Spring naar bijdragen

Zaterdag 28 oktober


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen Bambam,

Goed plan, ik drink vandaag ook niet. Er zijn nu twee draadjes. Vechten jullie even uit waar we verder gaan, of gaan we vandaag twee draadjes helemaal volschrijven? Ik ben bang dat ik het dan misschien niet meer helemaal bij kan benen, zeker niet als het zo druk wordt als gisteren.

Alles goed met jou vandaag?

Fijn weekend!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Kohtje en Anna,

Ja alles goed met mij. Ik mag niet vechten van m'n moeder! Maar eerlijk is eerlijk, beetje recalcitante daad van mij! HIhi. Beetje flauw om voor twaalven op vrijdag al een draadje te starten voor de zaterdag. Maar ja, waar maak ik me druk over? Lijfspreuk van een tante van mij; Erger u niet, verwonder u slechts.

Had trouwens de eerste keer dat ik keek geen nieuw draadje gezien. Stond nog niet ingelogd. Had me er al over verbaasd dat er nog geen nieuw draadje was om 9.40 op zaterdagmorgen.

Ik las op het draadje dat er weer plaats was voor de internetbehandeling. Ik heb geen mailtje van ze gehad. Ga nu kijken of er plaats is. Zag gisteren jullie gesprek over wel of niet volgen van de behandeling. Ik zit me dat voor mezelf ook af te vragen. Nu 7 week adb en ga best goed. Maar ik ben er nog niet, zeker als ik kijk naar m'n trekmoment van gisteren. Maar ik drink nu niet. Zal erst maar eens kijken of er plek is.

Heb een goeie dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Een glas is teveel en 1000 nooit genoeg...

Er veranderd niets als je niet veranderd...

Twee grote valkuilen om terug te vallen zijn zelfverdriet (ik vind mezelf zielig en niemand is mijn vriend) en wrok (het is allemaal iemand anders schuld , ik voel me minder dan iemand anders dus daarom ga ik schreeuwen en van de toren blazen)..

Een alcoholist is zo ziek als zijn geheimen..

Boos zijn is bang zijn om iets te verliezen wat je hebt of bang zijn om niet te krijgen wat je wilt...

Vandaag hoef ik niet mijn hele levensprobleem op te lossen... haastige spoed is zelden goed....

Allemaal een heel prettig weekend....en succes met niet drinken...

groetjes,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het best hoor BamBam, beetje recalcitrant. Er staan op dit draadje nu meer berichtjes, dus schrijf ik maar hier. Als het te druk wordt switch ik misschien wel naar het rustige draadje.

Ik wil graag een nieuwe ervaring met jullie delen. Zoals iedereen op het einde van het draadje van gisteren kan zien was ik vannacht nogal laat nog online. De laatste keer dat ik zo laat nog op het forum zat was begin augustus, toen het ADB worden nog niet zo wilde lukken, en met name die avond niet :$ Doorgaans dronk ik me helemaal klem op zo'n avond (dat gebeurde meestal op vrijdag- of zaterdavond), en had ik de volgende ochtend een gigakater.

Sinds ik niet drink heb ik het nooit meer zo laat gemaakt.
Gisteravond had ik nog niet zo'n zin om naar bed te gaan, ook omdat de kinderen nog niet thuis waren, en bleef ik dus gezellig hangen. Voor het eerst zo laat zonder alcohol. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet eens heb gemist.
Ik had gisteravond wel een poosje mijn gebruikelijke vrijdagavond trek, maar dat was zo tegen tien uur helemaal over, en daarna heb ik lekker doorgezakt met mijn sapje. Geen centje pijn. Ik vind dat achteraf zo bijzonder, dat ik dat even hier wilde delen.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat het bijna bij iedereen best goed gaat. Bij mij gelukkig ook. Na de trouwerij van donderdag, heb ik me gisteren weer goed kunnen inhouden. En eigenlijk voel ik me heel goed.
Je moet gewoon iedere dag een nieuwe start maken eigenlijk. Vandaag is vandaag enzo.

