Spring naar bijdragen

Een nieuwe baclofen draad


Erwin

Aanbevolen berichten

Zoals gezegd, hierbij open ik een nieuwe Baclofen draad.

Ik hoop hiermee de werking van baclofen te bespreken, ervaringen uit te wisselen en te onderzoeken hoe het de mensen afgaat die het gebruiken.

Ook mogelijke ontwikkelingen te bepreken en goede raad te geven daar waar erom gevraagd wordt.

 

Het zou mooi zijn als dit een veilige plek zou worden waarin alles over bacofen, de positieve maar ook de mogelijk negatieve kanten, worden besproken...

 

Bij deze...wie neemt er het voortouw??? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel fijn Erwin het nieuwe draadje. Net nu ik besloten had om het te gaan vragen, werd de draad gesloten. Ben gisteren bij de huisarts geweest en ik ga vandaag beginnen met Baclofen. Ik zag wel erg op tegen het gesprek, omdat ik toch regelmatig gelezen heb dat huisartsen er moeilijk over kunnen doen. Mijn huisarts was ontzettend positief en ik kreeg zelfs een paar keer een compliment. Hij vond het knap en dapper dat ik hier zelf mee kwam. Toen ik hem vertelde dat ik het lastig vond om het te vragen,omdat huisartsen moeilijk kunnen doen was hij eigenlijk een beetje verbaast. Zijn opmerking hierover was: Die huisartsen hebben vast niet veel met verslavingszorg te maken gehad anders zouden ze het wel voorschrijven.

Al met al....heel positief dus. Ik kan het vanmiddag gaan halen. Begin met 1x10 mg. voor het slapen. We moeten even uitzoeken wat de beste dosering gaat zijn.

Dat wist hij ook niet helemaal.

 

Zal hier zeker mijn ervaring gaan delen, en daar waar ik hulp nodig heb...zal ik hulp vragen aan de "profs" hier ;-)) Alvast bedankt!

 

Liefs Daantje

bewerkt door Daantje65
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje wat gaaf Daantje goed hoor, mijn huisarts was ook positief terwijl hij eerst moeilijk deed.

Volgens mij begint het bij de huisartsen in nederland ook door te dringen.

Ik zit momenteel op 3 x 10 mg per dag.

Ben begonnen met 3 x 5.

Denk nou niet dat je ineens geen dorst meer hebt of trek, het maakt het allemaal net even een stukje gemakkelijker merk ik.

Ik had vooral de moeilijke momenten in de middag om een uur of 4 en daar heb ik enorme steun van de baclofen.

Ik stap makkelijker over de trek heen als het ware.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al die kennis en ervaringen die op dat draadje stonden,2800 berichtjes, straks alles weg! En weer helemaal opnieuw beginnen! Want er op reageren is nu heel lastig. En jullie maar hopen dat dat draadje snel zakt...en eraf ben je....*
Je zou bijna denken dat er hier een anti baclofen-campagne van start is gegaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En weeeeer beginnen jullie over bb, maar daar gaat het toch niet over? Dat draadje was van ons allemaal! Wat zijn jullie toch elke keer gefocussed op bb, en wat doen jullie dan eigenlijk op dit draadje als het je niet bevalt, ga ergens anders je gram halen!!! Het gaat mij erom dat er uberhaupt een draadje GESLOTEN wordt, *

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Akelei fijn dat je het vraagt! ....ik denk ga hier maar niet reageren, want gaat me allemaal mijn petje te boven.

Kan er eigenlijk nog niks over zeggen...behalve dat ik errug chagrijnig was vanochtend...maar weet niet of dat een "bijverschijnsel" is ..ha..ha..ligt vast aan andere dingen. Voor degene die belangstelling hebben wil ik mijn ervaringen wel delen hoor....is tenslotte een Baclofen draadje dacht ik ;-((

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei als ik zo vrij mag zijn.Gebruik jij het nu nog steeds en wat is jouw ervaring ermee? Ben ook een beetje in verwarring over de dosis. Lees toch eigenlijk steeds dat je 3x per dag moet beginnen. Ik heb nu 1x10 voorgeschreven gekregen en dat voor het slapen gaan. Wellicht is het bij iedereen anders naar gelang je voormalig alcohol gebruik?  Op de bijsluiter staat ook 3x5mg. Verwarring..verwarring...of is dat een bijverschijnsel van het middel zelf? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ontspannen doet het wel hoor, heb vannacht heerlijk geslapen en dat sinds lange tijd. Dank je Akelei :rose:  voor je antwoord, dat helpt mij heel erg. Ben niet meer in verwarring over de dosis dat gaat helemaal goed komen. Ben zeker ook niet van plan om bij de Baclofen te gaan drinken. Ik neem dit middel omdat ik NIET wil drinken. Wel heel fijn om te horen dat je "later" ook zonder kan, want dat is toch ook mijn insteek. 

Toen ik was gestopt met roken een aantal jaar geleden, ben ik dubbel gaan drinken. Uiteindelijk na 1 1/2 jaar ofzo...toch weer gaan roken, maar drinken is toen helaas niet minder geworden ;-)) Ik rook niet heel veel en meestal pas 's avonds...maar kan er nu toch niet mee stoppen. First things first...de alcohol.

Heb gelukkig (nog) geen bijwerkingen en ik wil de baclofen voor het weekend wat ophogen. Krijg mensen te eten en te logeren, en dat gaat gepaard met alcohol. De kast staat vol met bubbels en wijn. Niet voor mij!! Heb een fles alcoholvrije wijn....en een alcoholvrije mojito vind ik altijd heel "gezellig" staan.(ha..ha.. niet eens zo heel lekker). 

 

Liefs Daantje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn dat er een nieuwe baclofen draad is opgestart en deze draad hopelijk bij de kern blijft waar het over gaat: Baclofen.

Zelf ben ik gestopt met baclofen na 5 maanden.

Ik merk dat ik na die tijd ook zonder baclofen geen echte behoefte heb om te drinken.

Mijn doel is bereikt, eerst echt de fles niet kunnen laten staan en nu voor de lekkerte een of 2 glaasjes en daarna met gemak over kunnen gaan naar thee of fris.

Dit wel dankzij Baclofen.

Als ik een terugval krijg zal ik zeker weer baclofen gaan gebruiken, maar het moet nu vanuit mezelf komen. Baclofen was voor mij een hulpmidden om de knop om te draaien en dat is gelukt.

Succes allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Daantje,

De teksten had ik verwijderd door de steeds terugkerende vervelende opmerkingen.

Ik hoop van ganser harte dat dit draadje zijn waarde blijft behouden en mensen respect houden voor elkaar, welke ervaring men ook heeft.

Ja Daantje, ik had het ook van iemand anders gelezen dat het kan!

Terug sociaal drinken. Dit zal niet voor iedereen weggelegd zijn.

Ik was misschien niet zo'n zware alcoholist, maar dronk toch veel te veel.

Na die 5 maanden was mijn leverwaarde weer terug normaal (was 90) en ook daar ben ik erg blij mee.

Ik heb 5 maanden alleen in het weekend gedronken, soms ook wel weer iets teveel, maar ging er dan toch weer tegenaan en gaf de moed niet op.

Baclofen doet het niet allemaal, je moet er zelf ook hard aan werken om nee te zeggen!

Het zal jou ook lukken.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, 

 

Nu het weer over baclofen gaat en niet om andere zaken wil ik wel weer meedoen, 

Ik ben nu 1 maand aan de baclofen...het gaat heel goed zo.

Het is volgens mij echt de bedoeling dat je 3 x 5 per dag gebruikt.

Maar vraag het nog eens na aan je huisarts.

Ik gebruik nu 3 x 10 mg per dag.

Wat het mij geeft is vooral ontspanning daar waar ik vroeger erg gespannen was en alcohol als medicatie nam om rustig te worden.

Wat het mij ook geeft is dat het de ergste dorst wegneemt.

Wat het niet oplevert is dat je geen zin meer zou hebben in alcohol, geen trek.

De trek is alleen milder en minder langdurig aanwezig.

Zeg maar makkelijker afscheid nemen van de ergste gedachte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Voor de mensen onder ons die Refusal of Antabus gebruiken heb ik de volgende vraag. Wat is jullie ervaring mbt het gebruik van deze middelen en bv verzorgingsproducten, schoonmaakmiddelen waarin alcohol verwerkt zit? In de kliniek deden ze daar heel 'panisch' over maar ambulant vertelde ze mij dat het allemaal wel mee viel. Ik begrijp dat het eten van kersenbonbons niet verstandig is :) Maar producten zoals shampoo etc, gebruiken jullie dat wel of vermijden jullie dat ook? Ik heb nu alles nagekeken en er is best veel wat wel kan, maar ook niet. Wat is jullie ervaring hiemee? Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...