Spring naar bijdragen

Zaterdag 22 september 2007


Mick

Aanbevolen berichten

GEBOREN: ELIZA NAOMI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:present: :present: :present:




kon ik éindelijk eens uitslapen vandaag, gaat 0m 5.30 uur de telefoon, of ik kon komen......dochter moest ik ziekenhuis bevallen, dus er moest iemand zijn voor klein manneke....

eindelijk, om 15.30 komt het verlossende telefoontje,na een zware bevalling is een lief klein kindje geboren, 3860 gram.

wij uiteraard mét de kleine man naar mama en "zus", zó lief, hoe hij naar dat kaboutertje keek toen ze zachtjes begon te huilen, heel ontroerend.

morgen na 10.00 uur mag ze naar huis, als alles goed blijft gaan....

een gelukkige oma!!!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 135
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Corinne
een land vriend van mijn man buiten huis houden is helaas 'not done' en omdat mijn man de alcohol ook nog niet heeft afgezworen een dubbele 'no-no' en mijn vriendin woont helemaal in Norg en ik kan niet autorijden.
maar ik ben er zelf ook een beetje bang van geworden en ben wel op mijn hoede.
Als alcohol zolang een onderdeel van je leven is geweest is het moeilijk uit te bannen...ook al weet je verstand dat het beter is...1 zwak moment

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, gefeliciteerd OMA! :present: Zo dat neemt een hoop spanning bij je weg toch?

Saf, jammer wat lees ik nu weer?
Maar fijn dank je voor het vinden van het bericht, nu wordt het een toer het hier te plaatsen. Heb ik ook nog nooit gedaan.:wacko:

Corinne, je hebt weer iets beter dus op zicht. Afwachten dus.

Jammer, zou graag op meerdere willen reageren maar moet tot morgen weer wachten.
Moet nu écht mijn trein zien te halen, fijne avond en goede nachtrust.
Ik ga aan het werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien gewoon bericht >>>>selecteren(door er met jemuis over heen te gaan zodat alles donker wordt gaat het makkelijkste van beneden af)en rechts klikken met de muis kiezen>>>>>>>>>>>>>>> kopiëren en dan weer op antwoord nieuw berichtje beginnen en op de lege pagina rechts klikken en kiezen >>>>>>>>>>>>>>..plakken

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,

Je komt er wel.
Ik schrok, misschien wel omdat ik niet weet hoe ik zou reageren.


Even iets anders, weet iemand iets afdoends tegen slechte adem.
Mijn dochter zegt zowat elke dag dat ik uit mijn mond stink.
Dit komt ws. door de Refusal (ik heb er ook een slechte smaak van in mijn mond).
Nu heb ik die niet echt meer nodig. Bij het stoppen had ik die ondersteuning echt nodig, de enige reden waarom ik die nu nog slik, is eigenlijk omdat ik me voorgenomen had die tot april volgend jaar te nemen. Toen ik me dat voornam, was ik nog niet zo zeker van mezelf als nu.
Iig geval ga ik het er met mijn huisarts over hebben om de dosis te halveren en dan misschien toch ook stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het gaat hier niet geweldig. Ontzettende trekmomenten door allerlei emotieplosies.....en vandaag dus maar weer eens in zo'n valkuiltje gestapt.. wat gedronken, opgebiecht, nog meer emoties, nog moeilijker maar toch weer gestopt met drinken. oi oi oi.... het leek allemaal zo makkelijk te gaan. en nu ben ik de drempel van drinken weer overgestapt (2 maanden geleden) en zit ik weer op het naar beneden hellende vlak.. Soms wat stroeve ondergrond die me weer hoop geeft, dan ineens weer een stuk geglibber zonder houvast, ondanks wat ik allemaal in het verleden geleerd heb. Ik was al dat geleerde ineens even kwijt en toen ik begon te glijden was het ineens onbereikbaar... Ik krabbel steeds terug, maar echt houvast heb ik nog niet. Ik hoop weer ergens houvast te vinden voor m'n ankertje dat ik maar her en der heen gooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje,
Ik reik je graag mijn hand aan. Ik wil je ook een stevig koord toewerpen om je uit de blubber te trekken.
Ik wil zelfs even in je kuil springen om je een kontje te geven.
Vraagje: heb je nu nog drank in huis staan?
Zo ja, wil je die dan nu door de gootsteen kiepen.

