Spring naar bijdragen

Joy, niet nieuw


Joy

Aanbevolen berichten

Hallo lieve mensen van ADB! Ik was hier ong. 2 jaar geleden actief en ben toen afgehaakt! Niet omdat het beter ging, wel omdat juist het forum en iedere dag met drank bezig zijn me juist trickerde! Ik kan zo snel niet mijn oude profiel terug vinden! Wel hoop ik dat weer actief mee lezen en schrijven me helpt! Ik lees alweer een tijdje mee en dat helpt me, maar ik wil nu ook weer zelf actief worden en hoop mezelf en anderen te helpen in het ADb te worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joy,

 

Nu ook hier dan. Welkom, opnieuw voor jou.

 

Je eigen draadje kun je vinden hoor!

Rechts bovenin zie je zoek, met zo'n radertje ernaast. Dat is geavanceerd zoeken.

Als je die aanklikt en je vult bij auteur je eigen alias in en je sorteert het resultaat vervolgens oplopend,

dan zie je je draad op de vierde of vijfde plek, denk ik.

 

Dat je trek krijgt van schrijven en lezen over drank, heb ik ook gehad en af en toe nog.

Ook erover praten doet dat soms.

Ook die zaken verflauwen in de loop van de tijd.

 

Zet hem op hier!

Vallen en opstaan is helemaal niets, het is slecht, vermoeiend, demotiverend en het schiet niet op.

Succes Joy!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hallo iedereen! En speciaal Jane! Ik denk ook vaak aan je als ik naar BH luister! Zo uit het leven gegrepen! Ik lees al een tijd mee, maar niet altijd zin, tijd inspiratie om te schrijven..... Of gewoon te moe! Ik ben een half jaar droog geweest, maar val giga terug! En waarom..... Teveel om te vertellen, maar ben me er bewust van dat meer actief op het forum helpende is! Dus ik ga mijn best weer doen! Dus... Ik hoop jullie meer te lezen en ook zelf mijn steentje bij te dragen bij ADB!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joy,

 

Welkom.

Fijn dat je de positieve knop weer gevonden hebt!

Ik herken wel dat het hier veel zijn soms 'triggert',

maar ik kan ook niet zonder dit geweldige forum.

Balans is het toverwoord...die ga je wel weer vinden!

 

Succes en zonder drank meer Joy in your life!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi Joy,

Ook een warm welkom hier van mij. Ik herinner je nog vaag.

Ben je de laatste week hier dan nog wel 'actief' geweest op bv.

de dagpact? Kom op joh! Terugkrabbelen uit een (lange) terugval

ken ik maar al te goed en ik ben ook een slecht voorbeeld ;)

*kannen werd kunnen en vervolgens weer anders geformuleerd

bewerkt door Joris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joy,

 

Dat was kort en niet zo heftig, je aanwezigheid op het forum onlangs.

Je drinkt, je voelt je niet zoals een aantal anderen hier, maar bent wel zo als je er over nadenkt.

Je wilt kennelijk iets met je alcoholgebruik, maar lijkt te druk om er wat aandacht aan te schenken via het forum.

 

Ik hoop dat je dan een andere methode weet te vinden, die je gaat helpen je doelstelling te bereiken.

Want uit zichzelf verandert er niets, voor mensen zoals jij en ik.

 

Veel succes Joy!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve MG, Jan 555 en alle andere frummers!

MG, wat attent toch, die berichtjes van je! Ikcben idd te weinig hier en het was niet de bedoeling dat het van korte duur was, was alleen erg druk en las dus nog steeds mee, maar had weinig tijd en energie om zelf te schrijven.

Ik zal eerst eens wat meer vermelden over mijn ADB wandelpad van de afgelopen tijd. Ik ben in 2013 in therapie geweest voor mijn alcoholverslaving. Dit heeft deels toen zijn vruchten afgeworpen, in de zin dat ik mocht drinken als ik dat wou.... Met mate dus en in situaties zoals een verjaardag, feestje dat soort dingen. Gecontroleerd drinken dus en dat ging me ook goed af, was het niet dat je dat een tijd vol kan houden en vooral dat natuurlijk ook wil. Gecomtroleerd drinken. Op feestjes en dergelijke heb ik daar ook niet zoveel moeite mee, mijn omgeving weet van mijn probleem want ben daar best open in en dus heb je op dat moment controlle. Maar mijn gevaar zit meer in het alleen thuis zitten! En ik heb mezelf tijdens die therapie best voor de gek gehouden. Want ik wist eigenlijk wel dat ik dat gecontroleerde drinken kon onder "toezicht". En klopte mezelf dan ook op de borst, ban zie wel! Zelfs van verslavingszorg mag ik, en krijg zelfs een compliment als ik het bij 2 hield! Inmiddels weer ik beter en vind ik verslavingsOrg soms dus ook een wassen neus en totaal niet op de hoogte van hoe het echt zit! Want wij, als alcoholisten weten altijd wel een smoes te verzinnen of het zo te draaien dat het je zelf goed uitkomt!

