Spring naar bijdragen

Donderdag 1 mei 2014


Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Bedankt voor de koffie.

 

Ik wil even laten weten dat ik een paar dagen weg ben naar mijn moeder.

 

Ik wens jullie allemaal heel goede dagen. Ik houd het nuchter.

 

Sterkte wie het nodig heeft.

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm, had inderdaad wel iets vroeger gekund eigenlijk. 

Even gisteren bijlezen en mijn tijd zit er al weer op..... 

moet er vandoor Suiker, jammer. 

Maar hoop dat je een fijne dag zult hebben, of in ieder geval een dag waar je vanavond tevreden op terug kunt kijken  :rose:  :rose:  :rose:

Dag dag.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen! Dank voor het bakkie leut! Ook ik hou het droog...Refu zit er weer in.

 

Hanneke: Als je nog leest...Hele fijne dagen toegewenst. Geniet ervan en hou het droog.

 

Eerst een bakkie en dan tegen de middag de spullen inpakken en weer richting huis...Ook wel weer fijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Zo eerst maar eens even wakker worden. Rustig.

Dochter en ik hebben beide vakantie. Dat betekent voor mij dat ik moet zorgen voor een goede balans.

Met haar leuke dingen doen en zorgen dat ook ik krijg wat ik nodig heb.

Volwassen contact, alleen dingen ondernemen. Gelukkig snapt mijn dochter dit en is ze oud genoeg om ook alleen te kunnen zijn. Iets wat ze niet erg vind. Zolang natuurlijk ik ook dingen met haar onderneem en er ook echt ben als ik thuis ben.

Na de intensieve periode van de laatste tijd is er nu een periode van rust en stilte. Heel vreemd omdat ik het niet ken, maar tegelijk ook ok.

Net als of ik in een tornade heb gezeten en de stofdeeltjes zijn nu aan het neerdalen.

Straks naar de haptonoom. Mijn lijf de aandacht geven die het nodig heeft. Blijft voor mij altijd nog spannend, maar tegelijk ook iets wat ik zo hard nodig heb. Ook hier is het zoeken naar balans.

Degene die het nodig hebben wens ik sterkte vandaag.

Heb het allemaal goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, ik ben even benieuwd of jullie het boek 'het einde van mijn verslaving' van cardioloog Olivier Ameisen al hebben gelezen? 

Ik ben er nu in bezig en gaat over het middel Baclofen. Iemand ervaring? Is het hier op het forum al bekend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moggûh. 

 

Ken het boek en het middel niet, Linda. Misschien een tip voor het boekendraadje.

 

Hier is t butje qua weer, hondje moet nog even geduld hebben voordat we het rondje gaan doen. Even wat droge momenten meepakken. 

Gister een fijne avond gehad op de meeting van de A(angename) A's. Niet gedacht dat ik er zo'n baat bij zou hebben. Cool!

 

Eerst maar eens een bakkie van Suiker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Linda er zijn wel wat baclofengebruikers hier. Er zijn ook een paar baclofendraadjes waar er al veel over geschreven is. Zelf heb ik geen ervaring.

http://forum.verslavingdebaas.nl/topic/7345-een-nieuwe-baclofen-draad/

http://forum.verslavingdebaas.nl/topic/1931-baclofen-tegenalcoholisme/

http://forum.verslavingdebaas.nl/topic/1778-baclofen/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je, ben wel al eerder hier geweest maar nu ik dit boek aan het lezen ben dacht eraan weer eens te komen. Het is echt heel bijzonder. Die cardioloog heeft zichzelf genezen van alcoholisme met het medicijn Baclofen. Het wordt nu steeds vaker gebruikt in de verslavingszorg en het onderdrukt de verslaving omdat het werkt in de hersenen en het neemt de onderliggende angstgevoelens weg die bij heel veel verslaafden de eigenlijke reden zijn tot drinken. Het is een heel veilig middel met hoegenaamd geen bijwerkingen. Je bouwt het langzaam op, dan bouw je weer af en de hunkering naar verslavende middelen neemt helemaal af. Zoals veel alcoholisten zeggen 'ik zou willen dat ik gewoon sociaal een drankje zou kunnen drinken' dat kan dan. Het schijnt echt heel goed te zijn en er is al onderzoek naar gedaan in het buitenland en recent is het AMC ook een groot onderzoek begonnen. Ik dacht maar zo, dit moeten meer mensen weten. Doe je eigen (internet) onderzoek, zou ik zeggen en lees het boek! Je zult versteld staan. Ik ga het in ieder geval zo snel mogelijk gebruiken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop voor jou dat je het voorgeschreven krijgt Linda, er zijn maar weinig artsen die dat doen.

In 2011 is het VU ook al begonnen met onderzoek. Maar nogmaals, lees de draadjes er maar eens op na!

Verder is het geen haleluja-middel hoor, je zult het zelf moeten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok Linda, zag dat je pas paar berichtjes hier had, vandaar het welkom.

 

Moet vanmiddag naar verslavingzorg. Slikte in het verleden refusal, maar vanwege mijn gemoedstoestand durf ik het niet aan en wordt ook afgeraden nu door mijn psychiater. Zal me eens verdiepen in baclofen.

 

Heb zeer slecht geslapen vannacht. Zie op tegen reis naar vers. zorg. Niet zozeer tegen gesprek, maar voor mij is dit bijna wereldreis. Hoop dat ik straks nog even kan slapen om rustig te worden. Liefst zou ik nu alcohol drinken tegen angst, maar wil ik niet.

 

Ik Hou me op de been met gedachte dat ik vanavond weer trots kan zijn op mezelf, maar heb ik nu even niks aan :blush:

 

Ik wens allen een goede dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...