En die trekkende gremlins, stuur die maar deze kant op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, lieve vrouw, nee... ik heb geen drank meer in huis.. de fase van het actieve drinken is voorbij.. maar die van de ellendige gevoelens nog lang niet. Zit in een enorm conflict met mezelf.. Weet eigenlijk helemaal niet meer wie ik ben en wat ik wil. Wil het nog steeds de hele wereld naar de zin maken maar kan het eigenlijk niet meer opbrengen.. Ben moe, moe, moe.. moe van mezelf, moe van de hele wereld. En toch ben ik niet pessimistisch..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje
Ik kan aleen zeggen dat het hele leven een leerproces is...van vallen en opstaan of je nu rijk bent of arm...drink of niet drinkt...er is altijd wel iets wat je graag anders wil, waar je je schuldig over voelt...je bent moe, moe, moe...maar niet pessimistisch...dus je ziet de toekomst nog wel zitten ziet wel ergens 'a silver lining behind the darkest clouds'?
Zet op een rijtje wat allemaal wel goed gaat...je hebt glijpartijen maar je bent weer uit de kuil om hoog gekomen...en je ziet nog toekomst...wees een tijdje moe, verg niet zoveel van jezelf, wees wat minder aardig en probeer ook van die niet vrolijke Ko te houden...die niet altijd zin heeft wat voor een ander te doen.
Ga een winterslaap houden...en neem de tijd deze winter/herfst...ga veel de natuur in en zie weinig mensen ...wordt eerst tevreden met jezelf...met je vrije tijd...met de persoon die niet drinkt...
Kohtje...ga lekker slapen en geniet van je ontbijtje morgen ochtend...ik ben waar jij was en jij was waar ik ben.....toch zijn we toffe mensen en het leven is heerlijk...met mate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft geen zin dat anker doelloos om je heen te blijven gooien, in de hoop dat het ergens achter blijft steken Kohtje. Misschien blijft het dan wel ergens steken waar je helemaal niet wil zijn!

Wat wil jij zelf? Kan zijn dat je dat niet precies weet, maar je weet in ieder geval wel een aantal dingen die je NIET wil, en daar is drinken er een van. Ga bij jezelf te rade wat je deed besluiten toch iets te drinken. Heftige emoties zijn een trigger, dat weten we allemaal, maar je had ook op dat moment tegen jezelf kunnen zeggen: NEE, DIT WIL IK NIET!

Volgens mij kwam het advies ongeveer een jaar geleden van jou: 's morgens met jezelf afspreken VANDAAG DRINK IK NIET, en je vervolgens aan die afspraak houden, wat er die dag ook gebeurd! Dat advies destijds werd mijn methode. En het werkt! Dus volg je eigen advies, spreek met jezelf af niet te drinken die dag, en hou die afspraak, no matter what. Niets, maar dan ook helemaal niets, wordt erger, hopelozer, emotioneler of tragischer als je niet drinkt. Maar dat wordt het wel als je het wel doet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En door dit soort berichtjes is het zo fijn om toch maar steeds weer op dit forum terug te keren. Juist als je denkt niemand meer nodig te hebben...
Dank je wel Corinne, Gem, Charlie, Safi...

Ga nu afsluiten en morgen weer een nieuwe frisse start maken. Tot later, lieve mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gem,
Goed dat je het in herinnering brengt :$:
4 Maanden (waarvan 2 lange maaden): gefeliciteerd.
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:moon::musicnote::heart::) en een dikke knuffel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...