rosa45 Geplaatst 10 maart 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 maart 2014 In jouw geval was het dan toch gewoon een kwestie van lichamelijk afkicken? Of begrijp ik je verkeerd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peet Geplaatst 10 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2014 (bewerkt) . 13 juli 2014 bewerkt door Peet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peet Geplaatst 10 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2014 (bewerkt) . 13 juli 2014 bewerkt door Peet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 10 maart 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 maart 2014 Ik weet wel dat het niet zo simpel is. Maar jij stelt het nogal simpel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2014 (bewerkt) Goedenavond Ogen st®aalblauw Nog erger dan gister De tanden lijken steeds witter Nu al een bruine kop Verder hier ook de gebruikelijke zooi Kwestie van perspectief I love life That's my drive 10 maart 2014 bewerkt door Mai An en Peet reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 10 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2014 http://users.skynet.be/stapenstop/Tekst/vergeten_ziekte.htm Bovenstaande link heeft mij veel inzicht verschaft. Zeer veel wetenswaardigheden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 10 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2014 Hoi allemaal, Ben op vliegveld Nice en vlieg om 21.45 uur terug naar Nederland. Ik heb wel alcohol gehad deze keer sorry Morgen dus meer van mij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2014 AR Have a nice flight And no sorries.... Komt goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieselot Geplaatst 10 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2014 Mooi Ludwig die site. Ik kwam ook weer eens kijken. Nog steeds nuchter. Zelfs de carnaval goed en 'droog' door gekomen. Vond er geen klap aan en zat me druk te maken om mijn beschonken vrienden, doe ik niet meer! Liever in bed met een kop thee en goed boek. Ook nog steeds zonder suiker en koolhydraten. Al langer dan 50 dagen- lees trots! Alle vervelende vetjes ondertussen verdwenen en niet eens veel gesport. RUNNER, Soothe en Peet reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2014 Ha fijn Ap dat je toch even wat laat horen. Tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 10 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2014 Hoi Appie is weer getraceerd!!! Goede vlucht gewenst en fijn dat je straks weer thuis bent, bij ons! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 10 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2014 De kip en het ei. Ik heb een probleem daarom drink ik. En ik drink en daardoor heb ik nog een probleem. Ik zie dat en ervoer dat als een vicieuze cirkel. Maar die kan best opgelost worden Ik heb een probleem, daarom drink ik niet en heb ik de ruimte er aan te werken. En ik drink niet zodat ik in ieder geval dat probleem niet meer heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2014 (bewerkt) Oeps 10 maart 2014 bewerkt door Mai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 10 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2014 En toch, Peet, ook ik ben zo op van die feestjes en zo en voor de gezelligheid gaan drinken. Omdat iedereen dat deed, dacht ik. Dat is al niet waar. Ik trok naar de drinkers toe en vice versa. En ik was al vrij snel zo ver dat een feest zonder veel bier niet gezellig was. Dat was ook niet waar. Ik ervoer me zelf niet als gezellig. Ik was gewoon een verlegen onzeker ventje en met wat biertjes op kreeg ik heel wat meer lef. En zo is al snel de geestelijke afhankelijkheid ontstaan. En ga daar lang genoeg mee door dan heb je de lichamelijke afhankelijkheid ook te pakken. Dat is kort samengevat mijn visie. En andersom ook. Stop met drinken en de lichamelijke afhankelijkheid verdwijnt het eerst. En dan de geestelijke. Dat is wat andere koek. Dat is werken, of ook wel leven genoemd, en voor iedereen anders. Het voor mij te maken met zelfacceptatie, en loskoppelen van gevoelens en situaties die je associeert met drinken. Daar gaat tijd overheen. En nog steeds ervaar ik het wel eens. Mai reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 10 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2014 Ik werd al vrij snel sacherijnig als op feestjes de drank begon op te raken. Wat we al snel oplosten door een reservevoorraad aan te leggen. En mijn vrienden dronken veel, maar ik was toch wel vaak sneller klaar met een glas en of flesje dan de anderen. Wat in een cafe weer zo'n vervelend gevoel geeft, zo'n leeg glas. Dan volgde ik de gesprekken maar half waardoor ik me weer ongezellig ging voelen. En mijn portemonnee liet het niet toe steeds maar weer de rondjes te gaan halen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 10 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2014 De grote problemen bij mij wel. Geldgebrek, gebrek aan meelevendheid, me nutteloos voelen. Allemaal het gevolg van mijn drinken, althans door het drinken deed ik er niets aan. Ja schulden maken, liegen en liegen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2014 nou Peet sommige problemen kun je niet oplossen dus jouw redenering gaat niet altijd op. zonder drank kun je er wel beter mee omgaan, maar dat ondervond ik pas na lang drinken en dus na stoppen. en ik dronk zeker niet om de gezelligheid. meer om de stress wat naar de achtergrond te krijgen. geen reden weet ik nu, maar een excuus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acanthus Geplaatst 10 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2014 En het drinken door problemen kan je ook omdraaien toch? Denk dat de meeste problemen juist komen door het drinken. Het kan ook allebei tegelijk opgaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 maart 2014 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2014 Het grote toverwoord Loskoppelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden