Spring naar bijdragen

hoe staat het er voor?


lidia

Aanbevolen berichten

Hoi Haddock,

Groetjes terug van meissie. 

Eens gaat het lukken Haddock! Ook ik nam er ruimschoots de tijd voor.
Ik was zo vaak gestopt Haddock. Soms twee keer op een dag.:(
Niet de moed laten zakken hoor.
Zet,m op! Is het niet mooi om een doorzettendedoorzetter te worden.

 

Ga goed  en een groet aan je wederhelft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei An:

Soothe vanaf 19 juni 2015 is drank helemaal uit beeld. Geen alcohol, geen peuken.

Het niet roken was lastig, maar een kwestie van doorzetten. En ik voel me er nu goed bij.

Het heeft even tijd nodig gehad, maar ik wist dat mijn tijd ook wel een keer zou komen.

En jij blijft ook echt goed gaan!!!!!!!!!

Hoi An,

Megagoed An,

Je wist dat je tijd eens zou komen. Mooi te horen An!
De aanhouder wint, dat staat. Je gooide de handdoek nooit in de ring.
Soms dacht ik, wat zal ze gefrustreerd raken van steeds weer herbeginnen.
Toen nog slechts de drank. En nu beiden gestopt. Klasse

Maar de wil om te kappen was erg sterk.:)
-------------------------
Fleurtje ook nog goed op weg hoop ik. 
Stoppers en stoppers in de dop. Het kan, dat laat zich weer eens zien.

Succes.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ola chico's en chica's

Smartjeeeeeuuuuh!! :heart:
Je voelt je toch niet verplicht om te stoppen door die heisa kort geleden? Niet dat dat geen goede motivatie kan zijn..
Ze zeggen soms, stoppen moet je niet voor een ander doen. Dat werkt niet. Truut in pakskes vind ik. Stoppen voor een ander kan perfect werken. Het valt maar te bezien hoe belangrijk die ander is. Mijn dochter heeft jaren gezeurd en hoewel ik ook eerder stopte voor een operatie was het toch grotendeels ook voor haar. En voor ik het wist stond ik een paar jaar verder.
Daarom dat ik haar ook nooit heb verteld dat ik terug begonnen was.

Gisteren hadden we dochters proclamatie. Er was een receptie buiten naderhand. En voor de eerste keer sinds lang kon ik terug meepraten als een 'lang gestopte' zonder me een hypocriet te voelen. Niet dat ik al zo lang gestopt ben nu maar goed dat weten zij niet aangezien ze nooit hebben geweten dat ik terug begonnen was. T is het idee en het gevoel dat telt.
Wel merk ik wederom dat ex-rokers best zelf onverdraagzaam kunnen zijn. 
Zo stond er iemand niet ver van ons te lurken aan zo'n e-sigaret (of hoe je dat ook noemt).
Mijn vriendin had dat eerst nog niet door dus begon ze, luid genoeg, af te geven op het feit dat hij stond te roken daar waar er niet gerookt mocht worden. Namelijk een openbaar gebouw. Ik had echt zoiets van 'meen je dat nou?', We staan buiten! In open lucht?! Schuif je gat op en je hebt er geen last van. Er was een dag dat je zelf elke kans greep om een peuk in je mond te steken.
Toen zag ze dat het een e-sigaret was en dat was dan weer wel acceptabel? Ik heb haar gezegd dat ze de stok uit haar achterste moet halen en niet zo zeuren moest.
Nogmaals, als iedereen ne keer stopt met hun uitlaatgassen in mijne neus te duwen terwijl ik op de fiets zit, dan wil ik erover praten. 

Verder was het nog te vroeg voor dat glas wijn op de receptie. Niet omwille van de wijn want dat heb ik wel in de hand. Maar een sigaret zag er ineens uitvergroot lekker uit. Ik zag mezelf er aan lurken en vooral van genieten. Verschrikkelijk. Ik dacht eraan om naar de winkel te gaan en een pakje te kopen. Zelfs nu ik er over typ voel ik het nog steeds.
Dochter is vertrokken op reis voor een week dus ben alleen thuis. Ik zit wel vaker alleen thuis maar deze keer voor langere tijd dus dat wordt een dikke vette uitdaging. Ik zou zo gemakkelijk mijnen gang kunnen gaan en denken 'ach ik rook gewoon terug een weekje en stop dan weer'. Ik moet toegeven het is heel verleidelijk. Maar ook veel te gemakkelijk. Wie de eerste hordes niet neemt, komt nooit heel ver.
Dus we zitten het uit en proberen er niet te veel aan te denken. Zulke gedachten moet je niet levendig houden.

Het is wat het is
:rose:



 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Fleurke; herkenbaar verhaal m.b.t. ex-rokers en onverdraagzaamheid!
Ik wens je voor de komende week veel sterkte toe. Afleiding zoeken? ... Hoe doe jij dat? (ik ga als een gek in huis poetsen...)

Overigens.. ben ik nog niet gestopt: 6 dagen observatie en doorroken (maar wel minder!) achter me liggen. Notities maken terwijl ik nog een halfje draai... pff

Muntjes... zijn dat die zuigtabletjes?

Ik meld me spoedig weer. Hopelijk met te melden vooruitgang!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik ook weer eens, doe graag met jullie mee, want ik begin tot mijn grote woede toch steeds weer, met alle gevolgen van dien. Ik verwacht geen ontwenningsverschijnselen omdat ik geregeld een tijdje stop, kan het alleen niet vol houden. Dat heeft een psychische oorzaak. Kan van alles zijn. Eergister de laatste 4 gerookt, maar er gaat geregeld een automatische gedachte door me heen: zo en nu even roken/een peuk etc. Dan ben ik even ontstemd, maar dat moet dan maar.

Vanmorgen, met dit koude, natte weer, stonden er ineens 4 kinderen voor de deur om een heitje voor een karweitje. Maar die kinderen zijn veel te klein en komen onverwacht, dus vriendelijk gezegd dat ze maar terug moeten komen als ze wat groter zijn. Maar toen ze een stukje verderop in de straat voor de deur stonden, heb ik ze teruggeroepen, want plotseling schoot me iets te binnen dat ik van plan was als het nat weer was: de groene aanslag van de rubbers om de ruiten v.d. auto weg borstelen met autoshampoo. Dat was net een mooi klusje voor hen, elk een kant en dan de letters op de achterkant nog. Kinderen blij, bleek de opbrengst voor Stichting Vluchteling te zijn, iets waar mijn hart ligt. 1 meisje had 10 km v.d. nacht v.d. vluchteling gelopen. Dus ik in de weer met oude tandenborstels, bakjes met sop en met water, gietertjes enz. Het was met een kwartier wel klaar, denk ik, en ze kregen € 5 en waren blij. Ik ook, want : auto rubbers schoon en het geld is een motivatie om geen pakje sig. te kopen, want dat heb ik aan het goede doel gegeven. Zo probeer ik mezelf maar te motiveren. De SRV man is laat, dat is een verleiding, ook voor wijn, maar ik doe het niet. Zeker niet met dat ijzerprobleem, internist zei heel nadrukkelijk : geen alcohol.

En roken is nog slechter, dat meen ik echt!!!!!! Ook voor mensen in je omgeving, zoals buren die met roken het prettig buiten zijn verpesten voor niet-rokers, want het stinkt gewoon, dat kan niemand ontkennen.

Ik wacht op jullie.................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-6-2017 om 13:51 zei smart:

Overigens.. ben ik nog niet gestopt: 6 dagen observatie en doorroken (maar wel minder!) achter me liggen. Notities maken terwijl ik nog een halfje draai... pff

Uhmmmm Smart, ben je jezelf nou aan het observeren wat betreft rookgedrag? :D:blink:..... 
Of ben je op het werk bezig met observaties? 
Moet eerlijk zeggen dat ik eerste optie mij een giga glimlach bracht.... één van de betere uit het grote smoezenboek ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei lidia:

......omdat ik geregeld een tijdje stop, kan het alleen niet vol houden. Dat heeft een psychische oorzaak. Kan van alles zijn.......

En ook deze mag in het grote smoezenboek..... toverde eveneens een glimlach van oor tot oor op mijn toet :rolleyes::D

 

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje,

heb er helemaal genoeg van en zeker doordat ik last van mijn keel e.d. krijg. Dat houdt me uit de slaap en is vermoeiend en irritant.

Gisteren bleef de SRV man akelig lang voor de deur staan, maar het is gelukt, was alleen wat onrustig. Dus met een giga foto klus begonnen, analoge foto's en digitale van de cruise van jan/febr. 2016 inplakken. En dan steeds : zo nu even rookpauze. Ja, dan grijp je mis en besef ik hoe het in de grijze massa zit ingebakken. Als dat eruit is en dat duurt bij mij niet zo lang (ervaring!), gaat het makkelijker. Straks nog vergrotingen halen voor Albert in zijn nieuwe woning en ook naar Ald....., dus dat wordt even opletten en ook niet naar het drankpad. Zeker nu met steeds die aderlatingen. Overmorgen weer, nog iemand vinden die me (terug)rijdt. Nu ik dit zo opschrijf merk ik dat ik wel eens wat meer aandacht aan mijn gezondheid mag besteden en niet volgens de stomme slogan die rokers gebruiken, geciteerd door Fleurtje moet leven.

Dag 4 dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was je daarom zo stil suikertje? 

No shame in that! Zonder hulpmiddelen zou ik er zelf niet eens aan denken dus petje af dat je t zelfs zo durfde te proberen. 

Niemand leert stappen zonder te vallen toch? Ikzelf, maar dat heb je alvast al ergens gelezen,, gebruik de kauwgom en de zuigtabletjes, 2mg. Die tabletjes vond ik eerst maar niks. Muntsmaak...is altijd zo'n tandpastasmaakje. Maar ge krijgt er een straffe dosis nicotine van binnen en bij mij neemt t de trek behoorlijk weg. De kauwgom geeft je dan weer wat te doen. Je moet zowel de kauwgom als de muntjes af en toe onder je tong of in je wang laten rusten want anders komt t echt hevig binnen. Soit tot daartoe mijn ervaring.

T lulligste aan stoppen zijn de reflexmomenten...de momenten waarop je in een reflex naar een sigaret verlangt omdat t altijd zo'n moment was. Zo vervelend!! Maar hoe vaker je dingen doet zonder roken, hoe meer zich dat ook inbedt in je gedachten.

Komt goed!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lidia,

Dat is wat ik bedoel. Suikertje komt nu ook de gelederen versterken.:)
En ook Fleurtje is er. Eens was het haar gelukt en ik denk dat het weer goedkomt.

Ik ben gestopt en heb niet veel meer te melden. Of toch ...

Kauwgom, pillen ,Spray was niet mijn ding. Er over lezen wel.

Dus wie ook tips uit een boek wil halen. Altijd handig, toch. Kan er immers gewoon bij! 

http://www.nederlandstopt.nu/ dit boek hielp mij veel.

En rokers die willen stoppen. Wel delen hoor.
Stoppen vraagt inzet.

Zet'm op!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje heeft gelijk met wat ze schrijft over reflexmomenten, dat is ook nog steeds mijn valkuil. Vechten en ontwenningsverschijnselen ijn er niet (meer), maar die reflexmomenten wel. Zo heeft iedere stopper een traject te volgen, iets wat bij de één makkelijker en sneller gaat dan bij de ander. Zal deels afhangen van hoe lang en hoeveel men heeft gerookt. Gelukkig wordt roken steeds meer als aso gedrag gezien.

