Spring naar bijdragen

Zaterdag 17 februari


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 226
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Anna, maak je niet druk meid. Ik ben ook verfomfaaid (verfrommelontfraaid) en de kapper zou mij graag eens onder handen nemen. Maar naar de kapper gaan is nog een steeds terugkerend jeugdtrauma voor mij. Ik mocht nooit lang haar (jaren '70) en moest eens in de zoveel tijd naar de kapper. En nu doe ik dat pas lekker als ik zelf vind dat het moet. Dat heeft enkele jaren geleden zelfs een keer vier jaar geduurd. Paardenstaart tot onder aan de rug, maar zover laat ik het niet meer komen.. Was toch wel erg onhandig en bewerkelijk qua schoonhouden..
Je schreef net in je berichtje voor Marieke het woord 'commotie'. Naar dat woord zocht ik in mijn felicitatie aan Marieke ook, en ik wist het woord ook wel maar niet of het met één m of twee moest. Woordenboek was teveel moeite dus ik koos voor perikelen. Maar nu weet ik het dank zij jou weer. Twee emmen dus. Bedankt voor een volgende keer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, Ferry..

Je bent er nu wel even niet maar later lees je waarschijnlijk wel weer bij..
Ik liep tussen de middag met het hondje langs de IJssel en zag daar het eerste plezierjachtje van het seizoen langsvaren. Ik moest meteen aan jou denken en wilde eigenlijk al zwaaien. Maar toen zag ik ineens een levensgrote Duitse vlag achterop wapperen en ik dacht dat dat je waarschijnlijk iets te ver zou gaan, dus ik kon me net op tijd inhouden. Niet dat ik iets tegen Duitsers heb, hoor. Helemaal niet, maar ik ga niet zomaar naar een wildvreemde Duitser op een bootje zwaaien.. En ik vroeg me af wanneer voor jou het vaarseizoen eigenlijk weer gaat beginnen en of je er tegenop ziet omdat het voor jou toch altijd een beetje een trigger is of was.. Ben benieuwd, en als je dan van tevoren meldt dat je de IJssel gaat bevaren zal ik al die bootjes weer in de gaten gaan houden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi marieke
Klasse.
Jij hebt eigenlijk hetzelfde als ik. Je ziet veel meer mensen die meer drinken dan jij. Maar als je het gevoel hebt dat je je eigen drankconsumptie niet 100% in de hand hebt of dat je teveel dronken bent dan je lief is dan is het goed om het aan te pakken.
Ik ben inmiddels bijna 6 wkn AHV.

Rudy, ik vind dat je een klasse bericht hebt geschreven. Valt mij toch op dat jij vaak goed de dingen kan afwegen en van diverse kanten weet te belichten. Opvallend dat je kennelijk de spiegel onvoldoende zelf voor weet te houden? LETOP dit bedoel ik AB SO LUUT niet onvriendelijk. Maar ik vind jou zeer doordacht over zaken over komen en nu geef je zelf aan dat je het je tegen je eigen zin in niet lukt droog te bljiven staan. Heb ik dat goed?

Het lijkt me dat je daar iets mee zou moeten kunnen aanvangen. Is het iets om een schrijfblok te pakken en jezelf iedere dag een spiegel voor te houden? Ik zeg maar wat maar je lijkt me iemand die ergens over voldoende wilskracht zou moeten kunnen beschikken om de vrd in de kelder direct in de glasbak te gooien en over te stappen op fris.

Ik drink momenteel
Karvam Cevitam grapefruit smaak met spa rood. (wordt je ook niet zat)
Alcohol vrij bier (max 3). Het gevaar van alcoholvrij bier vind ik dat je eigenlijk je patroon niet doorbreekt maar jezelf voor de gek houdt. Het 'staat' gezelliger.
Dus vandaar max 3.
Ik moet nog steeds leren (ook bij fris) RUSTIGER te drinken.
Als ik op een moment 1 uur over 1 cola kan doen, is de neiging om misschien ooit weer een biertje te drinken en deze niet weg te klokken ook minder groot.
Maar zoals met anderen op dit forum en mijzelf afgesproken, ik blijf eerst minimaal een half jaar droog.
Het patroon doorbreken en de gedachte naar alcohol in te bannen.

Nogmaals mijn beste Rudy, ik bedoel het opbouwend, begrijp me niet verkeerd.
U heeft mij met eerdere mails ook op een prettige wijze een spiegel weten voor te houden, vandaar.

Groeten en iedereen veel sterkte met de carnavalsdagen en zowiezo de zaterdagavond droog te blijven.

houdoe!

Twijfelaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Fran, die toekomst plannetjes heb ik wel alleen die kerel nog es ff aan de oren trekken ;)
BB ik heb geen wijde broekjes alhoewel er 1 tje best wat ruimer komt te zitten.
Ik pers me in een strakke want dat vind het prettigst zitten en kunnen die verbrande vellen ook geen kant uit.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marieke44,

Proficiat met je 10 weken. Als ik nu terug kijk, naar jou. Ik kan me je gevecht nog goed voor de geest halen. De ene uitglijder na de andere. Ik had toen nogwel eens stevige opmerkingen over je. En altijd nam je dat positief op. En was je er toen van overtuigd, dat je het niet zou redden. En nu sta je zomaar 10 weken droog. Meid, knap, een dikke kus. En ga zo door.

Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Twijfelaar, je beschrijft iets wat voor mij dus een vette valkuil is.
Fris kan ik in een heel langzaam tempo drinken en dacht dat met een biertje ook wel zou kunnen.
Voor mij dus niet. Ik kan op een avond geen liter cola of iets anders fris op, maar bier.......die gaan er net zo rap in als vroeger.
Heel raar, maar ik weet van mezelf dat ik Alco niet rustig kan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran, lees je reactie nu pas. Carnaval is voor mij geen reden om me te gaan plamuren hoor, maar wel een goed excuus om in mijn oudste spijkerbroek te komen (die zit het lekkerste). Zeg ik gewoon dat die rafels bij mijn carnavalsoutfit horen.:)

Jachten zie ik hier in mijn omgeving ook erg veel. Grote bron van frustratie, want je staat zodra het goed weer wordt eindeloos voor die geopende bruggen te wachten. En steeds bedenk ik dan hoe fijn het moet zijn om zelf op zo'n boot te zitten, en al die gefrustreerde mensen voor de open brug uit te lachen, omdat ík lekker door mag varen. Ik snap trouwens ook niet waarom die schepen altijd voorrang krijgen, want volgens mij raak je elk gevoel van haast kwijt als je lekker op het water dobbert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...