Spring naar bijdragen

Zaterdag 17 februari


BamBam

Aanbevolen berichten

Marieke, Proficiat met je 10 weken. Ik vind het ontzettend gaaf, want hoe vaak ging jij niet, net als ik de mist in. Maar door telkens te vallen en weer op te staan is het je toch gelukt. Knap hoor,.

Ik vind dit een goed voorbeeld voor de mensen, die ook de na een aantal dagen weer terug vallen.
Mensen laat de moed niet zakken , ga na iedere val weer door, want je kunt zien, het KAN.

Heel veel mensen zeggen tegen mij ook, och drink er toch een, jij bent echt geen alcoholist.
Een avondje doorzakken doet iedereen weleens, allemaal van die smoesjes.
Alleen mijn man, die zag me bijna iedere avond drinken en dan tot midden in de nacht.
Gemiddeld had ik 4 tot 5 strenge katers in de week.
Ik trap nu in ieder geval niet meer in dat smoesje, want op een gegeven moment vind je het zelfs nog fijn, dat iemand zoiets tegen je zegt, want dan kun je weer drinken.
Nee, ik bepaal zelf wel dat ik te veel drink, want dat doe ik gewoon en ik voel me er rot door.
Vandaag ben ik 10 dagen droog, dit is mijn record sinds ik bij Tactus ben.

Ik heb vandaag een verjaardagsfeest bij vrienden, maar ik ga er vanmiddag naar toe.
Nu zit ik nog in de fase, dat zo'n avond toch uit de hand kan lopen en 's middags ben ik sterker, omdat ik dan normaal ook niet drink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 226
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal,

Ik wil graag even reageren op Joann's berichtje over het kraken van haar hotmailadres. Het vervelende hiervan is uiteraard dat degene die dit gedaan heeft nu de emailadressen weet van degenen met wie zij mailde. Ik kan dus iedereen adviseren geen mails van een onbekende afzender te openen.

Verder denk ik dat het hier iets anders betreft dan wat Houtje overkomen is. Zij kreeg vervelende mails van iemand die haar hotmailadres achterhaald had, maar die persoon kan waarschijnlijk niet in haar account, want daarvoor is het wachtwoord nodig. Wat Joann overkomen is, is dat niet alleen haar emailadres bekend is, maar iemand dus ook haar wachtwoord geraden heeft. Ik weet niet of het mogelijk is mails tegen te houden. Volgens mij niet, want als je iemand blokkeert krijgt die persoon een melding dat de mail niet bezorgd kan worden. Ik denk dat de dader vrij regelmatig inlogt in Joann's hotmailaccount, en bepaalde berichten verwijdert vóórdat zij ze heeft kunnen lezen.
Dit is natuurlijk een heel grove inbreuk op Joann's privacy, en ook heel vervelend voor degenen met wie zij emailcontact had. Misschien voor iedereen een reden om het wachtwoord eens kritisch te beoordelen, en eventueel te wijzigen?

Cato, als iemand onder jouw msn-account inlogt, dan heeft die persoon daar ook jouw wachtwoord voor nodig. Dus als je die verdenking hebt, wachtwoord wijzigen in iets wat heel moeilijk te raden is!
Overigens is het mogelijk dat als je uitlogt en meteen weer inlogt, deze informatie de server nog niet bereikt heeft, en je die melding dus krijgt omdat je net daarvoor zelf nog ingelogd was. Maar als je die melding krijgt terwijl je voor het eerst inlogt is het vreemd, tenzij je daarvoor op een andere computer op msn hebt gezeten en niet hebt uitgelogd maar alleen het kruisje aangeklikt hebt. Dan blijf je namelijk nog steeds aangemeld staan.

Ik moet zeggen dat ik van ganser harte hoop dat deze vervelende toestand voor Joann geen vervelende gevolgen heeft voor andere mensen. En fijn dat je Tactus op de hoogte hebt gebracht Joann!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Joann en Cato,

Ik heb totaal geen verstand van computers, maar ik heb ook hotmail en sommige berichten berieken ook nooit mijn box. Het lijkt me wel vervelend, dat zo iets gebeurd.
Ik weet wel dat je bij iemand in kunt breken, want wij dachten toen dat de vennoot van mijn man bij ons had ingebroken. We hebben er toen iemand bij gehaald en die kon toen wel zien dat hij het niet was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ,

Cato, ik ben geen computerwonder, heb er totaal geen verstand van maar...
ik krijg die melding dat ik aangemeld ben bij een andere computer ook wel es. Dat heeft ook te maken met msn. Ik heb op een gegeven moment de nieuwste versie gedownload en daarna kreeg ik die melding. Ik weet niet hoe ik het moet wijzigen en het maakt mij nu ook niet uit. Ik weet niet of dat voor jou ook opgaat maar misschien stelt het je enigzins gerust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb weer een vervelende blaasontsteking voor de tigste keer, dus ik kom morgen niet op de meeting . Dat wordt om het kwartier plassen. Nu het dichterbij komt voel ik ook, dat ik het nog niet trek. en het net te ver is voor mij. Ik had jullie zo graag ontmoet, ik heb ook een beetje een schuldgevoel, omdat ik het nu pas afzeg. Ik vind zulke dingen heel moeilijk, bang dat iemand daardoor kwaad op me wordt.

Knuffie, wil jij ze van mij allemaal een extra knuffel geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke meid, gefeliciteerd met je 10 weken ADB.
Veel drinken, weinig drinken, dat maakt niet uit. Jij hebt veel last ondervonden van je gepimpel en je bent beter af zonder drank. Hou vol meid, je gaat goed!


Snowy, ik ben niet boos. Ik vind het jammer dat je niet komt, echt ,maar als jij je niet lekker voelt en het komt, voor nu te, snel, dan kom je niet. Dat begrijpen we echt wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, door alle perikelen rond krakende mailboxen ben ik je vergeten te feliciteren. Dus bij deze. Je gaat lekker en bent je erg bewust geworden van je afhankelijkheid van alcohol. Dat houd je scherp en met succes zo te zien. Ga zo door meidje..

En Marion, jammer maar begrijpelijk dat je niet komt. Wie weet een volgende keer. Veel beterschap en ik zeg toch maar tot ziens. En dat record ga je dit keer dik verbreken hoor....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo weer even een bericht aan iedereen die me antwoordde daarnet.

Ik heb Anna's advies opgevolgd en m'n wachtwoord gewijzigd van messenger.
Jouw berichtje steld me wel een beetje gerust BamBam, maar ik blijf het toch vreemd vinden en ben blij dat ik dat ww nu gewijzigd heb.

Vanmorgen vroeg de pc zelfs om m'n ww in te toetsen en na het intoetsen sloot alles af??

Wat er aan de hand is weet ik niet, maar toch, degenen waarmee ik e- mails heb uitgewisseld, let even op of wijzig voor de zekerheid ook je wachtwoord.

Dan trek ik me nu weer terug.

groetjes allen, Cato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Allen die een felicitatie hebben verdiend, gefeliciteerd.
Het krakersverhaal gaat ook mijn pet te boven. Ik kan noten kraken en daar houd het mee op.
Vervelend voor Joann en blijf hier van je af blazen als je wilt.

Ik heb nooit problemen met MSN gelukkig en maak me er maar niet te druk over.

Ik heb eigenlijk spijt over wat ik gisteren met jullie en met name met Knuffie heb gedeeld.
Achteraf had ik dat privè moeten en willen houden .
Dit besef ik na het lezen van het stukje van Rudy ( bedankt daarvoor).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal!

Ik moest eventjes vanaf woensdag bijlezen en ik zie nu tot mijn schrik dat het alweer bijna half 4 is!??! Dat was alweer de helft van mijn vrije dag......
@Sneeuwwitje: sterkte gewenst met je blaasontsteking. Dat is gewoon ontzettend vervelend...Veel cranberriesap drinken (natuurlijk antibioticum!).
@Mieke: Geen spijt hebben...Je hebt zo te lezen de laatste tijd ontzettend veel op je bordje gekregen, en ik denk dat het goed is om dat te delen, en anderen te laten weten wat je bezig houdt. Ik wens je heel veel sterkte en succes, ook met je detox dinsdag!
@Knuffie: Jij ook veel kracht gewenst, en gewoon blijven geiten wanneer je het gevoel hebt dat je lekker moet lachen...
@Iedereen: Een fijne zaterdag gewenst, misschien tot later. Ik ga even douchen en de wereld verkennen...

Liefs sabine

PS: Wat ben ik blij dat er in het westen geen carnaval wordt gevierd..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke, jij schrijft dat je het misschien niet had moeten delen met ons.

Naar aanleiding van de reactie van Anjo kregen we een heel ander gesprek op het draadje. Ik zeg niet dat iedereen altijd z'n ziel en zaligheid hier altijd neer hoeft te leggen. Het is wel zo, denk ik, dat als je worstelt met zulke moeilijke dingen, delen van gevoelens en ervaringen helpend kan zijn.
Als ik me rot voel of alleen of verdrietig, reageer ik anders op mensen hier, kortaf, chagerijnig, soms te fel. Als ik me goed voel heb ik meer ruimte en kan rustiger en minder oordelend reageren. Als ik daar niets over zeg kan een ander dat niet weten. Als ik er niet me bezig ga kan ik niets veranderen.

Het valt me op dat veel mensen hier niet willen 'zeuren'of niet 'zielig' willen doen. Ik hoor daar ook bij hoor. Maar praten over verlies en ziekte en pijn en verdriet kan toch onmogelijk zeuren zijn.
Ouwehoeren is prima, andere zaken delen essentieeel om op den duur andere keuzes te kunnen maken.

Daar zullen we allemaal, op onze eigen wijze, een manier voor hebben.