Wat betreft de internetbehandeling: ik zit nu net op het forum en heb gewoon iedere dag gekeken
(smorgens) of er plek was en ik had mazzel, want ik kon na 2 dagen er al bij.
Ben benieuwd hoe het werkt. Zit te wachten op de persoonlijke begeleider.

Vandaag weer een verjaardag. Dus we zien wel hoe het gaat.

Succes allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Katrina,

Haal er uit wat je wilt....is niet aan mij...

Als ik wil kan ik alles negatief benaderen en bekritiseren...en vooral niet naar mezelf kijken maar naar wat een ander doet... een ding is zeker dan... ik word nooit gelukkig en zal zeker niet nuchter blijven...en dat is mijn ervaring...

Het enige wat ik kan doen is naar mijn eigen motieven kijken...en niet die van jou...
en als ik eerlijk ben maakt het mij niet zoveel uit wat jij denkt of doet met betrekking tot mijn stukjes...het enige wat ik hoop voor jou is dat je nuchter blijft en een leuk leven kan leiden zonder drank...en dat we daar over kunnen praten ipv wat er in jouw ogen niet goed is...vertel eens wat over jezelf...

Jij kijkt met jouw ogen en ik met de mijne...en dat is goed...

Jij helpt mij meer dan je denkt...zeker gisteren...

groetjes,

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

Ik heb gisteravond met verbazing meegedaan aan het forum. Was erna overstuur en heb iets gedronken, teveel. Toen dacht ik dat het meedoen ook wel eens averechts kon werken.

Ik wil wel met jullie een songtext delen die mij helpt als het mij te veel wordt.

:)
Smiley faces van Gnarls Barkley,

But what did you
what did you say
Did you walk or did you
run away.
Where are you now
Where have you been
Did you go alone or
did you bring a friend
I need to know this 'cause
I notice you smiling
Out in the sun, having fun
and feeling free
And I can tell you know
how hard this life can be
but you keep on
smiling for me

What went right
what went wrong
was it a story or was it a song
was it overnight or did
it take you long
is knowing your
weakness what
made you strong.
Or the above, or how I love
to see you smiling
And oh yeah take a little pain
just in case
you need something
warm to embrace
to help you put on
a smiling face
put on a smiling face
don't you go off into the
new day with any doubt
here's a summary of
something that you
can smile about.
Say for instance
my girlfriend she
bugs me all the time
but the irony of it
all is that she
loves me all the time

I wanna be you whenever
I see you smiling
because it is easily one of
the hardest things to do
your worries and fear
become your friends
and they end up
smilling at you.
put on smiling face.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,

Je hebt gezegd dat je het hier op het forum leuk vindt. Daar twijfel ik niet aan. Het feit dat je hier regelmatig te lezen bent spreekt boekdelen. Ik vraag me alleen af wat je er dan zo leuk aan vindt. In je verhalen houd je alles bijna angstvallig heel dicht bij jezelf. Ik zeg bijna angstvallig want ik krijg bij jouw berichten heel sterk het gevoel dat je als de dood bent een ander te beschadigen. Natuurlijk is dat een mooi gegeven, het is ook niet de bedoeling om andere mensen te beschadigen, maar ben je hierin misschien een beetje te krampachtig?

Ik vind het ook leuk op het forum, maar een deel van dat leuke zit hem ook in wat uitdagen. Prikkelen.
"Het enige dat ik kan doen is naar m'n eigen motieven kijken en niet naar die van jou" zeg je..
Het is toch ook leuk om naar motieven van anderen te kijken, je daarin proberen in te leven en daar met je eigen motieven in gedachten op te reageren, een dialoog op gang proberen te brengen? Dan communiceer je, heb je menselijk contact. Als er dan nu en dan eens iets verkeerds gezegd wordt is dat niet meteen iemand beschadigen. Dat is inherent aan communiceren. Een verkeerde opmerking of conclusie kan iedereen overkomen, maar daar word je dan wel op gewezen. Daar kun je dan over nadenken en dan kun je ofwel je mening herzien en excuses aanbieden ofwel je mening verdedigen, uitleggen als er onduidelijkheden zijn.