Toen mijn traject werd afgesloten bij de verslavingszorg ging het best een tijd goed! Maar langzamerhand sloop een zuippartij er wel weer in. Ik overwon wel een stapavond, een Koningsdag etc. Merkte toch dat ik er nog niet was en ben toen naar de AA gegaan. Ik vond een hele fijne groep en dat sterkte me ook. Tot ik, door prive zaken weer terug viel. Ik wil niet uitwijden ivm prive en herkenbaar, maar begin september ging het helemaal mis. Eenmaal toegegeven aan dat eerste glas viel het me zwaarder dan ooit! Resultaat, een flinke terugval waarin ik mezelf niet meer onder controle had en merkte dat mijn "normale" portie zelfs niet meer genoeg was maar flink gestegen! Ondanks die schrik kon ik het tij niet keren en werd het meer en meer. Doordat ik me slap voelde niet meer naar AA gegaan... Tja.....

Op 1 of andere manier heb ik toch weer het tij kunnen keren en drink nu sinds 2 weken niet meer. Ik heb er ook geen behoefte aan, maar het rare is dat ik in die periode dat ik weer begon te drinken, eigenlijk jiet wou en er ook jiet altijd een reden voor was. Maar het leek wel eens of er een 2e Joy in me zat die ik niet was en me dwong toch te drinken! Ik kan het moeilijk uitleggen en begrijp het ook niet altijd. Omdat het dan net lijkt of ik dat niet ben. Als ik gedronken had kreeg ik giga black outs. En ik wordt sowieso een totaal ander persoon. Schop tegen iedereen aan en wordt verbaal agressief. Ik ben dat niet in mijn nuchtere zijn. Ik ben me ervam bewust dat dat boos zijn ergens in me zit en het eruit komt na drank. Maar ik heb al zoveel therapie gehad, dat ik best weet waar het vandaan komt. Alleen, hoe nu indammen en in een nuchter leven handelen? Het is een zoektocht,. Sowieso, waar ik begon met mijn aanmelding ooit hier en waar ik nu sta. Van het, niet willen toegeven, naar toegeven, met heel veel schaamte hulp zoeken, de schaamte voorbij en je naaste omgeving inlichten. Ik heb lang gedacht als ik hier las, wat erg! Zo ben ik niet, maar ik ben het wel! Een alcoholist en ik durf het ook tegen mezelf te zeggen! En tegen de buitenwereld. Ik schaam me een stuk minder, en ik begrijp ook dat mensen die dit probleem niet kennen het niet kunnen vatten! Want ze zeggen dan, drink dan niet of koop geen wijn! Tja, was het maar zo simpel! Dan besotnd dit waardevolle forum niet!

De reden ook dat ik niet meeschrijf op de dagdraad is ook omdat ik soms kromme tenen krijg van mensen die al langer gestopt zijn en anderen even willen vertellen dat ze "gewoon" de eerste niet moeten nemen. Dat weerhoudt me er soms van om actiever te worden. Want dan denk ik.... Hoe vaak heb je een poging gewaagd voor je echt nee kon zeggen! Juist deze mensen moeten toch weten hoe een verslaving werkt? En wie zegt dat je over een tijd nog droog staat?

Nu ja, ik hoop dat ik wat duidelijker ben voor diegene die het willen lezen. Ik zal wel proberen wat actiever te worden. Ook al is het op mijn eigen draad.

Dank voor het lezen en veel liefs,

Joy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"gewoon" de eerste niet nemen

voor mij lijkt het dat tegenwoordig wel

en ik denk Joy dat ook jij die tijden kent

dat niet drinken gewoon is.

Maar er zullen altijd momenten zijn

dat het buitengewoon is om niet te drinken.

En niet vanzelfsprekend.

Alles wat geschreven wordt is een momentopname,

mijn toon kan

vandaag 100% verschillen van die van morgen.

En jij of anderen kunnen wat ik nu schrijf morgen

heel anders lezen dan vandaag. net hoe je gemoedstoestand is.

Schrijf op de draden voor jezelf, of dat de dagdraad of deze is.

Je gaat goed en je leert Joy. (geleen van Madeliefs onderschrift:

ik ga goed of ik leer)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...