Ik heb van gisteren geleerd dat ik niet zo snel een menig moet hebben. Soms is er veel meer aan de hand als wat het oog kan zien. Dat wil niet zeggen dat ik jou of Knuf of wie dan ook anders ga benaderen. Ik bedenk me wel voor welke 'uitdagingen' jullie staan. En dat zie ik niet als zielig. M'n hart gaat naar jullie uit omdat je het op diverse gebieden moeilijk hebt. Dat mag toch wel. Ik denk dan ook soms beter te snappen dat jij zo fel uit de hoek kunt komen. Dat wil niet zeggen dat ik je er niet op aan durf te spreken als je dat zou doen. Snap je wat ik bedoel?
Ik zit hier ook niet voor m'n zweetvoeten dus het is echt niet zo dat ik geen aandacht voor mezelf meer durf te vragen omdat jij toevallig kanker blijkt te hebben. Shit happens en zo heeft een ieder zijn of haar eigen problemen.

Als jij aangeeft dat je er spijt van hebt en er liever niet meer over wilt praten, prima. Dat is dan een grens die jij aangeeft en die zal ik trachten te respecteren.
Ik vond het een ontroerend, warm, raar, gek, lief draadje waar veel dingen gezegd zijn die me raken.

En ja, een ieder gaat z'n eigen pad, een ieder zal z'n eigen rotzooi op moeten ruimen. Maar weet je Mieke, jij moet het wel zelf doen maar niet alles hoef je alleen te doen. Zo werkt het forum vaak voor mij, ik hoop dat het voor jou ook zo'n steun kan zijn.

Liefs BB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb je mooi verwoord BamBam.
Het forum is een steun voor me maar soms ook een trigger.
Ik weet dat mensen niet zo kunnen zijn als ik, maar ik niet tegen onduidelijkheid en geheimzinnigheid.
Dat ik wat fel uit de hoek kom is waar, maar het is platte tekst zonder elkaar te zien.

Ik ben erg blij met de meeting waar ik met knikkende knietjes naar toe ga.
En reken maar dat we gaan lachen want wat ik niet ben is een drama Queen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke, ik heb het ook soms met mensen van het forum. Een zeker iemand die in korte zinnen schreef maar niet meer genoemd mag worden had een gekke uitwerking op mij. Ik werd er razend over. En ik begreep niet zo goed waarom. Voor mij was het, en is het, zinvol om te kijken naar wat er met me gebeurd. Waarom word ik zo boos, opstandig, verdrietig etc.

Voor mij had dat te maken met onmacht. Ik voelde me onmachtig, dat is een bekend gevoel vanuit mijn jeugd. Ik denk dan dat ik er niets aan kan veranderen maar dat is niet zo. Vroeger was ik klein en kon dat niet. Nu ben ik niet meer klein en kan dingen in eigen hand nemen. Niet simpel en soms heb ik geen idee maar ik ben niet meer machteloos. Ik voel me nog wel vaak zo maar elke stap die ik hierin zet is goed. Ik voel me steeds minder vaak onmachtig en dat vind ik prettig.

Blijf bij jezelf, daar 'moet' en mag je het toch mee doen. In wezen is de rest onbelangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BamBam, ik vind dat je dat prachtig verwoord hebt, en je zegt precies wat ik ook denk, zonder dat ik nou zo meteen op de woorden kwam. Ik heb van gisteravond inderdaad ook geleerd dat ik niet te snel moet oordelen, ook niet als ik soms vind dat 10 pagina's naar mijn mening nergens over gaan. Niemand dwingt mij ze te lezen, niemand dwingt mij mee te doen, dus als een discussie mij niet trekt hou ik me er gewoon buiten. En als ik iets te melden heb, of ik lees iets waar ik op wil reageren, dan doe ik dat gewoon. En zo is een mens nooit te oud om te leren.

Marieke, ik was het in de commotie van daarstraks vergeten, maar nog hartelijk gefeliciteerd met je 10 weken! Trek je vooral niets aan van mensen die vinden dat jouw alcoholgebruik wel meeviel. Weten zij veel? Jij voelt je beter nu, je doet geen rare dingen meer die je je niet kunt herinneren, en je bespaart een een hoop taxikosten. Wat wil je nog meer? Ga vooral zo door, dan doe ik gezellig met je mee.

Ik hoop niet dat iedereen voornemens is zich op morgen voor te bereiden door uitgebreide bezoeken aan kapsalons, schoonheidssalons, plamuursessies, modder- en zonnebaden en wat dies meer zij, want dan val ik enorm vies uit de toon. Ik doe namelijk helemaal niets van dat alles. Mijn haar moet nodig gekapt, maar moet nog even wachten, ik ben allergisch voor alle make-up inclusief die voor de gevoelige huid, en het is me ook al niet gelukt een nieuwe outfit te kopen omdat ik binnen de minuut elke kledingzaak uit vlucht. Maar ik ben nog altijd net zo mooi (of lelijk) als ik altijd was, alleen een hoop meer gerimpeld en verfomfaaid.

Ik ga me waar weer eens nuttig bezig houden. Iedereen die ik niet genoemd heb gefeliciteerd met weer een dag erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...