Spring naar bijdragen

Maandag 10 maart 2014


rosa45

Aanbevolen berichten

Goedenavond

 

Ogen st®aalblauw

Nog erger dan gister

 

De tanden lijken steeds witter

Nu al een bruine kop

 

Verder hier ook de gebruikelijke zooi

Kwestie van perspectief

 

I love life

That's my drive

 

:)

bewerkt door Mai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Ludwig die site.

Ik kwam ook weer eens kijken. Nog steeds nuchter. Zelfs de carnaval goed en 'droog' door gekomen. Vond er geen klap aan en zat me druk te maken om mijn beschonken vrienden, doe ik niet meer! Liever in bed met een kop thee en goed boek.

Ook nog steeds zonder suiker en koolhydraten. Al langer dan 50 dagen- lees trots! Alle vervelende vetjes ondertussen verdwenen en niet eens veel gesport. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kip en het ei.

Ik heb een probleem daarom drink ik.

En ik drink en daardoor heb ik nog een probleem.

 

Ik zie dat en ervoer dat als een vicieuze cirkel.

 

Maar die kan best opgelost worden

 

Ik heb een probleem, daarom drink ik niet en heb ik de ruimte er aan te werken.

En ik drink niet zodat ik in ieder geval dat probleem niet meer heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch, Peet, ook ik ben zo op van die feestjes en zo en voor de gezelligheid gaan drinken. Omdat iedereen dat deed, dacht ik. Dat is al niet waar. Ik trok naar de drinkers toe en vice versa. En ik was al vrij snel zo ver dat een feest zonder veel bier niet gezellig was. Dat was ook niet waar. Ik ervoer me zelf niet als gezellig. Ik was gewoon een verlegen onzeker ventje en met wat biertjes op kreeg ik heel wat meer lef. En zo is al snel de geestelijke afhankelijkheid ontstaan. En ga daar lang genoeg mee door dan heb je de lichamelijke afhankelijkheid ook te pakken.

Dat is kort samengevat mijn visie.

 

En andersom ook. Stop met drinken en de lichamelijke afhankelijkheid verdwijnt het eerst. En dan de geestelijke. Dat is wat andere koek. Dat is werken, of ook wel leven genoemd, en voor iedereen anders. Het voor mij te maken met zelfacceptatie, en loskoppelen van gevoelens en situaties die je associeert met drinken. Daar gaat tijd overheen. En nog steeds ervaar ik het wel eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werd al vrij snel sacherijnig als op feestjes de drank begon op te raken. Wat we al snel oplosten door een reservevoorraad aan te leggen. En mijn vrienden dronken veel, maar ik was toch wel vaak sneller klaar met een glas en of flesje dan de anderen. Wat in een cafe weer zo'n vervelend gevoel geeft, zo'n leeg glas. Dan volgde ik de gesprekken maar half waardoor ik me weer ongezellig ging voelen. En mijn portemonnee liet het niet toe steeds maar weer de rondjes te gaan halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou Peet sommige problemen kun je niet oplossen

dus jouw redenering gaat niet altijd op.

zonder drank kun je er wel beter mee omgaan, maar

dat ondervond ik pas na lang drinken en dus na stoppen.

en ik dronk zeker niet om de gezelligheid.

meer om de stress wat naar de achtergrond te krijgen.

geen reden weet ik nu, maar een excuus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...