Spring naar bijdragen

Zaterdag 22 september 2007


Mick

Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen,

Goh, wat ben ik weer vroeg wakker zeg. Ik lag al een tijdje te draaien en te malen, toen het licht maar aangedaan, laptop op schoot en dan maar weer eens een draadje openen. Lang geleden.

Ik schrijf en lees al een tijdje niet meer actief mee. Ik denk vaak aan de trein van Stien.... je stapt in, rijdt mee en stapt weer ergens uit. Soms spring je er weer even in, om er vervolgens 2 stations verder weer uit te stappen. Ja, zo voelt dat ook voor mij.
Ik ga hier vandaag geen definitief afscheid nemen, want ik wil zo af en toe in en uit de trein kunnen springen. Ik ben gek op treinreizen, dus dat geef ik niet graag op.

Met mij gaat het goed. Stoppen met drinken heeft me een hoop gebracht en ook een hoop teweeg gebracht. Niet allemaal even leuk, maar wel ervaar ik het als innerlijke groei.
Eindelijk pak ik eens de dingen aan, die ik zo lang heb weggedronken (onder anderen). Ik werk nu actief met het 12 stappenplan van de AA en ik weet dat het een groot gedeelte van de mensen hier niet aanspreekt, maar goed... ieder zijn weg.
Ik heb in de afgelopen maanden geleerd me juist open te stellen voor "dingen" waarbij eigenlijk een gevoel van weerstand opkwam. Juist deze dingen zijn een uitdaging voor me geworden en daar zit m de kneep. Waarom al die weerstand? Waar ben ik bang voor? Waar en wanneer heb ik dat gevoel eerder gevoelt? Allemaal hele interessante dingen om over na te denken, want het antwoord ligt binnen mezelf en werkt bevrijdend.

Ik ben er heus niet vandaag allemaal al uit, ik heb nog een lange weg te gaan, waarschijnlijk nog de rest van mijn leven en misschien nog wel langer. Who knows. Maar dat geeft niet, ik heb geen haast...

Het is nog vroeg, misschien ga ik toch nog maar even liggen. Ik mag er vroeg uit vandaag. Ik ga lekker met de trein reizen, op weg naar een lieve vriendin in het Noorden des lands..., dus ik mag een tijdje blijven zitten... heerlijk. Geduld, daar gaat het om.

Want,

Mensen die haast hebben, komen niet aan. (zenwijsheid)

Liefs, Mick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 135
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goeden morgen mick, delta en adb'ers,
redelijk goed geslapen werdt wakker met ying op mijn kopkussen , de zwarte kat aan een kant van mijn voeten en yang aan de andere kant voelde mij precies een moeder poes of hotcat inplaats van hotdog
mooi beschreven mick ivm dat treintje zo bekijk ik het ook , maar momenteel is het voor mij nog fijn vertoefen op het treintje zoveel mensen zoveel verschillende gedachten en toch ook weer zo op een gelijkend .
zo ik ga een beetje opruimen en verder wakker worden en strakjes met mijn tweedehands trots (autoke diesel) naar zee en dit zonder haast
lees jullie nog wel voor ik vertrek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Namens Twan:

De weersverwachting van het KNMI geldig tot morgen middernacht.

Opgesteld op zaterdag 22 september 2007 om 08.46 uur.

Wolkenvelden, op de meeste plaatsen droog en vrij warm.

In het noordwesten van het land is het opgeklaard, in een strook van Amsterdam richting Groningen is het nu nog bewolkt en ook in het zuiden van het land zit lokaal wat laaghangende bewolking. Uit die bewolking valt niet of nauwelijks neerslag en in de loop van de ochtend klaart het op steeds meer plaatsen op. Misschien dat Z-Limburg vanmiddag een enkele (onweers)bui krijgt. De middagtemperatuur loopt uiteen van 18 gaden in het noorden tot lokaal 22 graden in het zuidoosten van het land. De wind is zwak tot matig, kracht 3 of minder en komt meest uit zuidwestelijke richtingen.

Komende nacht komen er in het hele land brede opklaringen voor en staat er weinig wind. De kans dat er mist ontstaat is dan groot. De minima liggen dan rond 12 graden.


