Spring naar bijdragen

Hallo alemaal


RUNNER

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw op het forum. Aangenaam allemaal!

Ik ben een vrouw van 41 jaar. De afgelopen 4 jaar ben ik geleidelijk steeds vaker en meer gaan drinken. Als ik niet oplet drink ik elke dag en het blijft nooit bij 1 of 2 drankjes. Ook ik heb zoals een aantal van jullie aan de ene kant het idee dat het wel meevalt (zeker als ik kijk naar sommige mensen om me heen, die ook zoveel of meer drinken en daar geen last van lijken te hebben). Ik functioneer goed, ik werk, sport, zorg goed voor m'n kinderen en dergelijke. Maar aan de andere kant: ik voel me er niet goed bij. Ik kan me niet voorstellen dat het gezond is. En ik merk dat ik er last van heb: moeilijker uit m'n bed kom, chagrijnig ben, uitkijk naar het moment dat ik weer wat kan nemen etc. Ik wil soms (stiekem) meer nemen dan de anderen of ga ermee door als zij al gestopt zijn. Ik neem me 's ochtends voor om niet te drinken, maar tegen de tijd dat het middag/ avond is.... Allemaal tekenen dat ik er verslaafd aan (aan het raken) ben.

Vandaag tijdens het hardlopen (waar ik sinds 2 maanden na lange tijd weer mee begonnen ben) wat niet goed ging... (gisteravond een fles wijn op) baalde ik er zó van dat ik besloot dat het afgelopen moet zijn. Omdat ik het al veel vaker heb geprobeerd weet ik dat minderen niet helpt en dat ik gewoon helemaal moet STOPPEN!!!

Dus vanaf nu hoop ik hier steun en inspiratie op te doen en sterk genoeg te zijn om de eerste moeilijke periode door te komen en daarna... om het ook echt VOL TE HOUDEN!!!

Het zal extra moeilijk voor mij zijn omdat er om me heen wordt vaak en veel gedronken. We wonen met 2 gezinnen, voor de andere volwassenen is het normaal om elke dag te drinken. Er komen vaak vrienden, kennissen en familie hier langs op vakantie en bijna iedereen drinkt dan elke dag. Pffff!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom nooitmeer

en ook bij mij herkenning.

zo ontstaan verslavingen.

je schrijft extra moeilijk, maar dat

is zelden zo. we hebben allemaal onze valkuilen

en een extra valkuil is gewoon een valkuil.

Je dient nl alert te blijven, gewoon die eerste niet nemen.

dan wordt het misschien nooitmeer, maar dat is voor nu

een erg grote stap.

mensen die om je heen drinken, doen zichzelf dat aan

en als zij er geen probleem mee hebben, hoef jij het niet tot

de jouwe te maken. Dan zet je beren op de weg en/of een

achterdeurtje open voor jezelf.

jij kiest om niet meer te drinken en that's it. Simpel, haalbaar.

Het lukt velen hier, soms met vallen en opstaan, soms een

uitglijder. Kom naar het forum als je het zwaar hebt en we doen

er alles aan om je te steunen.

Mij is het al met al

reuze meegevallen.

Dat kan ook he.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi nooitmeer, een en al herkenning, als je mijn verhaal leest op wie is wie, nu dan echt, dan is het , weliswaar in andere woorden maar echt bijna hetzelfde verhaal! Ook de omgeving die volop drinkt en kennelijk geen last ondervindt van de drank. Dat weet je natuurlijk niet zeker. Wat ik wel zag is dat zij toch wel konden stoppen op een bepaald moment en ik niet.....

En jij bent direct duidelijker in het helemaal stoppen, super knap hoor! Ik hield de deur toch nog op een kiertje vandaar de uitglijder na 3 weken en nu weer op dag 4!

Ik hoop dat je blijft schrijven en dat je veel steun aan dit forum hebt.

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor jullie reacties.

 

Dribbeltje, ik ben nu duidelijk omdat ik al heel vaak geminderd ben (maar dronk nog steeds te veel volgens de 'norm') en ook een paar keer gestopt voor bijv een week of 6. Als ik dan weer een avondje drink, ben ik gelijk weer elke dag aan het drinken. Dat werkt dus niet!

