Spring naar bijdragen

Dinsdag 14 januari 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Hoi Jart,

Bijna iedereen die hier in het begin komt heeft een beetje dat gevoel, buitenstaander te zijn, zeker diegene die in het dagelijks leven, bescheiden zijn, en zich niet opdringen.

Als je stopt met drinken komen de ervaringen die je dan krijgt dubbel zo hard binnen, ook omdat er van alles bij jezelf naar boven komt. En het is inderdaad zo dat sommigen hier soms de zaak proberen te verzieken door b.v. alles te doen om maar aandacht te krijgen. Dat zijn dingen die in het dagelijks leven ook voorkomen.

Ikzelf probeer daar weinig of geen aandacht aan te besteden omdat dat geen nut heeft, maar in het begin toen ik hier kwam had ik hetzelfde. En ook ik kon daar niet tegen.

Ik hoop dat je blijft en je richt op de mensen die op een goeie manier hier gebruik maken van het forum en je daar aan vast klampt. Want die zijn echt in de meerderheid.

Geef jezelf een paar maanden de kans en je zal zien dat je sterker geworden bent, en je minder aan trekt van het negatieve gedoe op het forum.

Richt je op het positieve. :rose:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook niets te melden anders dan dat het druk was op werk en dat ik weer een dag niet gedronken heb.

Ik log af en toe in omdat ik wel benieuwd ben hoe het Eline vergaan is bij de dokter, maar dat lees ik dan morgen wel, tenminste als ze er iets over wil schrijven.

En wat betreft het erbij horen, dat hoeft voor mij niet zo, ik schrijf voor mezelf, sta wel open voor tips, maar hoef niet zo nodig te "passen".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond!

Vandaag de meest moeilijke dag van mijn leven gehad. Het was opa's uitvaart. We zijn vanochtend met zes auto's richting het uitvaartcentrum gereden. De hele familie bij elkaar. Toen we in de koffiekamer zaten vroeg de man van het centrum of we opa voor de laatste keer wilden zien. Dat wilde ik niet, maar de rest is in groepjes langsgegaan. Oma en zijn zus waren zo overstuur, dacht dat ze erin bleven. Iedereen rode ogen. Ik dacht:"Ik hou me sterk vandaag. Dat kan ik".

In het uitvaartcentrum hebben oom (schoonzoon opa) en pap de kist afgedekt en dichtgeschroefd. We zijn op de eerste bank gaan zitten. Ik naast pap. Pap huilde en toen heb ik mijn hand op zijn knie gelegd. Hoorde aan het manier van praten van de uitvaartman dat de schoonzoon van opa de tekst had geschreven. Vroeger geschiedenisles van hem gehad, ging op dezelfde manier. En toen werd het eerste afscheidsnummer ingezet en toen hield ik het niet meer droog. Toen sloeg pap een arm om me heen. Na wat gedichten werd ons gevraagd om op te staan. De vrouw van mijn vader barstte opeens in snikken uit en toen pas kreeg ik door dat het gordijn dichtging en toen moest ik ook weer.  En oma, oma was zo zo zo overstuur. Dat ging gewoon door merg en been. 

Daarna nog koffie gehad, rondje condoleren en vervolgens naar huis. Pap en zijn schoonvader (mijn stiefopa) gingen aan de borrel en toen wilde ik ook wel even meedoen, maar heb het gewoon bij Cola gehouden. En 's avonds had ik geen trek meer. Ik zet zo een kopje thee. Bah, het hoort erbij, maar wat was dit moeilijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor iemand mijn plagiaat ontdekt: die meridiaan komt bij mijn weten van Urbanus.

 

En verveling, ach. Het gaat erom hoe je het leven bekijkt. Laat je verveling toe, laat je inderdaad angsten doe, vul je alles op, kortom: wat wil je van het leven.

 

Maar jopie, je wist goed genoeg dat ik maar aan het zwanzen was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...