Ik vergelijk het wel eens met plattegronden op elkaar leggen en dan de verschillen ontdekken. Die zijn interessant, die kunnen jezelf tot nadenken aanzetten. Het herkennen van overeenkomsten is leuk, maar leren ons alleen wat we al weten. Maar juist die verschillen zijn "leuk" om aan de kaak te stellen.

Ik denk niet dat ik je nu beschadigd heb, ik heb je een vraag gesteld. Ben benieuwd naar je antwoord....

Groet, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Francien, het forum was ook wel heel erg heftig gisteravond. Ik heb het nog nooit zo druk meegemaakt, en ik draai toch al een paar maandjes mee. Laat je daardoor dus alsjeblieft niet afschrikken. Je kunt hier echt veel steun vinden, en dat heeft iedereen die probeert niet te drinken nodig. Ik ben gek op Gnarls Barkley, bedankt voor de songtekst.

Ik ga me voorlopig maar even losrukken van de computer, en mijn boodschappen doen. Tot later!

Mick, heb je de film nog afgekeken? Ik niet, ik ben gaan slapen.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@anna:
Wat goed, dat je het gisteravond zo goed hebt volbracht. Ik zat ook lekker rustig ontspannen, knus in ons huis. Verse stukken meloen, pot thee, lekker druk op het forum (vond trouwens heel gezellig) en een prachtige film op Canvas. Ja, ik heb m afgeken. Meestal val ik bij een film in slaap, maar deze film hield me wakker. Wat vond ik dat een mooie film zeg. Ik heb het ook al lange tijd niet meer zo laat gemaakt als vanacht, maar het kon me niet schelen.... wist toch dat ik me vandaag "fit" zou voelen.

Gr. Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Ik heb het draadje gevonden geloof ik zag er 3...

Ziza mooi geschreven! Met tegen stelling tot Katrina snap ik jouw teksten meteen. (Katrina niet flauw bedoelt hoor)

Anna,Joann en Mick was gezellig gisteren....
Hadook een grote pot thee, kaarsjes aan en lekker babbelen. Mick nog steeds bedankt fijn om weer even alles op een rijtje te kunnen zetten.

Ga er weer voor vandaag drink ik niet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poe poe, wat een hoop bij te lezen na 1 avond en ochtend.
Dat gaat niet altijd lukken als dat zo doorgaat hoor.

Ellie, van jou is iets bij me blijven hangen: je hebt weer gedronken en het oude vertrouwde gevoel kwam niet. En je voelde je nog meer alleen dan daarvoor.
Misschien lukt het je niet meer om te genieten van drinken en beginnen alle drogvoordelen op te lossen?
Dan ben je denk ik op de goede weg.

Mick, meditatie helpt mij ook. Fijn dat het nog goed met je gaat. Gooi je nog wel af en toe een zen-uitspraak op het forum?

Anna, fijn als je helemaal in iets op kunt gaan zonder de drank te missen he?

Ik heb gisteren uit op een frisje gezeten en was daar erg blij om.
Vanmorgen energiek gestofzuigd (dat gaat toch makkelijker na een avond fris hoor) en sorry, maar voel de energie door mijn lijf stromen!

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit me net ineens te bedenken dat ik iemand ergens deze week nog zou feliciteren met een tweede week ADB, maar ik weet echt niet meer wie dat zou kunnen zijn en ook niet of dat nog wel van toepassing zal zijn en dan ook nog eens niet wanneer dat dan precies zou zijn...Kortom, ik weet alleen nog dat ik iemand zou feliciteren, maar verder weet ik niks meer...Ik ben vandaag weer eens zo duf als een Koh-nijn. Heb af en toe zo'n dag. Zal dat nog steeds met ontwenning te maken hebben? Heb ook helemaal nergens zin in, niet vooruit te branden. We zijn net nog uitgebreid door de stad gelopen, winkeltje in, winkeltje uit en was blij dat ik weer thuis was...Gewoon lamlendig en moe..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mick, ja het was gezellig gisteren. En het is een heerlijk gevoel dat ik ook zonder drank zo lekker door kan zakken.

