Spring naar bijdragen

hoe staat het er voor?


lidia

Aanbevolen berichten

Heel goed Fleurtje 2 maanden. :rose:  het begint wat te worden.:)

Suikertje hou vast hè. Iedere dag een stukje verder ...
Lijf en leden beginnen schoon te worden.Wat rest is waakzaamheid.
Nooit meer doen. Ook niet kijken of ze nog smaken. Dat is meestal terug bij af!

Gaan met de banaan Suikertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Go go go... Fleur! Gefeliciteerd!
En Suiker houdt ook al goed vol! Top zeg!

Iemand wel eens van Tabex gehoord?
De alternatieve (en biologische ?) variant van champix. Een middel uit Bulgarije (via internet).
Een vriendin van me is met deze tabletjes aan het afkicken. Dat gaat goed.
Ik ga me er nog in verdiepen... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Potverdrie Fleurtje..... kijk ik weer even niet hier.... 

boeket1.jpg.622531c12064ee05089166e14927fdd0.jpgpost-1140-0-23986600-1458291445_thumb.jpgpost-1140-0-54836100-1460092413_thumb.jpg

Hartstikke goed die twee maanden meis, zie je wel, je kúnt het. 

 

Nooit van gehoord Smart. 
En om heel eerlijk te zijn: ook met behulp van wat dan ook komt het neer op stoppen. 
Stoppen vanuit jouw eigen wil, veel meer is het niet. 
Ik geloof echt dat al die hulpmiddeltjes niets meer dan een pietsie hulp zijn. 
Het grootste gedeelt moet echt vanuit jezelf komen..... tis gewoon niet anders. 

Suiker... ook nog op het rechte pad? 
Hartstikke goed man! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik ben er nog steeds, hoewel soms even van het rechte pad. Heb jullie wel in de gaten gehouden en ben blij met de laatste ontwikkelingen. Weer wat nieuw leven en toejuichingen. We zullen er toch aan moeten geloven om zonder roken door het leven te gaan want het wordt steeds meer aan banden gelegd. En terecht, de tijd dat je "dat zelf wel uitmaakt" ligt ver achter ons. Waar ik wel blij mee ben is dat sigaretten voor de verkoop niet meer zichtbaar mogen zijn, Dat scheelt weer een beetje verleiding. Voor mij tenminste wel.

Verder is er de afgelopen 3 weken 2 liter (ja, u leest het goed!) bloed bij mij afgetapt i.v.m. met de onlangs, maar al mijn hele leven bestaande ijzerstapelingsziekte. Geen wonder dat ik de laatste jaren maar steeds moe tot doodmoe was, want het gaat in de organen zitten, vooral in de lever. De internist belt donderdag met de resultaten v.d. bloedtest van gisteren. Ben benieuwd, het ferritinegehalte was al bijna met de helft gezakt en ik had (nog) geen bloedarmoede. Hoe vreemd het ook klinkt, dat kan ook en ik vraag mij af of dat nu wel het geval is, voel me geregeld raar in het hoofd. Haar plan is het helemaal "leeg te trekken"  ik vertaal dat met de organen schoonspoelen. Ze heeft een paar keer gezegd "geen alc.!"  Dat lukt over het algemeen goed, maar soms even niet. Er zijn X-foto's gemaakt van hart en longen en ze heeft mij goed onderzocht en er is geen schade aan de organen, wat een wonder mag heten, want in 2009 was het ferritine gehalte al veel te hoog, maar de HA heeft daar toen niets mee gedaan. Maar hoe dan ook, de rest van mijn leven zal ik 3 - 4 x p/jaar een aderlating moeten ondergaan, ondanks dat ik met mijn voeding op let de inname van ijzer te  beperken. Rood vlees at ik al bijna niet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De internist vertelde vandaag dat het de goede kant op gaat, maar omdat ik een lichte bloedarmoede heb  (hoe is dat nu mogelijk?:devil: ), zit er nu wat meer tijd tussen. 17 augustus de volgende, net zo lang tot het binnen de perken is. Ja, maar aangezien mijn darmen te veel ijzer uit het voedsel halen, zal ik tot mijn laatste snik hier toch aan moeten geloven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei lidia:

Fleurtje, helaas wel, maar daar heb ik dan zeer snel spijt van en dan stap ik weer op het rechte pad.

Gebeurt die terugval telkens op bijna de zelfde momenten? Bv telkens rond de twee weken nicotinevrij? Of doet t drinken van alcohol je de nek om? Voor mij is t laatste nefast dus blijf ik er van weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje,

Ja, het verband met alcohol bestaat zeker en toch ook stress, leuk of naar, maakt niet veel uit. Maar niet na een bepaalde tijd rookvrij, zoals wel bij alcohol vrij het geval kan zijn.

Maar, goed, vandaag dus een week en dat gaat eigenlijk best. Een paar keer gezegd: waarom heb ik geen peuk? Maar dan zei ik : Lidia, je rookt niet meer, weet je nog? En dan antwoordde ze: o ja, dat is waar ook en wat was die laatste sigaret vreselijk vies. Dan is het weer gedaan, zeg maar.

De SRV man is met vakantie, dus staat niet meer met een bel voor de deur aan te kondigen dat daar van alles te koop is. Ook foute en niet te vergeten  dure dingen.

Jij gaat ook wel goed, zo te lezen, maar pas op, neem van mij aan dat het dan gevaarlijk wordt en een sigaret opsteken heeft zwaardere consequenties voor gestopt blijven dan een glas drinken. En niet alleen bij mij, geloof me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Suikertje,

Heel goed, man, hou vol. Die hulpmiddelen heb ik ook nooit gebruikt, moet je als je niet meer rookt alsnog afkicken v.d. nicotine, Maar ik heb makkelijk praten, bij mij is het meer een geestelijke verslaving, zoals het ritueel van opsteken en zo.

Momenteel heb ik voor het slapen (en soms overdag ook) weer heel veel last van kriebelhoest en keelschrapen. Niet normaal meer, alleen al daarom moet ik nooit meer voor de bijl gaan. Afgezien van het feit dat ik lichte COPD heb en dat graag zo wil houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had t suuuuper moeilijk gisteren. Er was maar één iemand die wist dat ik terug rookte, ongeveer.. Voor haar af en toe dan. Ik vroeg altijd een sigaret aan haar als we samen iets gingen doen. Ze wist niet dat ik ze zelf kocht en tussendoor ook nog rookte.

Ik kaats haar al weken af. Ze wilde iets gaan drinken bla bla bla. Je kan iemand maar een aantal keren afwimpelen dus gisteren kwam ze op bezoek. Ze had een soort van nieuwe cocktail in een flesje mee uit frankrijk dat ze me wou.laten proeven. Zoals jullie ondertussen al weten drink ik bij gelegenheid en dat was dus niet vreemd.

Damn!! T maakte t een pak moeilijker. Na de cocktail direct terug op cola. Ik hoorde me bijna zelf vragen om een sigaret. Ik kon t proeven. En zij maar om.de vijf botten lurken aan haar sigaretten.

Ik wist dat dit een van de moeilijkste situaties ging zijn en t is me gelukt. Nu ze terug ontwijken tot ik nog iets steviger sta 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei lidia:

 

Jij gaat ook wel goed, zo te lezen, maar pas op, neem van mij aan dat het dan gevaarlijk wordt en een sigaret opsteken heeft zwaardere consequenties voor gestopt blijven dan een glas drinken. En niet alleen bij mij, geloof me.

Zeker weten! Ik ben nadat ik een half jaar gestopt was met drinken, gestopt met roken. Dat ging een aantal jaar goed tot ik nog eens een sigaret wou roken. T strafste is dat ik wist dat ik, itt alcoholdebaas, nooit op dezelfde manier roken de baas kon zijn. Occasioneel roken zit er nl. niet in.

 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...