Spring naar bijdragen

vroeg wakker


eline

Aanbevolen berichten

Ik heb een condoleancedraadje gemaakt voor Lytse, klein foutje, staat bij Tips en Adviezen. Was niet mijn bedoeling, maar er ging wat mis en ik  weet niet hoe ik dit veranderen kan. 

Maar ik bedoel het goed, zie dat er behoefte aan is en eerlijk gezegd, ook ik heb hier behoefte aan...

En zeker Lytse verdient het dat er ook voor haar een apart draadje komt...zo voel ik het...

 

 

 

Inmiddels heb ik het draadje daar gesloten en opnieuw geopend op de Ditjes Datjes en Dagdraad.....

bewerkt door nancy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nancy,

Ik denk dat je het draadje voor Lytse beter opnieuw kunt maken onder ditjes en datjes.

Bij tips en adviezen zal het veel minder worden gezien.

En dan daar een melding dat het verplaatst is. Je bedoeling was goed :heart:

bewerkt door Kate
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren een zware middag gehad. Ik ben niet zo goed in het presenteren van mezelf voor een grote groep.

Ook andere eisen vind ik moeilijk om mee om te gaan.

Als klap op de vuurpijl tijdens de terugreis een kwartier stilstaan in een file, kon wel janken.

Die file loste uiteindelijk nog redelijk vlot op.

 

Vanmorgen kwam de bevrijdende huilbui, alles eruit. En dan kan ik ook weer relativeren en voel me weer beter.

Ik doe wat ik kan, en ik ben helemaal goed zoals ik ben.

Het gaat er niet om hoe anderen mij zien, maar alleen hoe ik ernaar kijk. Daar hoort bij dat anderen mogen vinden wat ze maar willen.

Dat is hun goed recht.

Het is aan mij hoe ik ernaar kijk.

En ik ben oké. Er is geen goed en minder goed, alleen maar variatie. En die mag er zijn, van iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

diep in hun hart denken zelfs de gelovigen niet het eeuwige leven te hebben

gezond 100 worden, vind ik niets mis mee hoor....

zoals mijn overgroot vader

eeuwige leven is alleen bestemd voor de gelovigen onder ons,

die hebben immers de waarheid gevonden, zoals ik al zei, die

geloven dat eigenlijk zelf niet

ach ja beter nep troost in het dood gaan, dan helemaal niets.

gewoon accepteren dat het leven allemaal nu momentjes zijn en

dan is er even geen volgende momentje.

enige enge van dood gaan vind ik, het eventueel lijden vooraf,

ziekte, dementie, eenzaamheid enz..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het beeld om langzaam te vergaan, of verbrand te worden spreekt mij dan weer niet aan. De angst om te slapen, en niet weer wakker te worden bezit ik niet. Alleen de gedachte dat ik mijn kinderen & partner nooit meer zou zien, beklemt mij.

 

Ons eerste kindje is overleden, hem hebben we nooit mogen(?) leren kennen. Ik geloof niet in een god of een hiernamaals, maar toch heb ik altijd het gevoel (hoop)  gehad dat hij "ergens" heen is gegaan waar hij het beter heeft. De dood vertaald in eeuwig slapen is in die context misschien dan ook wel beter als lijden. Het zijn volgens mij juist diegene die achter blijven die met de "ellende" over blijven. Het gemis van iemand die deel uitmaakt van je dagelijkse dingen, maakt dat jouw wereld wijzigt..... Wij verwachtten dit misschien ook wel van diegene die overlijd, terwijl deze er in mijn optiek niets meer van mee krijgt.

 

Als je ervoor zorgt dat je datgene doet waar je omgeving met warmte op terug kan kijken, dan is er niets om te treuren.

 

Doe in het klein wat Nelson Mandela in het groot deed en maak jezelf voor je omgeving onsterfelijk, vrije vertaling:

 

Inspireer je omgeving en verander de toekomst

bewerkt door WillemW
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet zozeer lef of verdriet wat me beweegt om hierin te delen, het is voor mij ook een stukje zelf-therapie.

 

Zoals zovelen is mijn verleden gekenmerkt door verlies & beschadigingen al dan niet door mij zelf aangebracht. Het heeft me gemaakt wie ik nu ben, in een ander draadje gaf ik mijzelf een cijfer, waarmee laat zien dat ik nog zoveel meer wil. Het niet delen van ervaringen in verlies & beschadigingen houden mij daar waar ik nu ben. Door de dingen te benoemen kan ik ze relativeren. Wat ik geleerd heb is dat als ik de dingen niet benoem, ze gaan spoken en dat zorgt voor onrust en die onrust die wil ik dan weer verdoven.

 

Het verdriet om het verlies van mijn zoon heeft in de loop der jaren een andere vorm aangenomen, het klinkt gek maar het hoort er gewoon bij. Het is wie ik ben en wat er bij mij hoort. Toch spoken de gedachtes naar hoe het had kunnen zijn zo nu en dan de kop op. Heb ik het daarmee dan niet verwerkt? Ik denk niet dat ik dit ooit ga verwerken, maar door aan te geven aan mijn omgeving dat ik er mee bezig ben en dat het bij mij voor onrust zorgt. Ga ik er denk ik gezonder mee om, dan naar de fles/joint/pil of wat nog meer te grijpen en de spoken in slaap te sussen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik vragen waar Lytse aan overleden is?

Heb de draad van gisteren gelezen maar vind daar geen antwoord in.

En ik weiger te geloven dat de drank daar iets mee te maken had. Daar was Lytse te ver voor in mijn ogen. 

Als ik de qoutes van haarzelf lees, die anderen gisteren gepost hebben was ze zelf ook niet bezig om te vertrekken.

Waarom is ze nu dan ineens wel echt weg?

 

Drup, heel veel sterkte! En ik hoop dat je niet meent wat je zei, dat je geen maatjes meer aangaat omdat hun verliezen je pijn doet. In de tijd dat ze nog leefde, Caro en Lytse heb je wel van hun aanwezigheid kunnen genieten en zij van jou aanwezigheid. Als je nu stopt met contact maken met je vrienden, dat hun verlies juist dubbel zo veel pijn doet. Want dan kan je ook niks meer delen over hun. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote verwijderd door de moderator.

 

 

 

Hot. je bent het toch wel met me eens dat dit net een berichtje lijkt van een zwaar gestoord iemand. Ik schrik hier echt van hoor. Waarom doe je dat nu. Wil je nu zo graag dat mensen een hekel aan je krijgen? Tegen je aan blijven schoppen en je niet accepteren? Ik  hoop echt dat je goed op je vingers getikt wordt joh dit kan gewoon niet. Dit kun je niet maken.

Wat denk je van de mensen die inderdaad incest hebben mee gemaakt hier? En dat zijn er nog al wat. En de mensen die gewoon lezen en net op het punt staan om iets aan hun alc. probleem willen gaan doen, vaak als oorzaak incest. Ik vind je echt een heel gestoord iemand hoor. Ga eens naar een goeie psychiater, die kunnen je heel misschien helpen met deze stoornis. Bah.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, ik onderbreek jullie schrijven wel heel lomp. Had deze draad niet gelezen. En verders wil ik niet ingaan op verlies, omdat mijn ervaring daarin gewoon doorsnee is en ik daar anders mee omga. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zwak voor incest, wat betekend dat dan?

Ik heb een vriend die dat te pas en te onpas ook ten toon spreidt als er gevoelige zaken zijn waar hij niet mee kan dealen.

 

Dat is gewoon aandacht vragen.

 

Maar ben wel benieuwd welke gedachte er achter deze opmerking ligt, omdat men snel zegt daar wil ik niks over weten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo af en toe lees ik nog mee.

Door Lytse's overlijden nu wat vaker.

 

Maar ik ben oprecht geschokt door

een posting hier....

Hoe kun je nu zeggen dat je een zwak hebt voor incest?

 

Beter dat ik me niet meer op de dagdraad begeef.

Daar zou je van gaan drinken, echt waar...

 

Bolletje,

Ik heb oprecht bewondering voor je.

Je bent er altijd, en voor iedereen.

Eerlijk en oprecht.  :heart:

Zo ook voor nog een aantal lieve mensen hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Made,

Wat leuk je weer even te zien.

Ik moet de laatste dagen nog terug denken aan de meeting waarin Lytse zo ontzettend genoten had van het kleien. Fijn dat ik die herinnering nog heb aan haar. :heart:

Ach en niet gaan drinken hoor, dat zijn sommige berichten echt niet waard.

Hoe is het verder met jou? je had toen toch een hond gekocht? Hoe is het dar mee? Gaat het goed met alle katten? :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Bolletje!

 

Ja, dat was een fijne meeting.

Heb er nog altijd warme herinneringen aan!

En ook lieve vrienden door gekregen.

 

En nee, ik ga niet drinken.

Dat is het me toch ook weer niet waard.

 

Met mijn hond gaat het heel erg goed.

Ze is een vrolijk en trouw beestje.

Topfit ook.

Een lot uit de loterij!!

Het liefst zou ik nog een hond een 2e kans willen geven.

Er zijn zoveel dieren die in een opvang, of asiel zitten.

Maar goed, ik heb ook mijn 12 katten nog.

Daar gaat het ook heel goed mee gelukkig.

Ze hebben nu een lekker dikke wintervacht.

Ze kroelen graag met me, en ik met hen.  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of je Spud kent hier van het forum maar dat is ook echt een kattenvrouwtje. Ben vorige week bij haar geweest en alle katten die ze opgevangen heeft lopen er perfect bij. Veel zwervertjes die een mooi nieuw tehuis hebben nu en een heel tevreden uitstraling. Genieten joh als je daar bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...