Spring naar bijdragen

Donderdag 6 maart 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Allereerst;

Jaap, Gefeliciteerd,

Fantastisch, dat het zo goed met je gaat! :rose: ,

 

Moet om 12.30 gaan werken.

Zou eerder gaan, want zou mijn tweede proeve van Bekwaamheid hebben vandaag,

Ik moest een voorbereidingsgesprek voor een M.D.O. doen met een client,

Beetje zenuwachtig, al veel werk vooraf gedaan.

Wordt ik net gebeld, dat het niet doorgaat, ik dus niet eerder hoef te komen, omdat client voor onderzoek, vanochtend naar het ziekenhuis moet.

Balen, echt waar.

Maak je een nieuwe afspraak, zeggen ze dan laconiek.

Ja, dat zal dan wel moeten he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers,

hier ook geen zon

dus mooi een dag om

binnen weer eens orde op zaken te stellen.

Vanmiddag dus, na de schrijfcursus.

Mijn column is af en de inkt moet nog

steeds bijgevuld worden. met een wit T-shirt

aan heb ik een goed excuus om dat nog even

uit te stellen.

 

Jaap, dankje voor je stukje.

Ik heb veel aan jou gehad, dus ben wel blij

als je hier was. net als Sha trouwens.

En 3 jaar, dat verdient een bloemetje,

nou ja een groen blaadje dananimaatjes-jaap-03298.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

 

-De discussie Agnieta volg ik even niet, ik begrijp niet wat er aan de hand is. Heeft deur dichtgegooid voor je neus betrekking op het echte leven of ADB?

 

-@Jaap

"Het leven kan alleen achterwaarts begrepen worden, maar het moet voorwaarts worden geleefd." Ik moest gelijk aan dit onderschrift denken. En wat kan jij trots zijn op je succesverhaal. Achteraf is de juiste weg (de weg die jij nam) heel duidelijk en logisch....maar tijdens het vooruit leven vast nog een hele zoektocht. En toch ging je rechtoerechtaan de goede kant op. Je hebt veel bereikt in 3 jaar.

 

-Gisteren nacht schreef ik al iets over droefheid dat ik niet duiden kan, wat oorsprong/oorzaak betreft.Ik werd vannochtend weer wakker met tranen in mijn ogen na een droom. Een hond/mijn hond was overleden en iemand hielp me de hond in een witte plastic zak te doen. Als sluiting ging ik er mooie borduursels op naaien en nam in gedachten afscheid. En in het echt heb ik dus helemaal geen hond, nooit gehad ook. Dit is de zoveelste droom al hierover. En overdag is het allemaal niet zo beeldend maar is de ondertoon van droefheid en somberheid er ook naast het overheersende gevoel dat ik keigoed bezig ben met niet drinken en veel sporten en mijn nieuwe baan waar ik veel zin in heb.....ben ik afscheid aan het nemen van de bewoners waar ik jaren voor gezorgd heb....want dit speelt wel ook al weet ik dat professioneel gezien de overstap van afdeling naar afdeling zonder teveel emoties moet/wil kunnen maken....doet het me meer dan ik wil erkennen? Twee dagen geleden gehoord dat er weer een bewoner overleden is een paar uur nadat ik haar nog verzorgt had en me toe al bewust was van de ernst van de situatie. Heeft de nabijheid van de dood  op mijn werk meer invloed dan ik erkennen wil......of speelt er iets anders. Frustratie over de gang van zaken op mijn werk en het me afnemen van mijn handelingen waar ik net een certificaat voor heb.......of (en dit acht ik waarschijnlijker) ik ben NIET happy met vrijgezel zijn in mijn eigen woning die ik een jaar heb. Ik ben teveel alleen. Op familie na is er nog nooit iemand binnen geweest.

 

Ik had de laatste tijd weer contact per facebook pm met mijn ex van 10jaar terug. Ik mis haar na al die jaren nog steeds meer dan ik toegeven wil.

 

In mijn draadje, dit verhaal  wat nog een tijdje doorgaat in discussie met vooral Smikkie.....dat is me dus ezel als ik ben twee keer gebeurd. Vorig jaar zomer, de maanden voor sluiting van het Zandpad.....veel ga ik er niet over schrijven maar weer zat ik uren midden in de nacht binnen. Voor seks maar steeds meer voor haar en minder om seks en uiteindelijk helemaal niet meer om seks. Samen wat eten wat ik wel eens meenam en vooral luisteren naar haar verhalen en haar wanhoop van de situatie die steeds lastiger werd. Eigenlijk haar laten uitrazen en meedenken en luisteren vooral. Een Russische van 24 met een kind van 3. Moeder is uit Rusland gekomen om voor het kind te zorgen en moeder denkt dat ze in een kroeg/club in de stad werkt terwijl ze achter een raam op een bootje staat elke avond en nacht. Ze onderhoud zichzelf, haar kind, haar ouders en een studerende zus. Ze heeft gezeur met de belasting op het moment dat over drie weken de bootjes dichtgaan. Ze heeft niet eens geld voor de terugreis met moeder en kind naar Rusland. Ik word verliefd en wil helpen maar kan en mag van die trotse vrouw niet helpen. Op een avond is het licht uit en ik weet dat ze weg is. Ik had haar zo vaak gezegd vooral afscheid te willen nemen en dat ze niet zomaar met stille trom moest vertrekken. Gewoon een laatste omhelzing van iemand die ik heel graag mag en alle goeds toewens....ze zal haar redenen wel gehad hebben zo snel en zonder afscheid weg te gaan.

 

Dit verhaal kwam jammer genoeg aan de orde toen ik met een andere vrouw via internet wilde afspreken om samen te gaan hardlopen. Op dat forum (waar ik de naam niet van ga noemen) had ik van de zomer e.e.a van me afgeschreven en enkele pubers blijven je herinneren aan dit voorval. De vrouw schreef wie wil er sporten in het *****bos en dat bos is 5 minuten van mijn huis af hardlopend. Ik reageerde dus en vooral via prive berichten probeerde ik haar te leren kennen en vertrouwen te winnen. Want het is niet makkelijk denk ik als vrouw vooral om de stap te zetten in een vrij stil bos samen te trainen met iemand die je niet kent. Ondertussen kwamen die pubers me dus weer herinneren aan mijn verhaal over verliefd worden op een prostituee. Ja en als je iemand wil leren kennen zijn dat niet de verhalen die je graag geopenbaard ziet worden ook al blijkt uit dat verhaal dat ik niet zoveel verkeerd deed imo. Ik had betaalde seks maar ik kan het dus niet zonder de persoon erachter te zien, te luisteren naar verhalen en ze uit te lokken....te betrokken en verliefd te raken en mezelf te manoeuvreren in een onmogelijke positie.

 

Die Poolse heeft daarna nooit meer een reactie gegeven op mijn mail ook al probeerde ik het nog uit te leggen. Echt dat haat ik......mensen die pats boem weg zijn uit je leven die je net beter wilde leren kennen. En zo zonder afscheid of zonder elkaar in het echt te leren kennen maar ook zonder een mailtje van; nee ik wil niet langer met je hardlopen met wat voor uitleg of reden dan ook. Op dat forum reageert ze nooit meer in het openbaar en mails terugschrijven dus al helemaal niet. Ik wist dat het met die Russische en daarvoor Wit-Russische tijdelijk zou zijn maar ik had ZO graag afscheid genomen!

 

Ik heb ervan geleerd dat betaalde seks een wereld is waar ik te gevoelig voor ben naar mijn medemens, ik dit niet langer kan en wil. Ik kan en wil de illusie van betaalde seks niet langer, het is geen lichaam zonder persoonlijkheid. Gelukkig ben ik nog zo menselijk dat ik die dingen als onscheidbaar zie en dat wil ik graag zo houden.

 

Ondertussen is door mijn poging die Poolse te leren kennen dat verhaal van het Zandpad, dat ik keurig netjes in een doosje had opgeruimd in mijn hoofd weer helemaal opgerakeld alsmede het eerste verhaal (dat van die link) aangezien het notabene op hetzelfde werkruimte, zelfde bed plaatsvond. Heel bizar was dat eigenlijk.....

 

Even een toepasselijk liedje om het af te sluiten. Je wordt er wanhopig van als je de vrouw op wie je verliefd bent zo ziet staan achter een rood licht en je ziet anderen na je daar naar binnen gaan. Je snapt de noodzaak van kind en familie onderhouden maar je ziet de schade die je toch oploopt in dat soort werk, De enige uitkomst van dergelijke ontmoetingen is verdriet.....ik ben er klaar mee en ik baal ontzettend dat hierdoor ik die Poolse sportkennis niet ga ontmoeten.....maar terugdenkend aan een motto van me "Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind." Blijkbaar doet ze er niet zoveel toe. Als ze er wel toe deed had ze in elk geval een mail terug geschreven.......

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry voor de lap tekst, scroll er gewoon overheen of lees het. Soms merk ik dat iets me hoog zit en dan blijf ik maar schrijven.....voor wie echt niks beters te doen heeft of gewoon voor mezelf.....

 

Ga vooral door met de dagenraad; ik merk nu dat de discussie helemaal stil valt door mijn verhaal. Schrijf en reageer vooral verder over andere zaken.........

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, ik heb niet echt verstand van dromen uitleggen.

Bolletje kan dat veel beter.

Ik ben wel geraakt door je stuk.

Een relatie lijkt belangrijk voor je en je schreef daar

vaker over. Zelf ben je een trouw mens denk ik zo.

Misschien is dat wat je zoekt? Dat er iemand trouw is aan jou?

Zo trouw als een hond. Van wie je met een mooi ritueel

afscheid nam in je droom.

Ik dacht aan alle keren dat ik los moest laten.

En pas als dat gedaan was (een hele klus meestal) was er ruimte

ruimte voor wat er wel was. En dat was vaak nbiet wat ik dacht te verlangen.

maar ook weer wel. Alleen een ander aspect, een ander persoon dan waarop

ik was gefixeerd. En wat er was, is nu, is eigenlijk altijd goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dames en heren wat een weer, heerlijk.....

iedereen is buiten in de tuin bezig.

ik met mijn hogedruk spuit, voor de tuin bedoel ik he hihi.

zal ik een dag of tien zoet mee zijn, heerlijk..

op naar het voorjaar

vogeltjes vliegen al af en aan met halve bomen in hun bekkie,

zwaartekracht wint af en toe, dus af toe hoor je een klap :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thnx Agnieta....ik had al het idee van iedereen reageert maar het heeft helemaal geen betrekking op ADB...Dat klopt dus.

 

@Jane

Ik had de metafoor met hond als in trouw niet gezien. Maar je bent vrij spot on. Ik schrijf het niet makkelijk maar iemand die tegen me zou zeggen ik houd van jou (als in geliefde en niet als maatje) dat is wat ik het allerliefste zou willen.

 

Ik had deze laatst op mijn FB staan: Be with somebody who makes you happy. Natuurlijk laat ik mijn leven niet bepalen door het alleen zijn en maak ik het er het beste van maar het speelt wel erg. En verder dit ook wel een beetje.....

 

En die Russische; erg graag zou ik haar nog eens zien; benieuwd hoe het met haar is en afscheid willen nemen maar dat schrijf ik nu wel maar eigenlijk wil ik haar gewoon zien en geen afscheid hoeven nemen. Een mens kan zichzelf zo in de maling nemen met nobele woorden :-)

 

Smikkie die mis ik ook wel maar dat laat ik makkelijker los. Vind het wel goed om te lezen dat het goed gaat met hem. EDIT (bij nader inzien iets weggehaald hier)

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Middag, dag zit er op, het werkgedeelte dan. Was niet zo'n leuke, maar dat is begrijpelijk.

 

Strak naar het theater. Fijne vorm van ontspanning vind ik dat.

 

 

En bedankt natuurlijk. En ik doe er je voordeel mee. En zeker Erik de lijn is nooit recht. En ik heb ook veel weg gelaten.

Eet smakelijk, nog even optutten en ik ben der vandoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het moet vreselijk moeilijk voor je zijn Wijfie

maar je verandert J niet meer. Hoe kun jij met

de situatie om leren gaan, zodat jij in elk geval

niet steeds jezelf met de gedachten aan drank

blijft kwellen? Want je weet dat met drank op het net zo benauwd blijft,

de hond eruit moet, J. zeurt, jij zeurt, jullie beiden boos blijven worden enz enz.

Ik meen dat je nu een therapeut hebt; misschien een mooie inbreng voor de

volgende sessie(s)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie forumdag vandaag. Blij dat Aggie de kop dur weer voor heeft.

Hassus derbij, meiske.

 

Mooi eerlijk verhaal van Erik ook, pet af, ontwapenend eerlijk.

En Jopski schrijft ook weer mooie dingen, alhoewel ik die diepte dan vaak weer vermoeiend vind, don't take yourself so goddamn seriously ligt me dan bestorven op de lippen. En toch vind ik het mooi om te lezen.

 

The longdistancerunner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach wijffie, wat 'n gedoe is dat toch.

Hij zal wel weinig doorbloeden en koud zijn, of zoiets.

Kunnen jullie niet 'n kouwe en 'n warme kamer maken , ik bedoel lekker stoken in de ene kamer, de andere lekker 'n raampie open?

 

Hier is het feest, zussie uit belgie halverwege hiernaartoe gestrand, nergens lid van, wegenwacht heeft wel ff gekeken, brandstofpomp verrot, dus ik heb net 'n autoambulance geregeld, meissie haalt haar nu op, morgen haal ik de auto op op de trailer en dan maar weer zien rijdend te krijgen voor maandag, pffffffffffffffffffffffffffffff.

 

Nou, eerst maar 'n prak chilli in mekaar draaien voor als de dame zo komen.

 

De kokendereparateur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jen ik heb pas zelfvertrouwen gekregen toen ik dingen ging ondernemen ondanks dat ik heel heel erg bang was. Ik moest het omdat ik niemand had die het voor mij deed. Je zal zien dat naarmate je ouder wordt, je zelfvertrouwen mee groeit, maar dat kan alleen als je actie onderneemt en daarna trots op jezelf bent.

 

Veel plezier M. Gerrit, en goeie avond mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Bol.

Ik zit aan de troostchocola.

Dochter boos de deur uit; 2 volleybroekjes zoek.

Haar slaapkamerlamp is te zwak.

Het eten was niet pittig genoeg.

Ook nog te laat voor haar training.

3 x raden wie de schuld en het gemopper kreeg?

oei ik groei; er komt vast weer een volgende fase aan,

en dan spurt ze even in de achteruit om die aanloop te kunnen nemen.

ga ik naar de snoepwinkel of neem ik nog een stukje heel erg pure chocolade?

de weegschaal zegt het laatste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...