jezelf het waard vind om gelukkig te zijn. Dit zit in jou en niet in de omstandigheden buiten je.

Mijn leven ziet er aan de buitenkant niet zoveel anders uit dan toen ik dronk: zelfde huis, zelfde kind, nog steeds alleen, zelfde werk, zelfde ouders, nagenoeg dezelfde vrienden. Wat er verandert is dat ben ik zelf. Ik leef steeds meer vanuit het gevoel dat ik het waard ben om te leven.

Om met een motto te spreken van voor mij dierbaar mens: Het leven zit in mij !!!

bewerkt door Kastanje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...