@Kate, nou ik was vanmorgen voor de zaterdagochtend behoorlijk op tijd fris, als je bedenkt hoe laat ik in bed lag. Maar nu ben ik wel een beetje moe hoor, na de boodschappen, stofzuigen, twee bedden afhalen, een al schoon opgedekt, wasmachine draaiend, en rondje met de hond door de regen.

Toch voel ik me lekker, mijn dag kan helemaal niet meer stuk. Ik kwam in het winkelcentrum een kennis tegen, die ik een poosje niet meer gezien had, en die vroeg of ik misschien afgevallen was! Nu loop ik dus al zo'n twee uur ongeveer een centimeter boven de grond, en ga bewust niet in de spiegel kijken om mijn gevoel van slankheid vooral niet te laten weerleggen.
Niet dat ik zo dik ben hoor, dat ben ik niet. Maar ik moet altijd wel op de kilootjes letten, en er mag van mij wel een klein beetje vanaf. Dus dat worden vanavond weer kaarsjes en de net gekochte fles Rivella om het te vieren!

Kohtje, misschien herfstlamlendigheid? Ik heb die dagen ook regelmatig, maar vandaag niet.

I feel good!
Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De club van Sinterklaas? Is dat nu alweer? Tjonge ja, volgende week gaan we november al weer in...

Joanntje, ik lig niet op de bank hoor, ik hang een beetje aan de "leestafel". Klinkt interessanter dan het is, eigenlijk is het heel erg. Die leestafel bedoel ik...We hebben een vrij grote eettafel in de woonkamer staan, maar die ligt altijd vol boeken, kranten, twee laptops, al met al geen ruimte om te eten. Dat doen we dan ook meestal maar op de bank vanaf zo'n knietafeltje. Soms schamen we ons er voor, die volle tafel, vooral als er onverwacht bezoek komt, maar aan de andere kant heeft het ook wel wat gezelligs, zo'n woontafel, en de mensen die hier komen vinden dat meestal ook wel. En dan denken we dus ook maar van: het is ons huis, onze tafel, wij wonen zo...dus lekker zo laten.

Anna, geniet jij maar lekker van je lichtvoetigheid. Dek alle spiegels in je huis af als dat je helpt en voel je goed. Woon jij soms in de buurt van Apeldoorn, Anna. Ik heb de indruk dat het daar ook altijd regent. Zelfs op prachtig mooie dagen ben ik al zo vaak door of langs een regenachtig Apeldoorn gekomen dat het voor m'n gevoel de minst gewilde woonplaats van Nederland is. Zal wel inbeelding zijn, maar als jij zo vaak met je hond door de regen moet lopen zie ik meteen Apeldoorn opduiken....

Okee, ik begin al weer een beetje bij te komen. Waarvan? Geen idee. Ik zie een beetje slecht momenteel. Heb een ontstoken hoornvlies van m'n rechter oog. Kan geen lenzen in en heb dus m'n bril op, maar zie een beetje wazig. Erg vermoeiend en dat oog irriteert me. Misschien dat ik daardoor m'n dag niet helemaal heb vandaag....

Groetekes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi Kohtje, ik woon niet in Apeldoorn hoor. Ik vind dat gissen wel leuk moet ik zeggen. Een hint: ik wandel langs de Lek, weet je nog? Vervelend dat oog, ik hoop dat het snel over is.

Joann, lekker die kids gebiologeerd door Sinterklaas. Dat vond ik vroeger altijd heel gezellig. En lekker rustig. Hoewel ik zelf nooit iets anders gedaan kreeg, want ze hadden het liefst dat ik mee kwam kijken, zodat ik ook op de hoogte was van de laatste ontwikkelingen. Er werd altijd enorm over nagepraat.

Ferry, wat toevallig, jij ook al nuchter zitten nachtbraken. Is best te doen hè? Maar ik weet niet of ik dat vanavod ook ga doen, ik denk dat ik toch wel wat eerder moe zal zijn. Lijkt me trouwens niet te doen, gisteren bijlezen, als je er niet bij was.

Ik ga eten maken.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...