Spring naar bijdragen

NU dan echt?


dribbeltje

Aanbevolen berichten

Dank jullie wel, het precies zien van oorzaak en gevolg is inderdaad heel erg lastig. Aan de andere kant, misschien moet ik me hier minder bezig houden, ook al voelt het wel alsof hier ergens de oplossing ligt, het levert me nu te weinig op. Het is een beetje EN EN EN ben ik bang. Het is veel en dat lijkt in de nabije toekomst ook niet anders te worden. Dus ik zal iets aan mezelf moeten veranderen, hoe hier mee om te gaan. Of echt accepeteren dat al mijn tijd/ energie nu gaat zitten in het afstellen van de medicatie, gesprekken voeren, hulp vragen, informatie opvragen/ lezen en de discussie aangaan. Want ik neem de dingen niet direct voor waarheid aan als het om mijn kinderen gaat. Dat kan en wil ik niet eens loslaten. Ik denk dat ze me nu daar ook al wel kennen, met mijn vragenlijstjes en kritische vragen en mogelijke oplossingen. Daaruit blijkt dat ook zij, de kinderpsychiaters het ook niet zeker weten. En dat het een kwestie van uitproberen is. Ik heb liever dat ze dat doen op een meer gepaste omgeving voor hem en ook daar blijf ik voor vechten,

Ik ga vandaag weer loondoorbetaling aanvragen en ga morgen dus niet aan het werk. Volgende week ben ik er weer!

Het vervelende is dat ik zaterdag wel Sinterklaasviering op het werk heb, dat vind ik dan knullig om daar wel te zijn maar dat doe ik dan toch maar voor de kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbel, soms moet je de teugels iets laten vieren,

niet overal controle op willen houden.

Zelfs al weet jij anders, beter, of denkt dat te weten.

Je brandt op aan zoveel vasthouden.

En dan hebben je kinderen uiteindelijk minder aan jou

dan je zou willen. Je komt het op meer plaatsen tegen denk ik

(werk) en dat zou dus een begin kunnen zijn om iets aan jezelf

bij te leren stellen. Daar is goede begeleiding voor nodig, want

hier zou wel eens een grote angst voor iets kunnen zitten.

Niet werken is een giga stap voor je, en een die past in wat ik

schreef hierboven. Klasse dus. En daarnaast moet/mag er dus

voor jou ook iets in gang gezet worden, niet alleen voor de kinderen.

Niet drinken is ook zo'n giga stap, je zet er meer dan je misschien weet.

Ik gun je zo iemand die je als een coach/therapeut/ouder aan de hand neemt

en met jou samen gaat ontdekken hoe je pad omhoog kan lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbeltje...

Veel sterkte hoor...

Vergeet niet dat de zorg om je kinderen heel erg veel energie van jou eist.

Heb niet alles mee gevolgd, maar zelf hier drie kinderen met specifieke zorg, ga niet in detail hier omwille v privacy, maar ik kan je met de hand op het hart verzekeren dat ik vaak ontzettend uitgeput ben van de zorg om hen, veel meer dan dan op een werkdag.

Heb hier wel de luxe (vind ik in dit geval) dat ik voor mezelf werk. Doe dan meer voor en na, maar dat gaat wel. Weet niet of ik het zo zou kunnen, uit werken en de combinatie met de kids...

Zorg voor jezelf, heel goed dat je volgende week teruggaat, en je komt er wel hoor!

Respect voor de manier waarop je voor je kids vecht, als moeder heb je wel een inzicht, en het telkens weer doornemen met kinderpsychiaters ed kruipt niet in je kouwe kleren...

Veel succes en veel moed en energie gewenst...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, gisteren gebeld door mijn manager terwijl ik me al beter had gemeld, had ik het weer niet bij de planning doorgegeven . Zo stom van mezelf, heb daar echt niet bij stil gestaan. Voel me zo'n kluns. De verkoudheid is er nog steeds in alle hevigheid maar voel me toch iets beter. Volgende week naar de HA als de keelpijn blijft en de verstopte neus want die zorgen voor een slechte nachtrust. Door de rust zijn de kilo's er gewoon weer aangevlogen, helaas....maar was te verwachten. Op zich een goed teken natuurlijk maar ik had ze echt wel kunnen missen ..;-))

Het vasthouden/ loslaten had ik dus gisteren een heel stuk over geschreven, ga ik nog een keer doen maar moet zo weg.

Gisteren las ik in een artikel een stuk over een jonge vrouw die te veel is gaan drinken, dat het past bij haar drukke sociale leven. Grappig dat ik het nu kan omdraaien, ik had zo'n druk sociaal leven omdat ik dan legitiem mocht drinken. Nu blijkt dat dat ik helemaal niet zo' sociaal dier ben maar dat ik dat echt deed om te kunnen drinken. Iedere gelegenheid aangreep en anders wel wat verzon want in gezelschap drinken betekende tenslotte dat ik geen probleem had. En allen drinken wel. Dat ik daarna alleen verder ging...tja.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenning Dribbel, herkenning...

Op vakantie, hotel met champagne-ontbijt, tja, vakantie toch?

Feestjes zelf beginnen rond 15-16u, ah ja, eerst apero...

En na een feestje elders, thuiskomen en tja...

Legitiem drinken...

Ben benieuwd naar jouw stuk over loslaten, is voor mij ook serieus issue!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aankomende vrijdag 4 maanden droog! Die discussie in mijn hoofd wel/ niet is niet meer zo hevig maar er blijven gevaarlijke momenten, nu ik weer wat down ben verlang ik naar iets om blij van te worden. Ik vind het al erg dat ik niet meer blij kan zijn afgelopen dagen, zo naar! Ik geef mezelf echt die trap wel onder mijn kont maar ik voel me vreselijk. Dan twijfel ik toch weer over het vragen van AD bij de HA. Of is het weer iets waar ik weer doorheen moet of toch die beginnende overgang. Nou, dan staat me nog wat te wachten als dat het is.....

Moet gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbel, je schrijft: nu ik weer wat down ben.

Mag dat ook, af en toe?

Je omstandigheden zijn dusdanig dat er reden toe is.

Dat zal altijd terugkomen, dat er redenen zijn om tijdelijk down te zijn.

Heb ik ook momenteel. Ook door omstandigheden die ik kan duiden,

dus dan denk ik dat het raarder zou zijn als ik dat niet was.

En het 1e jaar dat ik niet meer dronk, was ik echt veel vaker depri.

Er kwam, naast de omstandigheden, ook nog veel onderdrukte

rottigheid naar boven. Dat is nu helemaal weg. Ik ben dat jaar bewust

zonder AD doorgekomen. Heb wel een training Mindfullnes gedaan

in plaats daarvan. En dat is me heel goed bevallen, het gaf mij méér

het gevoel zelf aan de bak te blijven, dan AD zouden hebben gedaan.

Als je twijfelt, want ik ken de mate van down zijn niet bij jou, vraag dan

een gesprek aan met je huisarts, als die jou een beetje kent en je stoppen

met drank, dan kan hij wel inschatten wat jij nodig hebt waarschijnlijk.

Maar zoals ik jou lees de laatste tijd, schat ik in, dat jij kracht en vetrouwen

genoeg hebt om dit aan te gaan zonder medicijnen. Maken jouw hersens

de nodige stofjes niet aan, dan is het een andere zaak, dat kun je laten onderzoeken ook.

Je leven is in beweging meis, en down gevoelens gaan ook weer over in iets anders. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij altijd helpt is een zonsondegang bewust bekijken.

Dat straalt zoveel kracht uit...ongelooflijk

Stilstaan bij wat er is...met alle gevoelens die erbij horen..zodat het de aandacht krijgt en weer weg kan gaan

Het is er vaak niet voor niets.

4 maand droog..dribbel..doet ook wat met je

En nu weer verder...ontdekken..ervaren ..leren..veranderen..voelen

Alles is weer nieuw ook na 4 maand.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil me niet zo voelen, mag me bijna niet zo voelen van mezelf. Want waar komt het weg en ik heb geen echte reden om niet gelukkig/ blij te zijn. Ik heb zoveel en toch klinkt het ondankbaar als ik daar niet blij mee kan zijn. Maar ja verplicht blij voelen, gelukkíg zijn werkt niet natuurlijk. Mijn hele lijf/ zijn gaat in verzet en raakt een beetje in paniek bij het down voelen. Ben weer begonnen aan de passiflora, was ik alweer vergeten want stikem geloof ik niet zo in al die natuurlijke middelen. AD is misschien wel te heftig inderdaad maar er zijn momenten dat ik er niet wil zijn, gewoon stoppen met alles. In een hutje op de wei, gewoon niets moeten, niets anders dan zijn. Klinkt misschien wat zweverig en dat ben ik helemaal niet maar er moet zoveel, iedere dag weer. Het woordje mogen ipv moeten kan soms helpen maar er moet nog steeds van alles. Voel me gewoon niet blij met wat ik ook doe, misschien maar gewoon accepteren? Ahum gewoon..?. Drank levert helemaal niets op, dat weet ik maar het gevoel van " ik mag vanavond daar keek ik naar uit en dat is weg" Nu heb ik daar veel te veel eten/ snoepen voor in de plaats gezet en dat maakt me even blij maar net als met drank word ik daar niet gelukkiger van. Juist andersom, het maakt me zwaarder, kan ik me daar weer druk over maken. Schaamte alom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag precies een jaar geleden dat ik mijn eerste berichtje hier plaatste!

En wat ben ik iedereen dankbaar die de tijd en moeite neemt, heeft genomen en ook blijft nemen om op mij te reageren. Het is zo ongelofelijk helpend en steunend, dat kan ik niet beschrijven! Waarvoor dank!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Dribbeltje!

Volhouden joh!

Je bent super goed bezig, en sombere periodes komen er altijd aan..

Moet zeggen dat ik zelf wel aan de AD ben, geloofde er niet echt in, wilde het echt helemaal zelf doen, tot huisarts vertelde dat het wel eens goed kan doen om de stofjes in je hersenen (serotonine en dopamine) opnieuw te regelen.

Gewoon een chemisch proces eigenlijk.

Misschien toch maar eens over praten?

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dribbel,

 

Voor mij is je verhaal niet zweverig....

Je down voelen is heel vervelend.

Ik heb ook ervaren dat dat bij mij heel erg bepaald

werd door de gedachtes die ik zelf dacht....

Negatieve gedachtes, oordelen over jezelf...dat lees ik ook bij jou...

 

Het zou je kunnen helpen om daar iets mee te gaan doen...dat die gedachtes kleiner worden,

en je daardoor minder belemmeren. Acceptatie is daarin zeker een ding.

Daar zijn allerlei manieren voor...therapie...mindfulness...schrijven...wandelen...

 

Je signaleert het nu, en op één of andere manier zul je een manier gaan vinden

om er aan te werken. Want Dribbel...je bent goed bezig, ook al voelt dat misschien nu niet zo.

 

Niet drinken, dat volhouden is wel belangrijk Dribbel...alcohol versterkt sombere gevoelens

en vooral ook de negatieve gedachtes over jezelf..dus dat is geen goed idee, maar dat weet je al.  :)

 

En blijf ook delen...gedeelde smart is halve smart.  :heart:

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbel...je wéét dat dat niet klopt...gevaarlijk en herkenbaar.

Niet gelukkiger, maar even dat down-gevoel uit..door de roes.

Korte termijn politiek en lange termijn ellende...

 

Jezelf overtuigen? Gebruik je koppie...zoals Gerrit zegt...ff bij de les blijven,

ook al voelt het zwaar...dat lijkt wat tegenstrijdig gezien mijn vorige bericht,

maar doe het maar ff...

 

Take care!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbel het heeft bij mij bijna een jaar geduurd voordat ik van die sombere gevoelens afkwam. Niet dat mijn omgeving dit nou zo erg merkte maar ik was met mezelf aan. Het voelde niet als vroeger voordat ik was gestopt. Net of ik mezelf niet meer kon vinden

Somber, saai , stom.... Alles met een s eigenlijk ( sukkelig. sloom enz)

En toch ben ik nu zo blij dat ik toch heb doorgezet met stoppen anders moest ik weer van voor af aan beginnen en alles weer mee maken !

Ik was ook al jaren aan het drinken daarvoor en mijn lichaam en geest waren daar volledig aan gewend. Het was dus niet zo gek dat het tijd nodig had om te resetten. Want dat was wat er gebeurde.

Ik denk dat jij nu ook aan het resetten bent.

Je hebt kinderen met extra zorg, je werk , je man die jou misschien niet helemaal snapt, je hebt pas een verlies geleden in je familie, je voelt je alleen en verdrietig. En dat is niet raar.

Maar doordat je je niet zo wilt voelen ben je steeds opzoek naar iets wat je van dat rottige gevoel af kan helpen ( net als voorheen toen dat nog alcohol was)

Neem je rust op momenten dat het kan. Doe aan joga, koop het spijkermatje van Jane,maak zelf ontworpen smoothies, wandel, fiets als t kan, lees een boek in bed laat de tv uit.

Maar drink niet !

Don't do it

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He dribbel zolang sta je nu ook nog niet droog...

Lees je eigen draadje maar eens...dan lees je groei...tussen dr regels door schijnt al een beetje geluk door :)

En vanuit hier weer verder...werken aan jezelf...dit is het nog niet...

Geluk zit nooit in de fles en wijsheid ook niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...