 

Lady Jane, gestopt sinds 2009.... als ik dat lees dan denk ik WOW!!! Maar eigenlijk moet het voor mij dus ook zo worden... nooit meer. Ik moet daar nog aan gaan wennen. Het is me gelukt om gisteren niet te drinken, en ben vol goede moed dat het me gaat lukken om te stoppen, ik ben vastbelsoten en heb veel gelezen op het internet dat me daar bij heeft geholpen. Maar om het vol te houden en écht om het jaaaaaaaren vol te houden.... erg lastig lijkt me dat.

 

Dank je, Ietjefietje... hoe lang ben jij al gestopt?

 

Groeten!

NOOOOOOOOOOITMEEEEEEEEEEEEER  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben ook met 1 dag begonnen Nooitmeer

en het werd steeds makkelijker

ik taal niet meer naar drank

maar blijf hier scherp

want ik wil ook nooit meer hoeven drinken

en ook ik heb jaren gejojo'd

voor ik dit forum ontdekte

heb het dus heus niet kado gekregen hoor

maar eenmaal de knop om

weer wel lijkt het nu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ha GewoonDoen!

 

Ik ben ook altijd onder de indruk als ik hoor dat iemand al langere tijd gestopt is.

Zo ontmoette ik 2 jaar geleden een hele leuke stoere man van ongeveer mijn leeftijd, die al 2 jaar gestopt was met drinken.

Wauw, dacht ik, dat kan dus. En dan kan je dus nog steeds leuk en stoer zijn...  :P

 

Nu... nu ik zelf een week of 6 gestopt ben denk ik dat ik zelf leuker en stoerder kan zijn als ik niet drink dan als ik wel drink:

ik ben weer gaan sporten, slaap beter, eet gezonder, ben veel uitgeruster etc etc.  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dank je Peet! Heb een paar off-dagen gehad. Niet naar 'de fles' gegrepen, maar wel geblowd.

Dat is voor mij net zo erg/ ongeveer hetzelfde. Ben ik even verslaafd aan als aan drinken.

Had zomaar kunnen gebeuren hoor, dat ik ook zou hebben gedronken.

't Is dat het maandag was en m'n man het wel heel raar/stom zou hebben gevonden als ik ineens weer zou gaan drinken.

Daardoor was de stap dáár naartoe te groot. Het blowen heb ik stiekem gedaan.

Was even niet op dit forum de afgelopen dagen. Dat had ik gewoon wel moeten doen.

Dacht misschien dat ik het wel zonder kon. Ging immers al goed sinds 29 dec.

Maar nee.... 3 dagen geblowd.  :angry:  :angry:  :angry:  :angry:  :angry:

Nu, om mezelf te proberen weet te stoppen, weer hier. Aan het lezen en aan het schrijven.

Ik hoop dat ik me weer realiseer dat ik moet en wil stoppen en waaróm!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi MijnGerrit (haha míjn??)

 

Ik ben inderdaad tegelijk gestopt met blowen en drinken, namelijk op 29 december jl.

Bij mij werkt het zo (heb ik al zo vaak ondervonden) dat beide me zwak maakt om het andere ook weer te gaan doen.

Dus als ik blow drink ik ook zo weer en als ik drink blow ik zo weer.

Daarom met beide tegelijk gestopt dit keer (na meerdere stoppogingen en al heel wat ervaring).

 

Je schrijft over alles in een keer omgooien:

Ik ben sinds juni gestopt met suikerrijke dingen eten, begin november na jaren weer begonnen met hardlopen,

en dus op 29 dec gestopt met blowen en drinken. Niet in 1 keer... maar veel omgegooid sinds juni.

 

Tja, ik weet niet of en wat ik allemaal ga volhouden, was deze week even bang dat het mis ging met wel DRIE keer blowen...

 

De grens is zo fragiel af en toe. Gelukkig voel ik me vandaag weer sterk, maar ik ben bang voor morgen... een lange dag....

en de blowspullen die misschien weer zullen lonken. Ik was er zo goed helemaal vanaf, dácht ik.

 

Heerlijk van die dagen dat je er niet meer naar taalt!! Met drinken heb ik dat op dit moment nog wel: anderen drinken en ik

denk 'nee.... geen zin in'. Tot ik een keer denk: het kan geen kwaad of ik doe het maar 1 keer, dan heb ik natuurlijk meteen

weer de smaak te pakken. Ik weet het. En hoop niet weer in die valkuil te vallen. Nee, laat mij maar hardlopen en lezen. Beter.

 

Groeten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je hebt je naam vast bedacht

in een kater-energie, stel ik me zo voor?

Nooit meer was bij mij een uiting dat ik een grens over was

gegaan en dat niet meer wilde.

Zeg nooit nooit, werd me vroeger al gezegd als ik weer

eens erg drastisch was.

Deze uitglijder qua blowen heeft je even met beide voeten op de grond gezet.

Nooit is dus ver in de toekomst. ooit ook. Hier en Nu is te overzien.

Vandaag niet.

ikke dus.

:present: :present: :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Peet, MijnGerrit, LadyJane (en alle anderen die dit lezen)

 

Dank jullie voor jullie reacties!

 

MijnGerrit, bedankt voor het succeswensen, maar ik heb die dag erna toch weer geblowd.  :(

Ik hoop dat dat het was, want vandaag had ik volop gelegenheid, maar ik lijk weer helemaal vastberaden te zijn.

Te weten waarom ik wil stoppen en waarom ik het niet meer wil doen. Ik voel me nu sterker dan toen ik laatst schreef!

 

Peet, ja het was echt balen. Niet alleen omdat ik het gedaan heb, maar ook hoe ik me erdoor voelde:

echt diep in de put, depressief, geïrriteerd, minder actief etc etc.

Is ook maar goed ergens, dat ik me zo slecht voelde, want het moet altijd erg zijn voor ik het kan opbrengen om te stoppen.

Blowspulletjes wegdoen kan niet, want het is niet alleen voor mij, maar ik heb het vandaag wel ver weg gestopt.

Als ik het echt uit huis wil hebben, moet ik eerst toegeven dat ik stiekem blow en er niet vanaf kan blijven.  :blush:

 

Lady Jane, inderdaad, mijn naam bedacht ik in een kater-energie... Deze uitglijder heeft me zeker weer op de grond gezet.

Ik ben er erg van geschrokken omdat ik er maandag 2 rookte, dinsdag 1, die nacht en de vlg dag zwaar in de put raakte,

maar......... donderdag en zaterdag tóch ook weer geblowd heb. Hoe stom kun je zijn!!!???  :angry:

 

Of noem je dat niet 'stom', maar verslaafd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Peet! Heb een paar off-dagen gehad. Niet naar 'de fles' gegrepen, maar wel geblowd.

Dat is voor mij net zo erg/ ongeveer hetzelfde. Ben ik even verslaafd aan als aan drinken.

Had zomaar kunnen gebeuren hoor, dat ik ook zou hebben gedronken.

Dat ongeveer hetzelfde.....(substituut zijn van elkaar) dat is ZO herkenbaar. Ik dronk jaren niet of nauwelijks en het een blow vriendenkring en niet drink vrienden. Pas toen zogenaamd drank meer geaccepteerd werd in de sociale groepen waar ik me toen in bevond ben ik mijn joints gaan inwisselen voor drank. Tijdens mijn eerste 3 weken ooit niet blowen na jaren heb ik het verschrikkelijk op een drinken gezet. Daarna kwam mijn alcoholprobleem pas...ik dronk daarvoor hooguit 10 bier in het jaar.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben inderdaad tegelijk gestopt met blowen en drinken, namelijk op 29 december jl.

Bij mij werkt het zo (heb ik al zo vaak ondervonden) dat beide me zwak maakt om het andere ook weer te gaan doen.

Dus als ik blow drink ik ook zo weer en als ik drink blow ik zo weer.

Daarom met beide tegelijk gestopt dit keer (na meerdere stoppogingen en al heel wat ervaring).

 

Je schrijft over alles in een keer omgooien:

Ik ben sinds juni gestopt met suikerrijke dingen eten, begin november na jaren weer begonnen met hardlopen,

en dus op 29 dec gestopt met blowen en drinken. Niet in 1 keer... maar veel omgegooid sinds juni.

 

Zo heb ik het oktober vorig jaar ook gedaan. Blowen en drinken en een maand later roken. Rook jij nog of deed je blowen zonder tabak? Voor mij was het ook geen optie om door te gaan met 1 van de 2. Ik vond een radicale omslag op een bepaalde manier wel fijn. Idd ook gelijk voeding en meer sporten. Heb jij dat nu ook, dat als je stopt met blowen dat je na een paar dagen/weken merkt dat je zoveel meer energie hebt en zin om met zaken aan de slag te gaan die je al tijden niet naar je zin zijn maar die je maar liet zitten in je blowtijd.....Dat had ik heel erg. (ik ben nu anderhalf jaar gestopt met blowen met drinken een terugval gehad maar nu weer 2 weken droog) En zoete dingen eten heeft volgens mij ook wel verband met blowen. Dat doet iets met je suikerspiegel en verklaard volgens mij de vreetkick. Ik kon in mijn blowtijd zakken snoep eten en na het stoppen heb ik veel minder zin in zoet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blowspulletjes wegdoen kan niet, want het is niet alleen voor mij, maar ik heb het vandaag wel ver weg gestopt.

Als ik het echt uit huis wil hebben, moet ik eerst toegeven dat ik stiekem blow en er niet vanaf kan blijven.  :blush:

Zou het niet kunnen dat je de betrokken mensen vertelt dat je eigenlijk niet wil blowen en dat die spulletjes het je (te)moeilijk maken. Met de vraag of die personen onderling willen afspreken waar die spullen te leggen zonder dat jij dat weet. Ja en dan moet je in de shop natuurlijk niet grote vloei en tippies gaan zoeken.....Maar dat is een kwestie van die shop als no go zone verklaren.

 

Succes (ik moest wel 3x reageren want multiqoute gaat bij mij altijd mis.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed idee voor een naam.... MorgenNiet.

Nooit is inderdaad niet te overzien en ik ben er ook niet over uit of ik dat wil en ga doen.

Het lijkt me toch leuk om af en toe weer eens dronken te worden.

Maar ja, misschien is dit een stemmetje waar ik helemaal niet naar moet luisteren.

We zien wel... vandaag in ieder geval niet en morgen ook niet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Erik,

 

Ik rookte blows met tabak, maar verder rook ik niet meer (sinds een jaar of 16).

Inderdaad merk ik dat ik veel meer energie heb om alles meteen te doen en niet te laten liggen.

Bijv een schone was die opgeruimd kan worden. En ik sport weer!

Ja, dat zou kunnen met die blowspullen... wie weet doe ik het nog eens.

In ieder geval voelde ik me vandaag weer sterkt en fit en heb ik veel gedaan! (En dus niet geblowd)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

I have a confession to make :blush:.  Op donderdag 27 februari heb ik voor het eerst sinds 29 december alcohol op (2 biertjes).

Het was mijn voorstel (samen met mijn man gedaan die vanaf zaterdag voor 2 weken weg is) met het idee erachter om eindelijk

weer eens een lekker ontspannen avondje te hebben en een soort leuk afscheid voor hij weg zou gaan.

 

Tja, nu ik het schrijf kan ik me voorstellen dat het stom klinkt, maar toch...  ik mis iets als ik helemaal nooit meer drink.

Als ik niet drink voel ik me veel beter en ik merk zeker talloze voordelen, maar die lol, dat ontspannen losse gevoel, dat lachen... dat mis ik.

 

Verder heb ik gisteravond (carnaval in het dorp) één blikje en twee grote flesjes bier op.  :blush:  :blush:  :blush:  :blush:  :blush:  :blush:  :blush:

 

Ik heb er de hele tijd mee bezig in m'n hoofd met of het nou erg is en zo ja hoe erg of dat het niet erg is, hoe (en of) ik weer ga stoppen etc etc etc etc etc etc

Eerlijk gezegd vind ik het niet erg om af en toe te drinken en blowen, het wordt voor mij pas een probleem als ik het te vaak en te veel doe.

Dus nu maar weer eens kijken of ik mezelf in toom kan houden en het bij maximaal 2 keer per week kan houden en niet meer dan 3 of 4 glaasjes.

