Mai Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 Beste Horizon,Ik zou het heel knap van je vinden als je dit volhoudt.6 blikjes en 4 flesjes vind ik erg veel. Ook voor in het weekend.Volgens mij heb je eerder aangegeven niet matig te kunnen drinken.Je moet het zelf weten hoor, maar nu na twee weken...Voelt het niet veel beter dan?Het doet mij aan als "het verdiende drinken" , na een aantal dagen niet.Volgens mij is het leven prettiger zonder, op den duur.Ik gun het je, voel zelf ook dat je het waard bent! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 Horizon, Mercedes, ik kan alleen maar zeggen dat hoe langer ik niet drink, des te meer ik dat ga waarderen... sterkte met jullie beslissingen!Q, top! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Horizon Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 Ja, het zijn natuurlijk realistische dingen die jullie daar opschrijven.Ik ben er nog lang niet klaar mee. Daarom heb ik me ook weer aangemeld voor het traject.(en nu moet ik hoognodig aan de slag hier) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 Q!!! 6 maanden :present: :present: :present: Gefeliciteerd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 Snotterbel: hoezo moet big mac verboden worden?? Het rare is dat ik geen vleeseter ben maar een mac gaat er altijd in. Safi: Het lijkt wel een midlife crisis. De tijd waarin je terugblikt en de tijd waarin je vooruit blikt, wat zou nog kunnen. Of wat kan juist niet. Mijn idee is dat een mens nooit te oud is om zaken op te pakken.Er ligt zoveel werk, vrijwilligerswerk bijvoorbeeld. Werken voor thuislozen of kinderen die geen ouders hebben en in tehuizen zitten. Je kan nog zoveel voor de wereld betekenen. Je intelligentie heb je, je hebt veel ervaring van het leven. En weet ik wat allemaal nog meer. Schop onder je kont en kijk eens naar de goede kanten van jezelf. Ga op zoek naar je (verborgen) talent. Echt zoeken. Of doe via internet beroepskeuze testen, allemaal gratis en zo kom je erachter wat jij leuk vindt of wat jij zou kunnen.Ideeetje....??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 Hondebrokken gezonder en voedzamer dan Big MacHonden- en kattenvoer bevat minder vet, zout en suiker dan fastfood. Dat is de conclusie van een Brits laboratorium in Burton Upon Trent. Zo bevat een blikje kattenvoer van een bekend merk 2,9 gram vet per 100 gram. Dat is een achtste van kippennuggets en een derde van een Big Mac. Het Britse Food Standards Agency ontwikkelde rode, oranje en groene stickers om op de verpakkingen van etenswaren het gehalte aan ongezonde ingrediënten aan te duiden.Alle door het Britse laboratorium geanalyseerde honden- en kattenvoersoorten verdienen een groene of oranje sticker, terwijl heel wat kant-en-klare maaltijden voor mensen een rode sticker kregen. "Het zou een mens geen schade berokkenen om voer voor huisdieren te eten", zegt de wetenschapper John Searle. "Het zou wat anders smaken maar de voedingswaarde is oké."Bron: Gezonderworden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 Nog afgezien van het dierenleed!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 An Mc Donalds...tja wat zal ik zeggen.Ik denk niet dat je het leuk gaat vinden Het zogenaamde voedzaam eten is hoog aan vet, suiker en zout, weinig vezels en vitaminen.Achter de speeltjes van Mac Donalds zit kinderarbeidHet feit dat in de armere landen worden grote gebieden platgelegd om gewassen te verbouwen als voer voor dieren die later geslacht worden.Op deze velden werken mensen in slechte omstandigheden, lange werkdagen en krijgen weinig betaald. En dan de plofkippen die ze gebruiken voor hun kipburgers dan is toch dierenbeulerijEn kijk naar de mensen die in Mac Donalds moeten werken, die worden echt niet leuk behandeld.Ik ben tegen AL die burger tenten.geef mij maar de gewone patatzaak op de hoek als je al een keertje vet moet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 Soothe!!!Brokken zijn SLECHT voor de hond!! Vers vlees, is mijn motto!Safi, je bent PAS 48 jaar hoor!! Je hebt een fijne vent, een huisje, een bus en zo vrij als een vogeltje....Als een mens geen dromen meer had, zou het maar saai zijn.t'Zijn gewoon weer die rottige jww gevoelens die ons te pas en te onpas willen pesten.Kom op, hoofd omhoog, borst vooruit en gaan!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 Soothe:D we zitten op dezelfde golflijn merk ik....WOW dat van die stickers wist ik nog niet...maar kan het me goed voorstellen van die kant en klare maaltijden en dan te bedenken dat de jeugd bijna niet meer weet hoe te koken?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 Safi:........... PLOF kippen ????????? :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 Charlie ...ik voelde je energie!!!Ja wat een zelfmedelijden hè...maar ja kom er maar weer eens uit!Ik hoop dat die herkeuring zoden aan de dijk zet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 En toch blijft een mac lekker...............Wat dacht je van al die goedkope winkels, wibra, zeeman ofzo, daar zit ook veel kinderarbeid achter, zelfs achter ons kopje thee of koffie... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 de plof-kip.Niet in de Dikke van Dale te vinden, maar het gaat hier om een tweevoeter met veren, die in een aantal weken volgestopt wordt met speciaal voer met een uit de kluiten gewassen exemplaar als gevolg.Over de plof-kop is een reportage geweest. hier een korte samenvatting van de reportage:De persoon in de reportage besloot 4 van deze plofkuikens te kopen voor een experiment. Hij zette ze in een hokje met buitenren en voorzag ze van hetzelfde voer als de achtergebleven soortgenootjes. Het resultaat: de gevederde vrienden bleven binnen, de enige activiteit was eten en ze waren te zwaar om op hun poten te blijven staan. Ook na weken van wennen aan hun nieuwe omgeving waren zij niet vooruit te branden; alleen met voertijd kwamen de kale met strontbesmeurde borstjes van de grond. Kortom het gevolg van het doorfokken in de bio-industrie: vlug veel vreten verzorgt veel vlees. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 Tsja, Safi, maar dat ik voor onder de 5 euro een maaltje heb, binnen de drie minuten en zonder de auto uit te hoeven, waar vind je dat nog... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 positief leren denken Safi, zelfs ik heb dat geleerd, en dat wil wat zeggen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 Charlie, die brokken eet ik!! Hij eet vlees! Hij zit aan tafel, ik op de grond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 maar die kippen genoten wel van het eten..........kom op mensen, niet dat ik mn kop in het zand wil steken hoor, maar over dit soort onderwerpen raken we nooit uitgel*ld of worden we het eens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 Sorry ben in de warde kop kip was het bovenste verhaaltjekopkippen. Dit is een speciaal gefokte kip die na geloof 3-4 weken al slacht rijp is !!! deze kippen bewegen niet en eten zich letterlijk dood. als deze kippen langer dan 10 weken leven eten ze zich letterlijk dood.plofkippen zijn wat andersDe Britse openbare omroep BBC slaagde er vorig jaar in met verborgen camera's binnen te dringen in enkele grote vooral Nederlandse kippenverwerkingsbedrijven. Daaruit blijkt dat kippen worden opgepompt met water en eiwitten. Duizenden tonnen van die diepvriesprodukten zijn uitgevoerd naar Groot-Brittannië. 'Plofkippen' toont aan dat er in de voedingsindustrie steeds opnieuw producenten opduiken die op zoek zijn naar middelen om de consument te bedriegen.(BBC) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 Tja Charlie het is toch aan ons om betere keuzes te maken en te zorgen dat dit soort dingen de wereld uit gaan door het te boycotten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 quote: Originally posted by: SootheCharlie, die brokken eet ik!! Hij eet vlees! Hij zit aan tafel, ik op de grond. Hihi...............maar het is wel waar hoor, er staat toevallig een heel stuk over de brok op mn hondenforum...Aan de andere kant, vroeger aten honden met de pot mee.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 Charlie, een "mooie" film.Our daily bread. Niets is nog gewoon voedsel, met alles is geknoeid.Safi, big hands!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 Water dat kan je toch niet een' gezond maaltje' noemen???Heb je de film 'Super size me' nooit gezien?Ik maak je zo een heerlijke gezonde salade voor 2 euro en daar voel je je een paar uur later nog lekker fit van i.p.v. opgeblazen en duf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 Safi, ik heb het woord "gezond" niet gebruikt hoor... en als ik mag kiezen tussen kip-nuggets en een salade... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 27 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2008 Nee je hebt gelijk Charlie maar het gaat wel over goede voorbeelden geven naar je achterban over hoe we met de planeet en onzelf om moeten gaan, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden