Spring naar bijdragen

Woensdag 9 juli 2014

Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Mary, ja, lekker zo'n bakje op de vroege ochtend he? 

Ik geloof dat ik niet de enige ben die zicht verslapen heeft trouwens, hihi. 

Lees trouwens net van de giganederlaag van Brazilie van gisteravond.. 

'We'  moet dus tegen Duitsland.... 

.... als we vanavond winnen. 

En dat gaan we doen, zeker en vast!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Vandaag wat administratie bijwerken.

Goed weer ervoor, het regent pijpenstelen.

Vanavond voetbal kijken.

Tv doet afgelopen dagen raar.

Regelmatig helft van het beeld in een donkere schaduw.

Trekt vooralsnog bij.

Eigenlijk tijd voor een nieuwe, maar de centjes ontbreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen, mmmm voetbal vanavond....

Las dat suikertje een poosje thuis gaat wachten op vervolgopname, MG wil je hem doorgeven dat ik hem graag weer op de draad zie, tenminste als hij dat wil en aankan!

Nu snel douchen want het wordt een lange dag.... met veel aktie en die begint over een half uur....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Blondie, 

Tis niet de schaduw van de zon in het voetbalstadion die je ziet?? ;)

Maar zonder gekheid, naar hoor, zeker als het even niet uitkomt om een nieuwe te kopen. 

Ik zie bij ons in de kringloopwinkel trouwens heel vaak tv' s voor een prikkie staan , dus in geval van nood, is dat misschien een optie? 

Ietje, wat betreft die fietsen... ik zou vragen inderdaad de beide fietsen in oorspronkelijke staat terug te krijgen, aangeven dat jullie ze gewoon nodig hebben weer als de vrienden weg zijn. Vind het inderdaad geen pas geven zonder overleg aan het knutselen te slaan. 

En Jen, kan me heel goed indenken dat je geen zin hebt in herhaling van weleer. 

Ik zou één keer voorschieten als hij zijn beurs vergeten heeft, de keer daarna aangeven dat je nog geld tegoed hebt en dit soort dingen jou gewoon niet goed uitkomt, dus NEE. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas is het niet de schaduw van de zon, Yvon.

Wel aanbod gekregen van een collega om bij hem te komen kijken naar de voetbal, maar daar twijfel ik nog aan om te doen gezien hij ongetwijfeld zorgt voor een hapje en een drankje.

Nu kan ik natuurlijk aangeven dat ik nog terug moet rijden naar huis.

Afijn, ik zie wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

lang geleden dat ik bij

de vroege vogels hoor.

Gauw bijlezen, de fysio,

fietsen in de regen met maatje,

en dan met dochter naar A'dam

waar zij theorie examen mag doen.

Als ik naar de proefexamens van gisteren

kijk, wordt het een kans van 1 op 4

dat ze slaagt :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag bij de vriendinnen komen kijken van dochter Blondie,

heel lief; die lachten steeds om mijn humor, dochter zelden nog.

Ze zeiden, je mag alleen komen als je je moeder mee neemt, haha.

No thnx dus, ik blijf liever thuis. Anders nog 2 x natgeregend ook nog.

Maar wel lief, ze denken geloof ik dat ik zielig ben als ik alleen thuis kijk.

Dus vanavond dochter het nest uitduwen en lekker de bank alleen

(en de chippies)

fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen!

Weer wat langer en goed geslapen, dat gaat vel beter de laatste weken.

Grauw en vochtig hier, maar de blaadjes kleueren er mooi door.

Zo de trein in voor een relaxte dag; ik kan me zo druk maken als ik zelf wil vandaag.

Fijne dag voor eidereen, sterkte voor wie het nodig heeft.

Dagpact:
ProudMary
Blondie

MijnGerrit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Fijn om iets van Suiker gehoord te hebben. Maar dan weer alleen thuis in afwachting op.... :blush: Ik hoop hem hier weer te lezen.

Jane: succes met je dochter!

Iet: Wat een gedoe omtrent die fietsen. Ik zou er klaar mee zijn. Terug ermee en in dusdanige staat zoals ik ze uitgeleend zou hebben.

Hut: :rose:

Hier zit het de laatste dagen niet mee. Verzekering die niet uit wil betalen, dus een heel gedoetje, rare en vervelende situatie in relatie met mijn broer (en schoonzus)....Gezondheid van moeder....Vervoer zoon volgend schooljaar loop nog voor geen meter....Zorgjes dus. Any way, proberen om vrolijk verder te gaan met de vakantie voorbereidingen. Das dan weer tof.

Een hele fijne dag toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen mensen.

Het is hier ontzettende druk zo vlak voor de vakantie!

Huis op orde, werk op orde, laatste school dagen.

Het is hollen vliegen rennen, maar, wel droog!

Later vandaag ga ik hier even proberen bij te lezen.

Prettige dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

Door het "fietsenverhaal" van gisteren en de reakties daarop werd ik weer even aan het denken gezet

wat betreft het aangeven van grenzen, het bewaken van grenzen, het verleggen van grenzen enz..

Ik kwam, al denkende, uit bij Stap 1 van het 12 Stappen programma.

In de literatuur van NA-Anonieme Verslaafden die ik gebruik als leidmotief en naslagwerk voor mijn herstel

luidt deze stap: Wij erkenden dat wij machteloos stonden tegenover onze verslaving, dat ons leven onhanteerbaar was geworden.