Zoals laatst de discussie op AdB over rookoverlast van buren, waardoor anderen, die er hinder van ondervinden, beknot worden in hun vrijheid. Een buurvrouw van mij heeft nieuwe buren en daarvan rookt moeder en 2 tieners, ze heeft er zoveel last van dat ze overweegt te gaan verhuizen. Het met die mensen bespreken durft ze niet, je moet er toch in vrede naast leven. Ze is 81 en 1e bewoner van dat huis. Geeft te denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎2‎-‎7‎-‎2017 om 09:35 zei Yvonne:

Uhmmmm Smart, ben je jezelf nou aan het observeren wat betreft rookgedrag? :D:blink:..... 
Of ben je op het werk bezig met observaties? 
Moet eerlijk zeggen dat ik eerste optie mij een giga glimlach bracht.... één van de betere uit het grote smoezenboek ;) 

Ja wat doorzichtig he Yvon. Ik schreef met opzet en half spottend 'observeren' en enfin, we zijn weer ruim een week verder, maar helpen doet het niet....  :( 
Ik rook beslist minder maar nog immer teveel, zeg 14 shagjes op een dag.
Het besef is nog onvoldoende ingedaald.
Niks beters te melden en ga maar slapen, om het ook bij 14 te houden vandaag...

Voor de anderen: zet m op!! Echt knap hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel 14 is al beter dan 25 toch? Miss moet je eens proberen maar één sigaret om de twee uur te nemen? Je houdt t roken dan nog wel levendig, wat niet ideaal is, maar je gaat ook niet perse achteruit. 

Of zo een e-sigaret? Dan heb je de nicotine nog en de handeling maar niet de teer etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn broer was eergisteren ff op bezoek om wat spullen af te leveren. Rookt ie een sigaret voor de deur. Denk ik..njammieeeee..

Is ie klaar geeft ie me de peuk om in de vuilbak te gooien. Lekker is dat. Ik dacht nog steeds...njammieeeeee...

Niet dat ik stilsta bij de voordelen van stoppen. Want dat doe ik wel maar al bij al denk ik nog steeds vaak....njammieeee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Fleur... ik rook nu ruim vijf jaar niet en nog steeds heb ik wel eens het idee van 'jammie' als ik een sigaret ruik. 
Gelukkig heb ik steeds minder vaak het gevoel dat ik er wel eentje op zou willen steken.... 

Smart... er komt absoluut het moment dat ook bij jou die knop omgaat.... 
Niet dat het er zoveel makkelijker op wordt dan, maar dan gaat het je lukken.. echt!!!! 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Yvonne, dat idee lijkt me ver weg. Als ik Fleur hierboven lees denk ik: ach ik was allang weer voor de bijl gegaan. (wat is dat toch?) Hoe kan het Fleur dat je je dan toch goed houdt?
Grote klasse hoor!

Er zijn momenten.... zoals vanavond in de tuin (bij exman) dat ik 7 kwartier sta te wieden en makkelijk zonder kan; maar dan juist die standaardmomenten....: de auto in: hup, peuk... thuiskomen, peuk.... etc. Brr patronen en dwangmatigheden.

Een patient: loopt de hele dag te poesten... krijg het er benauwd van. Ik hoef niet te vragen: heeft u ooit gerookt... :( zoiets komt niet zomaar...

Enfin, een vriendin is bezig met stoppen; wellicht daar wat motivatie halen. Maar O o oh wat voelt het nog ver weg...
Wel zijn er ook momenten dat ik verbaasd ben dat er heel oude mensen (vanavond een achterbuurvrouw in de tuin gesproken van 81 !! die nog zo vitaal zijn. Dat ik denk: dat wil ik ook wel zo. Enfin dan moet ik nog 17 jaar. Maar beslist niet-rokend, dat voel ik wel...

Komt Suiker zich hier ook melden? Ben benieuwd!! SUIKER!!!!!

Goeie tip wel: om de 2 uur een peukje. Ik ga es observeren of ik dat kan....  succes mensen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smart:heart: goed observeren. Maar echt, er komt een moment dan lukt het. Ik begrijp ook niet waarom ik nu wel kon stoppen en eerder niet. Nooit meer die ene dat weet ik wel. Daar ben ik te vaak ingestonken, Maar er komt een moment.... en dan ga je! Echt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...