 

Pffff, wat een oneindige strijd is dit toch.  :D Laat ik er maar om lachen zolang ik nog niet in de goot lig. Ik weet dat ik het kan, om niet te drinken en blowen.

Wens me heel veel sterkte toe de komende dagen, want dat zullen wel weer de lastige dagen worden. Vooral qua blowen, daar heb ik het toch altijd moeilijker mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wens je graag veel kracht toe nooitmeer

herken dat gejojo maar al te goed.

Laat de strijd los en kijk wat je echte besluit wordt!

en vertrouw er op dat dat ontspannen losse gevoel, dat lachen

ook weer komt, zelfs al zou je besluiten geen drank meer te willen.

2 maanden is betrekkelijk kort om dat al weer te verwachten.

Als je het echt bij matig kunt laten, dan heb je geen probleem.

Maar ja, waarom kwam je hier dan schrijven?

Om uit die goot te blijven misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nooitmeer,

 

Ik heb weinig aan de posting van Jane toe te voegen.

Voor mijzelf heb ik het idee na al die jaren klaar te zijn met het gejojo.

Afspraken met mezelf in e trant van " niet meer dan tweemaal per week en dan niet meer dan drie of vier glazen"  herken ik ook.

Ik kan je nog vele, vele varianten aan de hand doen, mocht je erom verlegen zitten.

Mij is het nooit gelukt, of soms even met zoveel moeite dat het niet leuk was.

Zonder drank ben ik meer mezelf, meer zoals vroeger.

 

Hoe dan ook: ik wens je succes!

Houd ons op de hoogte hoor :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

...  ik mis iets als ik helemaal nooit meer drink.

....., maar die lol, dat ontspannen losse gevoel, dat lachen... dat mis ik.

 

Kijk, en precies dat gevoel had ik nu ook.

Desondanks op enig moment besloten: Tsja, dat moet dan maar, dat missen. Helemaal omdat ook al gebleken was dat ook een jaar niet drinken onvoldoende was om vervolgens weer gewoon af en toe... matig ... etc. etc.

 

Wel ben ik gaan nadenken. Hoe zat dat dan vóórdat ik dronk. Kindertijd desnoods. Was er toen dan nooit dat losse gevoel, dat lachen.. ???

 

Tot mijn eigen verbazing komt dat wel terug. Duurt lang, bij mij tenminste, maar ik merk het wel degelijk. Een verjaardag, feestje (en op een gegeven moment eigenlijk alles) is niet meer per definitie vervelend zonder alcohol.

Het vreselijke spookbeeld "NOOIT MEER" heeft dan ook al zijn "vreselijks" verloren en staat nu gewoon in het rijtje van zo veel nootmeers of nooits. Ergens tussen de olifantenbiefstuk en de kamelenzwezerik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had afgelopen 2 maal zo'n moment van lol,

echt helemaal vanuit mijn buik. Het viel me zelf op,

misschien omdat de momenten best zeldzaam zijn

dat het zo uitbundig en ongeremd is. En ik weet nog dat

ik erna dacht dat het zo fijn was, juist omdat het helemaal

echt was en spontaan ontstond van uit een ernstige situatie.

ik ben best serieus van mezelf en vond een drankje (of 4)

ook altijd erg helpend om mezelf wat losser te maken.

En nu weet ik dat ik het niet hoef te maken/forceren, het ontstaat, of niet.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren overdag en de nacht ervóór was ik zó aan het piekeren dat ik van mezelf een blowtje 'mocht' 's avonds en ik bedacht mezelf:

misschien ben ik wel te gespannen, saai en serieus / wordt mijn leven te saai en serieus om nooit te drinken en blowen. 

 

Ik heb er ook over gedacht: hoe was het dan in de periode dat ik niet dronk en blowde (tijdens mijn zwangerschap en de jaren daarna)

toen heb ik toch ook plezier en lol gehad?

 

Misschien is 2 mnd inderdaad te kort... 

 

Ik ben gisteren (ivm het piekeren) gaan zoeken op internet over lachtherapie en dergelijke... ik vind dat ik te weinig lach.

Daar wel wat tips gevonden (bijv de site piekervrij.nl) wat is internet toch handig als je iets wilt opzoeken!!

 

Ik ben blij dat jullie reageren!  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...