Twan ik hoop dat alles goed met je gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen!

Tapas, An en Corinne, bedankt voor jullie lieve berichtjes gisteren!
'Vroeger' had ik dit gevoel dus weggezopen. Raar eigenlijk dat ik niet echt trek had in alcohol. Maar wel fijn. Het lijkt een gewoonte te worden om niet meer te drinken. Iedere avond een vast ritueel, eerst een paar kopjes thee, dan een glas sap of fris en tot slot mijn beker warme melk.
Ik zit tegenwoordig al uit te kijken naar mijn warme melk.

:)

De ergste gremlins hebben zich teruggetrokken, waarschijnlijk in hun hol de wonden aan het likken.
Ze komen vast nog wel eens terug maar ik weet nu dat ik ze kan verslaan.

dag 25.

Iedereen een fijne ADB dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ongeveer twee en een halve maand Xienix, de foetus groeit naar wens.

Trouwens, in de bibliotheek zijn heel leuke, niet ingewikkelde oefenboeken voor yoga te huur. Echt de moeite waard, ik begin er 's morgens mee (een kwartiertje) en meestal 's avonds nog een half uur. Had in het begin van het stoppen ook zo'n last van spierpijnen. Yoga werkt, ook voor ontspanning in je hoofd.

Wanneer begin jij nou ook alweer met je nieuwe baan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Xienix,
Je moet even kijken op internet voor oefeningen. Ik heb even voor je gekeken, maar er staan veel plaatjes bij die ik niet hier kan kopieeren.
Overigens heb ik er ook heel veel last van (gehad) en ik heb veel baat bij Shiatsu. Daar heb je helaas wel een tweede persoon voor nodig.
Echter er staan ook andere oefeningen op internet waar je misschien je voordeel mee kan doen.
Belangrijk: als het echt pijn gaat doen, niet verder gaan tot het punt waar het zeer doet, iedere keer een kelin stukje verder...Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, ik begin 1 oktober. Ik hoop dat het allemaal een beetje te doen is in combinatie met huishouden en kids. Maar onafhankelijk zijn is ook wel fijn en daar wil ik het toch wel graag voor doen.

Gem, ik zal vanavond eens kijken op het www voor wat oefeningen. Benthe, bieb is ook een idee inderdaad.
Als het te lang duurt ga ik even naar huisarts, vragen om fysiotherapie...even lekker gemasseerd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Xienix zitten bij jou alternatieve geneeswijzen niet in je verzekeringspakket?
Ik krijg zes shiatzubehandelingen vergoed, echt zaaaa-lig.
Mijn ervaring met fysiotherapie is, dat ze er meer op gericht zijn om aan je houding te sleutelen en je oefeningen mee te geven. Ook wel nuttig, maar als je behoefte hebt aan "warmte en troost", heb je er niet zoveel aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

Xienix:
Tip: Er zijn ook CD's te koop met ingesproken tekst. Zelf heb ik: Yoga-voor een goede nachtrust. Belooft je probleemloos slapen, uitgerust wakker worden. Ik heb hem jaren geleden gekocht, bij volgens mij de Tuinen, voor nog geen 10 euro. Verder dan oefening 2 ben ik nooit gekomen omdat mijn ogen dan al dichtvielen. Momenteel gebruik ik hem niet omdat een half uurtje lezen voor het slapen gaan bij mij ook goed werkt. Lekker het bed in, paar kussens onder het hoofd, paar hoofdstukjes lezen en dan licht uit en slapen maar.

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren bezoek gehad van een drinkemaatje met een tas vol bier (18x 0.33cl heineken)
Ik ben eerst met de hond gaan wandelen om te kijken wat ik wilde doen...mee drinken of niet.
Baalde eigenlijk wel dat die persoon mijn man steeds weer verleid om te drinken en nu mij ook.
Maar aan de andere kant is het 1 van de mensen waar mijn man heel goed mee kan en hij komt ook uit Schotland...dus een beetje 'home by home'

Ik heb besloten dat de boog niet altijd gespannen hoeft te zijn en heb eerst hel rustig een uurtje gedaan over het eerste blikje en toen in 5 uur tijd nog twee blikjes gedronken.
Spijt...een beetje...maar alleen om het tellen...verder niet ik voel me goed ADB 8 consumpties in bijna 3 maanden tijd is nog steeds een mijlpaal.
Realiseer me wel dat de afstand tussen de vorige keer en deze keer al weer kleiner is gewordendus daar wil ik wel opletten.
Vanochtend heel vroeg met de hond een ochtend fietstocht gaan maken...het was al zonnig en nog een beetje heiig...heel mooi...herfstkleuren en ik een beetje licht in mijn hoofd een beetje vreemd (on)bekend geveol in mijn lichaam...toch een beetje aangeschoten.
mannetje verrast met een dikke knuffel en ontbijt op bed......
Al met al toch een leuk begin van het weekend.
Was het nodig...dat drinken...tja wie zal het zeggen...weer een hoop onzin gelult gisteren maar soms is dat ook wel eens bevrijdend.
Ik wil alcohol niet verheerlijken maar wil toch ook nog een beetje in het leven staan.

OK en nu mogen jullie allemaal over me heen vallen en me vertellen waar ik fout ga:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shiatzu...klinkt goed Benthe, ik geloof wel dat ik alternatieve geneeswijzen in mijn pakket heb maar of er hier uberhaupt een shiatzu praktijk in de buurt is...?

Dani, ik zal eens op zoek gaan naar een cd.
Ik heb overigens geen problemen met in slaap vallen maar ik denk dat ik overdag toch onbewust te gespannen ben.

Safi, 3 biertjes is netjes. Hou het inderdaad wel in de gaten want het is nog niet zo lang geleden dat je ook 3 biertjes had gedronken.
Heb je al een doel voor jezelf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou vooruit dan maar Safi, jij driedubbelovergehaalde....
Nee zeg, je bent geen kind meer, je weet zelf wel wat je kan en niet kan.
Ik vind alleen de opmerking: "maar toch ook een beetje in het leven staan", een beetje eng. Net alsof je buiten het leven staat als je niet drinkt. Voel jij dat zo?
En ik weet niet of die vriend bekend is met jouw/jullie stoppogingen, maar ik had het zelfs in mijn ergste drinktijd niet in mijn hoofd gehaald om met bier bij iemand langs te gaan van wie ik weet dat die niet meer wil drinken.
Zo, dat was de preek, nou tevreden? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe /Soothe/Xienix

'in het leven staan'
tja het is mijn eigen schuld een beetje omdat ik nog geen vervangende oplossing heb voor mijn oude leventje dus daarom voel het wel een beetje als me overal van terug trekken, alle sociale contacten vermijden die tot drinken kunnen leiden...en als zo'n oude drinkemaat dan toch langs komt om te kijken hoe het met ons gaat en die met mijn man ook al twee keer weer heeft gedronken dan vind ik het nog moeilijk om daar dan bij te gaan zitten en thee te gaan drinken.
Misschien omdat ik zo'n dip had...misschien omdat ik het gewoon wilde...ik weet het eigenlijk niet precies.
Mijn doel is stoppen...maar alcohol heeft zolang een deel van me uit gemaakt en in sterke tijden weet ik dat het niet de oplossing is voor ontspanning...maar in tijden van zwakte is het nog steeds een verleiding ...dus.

Wel iets om voor op te passen want dan hangt het dus van anderen af wat ik met mijn leven doe...geen goed gevoel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Als iemand met een tas bier binnen komt rollen, Zeg je dan niets.

Iets in de geest, van wat maak je me nou, je weet toch...

Ik had hem er op aangesproken.

Of je had er trek in, never mind!



Ik geef je groot gelijk...snap er ook niets van...was misschien blij dat iemand anders de beslissing nam?
Is totaal fout en ik zal de persoon er ook op aanspreken...maar het is op het moment ook de enige goeie vriend van mijn man...die hem dus al wel drie keer heeft verleid weer te drinken in twee weken tijd...'goeie vriend??????'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...