Spring naar bijdragen

Joy, niet nieuw


Joy

Aanbevolen berichten

Ha die Joy!

Fijn om je te leren kennen op dit forum. Je lijkt mij ook echt een leuk persoon, heel energiek ook en heel opgewekt ergens. Getuigen de vele uitroeptekentjes in je teksten en je grappige ava.

Ik denk dat Huttula het mooi omschrijft. En zonder je nou een split personality aan te willen praten, misschien zijn er ergens wel twee Joys. Een Joy die er leuk uitziet en drinkt (haar imago) en zich eenzaam en anders voelt, en een Joy die verstopt zit, heel mooi is van binnen, maar zich niet wil, of durft te laten zien.

Beide Joys mogen er zijn! Beide hebben een eigen doel dat ze nastreven. De truc is dat ze gaan samenwerken richting een gezamenlijk doel. Net als twee collega's die elkaar niet zo goed lijken te liggen, maar wiens talenten in wezen elkaar ontzettend goed zouden kunnen aanvullen! Door samen te gaan werken, versterken ze elkaar, kunnen ze zich aan elkaar optrekken en staan ze beiden niet meer zo alleen!

De communicatie weer op gang brengen tussen die twee, daar gaat het om. Hoe zou jij dat aanpakken als je hun manager was?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joy,

 

Het is een lastig proces om van de drank af te komen. Ik ben zeker vijf jaar zelf aan het rommelen geweest met minderen, doordeweeks niet drinken etc. Lukte niet.

 

Toen ik echt doorhad dat dat niet lukte, heb ik hulp ingeroepen, o.a. door me hier op het forum aan te melden.

Wat belangrijk voor me is geweest is de realisatie, dat ik het niet kan winnen van drank. Verzet is zinloos. Als ik me rot voelde in het begin, nou dat was dan jammer en daar moest ik doorheen. Langzaam aan werd dat steeds wat minder gelukkig.

Het in beeld brengen van de voor mij moeilijke situaties en momenten heeft ook geholpen. Ik kon die dan ontlopen of er iets anders voor in de plaats zetten. Als ik thuis kwam, dan schonk ik niet de eerste in, maar ging met een glas fris bijlezen op het forum.

Ik zie mezelf als verslaafd. Dat kan ik niet helpen. Wel wat ik daarmee doe.

 

Ik hoop dat je de draad weer op kunt pakken. Dagelijks hier lezen en schrijven heeft mij ontzettend geholpen.

 

Sterkte en succes Joy!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik voel me altijd al anders dan de anderen en ook ik vind dat vaak lastig, het maakt me soms...ahum...vaak heel kwetsbaar. Het gevoel er niet bij te horen, weer eens iets niet te begrijpen, anderen die mij weer eens niet begrijpen. Wat zit de wereld toch raar in elkaar maar toch zou ik mezelf niet willen veranderen. Ik moet alleen leren te accepteren dat het goed is zoals ik ben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mede frummers,

Dank voor jullie waardevolle reacties! Er zit veel wijsheid en waarheid in en zet tot nadenken! En Yogajuf, ik schrok gewoon van je bericht! Het lijkt wel of je mij kent! Zo kloppend wat je schrijft, het is bijna eng! Ben jij paragnost of iets van die gaven?

Heel mooi wat je zegt, van twee Joys, want dat is ook zo. En dat bedoel ik ook met me anders voelen dan anderen, terwijl mensen dat an de buitenkant niet zullen zien of merken. Ik ga er eens over denken, zo mooi als je dat schrijft, wat ik zou doen als ik haar manager was. Zo heb ik het eigenlijk nog nooit bekeken, dus weer wat geleerd.

Het valt me trouwens op, dat velen van ons dat gevoel denk ik wel hebben, anders zijn. wat Dribbel ook zegt en Hut. We moeten onszelf accepteren en "gewoon" vind ik zelf ook saai.... Ik ben ervan overtuigt dat we allen zeer gevoelige mensen zijn en vaak weing eigenwaarde hebben, wat we met drank nog eens versterken. En ook al weten we dat, pfffff, dat maakt alles misschien nog ingewikkelder.

Ik koet idd meer gaan meeschrijven en mezelf niet de regel opleggen dat het pas "mag" als ik wat langer droog sta. Misschien wel een excuse voor mezelf ook om toch nog te drinken.... Of het gevoel dat ik anderen moet ondersteunen en dat niet doe als ik nog drink. Of vind ik het te confronterend en ren ik liever weg voor de waarheid? Ik denk dat in alles wel een kern van waarheid zit.

Ik ben MG al lang bezig hoor. Heb me hier, geloof, 2 jaar geleden al aangemeld en vanaf die tijd ging het met vallen en opstaan. Therapie gevolgt, maar ja, daar was de doelstelling, minderen en dat lukte toen ook wel. Maar inmiddels weet ik ook wel dat ik niet meer kan drinken en minderen geen optie is. Was het eerst nog 1 fles, na een inhaalslag loopt het nu gewoon naar twee en daar schrik ik van, maar weerhoudt me ook niet om te drinken. Terwijl ik weet, dat als ik een fles koop het mis gaat, maar dan zit ik al te ver in die gedachten en kan niet meer terug. En maken alle consequenties me ook niet meer uit. Ik moet dan ontspannen, me zorgeloos en leeg voelen. Leeg in mijn hoofd qua piekeren bedoel ik.

Ik weet wat mijn triggers zijn nu wel zo'n beetje. Ruzie met vriend, omdat ik niet eerlijk ben en walgelijk wordt als ik heb gedronken. Ik durf vaak niet 100 % open te zijn over bep. zaken waaronder vooral financiele zorgen en dn vlucht ik weg. Van hem en in de drank. En vooral die fin.zorgen killen me.

Ik heb na mijn therapie een terugval gehad en ben toen naar de AA gegaan. Een hele fijne, gemengde groep en ik kon er ook echt naar uitkijken. Maar ja, het ging hartstikke goed en er kwam vakantie, tijdelijk werk en toen begon ik te verslappen. Tot ik dus weer had gedronken en me schaamde en me niet meer wou laten zoen. Net zoiets ls het forum, pas komen als je droog staat. Maak mezelf het wel meoilijk, dus ik ga dat anders doen. Ik ben al eens bij de ha geweest, omdat ik mezlf al voelde wankelen, wou refusal. Maar dat wou ze alleen voorschrijven als ik terug ging nr verslavingsarts, want die moet dat dan voorschrijven. En daar had ik dus geen trek in.

Maar ga er nog eens over nadenken, ik MOET die knop weer vinden en stoppen. Voel ik me sowieso veel beter. Verslaving is echt vreselijk, maar ja, niks doen geen optie. Dus ik zal meer schrijven hier.

Lang verhaal, maar moest het ff op een rijtje zetten voor mezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Joy,

 

Moest wel even lachen om je laatste posting hoor, een paragnost! Nee, gelukkig niet, moet er niet aan denken ook dat ik ook nog dingen ga zien, ik voel al zo veel. Je gaf het zelf gewoon aan, in een van je eerdere berichten verwijs je naar "een 2e Joy", die in je zit. Ik pikte dat er even uit, omdat ik het herken.

 

En ik denk dat heel veel mensen het wel herkennen. Als iemand zegt, bijvoorbeeld: "Een deel van me wil zus, maar een ander deel van me wil zo", of " Ik herken mezelf niet meer terug", dan zijn dat uitdrukkingen die erop wijzen dat ze op dat moment het gevoel hebben niet helemaal één persoon te zijn.

 

Ik ben daar zelf ook erg mee bezig. Ik ben Yogajuf, maar die Yogajuf die ik nu ben is opgebouwd uit allemaal deeljuffies. De Yogajuf van nu is vrij nieuw tegelijkertijd ook helemaal niet. Sinds ik gestopt ben kom ik zo veel oude gevoelens en gedachten tegen, van héél lang geleden, voordat ik van alles ging dempen en verdoven. Yogajuf die wilde drinken is ook een heel belangrijke die ik niet zomaar de deur mag en wil wijzen. Met haar wil ik vrede sluiten en ik wil haar bijbrengen dat het goed is dat zij zich af en toe behoorlijk kut voelt. Als ik aan yoga doe komt ze vaak naar boven en laat ik haar maar even. Snap je wat ik bedoel?

 

Maar goed, behalve dat ben ik ook Yogajuf de werknemer, Yo de vriendin, Yo de ex, Yo de partner, Yo de dochter, Yo de tante, en nog wel wat Yo's. In al die rollen ben ik een beetje anders. En ik elke rol heb ik andere zorgen, andere verlangens, andere doelen. Om weer even naar jouw situatie te verwijzen: Yo de (ex)partner was ontevreden over haar relatie en denkt nu langzaamaan na over wat ze wenst van een toekomstige nieuwe partner. Yo de werknemer is niet helemaal blij met haar job en heeft soms financiële uitdagingen.  Ik probeer die rollen en hun issues en verlangens los van elkaar te zien, zodat ze niet in elkaar overlopen en hun issues met elkaar verwarren. Yo de tante is bijvoorbeeld echt heel happy en heeft helemaal geen geldzorgen. Tegelijkertijd probeer ik de regie te houden over het hele team. Anders gaan ze afzonderlijk hun eigen leven leiden, krijgt de een de overhand, wordt de ander onderdrukt en/of raakt de samenhang en samenwerking kwijt. Die regiefunctie zeg maar, wordt uitgevoerd door mijn Zelf, een soort overkoepelend, verstandig en invoelend deel. 

