Spring naar bijdragen

Zaterdag 22 september 2007


Mick

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 135
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
delta2

Ik stap nu uit de trein, ga door met mijn nieuwe leven en zal zeker af en toe weer eens in de trein springen, wanneer hij stilstaat op mijn perron.




He, Delta, goed plan, mach's gut! Schept vreugde in 't leven, zet je zorgen aan de kant!

The gamekeeper.


Safi, niks an de hand, toch? Maar niet afglijden, hoor. Bier, moet er niet aan denken.


Gem, rus an, schijt an de wereld, ouwe verzekeraar. Begin 'n onderlinge, worrik lid.


Charlie, gefeliciteerd met je kleindochter.


Allen: hou 't droog. Soothe en mijzelf scheppen ons wel het schompus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Delta...vergeet ik jouw ook bijna...je stapt van de trein af hebt de Zuipschuit al aangemeerd:brokenheart:
Zal je missen oude landrot...en je aan je belofte houden hoor...niet drinken en hier komen schrijven op je mijlpaal...en als je ons mist mag het ook hoor...af en toe even een geruststellend berichtje.

Ik wens je veel succes op het 'droge':sun:

Ga nu Beste Elvis van de Wereld competitie houden...ja ...ik weet het...niet cool...maar overgehouden aan die maffe Schotten die allemaal Elvis vereren

Tot morgen mensen

WRRRRRRRRRRRRRRRRRROOOEEEEEEEEEEEEEEEEEM!!!...Oh ik geloof dat Haddock weer voorbij kwam:P

hahahah ik ga die competitie dus zien op BBC...hier houden in mijn woonkamer zie het al helemaal voor me.LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, gefeliciteerd met je kleindochter, altijd leuk zo'n vrolijk bericht van een blije oma.

Erik, begrijp het hoor, volgens mij is dat een veel voorkomende bijwerking van stoppen dat je humeur alle kanten op slingert.

Safi, de keus om te minderen of te stoppen, zit er zelf ook mee te stoeien, vind aan de ene kant matig gebruik, niet echt een probleem, zeker niet als dat de druk van de ketel haalt, aan de andere kant, is stoppen duidelijker, hoef je nooit jezelf meer af te vragen of je nu wel of niet een drankje pak, daarnaast nog de afweging, wat is beroerder, af en toe een drankje of de druk op de ketel zo laten oplopen dat je daardoor ook niet meer functioneer...., moeilijk, moeilijk, moeilijk, ..... Succes met je overpeinzingen, je kiest vast de voor jou meest geschikte oplossing, heb alle vertrouwen in je.

Soothe en Haddock, alles oké? Nog een matroos nodig? Als jullie hulp nodig hebben met scheppen, dan roep maar hoor, help wel mee hoor.... Heb weer teveel energie, hele avond stil gezeten dus....
Heb nu al zin in de sportschool morgen, sinds ik moeder ben niet meer gesport, al meer dan tien jaar dus, merk nu pas hoe ik het gemist heb.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk wil je het op dat moment dat je dat glas al in je hand hebt wel Kohtje. Je geeft zelf aan dat er veel emoties zijn op het moment, je wil het iedereen naar de zin maken, en je bent moe. Drie dingen die ik zelf maar al te goed ken, en als ik last heb van alle drie tegelijk dan wil ik maar één ding: een knop aan mijn hoofd, waarmee ik het uit kan schakelen. Niet meer denken, maar wegdrijven in zalige leegte en niets weten.
Helaas zit die knop er niet, maar we kennen wel iets wat dat gevoel ook tijdelijk kan bewerkstelligen. Zit ik een beetje in de goede richting?

Jij weet beter dan de meeste mensen hier op dit forum hoe graag ik vaak die knop heb willen omdraaien, en bijna gek werd van het verlangen naar de tijdelijke vervanging van die knop. Je weet ook van die slok whiskey vorig jaar, die ik nam omdat ik wist dat het of die ene slok (die ik niet lekker zou vinden) was, of een fles wijn.
Je weet ook dat ik het met uitzondering van die slok al een jaar niet gedaan heb, ondanks dat ik die knop nog steeds niet heb.

Denk na Kohtje, wil jij vanwege het verlangen naar die knop terug naar een leven van MOETEN drinken? Iedereen voorliegen, bedriegen, lamlendigheid, verpeste schilderijen, rotzooi én de kosten van al die flessen waar je uiteindelijk het geld niet voor zult hebben? De totale afgrond?
Want je wéét dat dat je voorland is, als je blijft toegeven aan die drang. Je weet het nu nog een halt toe te roepen, maar hoe lang? Ben je niet al bezig jezelf voor de gek te houden? En is dat niet de reden waarom je nu toch hier komt? Omdat je het diep in je hart niet wil.

Hak de knoop door Kohtje, zeg nee, al schreeuwt alles in je van "ja". Ik reik je de hand. Meerdere mensen reiken je de hand, je hoeft ze alleen aan te nemen. En kom hier de volgende keer eerder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik plaats mijn vraag even opnieuw, want die viel tussen de vreugde bij de geboorte van Elisa Naomi en het verdriet en de nood van Kohtje in.

Weet iemand iets afdoends tegen slechte adem.
Mijn dochter zegt zowat elke dag dat ik uit mijn mond stink.
Dit komt ws. door de Refusal (ik heb er ook een slechte smaak van in mijn mond).
Nu heb ik die niet echt meer nodig. Bij het stoppen had ik die ondersteuning echt nodig, de enige reden waarom ik die nu nog slik, is eigenlijk omdat ik me voorgenomen had die tot april volgend jaar te nemen. Toen ik me dat voornam, was ik nog niet zo zeker van mezelf als nu.
Iig geval ga ik het er met mijn huisarts over hebben om de dosis te halveren en dan misschien toch ook stoppen. Ik hoef toch niet meer te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,
ik heb geen tips. Ik weet alleen dat je het ook kunt hebben als je last hebt van je maag of als er iets met je gebit is. Heeft het geen andere oorzaak dan de Refusal, wel april j.l is alweer zo'n tijd geleden....
Ik kan me voorstellen dat je zou stoppen. Tenslotte neem ik ook niets en er zijn er wel meer hier op het forum.
Je staat voor je gevoel sterk genoeg in schoenen? Stop dan met die medicijnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne
Bad breath is a very common problem and there are many different causes. Persistent bad breath is usually caused by the smelly gases released by the bacteria that coat your teeth and gums. However, strong foods like garlic and onions can add to the problem. Smoking is also one of the main causes of bad breath, along with certain illnesses such as nasal and stomach conditions. Bits of food that get caught between the teeth and on the tongue will rot and can sometimes cause an unpleasant smell. So correct and regular brushing is very important to keep your breath smelling fresh.

The bacteria on our teeth and gums (plaque) also cause gum disease and dental decay. If you see your dentist regularly this will not only help prevent bad breath but will also let the dentist look for and treat these problems.

sorry in het engels...maar dit had ik zelf een keer...enige wat mij hielp wat ook mijn tong poetsen, flossen na elke maaltijd en meerdere keer je tanden poetsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, wat is jouw dosis Refusal, en wat was die in het begin? Pas sinds jullie het hier op het forum zetten, werd ik me bewust van die vieze smaak in mijn mond, dat ik stink heb ik nog niet gehoord, maar er komt ook niemand zó dicht in de buurt (zucht...).
Wel heb ik errug veel dorst, herken jij dat?
groetjes, Tolie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, wat ik deed om de alcohollucht smorgens te verdoezelen was veel koffie, douchen met een frisruikende douche-gel in de hoop dat die lucht de alcohollucht overtrof, lang tanden poetsen en smint-snoepjes of kaugom, misschien dat dat ook helpt met die Refusal, aan de andere kant, denk ik dat als mensen weten dat het door de Refusal komt die helpen te niet meer te drinken zal er denk ik best begrip voor zijn.
Succes ermee.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de valreep....
Gem van harte gefeliciteerd met je 4 maanden!!!!
Keep on going!

@Charlie, hee oma gefeliciteerd met de geboorte van je kleindochter!!
Hopelijk nu gaan genieten met zijn allen!

@Koh, hopelijk vind je anker snel vastigheid!
Een bereknuffel voor jou...

@Corinne, je slechte adem kan veroorzaakt worden door de refusal,
maar ook door bijv tandvleesontsteking(paradontitis)..een bezoek aan je tandarts
kan hierin duidelijkheid scheppen. (een grote veroorzaker is namelijk...roken)

@Blacky geniet van je welverdiende vakantie aan zee...
laat alle muizenissen maar met de wind wegwaaien..!

Ik functioneer nog op de survivalstand...
maar langzaamaan komt er wat vooruitgang in.
Fijn weekend allemaal, geniet van het zonnetje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...