Spring naar bijdragen

donderdag 28 februari

Houtje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 274
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Charlie, je hebt gelijk...maar ik word zelfs niet vrolijk van het weer...sorry...
Heb net even bij het aquarium gekeken en er zijn wat babies uit het bakje ontsnapt. Hopelijk worden ze niet opgegeten...Het zijn trouwens guppies, dat vroeg jij gisteren. Maar we hebben er ook platy's, algeneters en roodkopzalm in zwemmen. En nog wat andere soorten, maar ik weet niet overal de namen van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albi ik heb een kuur gekregen. Fluimacil, wat klinkt dat goor! :D Ja, dat je er van gaat fluimen.
Ik had al gelezen dat je volgende week weer aan het werk gaat, per taxi. Veel succes. Je werk zal er wel bij varen. En jij hoop ik ook.
Charlie fijn dat jij je zo goed voelt. Het lijkt de laatste tijd wel of je een oud vel hebt afgelegd en in een nieuw vel bent begonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RV, ook zonder kinderen kun je leuke dingen doen hoor, mijn kids zijn de deur al uit, dus vermaak ik mezelf maar, winkeltje, terrasje, iets leuks kopen voor mezelf, mn man of mn huis, weet ik veel.
Ben ook lekker druk bezig op Internet, heb een eigen forum, ben een website aan het bouwen, bewerk fotoos ed..Kijk, als ik stil ga zitten, tja, dan gaat het mij ook fout, heb ik wel geleerd..

Orleando, meisje, put kracht uit die prachtige kids van je, daar doe je het toch voor??

Ja Vie, ik heb me geloof ik van mn oude velletje ontdaan, alleen maar door heel veel nagedacht en gepiekerd te hebben; daardoor anders gaan (leren) denken, het negatieve omzetten in positief, kortom, ik heb opnieuw moeten leren mn gedachten ed ook eens een positieve draai te geven, niet kniezen, maar kop vooruit en gaan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, spring maar achterop!
Ben net terug van eendjes voeren, nemen nu een bakkie Koffie (jawel!) en fietsen daarna door naar de kinderboerderij. Je schaamt je toch wild als moeder zijnde......Als je me tegen zou komen met mijn kids, zou je er niets achterdenken, vroeger dacht ik altijd dat je alcoholisten van een afstand kon herkennen...nou ik weet inmiddels wel beter. Van de buitenkant denken velen dat ik het allemaal zo mooi voor elkaar heb, van de binnenkant weet ik zelf wel beter....
Desalniettemin wil ik er voor blijven gaan en er voor blijven vechten. Heb me inmiddels aangemeld voor de internettherapie want ik wil er voor blijven knokken om uit die vicieuze cirkel te komen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik word onrustig...het begint te kriebelen en het is nog niet eens 4 uur...Dus ik ga wat doen. Stofzuigen en dan de tuin in of weet ik veel. Maar mezelf bezighouden...En veel op mezelf foeteren...goh, ik heb echt maar 1 ding in mijn hoofd en denk er al de hele dag aan...als het nou bij denken blijft:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan, dat dacht ik dus ook altijd. Maar ik ben ook bang, dat iedereen het aan mij kan zien...Ik fiets ook dagelijks met 3 kids naar school en terug, ga 's zaterdags met ze naar het centrum, eet een ijsje met de jongste als de andere 2 op school zijn en als ze dan op bed liggen, had ik de eerste slokken al gehad. In het donker wankelend de hond een blokje om (want verder kwam ik niet) en hopelijk werd ik dan in bed wakker, maar vaak ook inde stoel of zelfs op de grond. Gaten in m'n geheugen, niet normaal. En het is ook niet normaal, dus stoppen met die troep...En nu volhouden, oe moeilijk het ook is. Ik om hier vaak om de hoek kijken, want we ziten allemaal met hetzelfde probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar, ook wat het rondje met de hond betreft (al zal dat bij mij niet meer gebeuren omdat die van ons vorige maand is ingeslapen); je wilt niet weten hoe vaak ik me de volgende dag niet meer kan/kon herinneren hoe ik in bed ben gekomen.....Moet zeggen dat ik het tijdstip van inname over de namiddag heen kon/kan trekken, maar het overkomt me wel eens dat de kinderen terug uit school aan de ijsthee zitten en moeders aan haar eerste slok rose (in een koffiemok om te voorkomen dat ik helemaal het slechte voorbeeld geef en ze zien dat ik drink).
Ik denk tenminste dat anderen het niet aan me kunnen zien, maar dat kan ook hoop zijn. Regelmatig 's ochtends een snuifje mondspray om te voorkomen dat ik met een katerwalm de klas in zou lopen....
Terwijl ik dit zit te typen, denk ik ERG he, hoe ik bezig ben. Tegelijkertijd realiseer ik me ook dat ik nog een lange weg te gaan heb, omdat ik de drang naar drank nog lang niet uit mijn lijf heb.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, petje af voor jou!! Ik mijd de super nu, want anders sla ik groots in...Maar het voelt geweldig, als je zo langs de troep kan lopen en het doet je niks. Het roept niet, lonkt niet en je loopt er haast fluitend langs. Als ik dan onze ongste bij me heb, zit hij in het boodschappenkarretje en maak ik een rondje in het pad. Hij begint dan te lachen, maar ik grinnik inwendig mee, want dan voel ik me sterk om zo langs te lopen en niks te willen. Heerlijk! Maar nu effe niet...deze dame blijft dichtbij huis vandaag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RV ik heb ook geen kinderen. Ik had ze wel gewild, omdat het nou eenmaal zo hoort en omdat de hormonen me door het lijf gierden. Nu kan het niet meer, tenminste niet op een natuurlijke manier, en een jonge moeder van 47 lijkt me ook niet zo'n goed idee.
Achteraf denk ik dat het goed is geweest, ik was immers veel meer bezig met mezelf en met de drank om goed voor kinderen te zorgen. Ik denk nog steeds dat de keuze voor drank in plaats van voor andere dingen, werkelijk een keuze is geweest. "Ik wil niet meedoen, laat mij met rust, ik ben niet capabel om me echt voor een ander in te zetten." Godzijdank heeft de natuur het verhinderd dat ik in zo'n state of mind kinderen kreeg! En dat zeg ik alleen voor mezelf, niet voor de vrouwen die wel kinderen hebben en toch hebben gedronken.
Ik geloof niet dat ik gestopt zou zijn met drinken als ik kinderen had gekregen, en wie weet wat ik die arme schapen had aangedaan?
Ik heb er vrede mee. Het is nu eenmaal zo gegaan. Wellicht in een volgend leven. Maar inderdaad, je kunt ook leuke dingen doen zonder kinderen. Ik kreeg van mijn tactus-consulente de raad, om een hond te nemen. Dat was een heel goed idee. Misschien iets voor jou? Max was mijn gremlin-geleidehondje, hij nam me elke keer mee naar buiten als ik weer eens drankzin had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan, ik vrat me wild aan kauwgum en pepermunt, maar het viel (hopelijk!!) niet echt op, want eet altijd kauwgum. Ik dronk gewoon wijn uit een wijnglas, maar als de kids op bed lagen, was ik het glas al vergeten en dronk rechtstreeks uit de fles. Of een literpak wijn bij de Aldi weghalen en als mijn man 's avonds moest werken en ze lagen in hun bedjes, dan dronk ik het pak leeg alsof het appelsap was. Maar nu dus niet meer. Heb nu alleen moeite om bij het bier weg te blijven...maar ik moet. Van mezelf en voor mezelf, anders drink ik mezelf nog de dood in. En ik wil mijn kinderen zien opgroeien. Mijn moeder dronk ook, maar ik kreeg ook slokjes van har en ik was nieteens 4!!
Ik snap nog steeds niet, dat mijn man bij me blijft. Ik was allang bij mezelf weggegaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo wasje opgehangen en wasje erin! Beetje triviaal, maar toch. Zo een fikse wandling met Woef.

***Rosan, ik lees in jouw postings woorden als een gevecht!! Misschien is dat wat je niet moet doen.
Dat is slecht gerichte energie en doet de drankzucht meer aanwakkeren. Probeer los te laten.
Tracht, ik mag niet drinken te vervangen door ik wil niet drinken. Dan is de dwang er meer af, een soort overgave.
Ik kan alleen uit mijn optiek praten, maar het hept wel. Je ontzegt je niets, maar je geeft je zelf een hoop. Je eigenwaarde-respect- het geen slaaf zijn, dat is toch heel wat.
Houd je bezig en wees blij met ieder gewonnen uur, hoe miserabel je je ook voelt. Ga er in mee!!
Doe wat je wilt slapen fietsen lopen, maakt niet uit!!! Het huishouden kan wel wachten, eerst je zelf reinigen. ACTIE!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...