Soothe Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 (bewerkt) Er staat: Rokendebaas.nl krijgt een plekje op dit forum. Er zullen naar aanleiding van deze vernieuwing wat draadjes/onderwerpen verplaatst worden. Dus ik denk een plekje hier Kohtje. 18 december 2013 bewerkt door Ludwig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 Ja, wie weet? Weet jij of dat rookforum nou hier d'r bij komt of helemaal apart van hier? Kohtje als je quote en in het lichtblauwe schrijft wordt alles meegequote door de volgende het gaat sneller dan knippen en plakken Ja, dat weet ik Lady Jane.. maar wat bedoel je hiermee te zeggen dan?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 Ja, Ludwig.. meteen nadat ik m'n vraag had gesteld zag ik bij de "startpagina" dat het rokendebaas forum nu onder het alcoholdebaas forum is gezet.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 Het staat er inmiddels bij. Ik houd me vooralsnog maar voor dat stoppen met 'alles' een beetje teveel van het goede zal zijn voor mijn gestel. Nog twee maanden en een ruime week, dan is het tijd voor het volgende forumonderdeel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 Goedemiddag, Veel berichten. Er gebeurt een hoop met iedereen en niet altijd de makkelijkste dingen. Nancy, je kunt een ( al dan niet preventief) gesprek met de arbo arts vragen. Of je ziekmelden als het niet meer gaat. Het lijkt me niet wijs om door te gaan tot je een enorme burn out hebt. Soms loop je tegen die muur op en kun je niet anders dan 'opgeven'. Ik heb je bericht niet meer gelezen, het was al weggehaald, maar heb uit de rest wel kunnen opmaken wat er speelt. Het is gewoon teveel. Het is aan jou om op de rem te gaan staan, een ander doet het niet voor je. Pas goed op jezelf. Agnieta, blijf genieten van de kleine dingen die je nu waardeert. En delen als je daar behoefte aan hebt. Ze zijn Oh zo belangrijk. Lydia, sterkte en mooi je verhaal over de eieren. Madeleine, vlucht niet weg voor je angst, neem hem maar gewoon met je mee. Dat is niet gek. En als je eenmaal bij je opa bent gaat het vanzelf. Het is je eigen opa. Ik heb de werksessie gisteravond doorstaan. Ik heb het overleefd, al waren er momenten dat ik dacht, mag ik naar huis. Natuurlijk onrustig geslapen na zo'n avond. En vanmiddag weer op pad. Dat liep wel redelijk. Nog wat klusjes afmaken en dan is de week wel weer voorbij. Toch, de observeerder in mij geniet ergens wel weer. Want je ziet een hoop bij zulke toestanden. Mensen die zich opblazen, mensen die bang zijn, dan toch weer de herkenning en elkaar tegemoet komen. En lekker samen stamppot eten. Heftig, maar ook altijd weer leerzaam. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 (bewerkt) Arjan, De vraag die jij (jezelf) stelt : hoe vertel ik dat ik niet meer drink? is hier al ontelbare keren gesteld. Ik geloof zelfs dat er bij tips en adviezen een item over is geweest. Na alle goedbedoelde raad te hebben gelezen, ben ik tot de conclusie gekomen dat het niemand wat aangaat wat een ander drinkt. Je bent helemaal geen uitleg verschuldigd en al helemaal geen smoesjes. Het zou mooi zijn als in dit land, waar in verhouding tot de rest van Europa heel veel gedronken wordt, de stopper/minderaar daar gewoon voor uit zou komen, zeker t/o drinkvrienden. Dat zou mss meer mensen inspireren/moed geven om het ook te proberen. Want ieder mens dat goed bij zijn hoofd is, weet best wat teveel drinken is, maar het is zo sociaal geaccepteerd dat het niet makkelijk is om daarvoor uit te komen. Als je zegt dat je probeert te stoppen met roken, wordt je op de schouders geklopt en zelfs "zielig" gevonden, maar als je probeert te stoppen met drinken, durf je dat amper te melden. Het is jouw lichaam, jouw gezondheid, punt. Iemand hier zegt : ik heb genoeg gedronken voor de rest van mijn leven. Dat vind ik een hele goeie, maar mss niet zo geschikt voor jou. Zeg gewoon dat je eens een tijdje wil stoppen om te zien hoe je dat bevalt. Dat hoort men te respecteren, want is al dapper genoeg. Ik wens je veel sterkte want het valt niet mee, hoewel ik nooit in een kroeg kom, kan ik me voorstellen dat de verleiding groot is. Een andere goede raad hier is: beloof jezelf dat je naar huis mag als je er genoeg van hebt. Laat je het even weten? 