Spring naar bijdragen

.hallo


h20

Aanbevolen berichten

Hoi H20,

Allereerst welkom bij ons forum. Ik hoop dat ook voor jou een nieuwe wereld open gaat dit jaar.
Het probleem van vrienden die veel drinken ken ik niet zo, alleen dat ik weet dat ik zelf tenslotte diegene ben die het glas met drank aan mijn mond zet. Ik en niemand anders is daar verantwoordelijk voor. Maar natuurlijk is het moeilijk als je wilt stoppen en je zit tussen mensen in die wel drinken. 2 flessen p. dag is erg veel.
Ik hoop dat na 3 x proberen, het je nu lukt om door te gaan met a.d.b. te zijn en te blijven.
Kom maar naar ditjes en datjes dagdraad. Daar is onze virtuele huiskamer en daar kun je mee babbelen als je wilt.
zie ik je daar? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the club;)
Natuurlijk zullen er mensen zijn die je verhaal herkennen! Stoppen is moeilijk, maar volhouden nog moeilijker (vind ik dan). Alcohol kom je overal tegen. Is het niet bij vrienden of familie die drinken dan is het wel in films, reclames, restaurant, tijdschrift, boeken, etc. Je struikeld erover en je zult er dus altijd mee moeten dealen vrees ik. Zo kijk ik er in ieder geval tegenaan...Ik ben zelf nu 2 maanden gestopt en merk wel dat de trek wat minder wordt. Hoop dus dat wanneer ik nog langer gestopt ben dat het nog minder is. Ben eerder 2 keer 4 maanden gestopt geweest en dacht er toen wel weer eentje te kunnen pakken. Nee dus, de rem is er dan meteen af bij mij:$
Hoop nu dus de 4 maanden ongeschonden door te komen en dan weer verder. Je hebt in ieder geval al 1 mooie stap genomen in 2011: inzien dat je een probleem hebt en dat je er iets aan wil doen! Super!

Jij ook heel veel succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom h20,

Ik herken je verhaal, heb het tig keer beleefd en beleef het nu weer.
Ik kom, 10 maanden geleden, van 2 tot zelfs bijna 3 flessen wijn na een paar pilsjes voor de dorst.
Ben 2 maanden helemaal gestopt en voelde me toen geweldig.
Daarna weer "gecontroleerd" gaan drinken.

Kan zeggen dat ik sinds die tijd nooit meer zo lazarus ben geweest als daarvoor.
De laatste maanden ook niet gewoon dronken, wel teveel gedronken (insiders begrijpen de nuance)

Maar het blijft een strijd die je niet hebt als je helemaal stopt (hoop ik).
Nu kijk ik altijd toch uit naar een reden, een smoes zo je wil, om te drinken.
En, hoewel dus niet echt dronken, drink ik dan bijna altijd toch wel te veel.

Sterkte,
Harry

PS: mag ik vragen hoe oud je bent, het doet er verder niet toe, is alleen voor mijn beeldvorming.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom ook van mij, H20.
Zelf heb ik sinds ca. 5 jaar geleden een drankprobleem en heb de internetbehandeling gedaan toen ik elke dag 2 flessen wijn dronk. Dat is goed gegaan en ik heb daarna ca. 8 maanden niet gedronken tot mijn moeder overleed en de kurk van en de geest weer uit de fles kwam..... En nu ben ik weer met steun van alle lieve lotgenoten hier bezig om via minderen weer te stoppen, want dat is wat ik wil. Of dat voorgoed is weet ik niet, ik kan niet in de toekomst kijken ,maar ik heb wel het duiveltje leren kennen dat maakt dat je het niet bij 1 of 2 glaasjes kunt houden dus......
Je schrijft dat het je zelf eigenlijk redelijk makkelijk af ging om te stoppen. Dat het je omgeving is die er moeite mee heeft. Kom op joh, jij moet toch kunnen doen wat jij wilt en waar jij je goed bij voelt?
En eigenlijk denk ik dat, wanneer je het "gewoon" vol zou kunnen houden om niet te drinken, dat dan na een langere tijd dat ook wel weer gewoon wordt voor je omgeving, dan weten ze weer niet beter dan dat jij niet drinkt. Net zoals wanneer iemand gestopt is met roken eigenlijk. Het is toch idioot om een niet-roker een sigaret op te dringen? En zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen.
Kom op voor jezelf!!! We helpen je er graag bij; succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom, je naam klinkt hoopvol: H2O..water! En nu maar dat gaan drinken he!!
Soms moet je inderdaad je sociale leven veranderen, bepaalde kroegen mijden, bepaalde vrienden alleen nog overdag treffen, bepaalde feestjes niet meer naar toe gaan. Dat alles om het voor jezelf makkelijker te maken en jezelf te beschermen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom h20
morgen dus het begin van je nieuwe gezonde leven
gefeliciteerd alvast.
met lijnpogingen deed ik dat ook, nog ff volproppen (alles)
en dan pats niets. heel moeilijk in matigen. met drank net zo,
ertussenin werkte voor mij niet. Sober blijven wel. Nu nog met eten.
En ik dacht ook altijd dat gezelligheid met drank te maken had, maar mijn
dochter zei laatst dat ik veel gezelliger ben zonder, dus ik geloof haar maar
meer dan zgn goedbedoelende vrienden/fam, want die hebben het meer over hun
eigen drinkgedrag denk ik. En mijn dochter heeft heel wat ongezellige day-afters meegemaakt
met mij.
Nog een extra voordeeltje; je komt de overgang véél gemakkelijker door zonder drank!
succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom h20, ook ik zit net op dit forum en vandaag is mijn stopdatum. Ik herken heel goed wat je zegt over vrienden die drinken. Ook ik heb dat. Ben net een week op vakantie geweest en je wilt niet weten wat een hoeveelheid drank daar doorheen is gegaan. Natuurlijk doe ik daar ook aan mee. Ik denk ook dat dat de moeilijkste momenten voor mij zullen worden, vrienden die komen eten, etentjes buiten de deur, feestjes.. Maar goed, ik ga het maar situatie voor situatie aan. Ik heb trouwens, de afgelopen week ook weer, maar het laatste jaar vaker, veel last van mijn maag gekregen. Koffie en alcohol, dat wil wel. Dus lichamelijk ga ik nu ook echt de gevolgen ondervinden van te veel drinken. Ik wil je veel succes wensen met stoppen en wie weet kunnen we elkaar steunen via dit forum. Drinkt jouw vriend trouwens ook? Die van mij wel, maar hij staat open om mij te helpen, hij drinkt gelukkig geen wijn dat scheelt al.

Nou, nogmaals succes :present: en groeten Josje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo H2o,
Een heeel herkenbaar verhaal, ook voor mij. Ik ben 1 januari gestopt met drinken (en roken trouwens). Rook namelijk alleen met alcohol erbij, anders vind ik het vies. Wel gelijk een pakje achter elkaar....Ga dit weekend met mijn man relaxen in een sauna buiten de stad. Erg gezond dus. Hij doet mee met drie maanden stoppen met alcohol. Merk aan mezelf dat ik het wel lastig vind op dit moment. Heb toch het idee dat drank het leven een stukje leuker en lichter maakt voor mij. Doorzetten dus want ik wil de gewoonte van drie a vier keer per week drinken (2 flessen met gemak) niet meer. Hoop op dit forum steun te vinden.
Succes voor ons allemaal dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad leuker en lichter Esther, vooral de andere ochtend na een avondje stevig innemen:D De eerste tijd heb je uiteraard nog afkickverschijnselen, lichamelijk en ook geestelijk. Soms kun je het gevoel hebben dat je iets ontnomen is, maar dat gaat over, zeggen ze:-) Ook de gedachte dat het leven niet meer leuk is zonder drank schijnt nogal veel voorkomend te zijn in het begin.

Sta nu een paar weekjes droog en het is zo nu en dan best wel moeilijk. Toch ervaar ik wel meer innerlijke rust nu ik niet meer drink. Een soort van reine en serene stilte van binnen. Zeker in (drinkend) gezelschap kan ik dichterbij mezelf blijven maar ook zien wat alcohol doet met de mensen om me heen en hoe ze erop reageren, zogenaamde lol maken en dat soort dingen.
Sterkte!
Jim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jim,

Het voelt inderdaad alsof me iets is afgenomen. Vooal nu het weekend voor de deur staat. Het is echt de gewoonte doorbreken en het leuk hebben zonder overmatig alcohol gebruik. Valt niet mee voor deze dame op dit moment. Ga het wel volhouden hoor!!! Dat ben ik aan mezelf verplicht. Iedere dag is er een en ik heb een prima (alcoholvrije) week achter de rug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...