bolletje Geplaatst 9 december 2013 Rapport Share Geplaatst 9 december 2013 Wie doet er dit jaar weer mee? Want dit is toch voor veel mensen een moeilijke tijd. Door met elkaar de kerstdagen virtueel; door te brengen, kunnen we elkaar helpen en steunen als we het moeilijk krijgen. Het helpt echt mensen. We zijn er voor elkaar. Suggesties om spelletjes te doen zijn welkom. Alles kan en mag als we maar niet gaan drinken. Samen staan we sterk. Hanneke reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 december 2013 (bewerkt) Nou ik geloof niet dat je terug bij af bent als je dan zou gaan drinken Iet. Je leert iedere dag, maar waarom zou je 2 glaasjes wijn drinken? Denk je dat je dat kan? Je verpest wel een hele hoop denk ik als het niet lukt. In ieder geval de teleurstelling dat je toch toe hebt gegeven. Vaak zit het risico erin dat, als het wel lukt, dat zelfde stemmetje gaat zeggen "zie je wel je kan het, dus waarom niet verder gaan met 2 wijntjes". Nou en daar zit het hem juist in, dat laatste stemmetje. Dat is heel gevaarlijk, maar dat weet jij zelf ook. Ik heb hier zo vaak gezien dat dat stemmetje mensen weer helemaal de vernieling in brengt. Kom op meid, je kan het, zet je naam erbij. Als je echt verslaafd bent kan je het niet bij 2 glaasjes houden, je wilt meer. Maak een keuze en ga er dan ook voor 200% achter staan. 9 december 2013 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 9 december 2013 Rapport Share Geplaatst 9 december 2013 Hoi Ietefietje, je mag ook best maar je wilt het waarschijnlijk niet echt. Ik sta bijna 5 jaar droog en denk soms nog ik mag best een borrel en misschien kan het ook wel, al geloof ik dat niet werkelijk want voordat ik het weet wil ik wel weer elke dag. Het nooit meer hoeven drinken, nooit meer die afhankelijkheid van het moeten drinken vind ik fijn, veel fijner dan het zogenaamde genot van een glaasje. Ik ontzeg mezelf niks door niet meer te drinken, ik heb nuchter zijn, een betere onafhankelijkheid, meer daadkracht en meer zelfrespect er voor terug gekregen. De eerste keer met feestdagen of andere gebeurtenissen lijkt het niet leuk om niet te drinken alsof je jezelf tekort doet maar zie het maar als een kadootje aan jezelf. Na de feestdagen kan je blij en trots op jezelf zijn, hee het is me gelukt. fofies en AlbertRemmo reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 december 2013 Bol. Sowhat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 december 2013 Rapport Share Geplaatst 9 december 2013 Bol. Sowhat. Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arjan Geplaatst 9 december 2013 Rapport Share Geplaatst 9 december 2013 (bewerkt) Waarom ook niet. Hoe meer lijstjes, hoe beter: Bol. Sowhat Jane Arjan Ietje, gewoon niet drinken joh. Het is helemaal niet nodig en waarom zou je een hele keten van nuchtere dagen nog willen doorbreken? 9 december 2013 bewerkt door Arjan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 december 2013 Rapport Share Geplaatst 9 december 2013 (bewerkt) precies voor die hulp en steun is dit pact er Ietje 9 december 2013 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 december 2013 Ietje ben je die dagen alleen of met mensen? Trouwens erg moedig dat je je aangesloten hebt meid. Das al het halve werk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 december 2013 Rapport Share Geplaatst 9 december 2013 het lijkt dat je de verantwoordelijkheid zo een beetje bij je man legt Ietje. Neem het heft in eigen handen meis, en idd zeg je fam. dat je niet meer drinkt en dat ze je kunnen helpen door die rosé niet te kopen en jou niets aan te bieden. Jij bent hier, zij niet. Zij hebben mogelijk, geen idee wat ze teweeg brengen met goedbedoelde drankjes. Ik weet nog wat een kick ik kreeg nadat ik de feestdagen zonder drank door kwam en het nog beter had ook, als ik tientallen jaren daarvoor mèt drank. Juist met de feestdagen kon ik niet matig zijn. Vroeger drinken betekent immers ook méér. na de koffie