Spring naar bijdragen

woensdag 6 december 2006


Kohtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Joann, dat je de hele dag nog niet op het forum bent geweest betekent hopelijk gewoon dat je erg druk bent vandaag... Hoe gaat het met je zoontje? Is ie weer uit het ziekenhuis of ligt ie daar nog? Als dat zo is wens ik je veel sterkte en voor hem veel beterschap...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik alleen nog maar even wilde toevoegen aan wat ik al gezegd heb is dit:

door het stoppen met drinken heb ik een vrijheid ontdekt om te kunnen kiezen.

die ongebondenheid, het niet hoeven, maar wel mogen is mij veel waard.
ook op andere terreinen in mijn leven zijn keuzemogelijkheden me heel duidelijk geworden.

dat is het rechtstreekse gevolg van niet-drinken, niet vluchten in drank.
wat de een ervaart als : ik wil niet elke dag hoeven beslissen of ik drink-- en dat vrijheid noemt
ervaar ik: ik wil elke dag opnieuw kunnen kiezen of ik drink-- dat is voor mij vrijheid.
en de door mij ervaren trots, nog steeds, dat het antwoord "nee, vandaag niet" is gun ik iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een interessante verhalen allemaal vandaag. Heel boeiend. Bij mij is telkens de "ellende", dat ik de verschillende meningen zo goed begrijp en dan heb ik het hier vooral over de stukken van Rebos en Kohtje. Ik heb vanavond ruimschoots de tijd, om hier eens lekker over na te denken. In stilte, zonder iets of iemand.
Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Joann, meestal ben jij ergens op de dag wel aanwezig. Hoop dat het goed gaat, misschien even geen zin? Prima hoor, soms gaan andere dingen voor. Ook soms jezelf. Als moeder zijn is het al moeiljk aan jezelf toe te komen, met een groot gezin helemaal, I know, hopelijk niet iets ergs aan de hand. Toi toi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, succes morgen bij het gesprek met de psycholoog. Het lijkt me met name zinvol om te vermelden dat je je op het moment zo vaak erg opgefokt voelt. Met die situatie met je buur is dat natuurlijk logisch, maar ik heb uit wat je zegt soms wel eens het idee dat het wel heel heftig is bij je, en ook je reacties.

Wat betreft de situatie thuis, kun je met je man en zoon niet een soort rooster afspreken? Bepaalde avonden dat er gewoon voetbal gekeken mag worden, en ook avonden dat jij kunt doen wat jij wil. Ergens vind ik het ook wel een beetje zielig voor je man, als hij graag voetbal kijkt, dat hij dat dan iedere keer niet mag omdat jij je eraan stoort. Dan kun jij toch op de "voetbalavonden" een andere bezigheid gaan zoeken, bijvoorbeeld op zolder keyboard spelen. Ik verzin maar iets hoor, maar mij lijkt dat hier toch uit te komen moet zijn, op een manier die voor jullie allemaal acceptabel is.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He'. dit is ongekend . waar is iedereen? Ik denk dat iedereen verzadigd is na alle zware gesprekken van
vandaag. Alles even laten bezinken. Ik heb bij lange na niet alles kunnen lezen. Allemaal teksten die de spijker op zijn kop slaan. Niet op die van mij. Ik sla ze op, ik lees ze in de toekomst wel na. Nu staat mijn hoofd er niet naar, wil ze niet zien of horen. Maar nogmaals, ik vind het fantastisch dat vele mensen hier deze diepgaande en welgemeende woorden neerzetten. Helaas kan ik ( nog niet) mensen hier niet helpen. De lamme kan per slot van rekening niet de blinde helpen. Nee, ik heb geen spijt, dus hoef verder geen reactie, ik kom er wel ooit. Klinkt heel triest geloof ik, ben ik niet hoor. Wel moe, dus ga zo slapen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond een ieder.

Rustig op het forum vanavond, toch niemand afgeschrikt door de discussie van vandaag hoop ik.

Anna:

quote
Voor mezelf ben ik er inmiddels wel uit dat ik nog niet met mate kan drinken, en dat misschien ook wel nooit zal kunnen. Maar ik hoef geen beslissing over 'voor altijd' te nemen vandaag. Ik weet dat ik op dit moment niet met mate kan drinken, dus drink ik niet. Zo simpel is het.
unquote

Je haalt me de woorden uit de mond. vooral het eerste gedeelte, "...dat ik nog niet met mate kan drinken, " is precies de spijker op de kop, met de klemtoon op NOG NIET. Ook het laatste deel, "Ik weet dat ik op dit moment niet met mate kan drinken, dus drink ik niet. Zo simpel is het."
Tenminste dat geldt voor mijn persoontje. Beter had ik het niet kunnen verwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joann, fijn weer iets van je te horen. Ik begon me toch wel een beetje zorgen te maken over je zoontje, omdat je de hele dag niet online bent. Fijn dat hij weer thuis is, ik hoop dat het snel weer beter gaat. Hoe vinden de andere kids het, dat hun broertje zo ziek is? Zeker helemaal van slag. Sterkte hoor!

Ferry, fijn dat het goed gaat. Vanwaar ineens die reiswoede? Zomaar een ingeving, of een beetje de behoefte even weg te zijn van de zorgen om je huis? Alvast gefeliciteerd met morgen.

Hoe ging het op je werk vandaag BamBam? Alles goed doorstaan?

Ik ga even met mijn hondje.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...