CPAS Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Benthe,Als het gaat smelten, vind ik het heerlijk om alles te roeren en dan op te slurpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Tot straks ben nog even met mijn hartediefje en mijn hond aan de wandel .Bedankt voor alle felicitaties en het voelt inderdaad als een mijlpaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 safi voor jou one marieke sterkte met je man benthe ikke ook beteke ijs please :-))benthe ik denk dat van rudy en die uitdrukking iets is wat men zegt in de vergaderingen , wie het eerste wakker is en het laatste gaat slapen is de persoon die het langst die dag adb is , uiteraard als hij/zij die dag de alcohol volledig de baas gebleven is , in mijn geval is dit dus niets drinken op mijn kalender deze maand staat 'nuchter zal je het winnen 'inderdaad haddock heeft het icoon van een opa die hier geweest is vraag mij ook regelmatig af wat en hoe het met die mensen is welke toen op het forum waren ; ik hoop uiteraard goed doeg ben tv kijken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Heb ik ook gedaan Corinne, ik heb van die ordinaire gekleurde rietjes in huis en dan maar verschrikkelijke slurpgeluiden maken.Blacky dankjewel voor de uitleg, jij ook ijsje van mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 En ik neem een Sinas Split op het Trio en op de wijze woorden over liefhebbende werelden en vervellende slangen.Tjesses, dalijk kunnen we allemaal zelf Cactussen-cursus gaan geven zo slim zijn we samen.Ik heb per ongeluk de halve ikea leeggekocht wat is dat toch een rare winkel je gaat voor één ding en eindingt met een aanhangwagen vol spullen.liefs aan allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Ja Houtje je gaat toch niet over Ikeas beginnen want dan moet er een tweede stichting opgericht worden tegen Ikea-verslaafden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 7 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Delta, wat goed van je, dat je doelstelling 0 blijft tijdens de vacantie en dat je niet luistert naar je begeleidster. Je kent jezelf het beste.Bammetje, Knap dat je hard gaat lopen, maar ik hoop dat je vannacht een keer lekker slaapt en even kunt bijtanken.Haddock, je hebt huize Haddoch idd drankvrij gemaakt, maar nu ook drankvrij houden hé captain.Rufus, je bent nu dus een échte Adonis geworden, nog een alcoholvrij jaar erbij en je bent weer 18.Tapas, ik kan ook zo impulsief handelen en me er later pas druk om maken. Kom op, laser op naar IstanboelRBJ. Als je zoveel van je kinderen kunt houden zoals jij, dan kun je vast over een tijdje ook van jezelf gaan houden. Je kinderen hebben het getroffen met zo'n vader.Safi, ik ken je probleem, want ik woon ook boven een supermarkt en dat is niet altijd een voordeel voor ons alco's.Corinne, ik ben ook trots op je. Goed dat je in ieder geval tot na de feestdagen doorgaat, want dan zijn de grootste valkuilen voorbij. Lukt dat wel achter de computer met de beentjes omhoog;)Tolie, fijn dat je kunt beginnen met de internetbehandeling en hou het droog.Sammy en Kate, gaan jullie nog steeds goed.Franneke, Knap dat je al zo kunt minderen en wat heerlijk, die Deutsche Schlager von bisher. Rimpelrock ( wat een naam hihihi ) was ook wel wat voor mij.Anjo, hoe gaat het met je en je familie?Charlie, kom lekker op ons feestje, bij ons ben je niet verbannen hoor.Stien, Gaat het weer een beetje? Laat huize mama maar even rusten, kom lekker feesten.Kohtje, Ik las dat er 120.000 bezoekers bij jullie op de boekenbeurs zijn geweest, lijkt me echt gaaf. Hoe is het met je schilderij???Anna, ferry en Rufus, jullie zijn kanjers. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RJB Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Ik heb dat precies zo, bij IKEA.. Althans, precies? Meestal ga ik voor bepaalde dingen en kom dan thuis met enkel zo'n zak met 1000 waxinelichtjes... Of een pak van een of andere duistere soort Zweedse koekjes, die thuis niet echt lekker blijken te zijn...Nog even over Ouders, Liefde en Kinderen: (ook nav wat Kate hierboven schreef)Ik geloof dat er geen ouders bestaan die het slecht voor hebben met hun kinderen. Alle ouders proberen vanuit hun mogelijkheden er het beste van te maken. Dat betekent niet dat dat altijd lukt. Sommige kinderen komen ernstig tekort; ikzelf ben ernstig tekort gekomen, maar ik had waarschijnlijk ook de aanleg om me zo te laten beinvloeden door hoe mijn ouders waren... Zelf probeer ik er vooral nu van te leren, door -- naast alle andere dingen waar ik mee worstel -- na te denken over hoe ik kan voorkomen dezelfde "fouten" te maken als mijn ouders. En - zo zei mijn therapeut mij vandaag - ik moet leren (durven) kwaad te zijn over de dingen die ik tekort gekomen ben..Dit was evenmin bedoeld om de feestvreugde te doorbreken. Ik heb net een glas tot de rand gevuld met goed gekoelde Tonic (las gisteren onder een andere thread dat dat heel lekker is... en het klopt!!).Moedig voorwaarts, zoals de Grote Reve al zei! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Kate, bedankt voor je bijdrage en nuancering. Je slaat voor mij de spijker precies op zijn kop.Ik moet zeggen dat ik vandaag helemaal geen speciaal gevoel of zo heb. Gewoon druk gehad op mijn werk, maar wel bevredigend want ik heb in de bijna twee maanden dat ik nu in mijn nieuwe baan zit al een paar goede resultaten bereikt. Ik was vandaag redelijk tevreden met mezelf, en niet speciaal omdat ik een jaar niet drink. Voor mij is het gewoon weer een dag erbij. Ik denk dat dit gevoel goed is voor mij, een mijlpaalgevoel zou - zoals Ferry al zei - juist een valkuil kunnen zijn. Het idee iets te vieren te hebben, of het zo goed te doen, en dus een beloning te verdienen. Voor mij is het prima zoals het is, een gewone dag waarop ik gewoon niet drink, en waarop ik tevreden terug kan kijken omdat ik hem zinvol besteed heb.Er is hier al vaker over jezelf belonen gesproken, omdat je dat verdient met al je goede werk, omdat het zou motiveren, en omdat je immers zoveel geld uitgespaard hebt.In het jaar dat ik nu droog sta heb ik dat tot nu toe niet gedaan, mezelf belonen. Ik heb wel een keer een nieuw T-shirt, of een nieuw vestje gekocht in de uitverkoop, maar niet speciaal als beloning voor het niet drinken. Ik hou geen geld over, omdat ik al jaren met de grootst mogelijke moeite rond kan komen van alleen mijn inkomen met mijn gezin. Ik kwam altijd geld tekort. Voor mij is het de grootste beloning dat ik nu beter uit kan komen, dat ik niet elke maand tientallen tot honderden euro's tekort kom. Dat ik niet halverwege de maand al in paniek zit over hoe ik de rest van de maand uit moet zingen. (Paniek = reden tot drinken = paniek hoe betaal ik mijn wijn = nog meer dorst etc. etc.)Toch heb ik morgen een soort beloning, want ik ga een dagje shoppen met mijn zus ergens in Nederland. We hebben voor een tientje treinkaartjes waarmee we door het hele land kunnen (op de zegeltjes van 's lands grootste kruidenier), en ik heb me voorgenomen om, als ik iets leuks zie, dat te kopen. En verder zijn we voornemens ergens op een terrasje een kop koffie met een enorme slagroompunt of iets dergelijks te eten. Aan de lijn denken we overmorgen weer.Ik vind dat ik dat wel verdiend heb, niet alleen omdat ik niet drink, maar omdat ik het afgelopen jaar heel erg hard aan mezelf gewerkt heb, best al aardig wat bereikt heb, nog iedere dag leer, en maar 1 keer per jaar zo'n zussendag heb! Mijn zus weet van niets, maar die heeft het ook verdiend, omdat ze gewoon een lief mens is, het hele jaar voor iedereen klaar staat, met name ook voor onze ouders, en omdat zij ook maar 1 keer per jaar zussendag heeft.Morgen schitter ik dus door afwezigheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Lieve Anna,die slagroompunt heb jij meer dan verdiend:musicnote:Veel plezier morgen. Ik ga een lekker kopje thee drinken op jullie 1 jaar alcoholvrij zijn, geweldig. En ik hoop jullie NOOIT in te halen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Anna...veel plezier op je zussen dag morgen....klinkt echt leuk...zo samen er op uit met de trein...op zoek naar iets leuks. Ik hoop dat je iets vind wat je hart begeert ;-)))BentheIk heb mezelf na al die drop en nootjes in het begin van de avond .....na de gezonde wandeling beloond met een muesli kom vol verse ananas, meloen ,rode bessen en aardbeien......kan ik ook echt aanbevelen.Maar blijf jij nog maar even ijs eten...want je moet een beetje aankomen...toch.Lekker he...al die andere dingen i.p.v. alcohol...verbaast me ook nog steeds...ik wist het wel van toen ik nog kind was...maar NU geniet ik enorm van al die groente/fruit hapjes en drankjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 @Marion,Een maand geleden was dat nog moeilijk om mijn benen een voor een een tijdje op de tafel naast mijn toetsenbord te leggen, maar ik wordt al wat soepeler. Maar volgens mijn dochter is het geen gezicht.Geen nood die is tot de 19de weg.@Anna,Ik hoop dat je er ten volle van geniet morgen. Volgens het weerbericht moet dat wel kunnen, hoewel in het oosten en noordoosten wel een spatje of een buitje kan vallen.Kom je morgenavond, als je nog tijd hebt, even vertellen hoe het was?Blij dat je content bent met je baan.@Safi,Idd lust ik weer ijs als toetje. De laatste jaren nam ik liever een Irisch of French Coffee of iets anders alcoholisch.Fruit eet ik nu alsof ik zwanger ben. Ik heb nl. nooit van fruit gehouden en alleen tijdens mijn zwangerschappen had ik daar trek in. Ik heb de afgelopen maand zelfs appels gegeten. Deed ik nooit.Nu ja, kwaad kan dat niet. Fruit is gezond en ijs eet ik alleen als ik uit eten ga.@RAF,Ik heb lekker een glas sinaasappel/abricoossap gedronken als toost. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roosje Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 hoi Anna en anderen,ik sta pas 8 dagen droog (toch trots hoor!), maar ik heb ook de stiekeme hoop dat ik door de drank te laten staan geld zal besparen. Net als je zegt Anna, ik loop ook elke maand weer centen te knijpen om rond te komen. Dus nu geen 1 a 2 flessen wijn per dag meer en: ik rook nu al 4 weken niet (Corinne: nicotinepleisters, echt, die helpen geweldig, ik had ze maar 3 dagen nodig en af en toe eentje in rook-gevaarlijke situaties, binnen een paar dagen ben je ervan af), dat moet toch schelen zou je zeggen.Maar jij een fijne winkeldag morgen!roosje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Soothegaat het al weer met je computer?Is er geen computer onderdelen winkel bij je in de buurt...die repareren zoiets simpels al gauw voor zo'n 35 euro of kijken voor 15 euro na wat het probleem is en dan kan je alsnog besluiten of het je waard is.Heb je al gekeken of ie te warm wordt want dat gebeurt ook nogal eens met stop fouten?en gaat het met jouw al wat beter vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 ik ben ook trots op je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Rufus, dank je wel voor je mooie verhaal. En oh zo waar wat je schrijft, het vraagt veel, pijnlijk, onderzoek om ervaringen uit het verleden een plek te geven. Ik merk echter dat het de enige weg is. Ik wil die weg ook gaan, soms echter is mn moed even zoek.Verhalen van lotgenoten vind ik sterkend en geven me moed. Ik ben zo blij voor je dat je het leven zoveel leuker bent gaan vinden. En natuurlijk ook voor Anna, voor Ferry, voor Rudy, voor Ziza, voor Marieke, ja voor voor alle mensen die de zegeningen gaan ondervinden van het niet drinken.(het zijn er toch teveel om op te noemen)Rotgevoelens horen er echter ook bij. Ik voel me iets beter. Mn werk ging niet zo goed en ik ben vroeg weggegaan. Effe naar de sauna geweest en ik duik vroeg mn mandje in. Leren om hulp te vragen is een item voor mij. Ik wil altijd voor iedereen klaar staan maar zelf iemand bellen durf ik bijna niet. Dat behoor ik toch zelf op te lossen. Uiteindelijk heb ik wel iemand gebeld vanochtend maar daar heb ik lang over gedaan. Ook dit behoort bij iets van vroeger en ik heb daar iets in te doen. Wat Rudy ook schreef; het leven is er niet gemakkelijker door geworden, wel kleurrijker en boeiender. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Marieke, wat een schrik voor jullie. Ik wens je sterkte..Bijna 8 maanden droog, goed man!Stien, hoe gaat tie?Ik ga opslomen, jullie feesten nog wel even door he?!Enne, deze:beer::wine: laten staan:DLater. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Roosje,Gefeliciteerd met 4 weken NBD en 8 dagen ADB.Dubbel feestje. Sinds ik gestopt ben met drinken, hou ik zelfs over van mijn uitkering.Laatst heb ik behoorlijk wat uitgegeven aan kleren (moest wel alles slobberde om mijn lijf), maar ik kan weer beginnen sparen.Ik had behoorlijk ingeteerd op mijn spaargeld, dat moet wel aangevuld worden, want ik heb maar weinig pensioen opgebouwd en geen recht op een volledige AOW.En ik wil graag een piano kopen.Ik heb in deze vier maanden zo'n 1200 euro uitgespaard. Dat is niet mis, he.Maar het mooist blijft dat ik mijn lijf en geest heb gered. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 BBdeze :beer::wine: hebben we gelijk door de gootsteen gekiept... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 BamBam,Gelukkig zijn het teveel mensen om ze allemaal op te noemen die zo gelukkig zijn het nu zonder de alcohol te kunnen.Sterkte jij en slaap ze straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Hoi allemaal,Anna , Ferry en Rufus gefeliciteerd met deze enorme mijlpaal !!... het is echt fantastisch dat het jullie gelukt is om droog te blijven voor een heel jaar...heel veel liefde en wijsheid toegewenst om op het ingeslagen pad door te blijven gaan...Love and peace Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Wow Corinne300 euro per maand over houden aan je uitkering...hoe doe je dat als ik vragen mag?ik snap dat je geen geld uitgeeft aan wijn maar zoveel..ben erg benieuwt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Marieke,Mijn vriendin heeft nog even voor haar vakantie een aantal liedjes van de jaren zeventig voor mij op CD gezet. In die jaren was ik fanatiek klassiek (Mozart, von Beethoven, Bach,..) en verachtte alles was modern rook. Moet ik nu allemaal inhalen, want juist met die muziek ben ik nu bezig op de piano voor begeleiding. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 7 augustus 2007 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Ik hou nog steeds van dit lied uit de die tijd en wil hem graag aan Charlie opdragen op deze bijzondere dag...ben je toch een beetje hier!Carole King...album Tapestrynummer When you're down and troubled And you need some loving careAnd nothing, nothing is going rightClose your eyes and think of meAnd soon I will be thereTo brighten up even your darkest nightYou just call out my nameAnd you know wherever I amI'll come running to see you againWinter, spring, summer or fallAll you have to do is callAnd I'll be thereYou've got a friendIf the sky above youGrows dark and full of cloudsAnd that old north wind begins to blowKeep your head togetherAnd call my name out loudSoon you'll hear me knocking at your doorYou just call out my nameAnd you know wherever I amI'll come running to see youWinter, spring, summer or fallAll you have to do is callAnd I'll be thereAin't it good to know that you've got a friendWhen people can be so coldThey'll hurt you, and desert youAnd take your soul if you let themOh, but don't you let themYou just call out my nameAnd you know wherever I amI'll come running to see you againWinter, spring, summer or fallAll you have to do is callAnd I'll be thereYou've got a friendLiefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 7 augustus 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2007 Safi, goei vraag aan Corinne!!Hoe hou je € 300,-- over van je uitkering Corinne?? Tell me please. Of heb je zo'n hoge uitkering, kan ook nog:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden