Spring naar bijdragen

Zaterdag 28 oktober


BamBam

Aanbevolen berichten

Kate; Dat denk ik inderdaad dat alle drogvoordelen beginnen op te lossen.
Soms moet je het gewoon even duidelijk zien. Ik denk dat ik dat ook wel nodig heb kan heel lang ergens mee door gaan en opeens is het genoeg!!! Hoop dat dat nu is.

Ga me zo klaar maken voor het etentje wat ik verteld heb. M,n moeder had ik al aan de telefoon gezegd dat ik niet drink heel vaag ze zei helemaal niks! Beter oke maar helemaal niks is ook weer zo eeuuhhmmm....
Ik ga er iniedergeval voor vanavond ook al voel ik me wel zenuwachtig vreemd..

Fijne avond en ik drink niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Anna, sorry hoor, ik zat echt niet te gissen. Was meer als een soort grapje bedoeld. Hoewel? Volgens mij heeft Apeldoorn ook een enorm Lek.... zo nat als het daar vaak is.. ach, lamaar...

Ferry, bijlezen vond ik ook ondoenlijk. Even vluchtig doorgenomen, maar zelfs dat nam al heel wat tijd. Dus gewoon weer inhaken en meedoen...

Nou, ik ga zo ook maar wat aan het eten doen...Knietafeltjes er bij want de tafel heeft geen plekje over.

Misschien tot strakkies nog, en anders wellicht tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ellie:
Wat fijn dat je ook vandaag weer niet drinkt. Lekker hè? Als je dat eenmaal besloten hebt... dan heb je rust en vrijheid.

@kate:
Ja, dat mediteren is een goede zaak vind ik. Iets wat je je hele leven zonder gevaar kunt doen :)

Ik zal er nog even een zen-uitspraak in gooien. Ik was hier even mee gestopt, omdat het nogal spreukerig werd op het forum en ik kreeg het idee, dat er een paar mensen dat vervelend begonnen te vinden. Maar ik heb er nu al weer een tijdje geen gelezen hier, dus het kan wel weer......

Alles berust op de Geest, wordt geleid door de geest, wordt gevormd door de geest. Als je spreekt en handelt met een verontreinigde geest, dan zal lijden je volgen, zoals de wielen van de ossewagen de stappen van de os volgen. Alles berust op de geest, wordt geleid door de geest, wordt gevormd door de geest. Als je met een zuivere geest spreekt en handelt, dan zal geluk je volgen, zoals een schaduw zich aan een vorm hecht.

BOEDDHA

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve allemaal.
met een tikje inkeer constateer ik dat ik af en toe wat "lanceer" op een dagdraadje,
soms algemeen, soms op iets inhaak en dan afhaaak.
mijn 'forum'tijden zijn voorbij, halve dagen ronddwalen heb ik elders op een afkickforum gedaan
en het heeft me geholpen.
Kohtje, jouw reactie vanochtend op Ziza, heeft me aan het denken gezet.
Over het kijken naar jezelf door bij anderen even binnen te mogen gluren.
Ik denk dat je gelijk hebt
dat het zo werkt
elkaars toetssteen zijn, open en kwetsbaar
maar toch ook beschermd omdat je in het virtuele nou eenmaal niets te verliezen hebt.

Je weet, maar meer nog, je denkt je in dat mensen met elkaar verbonden zijn.
Maar er is geen bewijs van, in de realiteit,
grappig eigenlijk om dat te bedenken.

met een tikje inkeer ook constateer ik dat ik niet zo persoonlijk schrijf,
niet echt over mezelf
en mijn ellende
die maar voort lijkt te duren.

Gelooft iemand het als ik zeg dat ik hartstikke labiel ben?
Nee hè?
Toch is het zo, ik zwalk tussen verstand en gevoel
tussen heftige tegenstrijdige verlangens
tussen wel willen maar niet mogen
wel mogen maar niet durven

Maar ik kan aardig schrijven
vanuit allerlei toonaarden
en mijn toonaard hier is de rationele, verstandige, nuchtere...........
eigen schuld dikke bult dus

het is maar goed dat ik niet drink, ik zou er nog labieler van worden.
liefs en sterkte allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje,

Mijn hele leven heb ik anderen bekritiseerd (werkte goed , want als ik iemand omlaag haalde voelde ik mijzelf beter en kon ik mijn eigen falen daaronder verstoppen) verteld wat ze wel moesten doen (ik weet het beter dus luister naar mij) of niet moesten doen.... en als ik als alcoholist ergens wel een gloeiende hekel aan had als iemand wat op mij wist aan te merken (en geloof me er was zat aan mij op te merken , en nog steeds is dat zo) ... en dat vind ik voor mij zelf een zeer irritante eigenschap...en probeer het ook niet te doen... want jaar in jaar uit heb ik er zelf een zooi van gemaakt en tegelijkertijd ging ik vertellen aan mijn partner hoe ze moet leven en wat aan haar verbeterd kan worden...best krom he ?....

Adviezen geven op dit forum vind ik persoonlijk heel link om de volgende redenen : weet ik veel wat er precies met die ander aan de hand is...(ik zelf ben een expert om een vraag zo te stellen of de boel zo te manipuleren dat ik het antwoord krijg wat ik wil hebben/horen)...en als dat het geval is praat ik goed wat eigenlijk zo krom als een hoepel is...daar doe ik niet aan mee en die ander heeft er ook geen bal aan....
En stel je eens voor dat ik een advies geeft dat totaal in het verkeerde keelgat schiet ?? wat dan...?? ??Toen ik net stopte met drinken en gebruiken was ik fysiek , mentaal en emotioneel een wrak...en vooral erg impulsief met oplossingen... Dat kan het verschil tussen leven en dood zijn..zo serieus is alcoholisme...en iemand die emotioneel onstabiel is kan rare dingen doen..ik hoef alleen maar weer naar mezelf te kijken...bijvoorbeeld relaties gaan verbreken na 2 weken nuchter , baan opzeggen, mensen in je omgeving eens flink de waarheid gaan vertellen nu je 2 weken nuchter bent etcetc..en zelf denkt de alcoholist dat ie erg slim bezig is...om daarna weer terug te vallen...herstel neemt tijd in beslag...

Sommige mensen op dit forum zijn geen alcoholist en die hebben ook geen idee wat het is om alcoholist te zijn...dit forum is voor mensen met een alcoholprobleem...sommige mensen dronken een bepaalde periode veel en kunnen dan stoppen/minderen...en dat is goed...maar deze mensen kunnen beter geen adviezen geven aan de alkies die er zijn...dan kan gevaarlijke situaties opleveren....kans op terugval met alle gevolgen vandien....

Als je mij te serieus vind .. ok... ik heb dingen meegemaakt.... door alleen over mijn eigen ervaringen te vertellen en hoe ik het heb aagepakt laat ik de keus aan de ander....ik kan niet aan een ander vertellen wat ie moet doen want dat kan wel eens desastreuze gevolgen hebben....ik ben zelf namelijk ook ziek !!...

En natuurlijk een geintje is leuk.. ik hou ook wel van humor....

Groetjes,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francien, ik snap dat wel. Deed ik ook vaak als ik een megakater had. Gewoon tegen vijf uur een biertje, wijntje en/of borrel, nou ja eentje meestal twee. Dat was ook het enige wat hielp, op de dag zelf dan tenminste. Daarna ging het wel weer en begon ik vrolijk met nr drie.
Om die cirkel te doorbreken zul je toch echt de eerste moeten laten staan.
Drink thee, cola, rivella, whatever, het maakt niet uit. De eerste dagen zul je misschien niet prettig vinden. Je lijf reageert natuurlijk op niet drinken.
Misschien lukt het je vandaag niet meer te drinken en morgen misschien helemaal nix. Kijk maar wat het beste bij je past. Haal uit de tips en adviezen hetgene waar je wat aan hebt. De eerste niet nemen zul je toch echt zelf moeten doen. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Ziza,

om te beginnen bedankt voor je antwoord. Ik moet het even op me in laten werken maar heb daar nu even geen tijd voor. Ik kom er nog wel op terug. Ik wil alleen even zeggen dat ik je niet te serieusvind, maar erg voorzichtig. Goed, je hebt daar wat uitleg over gegeven, ik respecteer je motieven ook, maar wil er (morgen misschien?) nog wel op terugkomen, over van gedachten wisselen.

Groeten, Kohtje.

PS. humor is erg belangrijk is ook mijn overtuiging. Het helpt dingen te relativeren, in een ander daglicht te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrina, even een klein stukje verduidelijking:

Toen ik gisteren voor het eerst een paar berichtjes van Francien had gelezen was ineens haar ikoontje veranderd tijdens het verversen van de pagina. Ik vroeg me ineens af of ik nog wel dezelfde Francien zat te lezen en vroeg toen of zij nu last had van uiterlijke afkickverschijnselen -vanwege die plotselinge verandering- of dat ik na ruim zes maanden nog een na-hallucinatie beleefde...Dat is niet helemaal duidelijk overgekomen, maar ik heb het er maar bij gelaten want het was van mijn kant een beetje flauw en niet serieus bericht. Niet wetende dat jij daar nu alsnog vraagtekens bij zou gaan zetten..

Morgen hoop ik weer wat actiever te zijn, nu ga ik naar de tv....

Groetjes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik werd even bezig gehouden door computer- en internetproblemen en andere zaken. Maar ik ben er nog wel.

Kohtje, jouw tafel lijkt op die van mij. Ik heb een heel grote kloostertafel, eigenlijk te groot voor mijn huis, en daar kunnen we net aan eten met zijn drieën. De rest ligt helemaal vol. En ik schaam me ook altijd dood als er bezoek komt, maar inderdaad, dit is ons huis en wij vinden het gezellig. Ik denk dat ik me bij jou acuut thuis zou voelen.

Francien, als je baalt van die glazen, meteen ermee ophouden en alles door de gootsteen kieperen. Excuses van er was dit, of ik vond dat, zijn geen helpende gedachten. Zeggen, ik heb vandaag gedronken, en nu stop ik ermee wel. En morgen sta je op en zeg je: vandaag drink ik niet. Probeer het eens.

Mick, mooie uitspraak. Ik geloof dat ik me ook in Zen ga verdiepen. Alleen moet dat nog even wachten, want ik heb nog twee boeken liggen die ik eerst moet lezen. Daarna, beloofd.

Marieke, ik hoop dat je ook op dit draadje meeleest. Ik vind je heel sterk, zoals je de crematie beschrijft. Petje af. En fijn dat je zus een paar dagen bij jou blijft. En dat je een leuke, sterke, humoristische vrouw bent had ik al lang in de gaten.

Een fijne avond allemaal.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...