weer opnieuw starten. Ik zie het mijn fam. nog steeds doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Afwezig Geplaatst 9 december 2013 Rapport Share Geplaatst 9 december 2013 Deze kans laat ik niet liggen Bolletje ik doe mee! Bol. Sowhat Jane Arjan Ietjefietje Willem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 december 2013 Geweldig Willem een 10 met een griffel, bank vooruit en een dikke van de Bolle. Afwezig reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 december 2013 Rapport Share Geplaatst 9 december 2013 is niet erg meis als je je ervan bewust bent en je toch hier aansluit met hulp van je partner dan neem je ook verantwoording geen open achterdeurtjes Afwezig reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jani Geplaatst 10 december 2013 Rapport Share Geplaatst 10 december 2013 Deze kans laat ik niet liggen Bolletje ik doe mee! Bol. Sowhat Jane Arjan Ietjefietje Willem Hardleers Ik ga het ook als een kans zien, dit pact! Afwezig reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 10 december 2013 Rapport Share Geplaatst 10 december 2013 Zéker en vast wil ik mee met de arreslee Bol. Sowhat Jane Arjan Ietjefietje Willem Hardleers Albert Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 december 2013 Joepie Ap en H.leers ook mee. De lijst is al mooi vol aan het worden. Nog ff bespreken wie er voor de warme chocomelk zorgt en wie voor de broodjes. Ap mag lekkere macaronischotel mee nemen, zorg ik wel dat ie op komt goed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 december 2013 Oké Sowhat, is geregeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 10 december 2013 Rapport Share Geplaatst 10 december 2013 Gezellig hier. Als minderaar doe ik niet mee, maar ik ga jullie wel stiekem lezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 11 december 2013 Rapport Share Geplaatst 11 december 2013 En ik doe dit jaar ook zeker weer mee! Heeee, plaatsje naast Ap is al vergeven... Nouja, plek zat, toch?? Ik regel wel effe wat plaids, kan koud worden onderweg........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 december 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 december 2013 (bewerkt) Jen jij kan ook gewoon mee doen hoor, gezellig kom er maar bij. Als iedere minderaar zich aan de limiet houdt die hij of zij zich voorgenomen heeft is dat toch goed? Het gaat om het adb. zijn. Dus schrijf je er maar bij hoor, hoe meer zielen hoe krachtiger het pact. 11 december 2013 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 12 december 2013 Rapport Share Geplaatst 12 december 2013 Zéker en vast wil ik mee met de arreslee Bol. Sowhat Jane Arjan Ietjefietje Willem Hardleers Albert Aicha Natuurlijk doe ik ook mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 12 december 2013 Rapport Share Geplaatst 12 december 2013 Aicha Natuurlijk doe ik ook mee Aicha Natuurlijk doe ik ook mee Aicha Natuurlijk doe ik ook mee Aicha Natuurlijk doe ik ook mee Aicha Natuurlijk doe ik ook mee Zéker en vast wil ik mee met de arreslee Bol. Sowhat Jane Arjan Ietjefietje Willem Hardleers Albert Aicha Ging even wat mis met maar hoop dat het nu weer goed is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 december 2013 Rapport Share Geplaatst 12 december 2013 Wat neem je weer een ruimte in Aicha waarom hang je niet vast wat Kerstslingers op (doe je meteen wat nuttigs ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 13 december 2013 Rapport Share Geplaatst 13 december 2013 Nou ok bolletje, dank je, dan kruip ik er gezellig mee op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 13 december 2013 Rapport Share Geplaatst 13 december 2013 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 13 december 2013 Rapport Share Geplaatst 13 december 2013 Zo de kerstboom maar even gezet. Is wel zo gezellig toch. Jane maar even haar zin gegeven en Ik deel alvast mee dat ik NIET naast haar wil zitten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden