Spring naar bijdragen

Woensdag 8 januari 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen.

Wat zijn jullie er vroeg bij zeg!

Ietje, ik hoop dat je lekker geslapen hebt en vandaag weer vol frisse moed kunt beginnen!

Even vallen en weer opstaan hoop ik.

Blijf schrijven hoor.

Ik geniet vol op van het helder opstaan.

Ik probeer dat gevoel vast te houden want ik weet dat ik het rond de klok van 5 weer erg moeilijk ga krijgen.

Gisteren ook weer erg moeilijk gehad.

Heel veel onrust en een enorme drankzucht.

Erg moeilijk om alle spannende dingen die momenteel in mijn leven spelen met een nuchter hoofd te overdenken.

Het voelt rauw. Ik voel echte pijn, verdriet en ook blijdschap.

En ik rook me 3 keer in de rondte......

Maar das een probleem voor later ;-)

Fijne dag iedereen. Ik lees hier veel. Doet me goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Môin,

Telkens en telkens weer wanneer ik lees dat mensen het moeilijk hebben peins ik me suf. En al helemaal wanneer iemand schrijft het moeilijk te gaan krijgen. Dat is namelijk nergens voor nodig.

Mijn probleem is dat ik weet hoe het op te lossen, maar nog steeds geen korte manier kan bedenken hoe dit uit te leggen. Vandaar dat gepeins.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren schreef Ietje: "Ik heb geen plan".

En inderdaad, zonder plan heb je denk ik een dijk van een probleem.

Heel lang heb ik de veelgehoorde kreet: Vandaag drink ik niet, denk alleen aan vandaag, niet begrepen. Had echt zoiets van .. ja daaaaag ... wàt een dooddoener.

En nog steeds denk ik dat veel mensen die dit naroepen hetzelfde denken omdat ze het ook niet begrijpen.

 

Maar het heeft alles te maken met het hebben van een plan. Het eenvoudigste plan weliswaar, maar, misschien wel bij gebrek aan beter,  het is een plan. En zonder plan ben je nergens. Zeker niet wanneer de twijfel soms toe slaat.

Zelf heb ik nooit zo hoeven denken. (vandaag drink ik niet) want ik had een ander plan en wel: Ik drink niet, totdat ik een beter plan heb.

 

Bij twijfel, het woord zegt het al, weet je het even niet. Het is dan veruit het eenvoudigst om terug te kunnen vallen op een vastomlijnd en niet te moeilijk plan. Je hoeft dan enkel te denken... wat was het plan ook alweer? Oh ja, zodra ik het even niet weet hoef ik alleen het plan te volgen.

 

Dus mensen, maak een plan. Hoe eenvoudiger hoe beter.  En "stick to it".

bewerkt door Dylan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen

 

Dagpact

Eline 

Albert

Hardleers

 

fijne dag

 

Ik heb mezelf op het jaarpact laten zetten met het plan om dat in ieder geval vol te houden en de hoop dat over een jaar de behoefte aan de roes verdwenen is omdat ik me op een andere manier heb leren ontspannen. Na dat jaar hoop ik dat alcohol geen rol meer speelt in het leven van alle dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

 

Vandaag 1 week, droog!!  voor velen een nietigheidje, voor mij een mijlpaal!!!

 

Mijn plan voor vandaag is....sorry dat ik dit zeg maar ik denk dat ik nuchtere sex ga hebben, 

Veel te lang geleden...pff

 

Fijne dag allen!!!

 

hihi... pas op, Erwin, dat dit geen vervanging gaat worden voor alcohol.. voor je het weet heb je weer een andere verslaving en da's géén pretje..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...