 

Als je nu denkt dat ik helemaal gek geworden ben, dan mag dat!  :P  Maar misschien kun je er wat mee. 

 

Tot snel lezend weer Joy! Liefs van Yogajuf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank weer! Wat veel om over na te denken en wat dierbaar en liefdevol! Jane, je hebt gelijk wat je zegt, maar het is niet zo makkelijk, heb ook antie depresiva en weet combie niet! Daarbij stuitte me tegen borst toen ik het vroeg, dat ik A niet gek ben en voor mezelf kan aanvoelen en beslissen en B de kosten! Ik loop al achter in ziektepremie betalen, vandaar!

Vandaag was een goede dag, gewerkt etc en nu moe! Ik drink niet, maar wil wel! Ik moet nog ff overlezen Yoga, je post, doet me erg veel, dus dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een saaie dag en koud buiten! Niet altijd fijn, want ik heb last van die donkere dagen.....

Om even duidelijk te zijn, een meervoudige stoornis of iets in die geest heb ik niet. Ik heb wel eens gevraagd of ik getest mocht worden op borderline ofzo, maar dat vonden de behandelaars nooit een optie... Of ik ben te slim... Nee hoor! Ik verander in een totaal ander mens als ik gedronken heb. Denk dat dan al mijn frustraties van het leven er dubbel uitkomen. Met drank lijkt verdriet en gemis soms makkelijker te handelen, maar dat is onzin natuurlijk! Het wordt juist meer.

Dribbel, lees aandachtig je draad en trek me eraan op! Je bent echt sterk en herken veel, evanals bij Yogajuf en het zoveel zijn.... Liefdevolle vriendin, echtgenoot, werknemer etc etc etc. Behalve liefdevol voor jezelf en jezlef goed naar beneden kunnen halen. Lat te hoog heb ik zo vaak gehoord.... En tegerlijkertijd geen energie of zin hebben in wat dan maar ook... Dus dan klopt het ook weer niet, want ik wordt zeer passief als ik dat bij mezelf voel....

Het genieten van kleine dingen en rust vinden in.... Dat kost me al zoveel moeite. Vroeger kon ik dat, dat vroeger lijkt ver weg. Maar voor vandaag hou ik het klein, morgen weer een dag! X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Joy, drank voegt niets toe en lost niets op ook.

 

Misschien dat het genieten van kleine dingen en het vinden van rust weer terug gaan komen, als je een tijdje niets hebt gedronken.

Veel mensen hebben wat last van een "winterdip". Ik ben ook wat minder opgewekt met deze donkere dagen. Sinds vrijdagavond heb ik nu een daglichtlamp en die heb ik vanochtend dus voor de tweede keer gebruikt. Ik ben benieuwd. Het schijnt vaak toch wel te helpen.

 

Ga goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vaker een periode niet gedronken MG, en idd vind je dan meer rust. Maar ik heb ook financieel eea in de vernieling gebracht en dat maakt dat ik iedere dag toch onrust voel..... En dat vreet ook zeer aan me! Dat maakt ook direct dat ik me telkens weer een sukkel, oen etc voel! Schaamte bovenop je drankgebruik zeg maar....

Benieuwd hoe de lamp bij je werkt! Ik lees je trouwens graag en chapeau voor alle energie die je in de mensen hier steekt! Zonder oordeel en afzijdig als de storm opsteekt! Knap hoe je dat doet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hoi Joy,

 

Heel veel sterkte en succes gewenst. Stoppen met drinken is ook moeilijk, maar niet onmogelijk. Het is goed dat je hulp wilt inschakelen. Er zijn zat mensen bij die een drankprobleem hebben, maar er mee blijven lopen. Jij hebt in ieder geval de kracht en de wil om er iets aan te gaan doen. Dat is super goed. Je zult het nu niet geloven, maar je bent sterker dan je denkt.

Mij helpt het schrijven en lezen ook enorm.

Een heel inspirerend 2015 gewenst.

 

Groetjes,

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...