Spring naar bijdragen

Dinsdag 24 juni 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Poehee, lange dag zit er weer op!

Maar wel een heerlijke dag...

Betrapte mezelf erop dat ik gewoon in de auto op weg naar mijn werk aan het meezingen was met de gouwe ouwe op de radio en dat ik fluitend door de wijk aan het fietsen was met een grote smile op mijn gezicht.

Het viel zelfs mijn collega's op dat ik zo goed gemutst was, en bovendien rust uitstraalde...

bewerkt door blondie6173
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond beste mensen,

 

Weer bijgelezen, na een goede werkdag, afgezegde afspraak vrijwilligerswerk en een yogasessie nog in de planning.

 

Ik vind het onderwerp dat Kohtje aansneed en alle reacties daarop boeiend en voor mij relevant.

Het is een vraagstuk waarvan ik me nu bij het lezen van jullie berichten realiseer, dat dat bij mij soms zachtjes aanklopt om aandacht. Ik weet nu, waar dat over gaat.

Daar moet ik mee aan het werk. Denken, afwegen, uitproberen, totdat ik iets heb dat voor mij werkt; dat voor mij een consistent verhaal is. Het heeft geen haast.

Dank voor jullie teksten, daar kan ik weer wat mee!

 

Vol, vervelend en pijnlijk!

Sterkte ermee.

 

Agnieta: groetjes!

 

Wijfie veel sterkte deze dagen. KMW.

Ik denk niet dat het een kwestie is van jou niet serieus nemen Wijfie.

Hondje: gewoon doen wat je zelf wilt. Je keek er naar uit toch? Nou dan.

 

Monster en Lotus, ook voor ons zijn jullie ervaringen cadeautjes!

Ik word daar plaatsvervangend ook een beetje blij van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vlieg,

 

Ik heb het geleend van anderen.

Het staat voor kalmte, moed en wijsheid en heeft als herkomst de AA, of wordt daar in ieder geval gebruikt.

Je ziet het hier wel vaker genoemd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop al weer een paar dagen met het 'ja maar... '  gevoel. 

 

En het zit me best hoog. 

 

 

Wijfie die verplichtingen heeft en wil houden naar diverse koren, daar gewoon tijd aan moet besteden. 

Wijfie die zich zorgen maakt over de gezondheid van haar man, terugdenkend aan de periode van verleden jaar. 

Wijfie die toch weer (al is het dan beheerst) aan de zuup is gegaan.

Wijfie die over twee weken een pup gaat krijgen van een grote sterke hond.

 

En dan denk ik nu alleen maar aan de hond. 

Hoe ga je dat allemaal combineren Wijfie? 

Op 4 en 5 juni heb ik al aangegeven dat een grote hond misschien niet helemaal handig is als J. lichamelijk minder sterk wordt en hem ook zou moeten/willen uitlaten. 

Je krijgt een pup, die moet je zindelijk maken, hoe pak je dat aan? De koren de eerste weken helemaal af zeggen? 

En wat als het inderdaad niet goed blijkt te gaan met J.? Hoe ga je de pup dan opvoeden? 

 

Nogmaals Wijfie, ik ben de eerste die enthousiast is als er een hond 'moet' komen. 

Maar in jullie geval zou ik echt, heel ernstig overwegen om een kleiner soort hond te zoeken, en zeker geen pup die nog helemaal opgevoed moet worden...... 

Ik gun je alle moois en liefs van de wereld, maar ben echt bang dat, gezien jouw berichten van de laatste tijd, de pup het kind van de rekening gaat worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MG,

Kohtje heeft mij óók geraakt. Ook ik heb moeten zoeken naar een kracht (of Kracht, lees wat je wilt lezen) die mij kon helpen vechten tegen de verslaving. Iets waaraan ik mij aan over durf te geven. Want in bijna alles in het leven heb ik een ijzeren wilskracht, maar tegen verslaving legde ik het steeds af. De verslaving was sterker dan mijn ijzeren wil.

Hogere Macht kan God genoemd worden, maar ik heb moeite met wat mensen van God hebben gemaakt door Het te vangen in een boek genaamd bijbel of koran. Toen ik het woord God ging vervangen door Liefde, of Kracht, toen kon ik er meer mee. Of Vrede, zoals Kate schreef.

Dit klinkt zweverig. Dat zweverige gaat snel over als je mensen beter ziet worden nadat een ongeneeslijke ziekte is gediagnosticeerd (uhm, wij misschien?) of als je mensen ziet vergeven nadat hen is vreselijks is aangedaan, en hoe hun nederigheid werkelijk heel mooie mensen van ze heeft gemaakt. Die Kracht, die Liefde is niet alleen om mij heen (in groepen of in een individu) maar ook in mijzelf. Zoals Kohtje dat laatste ook beleeft. Die Liefde spreekt soms door een ingeving, soms door geweten of soms door een "toevallige ontmoeting" en ga zo maar door. Ik verkondig hier geen evangelie, in aanvulling op Kohtje probeer ik te delen wat mijn zoektocht was om te kunnen komen tot overgave. Er komt bij verslaving loslaten en overgave iets meer kijken dan een sterke wil (volgens mij dan).

Wou nog ff kwijt dat ik het geweldig stoer vond van Kohtje om ins blau hinein over zijn Hogere Macht te beginnen. Helpend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier vaak geschreven, dat ik in het begin heel veel heb gehad aan het planmatig aanpakken van niet drinken.

Vooraf de volgende dag in beeld brengen, de risicomomenten signaleren en daar een maatregel voor bedenken.

Maatregelen waren in het begin bijv. met een omweg naar huis om niet langs de supermarkt te komen,

geen geld of bankpas meenemen naar mijn werk,

met de motor naar mijn sportavond.

Er is weleens aan me gevraagd, hoe ik dan met onverwachte situaties omga.

Ik ben ze de afgelopen maanden eigenlijk niet tegengekomen.

 

Vandaag op de weg uit de kantoorgebouwen was er een receptie aan de gang.

Het eerste wat ik registreerde waren de rinkelen glazen en flessen en de mensen met glazen in de hand.

Mijn allereerste reactie was " gezellig, leuk".

Daarna volgde direct de realisatie wat er met me gebeurde en ben ik probleemloos doorgelopen.

Als dit mijn reactie is op iets onverwachts, dan ben ik niet ontevreden.

Dan blijf ik bij mijn " Kom maar op"!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zie meer de natuur/de kosmos

als dat grotere, waarvan ook ik deel uitmaak

en kan me prima vinden in me wat nederiger

voelen dan, want al zo vaak was ik de kern

van mijn bestaan, en zag ik te weinig van alles

en iedereen eromheen, zeker toen ik nog dronk.

 

en MG hup met dat plaatje

van ons monstertje!

niet echt onverwacht meer, toch?

dat mag me wel een plaatje worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...