Nou vind ik "erkennen" iets waar ik twee kanten mee opkan.

Ik erken dat ik een verslaafde ben, dat ik, als ik éénmaal begin te drinken, een stevig verlangen krijg

naar een tweede en derde en nog een glas.. dat ik een probleem heb met alcohol.

Da's mooi dat ik dat erken, dat ik dat toegeef, maar daar schiet niemand wat mee op, ikzelf al helemaal niet.

Ik kan ook erkennen met overgave. Okee, ik geef toe dat ik een probleem met alcohol heb, maar ik ben bereid te doen

wat noodzakelijk is om clean te worden en vooral te blijven.

Dat eerste "erkennen" is niet zo moeilijk geweest. Toen de wereld om me heen aan het instorten was en ik zelf ook

steeds "wrakkiger" werd, was me wel duidelijk geworden dat ik een probleem had.

Om dát te accepteren was het makkelijkste deel van Stap 1.

Om te erkennen dat mijn leven onhanteerbaar was geworden was op zich ook niet zo moeilijk.

Alles liep totaal anders dan ik het voor ogen had, al mijn plannen en ideeën liepen op niks uit. De eisen die ik aan

het leven stelde werden totaal genegeerd en/of gepasseerd. Hoe vaak ik dingen ook probeerde, steeds liep het uit op mislukking.

Nu zijn verslaafden over het algemeen sterren in het manipuleren van de waarheid. Ik was dat wel in elk geval.

Ik wist het altijd zó te draaien dat als dingen niet volgens (mijn) plan verliepen, ik niet zelf mijn koers wijzigde, maar dat ik

verwachtte, of zelf eiste, dat anderen hun koers zouden wijzigen.

Dat dat regelmatig tot ergernis, teleurstelling, verwarring en -op z'n zachtst gezegd- irritatie van beide kanten leidde mag duidelijk zijn.

Toen kwam bij mij het begrip "overgave" om de hoek kijken. En nu kom ik bij die grenzen..

In een staat van totale ontreddering besloot ik mij over te geven.

Dat hield in dat ik al mijn grenzen plat gooide. Mijn grenzen hadden mij in staat gesteld om de illusie van wat ik was

min of meer in stand te houden. Mijn grenzen waren niets anders dan een rechtvaardiging voor mijn opvatting van wat

het leven zou moeten zijn, en -door het steeds botsen met wat het leven werkelijk was- een rechtvaardiging voor mijn alcoholgebruik.

Door mijn grenzen plat te gooien werd ik enorm kwetsbaar. Er was immers geen "huid" meer om mij tegen de realiteit te beschermen.

Tot op de dag van vandaag vind ik dit het moeilijkste deel van Stap 1, dat erkennen en accepteren dat mijn leven onhanteerbaar is.

Nog steeds heb ik de neiging om dingen onder controle te willen hebben en houden. Steeds kom ik er achter dat dat onmogelijk is.

Maar door me er bewust van te zijn dat het leven zijn eigen loop heeft en dat ik, hoe slim, intelligent, creatief, wilskrachtig ik ook mag zijn,

toch elke keer weer voor teleurstellingen kom te staan, kan ik inzien dat grenzen stellen maar een tijdelijke bescherming biedt.

Elk mens stelt grenzen om zichzelf enigszins veilig te voelen. Maar door mijn grenzen elastisch te maken, kan ik me op elk moment

aanpassen aan de omstandigheden.. Dat gaat, met een beetje oefening en hulp, veel gemakkelijker dan de omstandigheden aan

mij aanpassen.

En bij elastische grenzen hoort nu eenmaal af en toe slikken, door de vingers zien, een ander in z'n waarde laten.. in één woord: vergeving. Elastische grenzen betekenen: geven en nemen.

Ik mag best af en toe mijn grenzen aan anderen duidelijk maken, maar ik hoef me niet totaal overrompeld en verslagen te voelen als een

ander mijn grenzen overschrijdt.. De realiteit doet niet anders dan mijn grenzen overschrijden. En anderen horen nou eenmaal bij die realiteit.

Bedankt voor het onderwerp. Zo blijf ik aan mezelf werken.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Kohtje, laat mij ook weer nadenken!

Hier inmiddels de "oranje" boodschapjes binnen...

Mocht mijn teevee onverhoeds toch op het kritische punt overlijden dan heb ik altijd nog een radio en een dochter in volledig oranjegekte waar ik mij mee kan vermaken!

Ik blijf lekker thuis voor de buis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ook maar thuis Aak

geef ik nu alvast mijn grenzen aan ;)

Blondie ik zag net bij de kringloop TV's vanaf €20,=

kleur en spelend. Ik denk niet dat je dochter een hoorspel

aan kunt bieden, die is dan zo vertrokken naar vrienden.

En een reserve TV kan later op de kamer of mee op kamers,

mocht deze toch beter zijn dan je nu denkt/vreest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een update over Suikertje.

Hij heeft hulp voor de periode dat hij thuis is, denkt dat het wel moeilijk zal worden maar vindt het ook weer fijn om thuis te zijn.

Donderdag is hij misschien even op ons forum!

Laten we maar rustig doen met hem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...