18 december 2013 bewerkt door lidia Arjan en Dylan reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eline Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 Net even op het nieuwe rokenforum gekeken, het loopt nog niet storm, wat ik me al een poosje afvraag is wie weet hoe het met runningliesje is gesteld? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ger Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 @wijfie, nou niet echt een weekenddrinker. Meer als de gelegenheid er was. En die was er te vaak. Veel vrij en veel in het buitenland waar ik ook nog eens veel vrije tijd heb... Zodoende... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 (bewerkt) 18 december 2013 bewerkt door Ludwig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 Klopt Kirky, Nu ben je echt scherp. Kon het niet vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 Ben er inmiddels aangeland Kirky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 Hoi,Ik ben al een tijdje terug, maar heb even een rustmomentje ingelast. Geen internet, tv zachtjes en even nadenken en suffen. Opa zag er redelijk uit. Hij was wat versuft, maar niet zo de weg kwijt als werd beschreven. Of misschien wilde hij zijn beste beentje voorzetten. Ruim tien jaar geleden lag hij ook in het ziekenhuis en werd ik opgenomen in een kliniek i.v.m. eetstoornis en toen wilde hij de vissoep waar de staart rechtop in stond (zijn grapje) niet opeten. Toen zei ik, en dat was kinds en ziekte eigen, 'Ik mag niet eten, maar daar word ik voor opgenomen. U wilt niet eten, zonder reden?' En toen heeft hij zijn soep opgegeten haha. Misschien dat hij nu ook zo dacht. Het was wel 'fijn' om er even te zijn. Ik twijfel nu of ik met de tabtelevisie op bed wil (tablet waar ik live televisie op kan kijken) of toch nog even blijf zitten. Ben stiekem wel een beetje kapot. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 Gezellig bij de afwas Aak. Ik zie er trouwens wel spruitjes in? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 Goedenavond allemaal. Het gaat hier niet zo goed/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 Doorgesneden spruitjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 Met je man niet Jen, of met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 Met man, dus indirect ook met mij. Gelukkig heb ik mijn werk, dat verzet overdag mijn gedachten, maar 's avonds is het moeilijk. Gisteren was ik zo optimistisch, maar dat was dus te vroeg gejuicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 Kan ik me voorstellen. De problemen verdwijnen niet, die kom je thuis weer tegen. Is er sprake van een mogelijke opname? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ger Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 Wat is er aan de hand Jen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 Echt veel wil ik er om privacyredenen niet over vertellen, Kate. Lastig zo'n openbaar forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 Ja, tuurlijk. Snap ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 Zit hier nu alweer te huilen. Het wordt nog een gewoonte. Ik ben doodsbang. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 Ja... Vandaag zag ik mijn psychiater, hij vindt dat ik er verrasssend sterk onder blijf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 Sterkte Jen, het valt ook niet mee allemaal. Lidia, bedankt voor je lieve woorden. Ik vraag me wel eens af of (teveel) drinken wel zo sociaal geaccepteerd is. Het lijkt eerder een taboe. Heb het er niet over en het bestaat niet. Als je zegt dat je niet meer drinkt geef je indirect aan dat je een probleem met alcohol hebt en dat is toch wel een drempel. Ik laat morgen maar gewoon over me heenkomen. Het blijft behoorlijk netjes allemaal en ik vind het ook wel weer fijn om mensen te zien die ik al tien jaar niet meer zag. Als het niet gaat is het station inderdaad om de hoek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 18 december 2013 Rapport Share Geplaatst 18 december 2013 Ik hou me inderdaad sterk omdat het "moet". Vandaag hoorde ik dat het over een proces van maanden kan gaan, en kan ik me zo lag sterk houden? Angst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden