Spring naar bijdragen

NU dan echt?


dribbeltje

Aanbevolen berichten

Dribbel..ik ben gestopt met drinken...wist dat ik nooit meer kon drinken.

heb er ook geen moeite meer mee..eigenlijk zo blij met nooit meer drinken

En toch ben ik nog steeds bezig met alcohol...ook na 3,5 jaar

is voor mij nog geen dag zonder woord alcohol voorbij gegaan

Het zij zo..misschien dat het nog slijt..het woord

Dribbel..emoties,het moeilijk hebben mag..niks mis mee

Huil als je moet huilen

schreeuw als je wilt schreeuwen

lach als je wilt lachen

deel als je wilt delen

Sterkte

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga ik ook niet doen, mijn lijf werkt tegen of mee, ben ziek, voel me ellendig, ongelofelijk verkouden, zware hoofdpijn en alsmaar niezen en keelpijn. Stoom me een ongeluk maar het lijkt niets te doen. Drank heb ik nu niet eens zin is dus dat is een bijkomend voordeel maar ik mag nu niet naar het ziekenhuis en dat vind ik wel erg naar. Ik ga morgen echt wel of ik nu beter ben of niet want misschien is dat wel de laastste keer en mijn kinderen willen ook afscheid nemen. Voor nu maar 3 uurtjes werken en vanmiddag een gesprek op school maar verder doe ik helemaal niets. Zou vanavond een feest hebben maar dat ga ik afzeggen! Eiegnlijk ben ik ook gek dat ik ga werken eigenlijk maar ik moet naar een gezin en dat vind ik zo naar om af te zeggen want ik kom daar njet voor niets natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je lijft geeft een signaal af Dribbel

weinig weerstand betekent vaak

dat je moe bent of ergens iets tekort komt.

lekker aanvullen dus met dribbeltijd.

niet feesten maar rusten, saunaaien, of buiten wandelen

en de herfstluchten opsnuiven.

En ter geruststelling, in de Hospice zat ik met 2 vrijwilligers

en alledrie waren we snipverkouden; een troost: de gast

ging toch al dood. Klinkt cruer dan ik bedoel uiteraard, maar

je snapt het wel he. afscheid is belangrijker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad moeilijk... voor jezelf zorgen, alsnog een drukke, rare dag en voel me nu nog ellendiger. Snap zeker wat je bedoelt LJ, die gedachte had ik zelf ook al maar ze hebben liever niet dat je dan komt op deze afdeling. Heb ik me dus niets van aangetrokken, ben wel extra alert geweest maar ben vandaag wel heen geweest met de kinderen. Dochter was zo verdrietig dus moest even heen. Worden we daar gebeld dat het niet goed ging met iemand anders dus moesten we met spoed naar huis! Wat een rare situatie om dan weg te gaan en de volgende zorg, telefonisch contact gehouden want te eigenwijs om de 112 te bellen. Nu inmiddels thuis en het is met een sisser afgelopen maar ppffff, wat een adrenaline zeg. Nu mag ik instorten en ga dus zo dat warme water met citroen en honing proberen. Ben te hyper om te slapen en hoest me inmiddels een ongeluk, dat is echt jaren geleden. Morgen maar een rustdag, soort van, winkelen met dochter stond al op de planning dus dat zal even lastig zijn voor haar maar het zij zo. Of misschien gaat het wel even op de ochtend en plof ik de middag wel op de bank....

Dank voor jullie medeleven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poging 3, tot 2x toe loopt de iPad vast. Lang verhaal weg, 2de x halverwege en nu is mijn energie wel op. Het hoesten houdt me uit mijn slaap, lastig, vervelend en inmiddels ook wat pijnlijk. Ga straks mijn bed wel weer in. Alle plannen dit weekend afgezegd en nu tijd voor ziek zijn, wat kan ik daar niet mee omgaan zeg. Piekeren door het vele wakker liggen, chagrijnig. Moet gewoon wat doen maar dat lukt haast niet. Ik ben ook niets gewend, ben erg slecht in ziek zijn. Loslaten en eraan toegeven ipv in verzet gaan, wil best slapen maar dat stomme hoesten ook.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat doet doe passiflora dan precies, kan me niet voorstellen dat het iets met piekeren doet. Is uiteindelijk aangeleerd gedrag.

Laat je lekker verwennen, wat zou dat fijn zijn maar dan moet ik toch ergens anders gaan wonen ben ik bang. Het zal wel een wisselwerking zijn, ik blijf voor mezelf en een beetje voor de kinderen zorgen en straal dan ook niet uit dat ik verzorging nodig heb. Wel ben ik zo nu en dan gewoon gaan liggen met mijn oren gespitst, dat dan weer wel. Overgave moet nog even op zich laten wachten ben ik bang. Maar gaan liggen overdag is ook al een stap in de goede richting!

Voel me iets beter maar het hoesten blijft en ik blijf snotverkouden. Maar de week begint weer dus ik ook! Hoef vandaag nog niet naar het werk dus dat scheelt, ga dus wel iets rustiger aan doen. Het telefoontje van het overlijden laat nog op zich wachten. Aan de ene kant hoop ik voor degene dat het snel klaar is maar aan de andere kant wil ik nog graag een keer heen. Hij leek wat opgeknapt ineens, is toch ook raar......het houdt me natuurlijk wel erg bezig.

Moet gaan, wederom bedankt voor jullie reacties. Het helpt echt, soms weet je de dingen inderdaad wel maar kan ik der nog niets mee. Door reacties te lezen kan ik dan toch net iets makkelijker voor mezelf kiezen, ook al is het in kleine stapjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga het proberen want soms word ik gek van mezelf, loslaten hè?

Waarom laat ik me zo raken, het zegt zo vaak meer over de ander en toch voel ik me rot, verdrietig en boos. Het helpt niet, verandert niets, ik kan er niets mee en toch laat ik het toe. Waarom ben ik zo bang om echt mezelf te zijn en dat ook goed te vinden. Ik denk dat daar de angel zit, dat ik blij ben met wie ik ben en dan pas dingen van me af kan laten glijden ......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dribbel,

 

Zonder drank komt alles heftiger binnen..

Ik kon me 'vroeger' ontzettend verliezen in de 'waaroms'...

Bleef dan erg hangen...slachtoffer van mijn eigen gedachten.

 

Beetje bij beetje kan ik het anders zien...andere 'bril' op...andere kijk op mezelf.

Gaat niet ineens, maar het kan wel.

 

Je zit er volop in Dribbel...met alle ups en ook de flinke downs...maar je gaat het steeds helderder zien,

dat is toch de eerste stap in het groeiproces...observeren, verwoorden, accepteren.........veranderen...

 

Je komt er wel....

Take your time!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom er wel, daar hou ik me inderdaad aan vast! Met vallen en opstaan alleen niet meer met drank!!

Ga zo naar mijn werk, via school uiteraard, en heb een gesprek met mijn manager en daar ben ik nerveus voor, ik wil het juiste zeggen maar het ligt nogal gevoelig en aangezien ik vrij direct ben weet ik niet hoe het gaat vallen. Zal mijn best doen het in te pakken maar blijf wel eerlijk. En dat is dat ik geen goed gevoel heb over hoe hij mij ziet in de organisatie, dat ik wrijving voel. Als ik eerlijk ben heb ik heel sterk het gevoel dat ee veel te veel gekletst wordt en dat ik daar de dupe van ben maar dat kan ik natuurlijk niet zeggen. Moet ik dus ook in mijn boosheid/ frustratie niet gaan zeggen. Heb net passiflora ingenomen dus ben benieuwd of dat helpt in nervositeit??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbel...sterk hoor

als jij achter je eerlijkheid staan wint het boven alles.

zowiezo voor jou een overwinning..het maakt je sterk

Ja en amen knikken voelt inwendig toch niet goed

als ze je eruit willen hebben doen ze dat toch wel

en met een opgeheven hoofd het bedrijf verlaten is zowiezo altijd beter als met een gebogen hoofd

Je bent sterker dan je denkt

Succes dribbel...you can do it

Tegenwoordig vertel ik wel wat ik op mijn hart heb....doe daar geen kwaad mee...zeg alleen wat ik te zeggen heb.

Moet zeggen best eng maar voelt goed :)

bewerkt door huttula
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pppfffff, even kwam er veel adrenaline vrij en had ik niet het idee dat de passiflora ook maar iets deed.....tijdens het gesprek werd ik steeds rustiger en ik heb kunnen zeggen wat ik wilde zeggen. Heb me niet laten leiden door emoties en heb hem zelfs een paar keer onderbroken omdat ik vond dat hij er zaken bij haalde die er niet toe deden.... Vond ik best stoer!

Heb er dus wel een goed gevoel over! En niet eens de gedachte, zo nu eerst een drankje om te blussen!

Heb nu wel mega hoofdpijn maar dat zal ook nog wel van de verkoudheid zijn!

Ik ben blij en trots op mezelf en durf dat bijna hardop te zeggen....hihihi....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...