Spring naar bijdragen

Zaterdag 8 februari 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Ik ook en alles moet er altijd voor wijken, zelfs het NOS journaal (begint zelfs wel eens later!!). Overal waar je kijkt is het Olympische Spelen en als het nu nog ergens voor stond, zoals oorspronkelijk de bedoeling was, kon ik dat accepteren, maar kijk eens wat er steeds weer gebeurt?

Mensen worden uit hun huizen gezet, terreur dreiging, belastinggeld voor de vaak toch al arme bevolking, die er zelf geen graantje van mee pikt. Egostreling v.d. machthebbers. Terreurdreiging en wie weet wat hier idd kan gebeuren in een zo omstreden en al eeuwenlang ontvlambaar gebied als de Kaukasus???

Het hopeloze voor de mensen die niet van sport houden, tenminste niet op deze manier is, als het achter de rug is, volgt het volgende wereldelement: in  dit geval voetballen als ik het goed heb.

In Brazilië, komt het goed op de kaart te staan, alsof er ook maar iemand is die dat land niet kent!! :blush:

Denk eens aan   de Zuidafrikanen, die verwachtten dat ze een stalletje met koopwaar bij het stadion, waarvan de bouw ook niet zonder offers v/h volk verliep, mochten neerzetten en zo iets te verdienen. Ging mooio niet door, allemaal vooor de multinationals.

Vannacht heb ik die doc. gezien over snowboardspringers, te griezelig voor woorden.

De mens wil steeds gevaarlijker dingen doen, ook in het privéleven. Zeker bij gebrek aan echt gevaar, zoals wolven en beren en oorlogen met andere stammen.

Zo lekker even afgereageerd. Dacht al dat ik idd de enige was en hield daarom mijn mening maar voor me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommige problemen kan ik door na te denken goed oplossen, het zijn de problemen die met emotie te maken hebben waar ik geen oplossing voor vind, omdat ik maar in een kringetje blijf ronddraaien en geen beslissing kan nemen.

Het probleem van het te vervangen matras, want mss mede oorzaak v.d. erge rugpijn, de therm. kraan, waarschijnlijk versleten en de gemeentelijke belastingen die betaald moeten worden, heb ik wel opgelost.

Aangezien ik mijn huis huur van een woningbouwcorporatie, hoort die voor de kranen te zorgen, behalve als je er zelf 1 in hebt gezet, zoals ik.

Blijft onverlet dat ik natuurlijk wel recht heb op een nieuwe kraan van de corp. Daar ga ik maandag achteraan, heb de site al geraadpleegd.

Want hoelang zal ik reëel gezien hier nog (kunnen) wonen? Ik heb die dure kraan indertijd voor het gemak van mijn gasten aangeschaft en ook met het idee dat het minder water en energie zou kosten als de temp. meteen goed zou zijn.

Matrassen heb ik op internet bekeken en als je aan de drank wil raken moet je daar een tijdje mee doorgaan. :devil:

Dus even op een laag pitje gezet en weer in het seniorenbed, waar ik uit gevallen ben, gaan slapen.

Maar liefst 10 uur lang en pas toen ik dat zag, kon ik mij dwingen om wakker te worden.

Toch is mijn rugpijn (incl. heupen en dijen) minder. Hoop dat er een verband is.

Stukje gelopen en daarna die kamer grondig gestofzuigd, wat best zwaar is, dus de vlg. gaat mo., als het gaat, tenminste.

Het is hier erg rustig, dus ik dacht laat ik mijn wederwaardigheden ook eens vermelden. Weer eens wat anders.

De SRV man stond met zijn kar bij mij voor een patatje te eten, maar ik kwam niet in de verleiding iets (jww) te kopen, dagpact is heilig, daarom zet ik mezelf er ook aleen op als ik het werkelijk meen en nodig heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta

Ik keek niet naar sneeuwboarden, maar naar een documentaire , die van te voren een paar keer was aangekondigd.

Het ging over een kampioen, een hele jonge knul, die lelijk ten val komt en nog net leeft, maar wel met een hersenbeschadiging.

Daardoor kan hij veel niet meer, zoals scherp kijken en ook niet begrijpen dat hij nooit meer die sport kan beoefenen.

Dat was een zeer interessant proces, waardoor de 2 uur dat de doc. duurde, de aandacht geen moment verflauwde.

Ook andere snowboarders en free skiërs kwamen er in voor. Juist voor mensen als ik, die er normaal niet naar zouden kijken is het interessant om op zo'n manier een kijkje achter de schermen te nemen en er iets van proberen te begrijpen wat deze jonge mensen drijft om zulke risico's te nemen. Soms was het zo eng dat ik niet durfde te kijken.

Het komt ook door de eisen v/h publiek, dat eigenlijk zit te "hopen" op een ongeluk. Zo werd het letterlijk gezegd. Ook de sponsoren zijn hier schuld aan. De zgn. buizen, worden steeds hoger, vroeger was 6 m. normaal en nu is dat het dubbele, wat betekent dat ze ook van veel grotere hoogte verkeerd terecht kunnen komen.

Deze mensen kunnen zich niet verzekeren, alleen voor bepaalde offiële wedstrijden.

Uiteindelijk, na 3 jaar, begrijpt deze jongen, mede door zijn liefhebbende familie en vooral zijn broertje met het syndroom van Down, dat hij nooit meer kan snowboarden, zelfs niet op amateurniveau.

Hij gaat dan anderen die nog erger hersenletsel hebben dan hij en het ook niet begrijpen en agressief zijn, helpen om het uit te leggen.

Kijk, Agnieta, dat is dus iets anders dan niet van sport houden en 's nachts naar snowboarden te kijken. Dat is je horizon verbreden, zelfs met dingen waar je eigenlijk niets mee hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk best saai

Normaal zit ik nu bij latex,

Ben alweer moe, lui.

Zou zo mijn bedje in kunnen duiken en slapen.

Maar dat is nog wel heel erg vroeg,

Verveel me een beetje, en heb ook geen puf meer om aan mijn opdracht te werken.

Nou ja, komt wel weer goed.

 

Ja, eng he Lidia, wat sommige sporters doen/durven

Niks voor mij ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb heerlijk uren sport gekeken

en soms als het erg spannend werd

gaat mijn lichaam helemaal mee, zo

leef ik dan mee. Geen gezicht natuurlijk

(zag ik weerspiegeld in de minzame glimlach

van dochter), maar ach kan mij het schelen.

Wat heb ik genoten en wat een kwaliteit, ook

al op de leeftijd t/m 15 jaar. echte topsporters zaten

erbij. En ook een paar van bijna 2 meter lang, pffff

Op TV zal ik echter weinig kijken, ik vind de sfeer

en het erbij zijn toch wel erg belangrijk, en het

allerliefst doe ik zelf mee.

Zo'n jongen die niet kan snappen dat ie niet meer mag,

vreselijk toch? Zijn hele wereld was snowboarden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat vanmiddag in het concertgebouw bij de NTR zaterdagmatinee. Uitvoering van Philip Glass 1e vioolconcert met Karen Gomyo ( wow!) en Harmonium van John Adams door het Residentie Orkest en het Groot Omroepkoor. Het was helemaal geweldig, ik loop er nog van te stuiteren en na te genieten. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik heb mijn brander uit m'n pc. gesloopt. En na een hoop antwoorden op mijn vraag aan een forum hoe ik dat ding weer aan de praat kan krijgen, ben ik er eindelijk uit. hij komt dus niet meer terug in mijn pc. Rede, HIJ LIGT HELEMAAL UIT ELKAAR EN IK KRIJG HEM NIET MEER GOED :blush: :face-icon-small-shocked: Ik dacht dat ik het heel goed begrepen had allemaal.

Dat heb je weer eens heel netjes gedaan Bol :huh:

Zo en dan nu kickboxen kijken. Voor straks trusten allemaal. :moon::P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...